• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن گرافیک > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
گرافیک (بازدید: 26152)
پنج شنبه 23/7/1388 - 22:14 -0 تشکر 158605
*†گام به گام بـا فتوشاپ !†*


  اللهم عجل لویك الفرج و العافیه و انصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه 

  

 

(¯`•._.•.گام به گام با فتوشاپ.•._.•´¯)

با عرض سلام خدمت همگی دوستان

امیدوارم حال همگی خوب باشه

 

خوب در این بحث و چند بحث آینده سعی میكنیم كه با كمك هم پیشرفت كنیم

خوب این آموزش فتوشاپ به صورت گام به گام پیش میره و در حین آموزش سئوالی اگر پیش اومد به همدیگه كمك میكنیم .

خوب قرار شد كه از سطح مقدماتی شروع كنیم كه اگر كسی هم آشنایی نداره بتونه با این آموزش ها و كمك های كه دوستان به هم میكنن راه بیوفته .

خدمت دوستان عرض كنم كه این آموزش هایی هستش كه خود تبیان توی سایت قرار داده و ما پیرامون همین آموزش ها ریزه كاری ها و سئوالاتی كه برای دوستان پیش میاد رو جواب بدیم .

امیدوارم همراهی كنید .

 

 

 

 

گام 1

 

بدون مقدمه!میریم سر اصل مطلب :

 

 

 

اولین منوی كه ما با آن شروع خواهیم كرد و آشنا خواهیم شد منویFile می باشد.

FILE

در این منو فرمانهای ورود خروج و نیز ذخیره سازی موجود می باشد تك تك آنها را توضیح خواهیم داد.

 

New :

 به كمك این گزینه می توان یك صفحه جدید كاری درصحنه ایجاد نمود و كلید های میان بر این گزینه معادلCtrl+N می باشد . زمانی كه این گزینه را می زنید یك پنجره جدید بازمی شود كه تعیین كننده مشخصات و نوع تنظیمات صحنه ای می باشد كه شما ایجاد خواهید كرد.

 

Name :

به كمك این گزینه مشخص می شود كه نام صحنه ای كه ایجاد می نمایید چه باشد.

درقسمتImage size تنظیمات مربوط به اندازه صفحه جدید می باشد كه به ترتیب توضیح خواهم داد . قسمتPreset sizes دراین قسمت اندازه های معیین و استاندارد و از پیش تعیین شده و را در اختیار شما قرار می دهد برای سهولت و سرعت و دقت در كار البته این گزینه به صورت پیش فرض به صورت دستی تنظیم شده است یعنی شما به صورت دلخواه می توانید اندازه صحنه جدید را ایجاد نمایید.

 

Width :

 به كمك این گزینه كه یك فیلد عددی است می توانید عرض وپنهای صفحه تعیین نمایید.

 

Height :

به كمك این گزینه كه یك فیلد عددی است می توانید طول یك صفحه را تعیین نمایید.

 

Resolution :

به كمك این گزینه میزان كیفیت و میزان نقاط را تشكیل دهنده یك صفحه را مشخص می كنید در رابطه با این مقوله در آینده مفصل صحبت خواهیم نمود.

درمقابل سه گزینه بالا یك منوی كركره ای وجود دارد كه معیین كننده واحد اندازه گیری     می باشد.

 

Mode :

 این قسمت یك منوی كركره ای می باشد كه دراین قسمت می توانید تركیب بندی رنگ در صفحه جدید كه می خواهید ایجاد نمایید تعیین كنید. كه مدل ها را در زیر توضیح خواهم داد.

Bitmap

تصویری كه پیكسل ها با عوض كردن مقدار بیت ذخیره شده تغییر می كند  ( یك یعنی روشن صفر یعنی خاموش ، در صفحه نمایش رنگی بیتهای بیشتری استفاده می شوند تا سه رنگ قرمز و سبز و آبی را هم كنترل كند)

Grayscale

 این گزینه یك صحنه در اختیار ما می گذارد به این صورت كه هر فعالیت دراین صحنه شود به صورت سیاه سفید دیده خواهد شد و ذخیره می شود در كل صفحه ای سیاه سفید در اختیار می گذارد و رنگ در آن تاثیری به عنوان خود ماهیت اصلی رنگ ندارد فقط به صورت تیره های مختلف خاكستری نمایان می شود.

or

این مدل رنگ متشكل از سه رنگ اصلی قرمز سبز و آبی می باشد و با تركیب این سه رنگ ، رنگ اصلی به وجود خواهد آمد.

Cmyk color

این مدل رنگ جهت چاپ مورد استفاده قرار می گیرد و دراین مدل رنگها به حسب درصد رنگهای فیروزه ای (Cyanred)سرخابی (Maqenta) زرد (Yellow) و سیاه (Black) تعریف میشود.

Lab

 مدلLab جامع ترین مدل رنگی می باشد این مدل طوری طراحی شده كه در آن رنگها به دستگاه وابسته نباشد یعنی هر رنگ در صفحه نمایش و در صفحه چاپی به یك صورت ظاهر می شود. این مدل در عمل كاربرد زیادی ندارد.

Contents

در این قسمت شما مشخص می كنید كه صفحه جدید در قسمت پس زمینه چه خصوصیاتی را دارا باشد.

به صورتWhite سفید یاBack qrouhd color به صورت رنگی كه برای رنگ پس زمینه انتخاب می كنید یا به صورت شفاف یا Trahs pareht بعد از زدن دكمهok صفحه جدید ایجاد می شود .

Open

گزینه دوم در منویFile گزینهOpen می باشد كه معادل كلیدهای میانبرCtrl+O می باشد یا با دوبار كلیك كردن در پنجره كاری فتوشاپ می توانید به این پنجره دسترسی داشته باشید. به كمك این گزینه می توانید تصاویر را به فتوشاپ وارد نمایید.

Browse

به كمك این گزینه می توانید شما در داخل نرم افزار فتوشاپ یكBrowser یا یك پنجره مشاهدات داشته باشید.

Open Recent

به كمك این فرمان می توانید آخرین تصاویر باز شده توسط نرم افزار را دوباره بازیابی نمایید.

 

Close :

این فرمان صفحه باز انتخاب شده در نرم افزار را می بندد.

Save

این فرمان فایل موجود در نرم افزار را به فرمت های مختلف بر روی درایو سخت ذخیره سازی می نماید.

 

Save as :

این فرمان از فایل جاری كه به كمك فرمانSave ذخیره شده ، ذخیره سازی می كند البته با نام دلخواه.

 

Save for web :

 این گزینه تصویر جاری را برای استفاده بر روی اینترنت ذخیره سازی می نماید ( دراین رابطه در آینده توضیح خواهم داد)

 

Import :

به كمك این فرمان می توانید فایل هایی را به داخل برنامه وارد نمایید از جمله فایل هایAdobe Acrobat و غیره……………

 

Export :

به كمك این گزینه می توانید تصاویر را خروجی بگیرید.

تا اینجا با خصوصیات وفعالیت ها و تا حدودی با محیط نرم افزار آشنا شدید در درس بعد ترس شما نسبت به این نرم افزار خواهد ریخت و كامل ، راحت و روان با این نرم افزار كاربردی كار خواهید كرد.

 

منبع : تبیان

 

 

 

 

 

    

 

شنبه 18/2/1389 - 17:16 - 0 تشکر 199231

به نام خدا

من میخوام یه افکت رو عکسهام ایجاد کنم که انگار روی عکس رنگ پاشیده شده

اما نمیدونم چجوری و با چه نرم افزاری این کار رو بکنم

اگه کسی بلته ممنون میشم اگه توضیح بده (با فتوشاپ باشه بهتره)

نمیدونم شما حرفه ای ها بهش چی میگید ولی منظورم یه چیزی مثل این عکس هاست

 
شنبه 18/2/1389 - 18:21 - 0 تشکر 199246

با سلام خدمت دوست عزیزم

MHSSMD

امیدوارم حالت خوب باشه . 

خوب این چیزی كه شما میخوای یكی از راههاش  استفاده از براش هست توی فتوشاپ كه میتونی كاری رو كه میخوای باهاش انجام بدی  .

من یه نمونه براش رو برات آپلود كردم میتونی دانلود كنی و ازش استفاده كنی .

دانلود با حجم 1.14

** *

يکشنبه 19/2/1389 - 21:56 - 0 تشکر 199434

mostafa2_gh گفته است :
[quote=mostafa2_gh;337710;199246]

با سلام خدمت دوست عزیزم

MHSSMD

امیدوارم حالت خوب باشه . 

خوب این چیزی كه شما میخوای یكی از راههاش  استفاده از براش هست توی فتوشاپ كه میتونی كاری رو كه میخوای باهاش انجام بدی  .

من یه نمونه براش رو برات آپلود كردم میتونی دانلود كنی و ازش استفاده كنی .

*ممنونم خیلی عالی بود
ازت تشکر میکنم دوست خوبم (خیلی زحمت کشیدی که "آپلود" کردی)
----------------------------------------
راستی یه چیزی:بچه ها چطوری تو امضا تون آدرس ایمیلتون رو مینویسید و تایید هم میشه؟من یه بار این کار رو کردم اما تاییدش نکردند و گفتند نباید حاوی اطلاعات شخصی باشه
افراد دیگری هم دیدم که ایمیلشون رو تو امضاشون نوشتند...
من باید چکار کنم تا بتونم ایمیلم رو تو امضام بنویسم؟

 
شنبه 26/4/1389 - 16:6 - 0 تشکر 212004

با سلام

می خواهیم در این تایپیک آموزش فتوشاپ را قرار دهیم. کسانی که در این باره سوال دارند هم به سوالاتشان پاسخ داده میشود.( البته به کمک دوستان)

 
شنبه 26/4/1389 - 18:14 - 0 تشکر 212031

با سلام
آها حالا شد - منم میخواستم بگم یه تاپیك بزن تا اینطوری كار كنیم :D
مدیر انجمن امیدوارم بیاد و حسابی یه درس بده - البته موجود هم فكر میكنم توی انجمن باشه آموزش فتوشاپ

موفق باشید.

هرگز اين چهار چيز را در زندگيت نشكن

.......................اعتماد ، قول ، رابطه و قلب ؛

.....................................يرا اينها وقتي مي شكنند صدا ندارند ، اما درد بسياري دارند ...

...چارلز ديكنز ...
چهارشنبه 20/5/1389 - 19:34 - 0 تشکر 220142

سلام

میشه آموزش لوله شدن لبه ی کاغذ رو هم بذارید؟

 

« معجزه خبر نمی کند، با احتیاط ناامید شوید ! »

 

دوشنبه 25/5/1389 - 9:22 - 0 تشکر 221386

ملك الشعرا گفته است :
[quote=ملك الشعرا;119644;220142]سلام

میشه آموزش لوله شدن لبه ی کاغذ رو هم بذارید؟

  به نام خدا

خوب با اجازه من میخوام یک پلاگین خیلی راحت و ساده رو که میشه باهاش لبه تصویر رو لوله کرد رو به دوست عزیز که درخواست داده بود بگم تا مشکل این دوست عزیز حل بشه 

خوب دوست گرامی شما اول باید این فایل 4 مگی رو دانلود کنید از طریق لینک زیر و بعد آموزش pdf اون داخلش هست به همراه سریال برنامه اسم

پلاگین مورد نظر هم ییAV Bros Page Curl v2.1 Retail هست که با آموزشی که گذاشتم تو فایل میتونی راحت کارتو انجام بدی 

 لینک دانلود مستقیم برنامه AV Bros Page Curl v2.1 Retail

 http://file.20upload.com/download-13062-1281934426-5758b763e9dbbf12ad6acda5c2128f8d.zip

پسورد فایل : amin1412

موفق باشید - یا علی

دوستی مثل سیمان خیس میمونه که نمیشه ازش به راحتی گذشت ، و اگر ازش بگذری جای پاهات برای همیشه میمونه .
 

 

سه شنبه 2/6/1389 - 19:2 - 0 تشکر 224100

ممنون ...

 همین است و جز این نیست نگرد نیست ...



جمعه 5/6/1389 - 22:1 - 0 تشکر 225051

ترمیم عكس های قدیمی

Step 1

And now for the workflow and tutorial. In Step 1 I have already specified dimensions and cropped the image. You would then go about the restoration. I always start out in photos like this with the patch tool and get larger areas roughly patched. Then I get more specific and change between the Patch Tool, the Healing Tool, and the Clone Tool as suited. I"ll explain in more detail in the next steps.

Step 2

The Patch Tool works just as the Marquee Tool in regards to behavior. You drag a selection around the area you want to fix, then you click in the middle of your selection, and whilst holding the mouse button down, you drag the selection to another location in the picture with similarities and let go. Be sure to align your selection before you let it go. See next step and watch the alignment.

Step 3

Watch alignment in the shades of the curtain in the background. Do all larger areas in the picture. This tool not only works great, but it"s also a timesaver and a good way to start your restoration.

Step 4

After getting all the larger areas done change to the Healing Brush Tool (see corresponding red color in the picture below) and Clone Stamp Tool. As you work on your picture always feel free to experiment with these tools. If you are concerned with an efficient workflow, it"s good to get the grasp of these three tools.

Note that the Spot Healing Tool is also a tool you would use where, as its name suggests, there are spots. It works by just clicking on the spots you want to remove and I find myself using this often in some pictures where there are spots scattered around in the image. The workflow would then be to start out with the Spot Healing Brush, then changing between this and the Healing Brush Tool. In this picture, I had no need for it though.

As the picture below suggest, I use the Clone Stamp Tool at the edges of the picture. The Healing Brush Tool and the Patch Tool will usually create some effects you don"t want when you work towards the edges of a picture. Just try it out and you"ll see what I mean. Again, just change between the tools and feel free to experiment between them until you get your desired result.

Step 5

Here we have done the first part of the restoration.

Step 6

And now for the serious defections in our picture. Here we’ll use the man’s right eye to substitute his missing left eye. Just draw a rough marquee selection around his right eye, and then hit Command + J to jump the layer (copy the selection to a new layer).

Step 7

Then hit Command + T to enter the Free Transform Tool.

Step 8

Right-click inside the selection and hit Flip Horizontal.

Step 9

At this point, when you drag the selection over to where the left eye should be, you would want to lower the Opacity and align the eye with what"s left of his torn away eye behind your new layer. When you have it aligned, hit enter or hit the mark I"ve placed the green circle around (shown below) to commit the changes. Then raise the Opacity to 100% again.

Step 10

Now, with the layer selected hit the mask-button (as indicated by the green circle below) too apply a mask.

Step 11

Now we want to paint with black in the mask to hide the areas we don"t need or don"t want to see. When using masks the rule is: white reveals and black conceals. If you need soft transitions, use gray. A good way to paint away areas in your selection is to lower the opacity of your brush, then sweep across the areas you want to get rid of until you have the transition result between the two layers you would want.

Bonus Tip: Keep your finger at the X button to flip between black and white. It"s always good to go back and forth like this in smaller areas until you get what you want. The D key will make your foreground and background colors black and white if the colors are set to something different than black and white. If you want to see only the mask on your screen to smoothen out the areas, hold down the Alt key and click the mask.

Step 12

Now you want to do the same process with the ear. Depending on the picture you would try out different free transform modes you also could use. For the ear I did use warp. I also did a minor part from the hairline at the man"s right side, rotated , and scaled it slightly just to get a better start for the missing hairline. Then I cloned where needed.

If you look at my layers here, don"t be confused. The "retouch" layer is the next step, but when doing the picture I didn"t decide on the hairline right away. The layer called "Layer 1" is the hairline layer.

Step 13

After getting all the larger parts into place, I went back to the Clone Tool and touched up all the edges I needed to fix. This is what I put on its own layer; the "retouch" layer. Usually you want the Opacity on the Clone Tool set down so you get better control over the cloning and can do them in more than one sweep. Just drag over the area until you get the result you desire. Command + Z is of course something you want to keep your fingers at during the whole of this process.

Step 14

Often when you go about doing the last retouching, you would use different layers for different parts. If you don"t want a lot of layers, just merge them down when you are satisfied. I usually do small parts on different layers and merge them back to one "retouch" layer, but never merge these basic layers.

You don"t want to merge everything together if you later see something you didn"t spot right away. It"s always good to be able to go back and delete only the "retouch" layer, and fix that, or the eye-layer, if you found something out of place in it, and so on.

Step 15

So now the restoration part is done.

Step 16

The next thing I do is to select all the layers and group them. Command + G. Then I make a new layer from this group. Command + Shift + Alt + E and rename it "noise." This layer is for our noise reduction. One thing I want to point out, which I probably haven"t mentioned.

As you can see from my layers below I"ve kept the original file in the PSD as the background layer, and then turned it off. I like to keep the original file together with my PSD file, so I always start by jumping this (Command + J). This way I get an exact copy to work from, then turn of the background.

Bonus Tip: If you hold the Alt key down while clicking on the eye in front of the background image, you turn this layer on and all the other layers off. Click again to turn this layer off, and all the others on. Good for quick comparisons.

Step 17

Now we remove noise in the image. Noise reduction is done in various ways, but here I use the Reduce Noise filter found under Noise. I exaggerated the noise reduction a little for this tutorial, and believe my original numbers were 8 for the strength and about 20 for detail.

Another tip here is to go into the Advanced Dialogue and crank the strength up to full in the blue channel with 0 on details. In the red channel you crank also the strength up high with some detail, and leave the red channel with no alterations. This lets the red channel keep some of the details in the picture without blurring it too much. This technique I got from Taz Tally, and is what you also would want to do to remove patterns or scan lines.

Step 18

After noise reductions we would go on to sharpening. Sharpening is another big topic, but a common use, and a good one, is the High Pass Sharpening. When you apply the High Pass filter, you would want to use low settings.

For this tutorial, I have raised the values a bit too much, and you would want to see less in the gray picture than here. The edges are what you want to sharpen. There are also some technical issues you want to keep in mind.

When you sharpen for print, you always want to over-sharpen a little on screen. Printers have a natural way to blur out pictures a little. When you have applied the High Pass filter you would set the Blending Mode to Overlay or Soft Light. I usually make use of a little over sharpen anyhow, and then lower the value by using the opacity control.

Bonus Tip: Often you would want to sharpen only areas of the picture. In the example picture below, I"ve made a mask and painted away everything but the face, so this is the only part that gets sharpened. Often this technique is used for only the eyes.

The technique works also well using curves to lighten or darken areas of the picture. If you only want the eyes lighter, you would make a curves layer, hit Command + I to invert the mask, making the mask go black, and paint back with white where the eyes are, and so on. It"s quicker to invert the mask than starting to paint away everything you don"t want.

Step 19

In this final step, I did adjust the contrast with an s-curve. This step I didn"t make use of in my original file, and you would probably want to do it before the sharpening, but I added it here just to get a more complete workflow overview, since that is the nature of this tutorial. I often make use of Command + Shift + Alt + E to make a new layer from the layers below, and that"s what I would have done here.

I would have put the "curves" layer over the "noise" layer, then merging all the layers below to a new layer on top. Next sharpen this with the High Pass filter, keeping the curves layer intact, just in case I wanted to go back and adjust the last two steps.

Conclusion

So this was a the whole process of restoring an old, torn photograph. But keep in mind that a lot of these steps can be explored in greater depth. Always experiment and look for things you could add to your workflow to get an even better result.



** *

جمعه 5/6/1389 - 22:15 - 0 تشکر 225055

mostafa2_gh

 آموزش یه متن جالب


Final Click

Step 1

Copper is a wonderful metal. It"s strong and resistant but easy to handle. Besides, copper is great when you"re designing grunge and old-style graphics or websites. So here"s a simple and quick way to add this particular effect to your text and shapes.

First, create a new black document, 1024 pixels by 768 pixels this time. Then decide where you"re going to put your text in. I"ve found this image of a ruined wall, and after adjusting the Hue/Saturation (Command + U), and Levels (Command + L) using the values of the image below, our background is ready.

Step 2

Since the copper has green tones when it gets old (like the Statue of Liberty in New York, USA). We"ll need to add some green details here and there, Create a new layer and set this color (#1A3404) as the foreground, then using a medium size soft brush draw some spots. Next, change the "Green Spots" layer Blending Mode to Color Dodge.

Step 3

Press Command + A to select all, then Command + Option + D to Feather the selection 50px.

Step 4

Fill the selection with black (#000000) into a new layer called "Frame." Then go to Filter > Distort > Wave, and set the Max Wave length to 370.

Step 5

Now create a new layer, name it "Light" and fill it with a White to Black (#FFFFFF to #000000) Reflected Gradient. Then go to Image > Adjustments > Curves (Command + M) and set the curves just like it shows in the image below. Finally, change the "Light" layer Blending mode to Overlay. Keep this layer always above all others in the layers palette.

Step 6

Now begins the fun part! Write your text, I"m using Rockwell typeface, but you can use any other.

Step 7

Now let"s look at the creative flow of making a layer style. A good point to start is adding a Gradient Overlay matching the scene lightening. In this case add a five colors gradient (#000000, #160700, #783501, #421F01, and #050505) and an Angle of 140º. Also, add a 5 pixels Gradient Stroke effect using five colors (#803C17, #A44F30, #52230F, #52230F, and #381408) Angle: -95º.

Step 8

Now add the shadows, first an Inner Shadow, then a Drop Shadow, take special care with the Blending Modes of every Style. Both shadows must be in Multiply mode.

Step 9

Next add a Color Overlay effect (#742901), but set the Blend mode to Linear Dodge (Add). Then add a dimmed (Opacity 16%) Satin effect.

Step 10

This Step may be the most important one in this tutorial process. Add a Bevel and Emboss Style, Set the Style to Inner Bevel and Technique to Chisel Hard, this way you"ll get a sharpen bevel. Set all the values as shown below. Increase the Depth mode to maybe 715% and notice the changes to both Highlight and Shadow modes.

Once you add the basic Bevel style, mark the Contour checkbox and set a Gaussian Contour with a Range of 50%. Finally, mark the Texture checkbox and then set the "Rusted Metal" texture loading the default Photoshop CS3 Patterns library.

Step 11

Command-click the "Copper" layer to select the text. Go to Select > Modify > Contract and set 4 pixels (the Gradient Stroke size) and hit OK.

Step 12

Create a new layer named "Inner Effects" and fill the selection with black (#000000). Then apply an Inner Glow and a Satin style, using the values shown below. Finally, set the layer"s Fill value to 0%.

Step 13

Duplicate the "Copper" layer and name the copy "Text shadow," then delete or hide all the layer styles and go to Layer > Rasterize > Type. Put the copy below the "Copper" layer in the layers palette, then hide the styled text layer for a now. Apply a Filter > Blur > Motion Blur to the "Text shadow" layer. Finally, show the "Copper" layer again, select the "Text shadow" layer and delete all the top and right extra shadows.

Step 14

Let"s add some light rays. Using the Rectangle Tool draw four or five parallel rectangles above the "Light" layer. Merge them and Command-click the corners to distort them, as shown below. Next, apply a Gaussian Blur (10px radius). Finally, change the "Light stripes" layer"s Blending mode to Overlay and set the layer Opacity to 50%.

Step 15

Command-click the "Light stripes" layer miniature, then select the "Text Shadow" layer and delete the selection.

Step 16

Just to improve the lighting, Command-click the "Copper" layer one more time, but this time fill the selection with a White to Black (#FFFFFF to #000000) Reflected Gradient into a new layer just below the "Light" layer. Finally, change the Blending Mode to Overlay and Opacity to 25%.

Step 17

As a final detail, add a texture layer above everything else, in this case I"m adding this old paper sheet changing its Blending Mode to Multiply and it Opacity to 50%.

Step 18

A final tip, as this layer effect is ready to copy and paste in the PLUS file, you can use it on different typefaces or shapes. If you want to apply this effect onto a small object, it is better to create a big size text or shape first and convert it into a Smart Object before resizing it. This way you"ll preserve the aspect ratio of the effect.

Conclusion

I hope you find this effect useful. Now it"s up to you experiment with the layer styles, or download the PSD file from PSDTUTS PLUS and copy the layer effect if you want to save time. You can view the final image below or view a larger version here.

Final Click





** *
mostafa2_gh

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.