بنام خدا
با سلام
اول بگم معاد پیامبر جسمانی بوده و با همین جسم دنیوی و نه جسم مثالی .
دوم اینکه کی گفته بهشت و جهنم غیر مادیه و کی گفته جسم مثالی غیر مادیه
فقط روح انسان غیر مادیه و جسم مثالی حالتی بینابین داره تا بتونه ارتباط بین جسم کاملاً مادی و روح کاملاً غیر مادی رو برقرار کنه
در جهنم و بهشت که انسانها در قیامت وارد میشوند این جسم مادی دنیوی هست که اونجا بازسازی میشه و نه جسم مثالی.
و این جسم کاملاً مادی دنیوی همراه جسم مثالی و روح دوباره یکی میشن و نعمت یا عذاب نصیبشون میشه.
اگه غیر از این بود . وقتی از پیامبر سوال میشه این استخوان را چه کسی زنده میکنه پیامبر باید به او میگفت این استخوانها آنجا بازسازی نمیشن بلکه جسمی به نام جسم مثالی بجای اون قرار میگیره
یا آنجایی ابراهیم خلیل الله از خدا تقاضای یقین کرد و در خواست زنده شدن مردگان را باز باید خدا چیز دیگر غیر از جمع شدن بدن کاملاً مادی دنیوی رو به اون نشون میداد
اما مسئله معراج
تا اونجایی که من هم شنیدم معراج پیامبر جسمانی بوده و این جسمانی بودن از ابتدا و تا انتها بوده و مقطعی نبوده
اما چگونه میتوان این امر ممکن دونست؟
همون طور که میدانید پیامبر بدون وسیله این کار رو انجام نداد بلکه وسیله داشتند و وسیله نقلیه ایشون چیزی به نام بُراق بوده.
توضیح:"همون طور که میدونید الان تو ایستگاه فضایی بین المللی چندین دانشمند و فضانورد حضور دارن و در اون فضای بیرون جو همین تشعشعات نام برده وجود داره اما با فیلترهای مخصوص جلوی این تشعشعات گرفته میشه "
حالا چرا وسیله پیامبر نباید دارای چنین امکاناتی نباشه .
آیا از جزئیات اون وسیله به ما خبری رسیده؟
یه نکته:
"با توجه به اینکه خداوند فقط در مورد قرآن مردم را به تحدی دعوت کرده و نه معجزات دیگر دلیل این است که بشر میتونه نمونه ای از اون معجرات رو با مرتبه ای پایینتر در حال یا آینده نشون بده
معجزه معراج پیامبر هم بیشتر از معجزات دیگه نبوده که نتونیم به صورت علمی پاسخ بدیم و به نظر من اگر انسان فرصتی زیاد داشت میتونست اون معراج رو تکرار کنه(به علم اون برسه) چون خدا در مورد معراج هم تحدی نکرده"
این درحالی هست که الان دیگه از نظر دانشمندان بسیاری از قسمتهای این سفر معجزه(در حد توان بشر نبودن) به حساب نمیاد
در حال حاضر دانشمندان به این نتیجه رسیدن که میتوان از بعدی فراتر از سه بعد معمول فواصل طولانی رو کوتاه کرد . چرا پیامبری که معجره داره، نباید معجزه اش در حد تئوری اثبات شده دانشمندان کنونی باشه و از این راه های میانبر برای سفر استفاده نکرده باشه .(در مورد مدت زمان خیلی کوتاه معراج از نظر زمینیها که تو سوالاتتون مطرح نشده بود).
در آخر اینو باید عنوان کرد که مسئله معراج تماماً یا به صورت عملی و یا به صورت تئوری برای دانشمندان حل شده
البته نه این که اونها براشون این مسئله مطرح بوده بلکه براشون مسائلی مطرح هست که تو معراج پیامبر نیز اون مسائل رخ داده