سينما و تلویزیون (بازدید: 504)
سه شنبه 17/11/1391 - 20:38 -0 تشکر 587688
خاطرات مزدک میرزایی از اجرا در تلویزیون

هیچ‌وقت از دیدن موتور این‌قدر خوشحال نشده بودم!

مزدک میرزایی، درباره‌ی اجرای قابل قبول و خصوصیات یک مجری خوب، معتقد است: یک مجری خوب باید دارای گویش و چهره‌ای قابل‌ قبول باشد و در عین حال از اطلاعات کامل و جامعی از رشته‌ی مورد نظر برخوردار باشد.

به گزارش سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این گزارشگر و مجری برنامه‌های ورزشی تلویزیون در گفت‌وگویی در پاسخ به اینکه مجری در برنامه‌های گفتگو محور باید چه میزان مشارکت داشته باشد؟ خاطرنشان کرد: مجری اینگونه برنامه‌ها باید در حد تعیین خط برنامه و در صورت لزوم مشارکت بحث‌های چالشی و همچنین در زمینه‌ی اجرا، پرحرف‌تر و در زمینه گزارشگری برعکس عمل کند.

این گزارشگر در ادامه وقتی با پرسشی مبنی بر اینکه به اجرای خودتان چه نمره‌ای می‌دهید، مواجه شد، اینگونه پاسخ داد: نمره‌ی خودم را در اختیار مخاطبان عزیز قرار می‌دهم و ارزیابی نمی‌کنم.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش درباره‌ی تفاوت اجرای یک مجری در شبکه جهانی جام جم با سایر شبکه‌ها، بیان کرد: مجری شبکه جام جم تفاوت زیادی با مجریان سایر شبکه‌ها ندارد و تنها تفاوتش این است که مجری شبکه جام جم فقط باید دغدغه‌های هموطنان را در آن سوی مرزها بشناسد.

میرزایی بخشی دیگر از سخنانش را به تعریف خاطراتی از اجراهای گوناگونش در برنامه‌ها اختصاص داد و گفت: می‌خواهم برای خوانندگان یک خاطره داخلی و یک خاطره خارجی تعریف کنم.

وی با بیان اینکه در عمرم هیچ وقت به جز یک بار از دیدن موتور خوشحال نشده بودم، توضیح داد: بازی ایران و بحرین قرار بود ساعت 19 در ورزشگاه آزادی برگزار شود و من به عنوان گزارشگر این بازی ساعت 16 و 30 دقیقه بعد از ظهر به سمت ورزشگاه راه افتادم و به اتفاق آقای دکتر صدر، کارشناس برنامه به سمت ورزشگاه آزادی راه افتادیم. آن روز با ترافیک خیلی شدیدی برخورد کردیم و هر چه منتظر ماندیم تا گره ترافیک باز شود اما نشد تا اینکه کم کم بازی به شروع نزدیک می‌شد و من هنوز به ورزشگاه نرسیده بودم و به این مساله فکر کردم که بین خودم و دکتر صدر بهتر است کدام زودتر برسیم که به این نتیجه رسیدم، من گزارشگر بازی هستم و باید از ابتدای بازی حضور داشته باشم به همین خاطر تصمیم گرفتم آقای صدر با ماشین خودش را برساند و من هم با یک وسیله به ورزشگاه برسم.

او اضافه کرد: از ماشین پیاده شدم و با اضطراب این طرف و آن طرف را نگاه می‌کردم که ناگهان صدایی در گوشم پیچید و برگشتم دیدم یک موتوری است، هیچ وقت از دیدن موتور اینقدر خوشحال نشده بودم و در همان لحظه از راننده خواهش کردم که مرا به ورزشگاه آزادی برساند و لحظه‌ای که به مقصد رسیدم سرود ملی ایران را می خواندند. آن روز نزدیک بود یکی از بدترین روزهای حرفه‌یی کاری‌ام به وجود بیاید.

این گزارشگر فوتبال گفت‌وگوی خود را با تعریف خاطره ای دیگر از کارهایش به پایان رساند و گفت: یک‌بار هم به یاد دارم که بازی تیم‌های ملی فرانسه و ژاپن در سال 2003 برگزار می‌شد که این بازی در فرانسه بود و گزارشگر بازی آن روز نتوانست خودش را به استودیو برساند و تهیه‌کننده با من در ایران تماس گرفت و از من خواست تا بازی را از طریق تلفن گزارش کنم. روزهای بعد از آن بازی هر کسی مرا می‌دید می پرسید کی از فرانسه آمدی؟!

به گزارش ایسنا، مزدک میرزایی، متولد 26 شهریور ماه 1349 است. وی دارای مدرک مهندسی صنایع چوب است. اکثر دوستداران ورزش بخصوص علاقمندان تماشای مسابقات فوتبال با صدا و تصویر او آشنا هستند. میرزایی فعالیت خود را از سال 1376 با سازمان صدا و سیما آغاز کرده است و از سال 1379 تاکنون در برنامه های مختلف ورزشی شبکه جام جم حضور فعال داشته است. برخی از برنامه های او در دهه‌ی اخیر عبارتند از «ورزش امروز» و «گزارش ورزشی»که به پخش مستقیم مسابقات فوتبال اختصاص داشت. او در سال 1384 عنوان گزارشگر برتر را به خود اختصاص داد، میرزایی برای نخستین بار بازی مسابقه فوتبال بین ایران و جامائیکا را گزارش کرد.

ایسنا

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .