آیا مشکلات شما با همکارتان بر زندگی شخصی تان تاثیر گذاشته است؟ آیا رییس یا کارمندتان، شما را عصبی و مضطرب می کند؟
در هر محیط کاری افرادی با رفتار ناشایست یافت می شود، این شمایید که باید بر عکس العملتان در مقابل این اشخاص کنترل داشته باشید تا در آینده بهتر بتوانید از پس برخوردهای دیگر برآیید.
خیلی از مردم بارها تجربه برخورد منفی، غیرقابل تحمل و آزاردهنده ای را با همکار، کارمند یا رییسشان تجربه کرده اند. یکی از عوامل ضروری دستیابی به موفقیت، یادگرفتن برخورد با همه نوع افراد در محیط کار است.
انتشارات وارنر کتابی به نام : "کار کردن با تو مرا می کشد - خود را از موقعیت های احساسی در محیط کار آزاد کنید" نوشته کاترین کراولی و کتی الستر را در سال 2006 منتشر کرده است. در این کتاب توصیه هایی برای شناخت مشکلات با همکاران و راهکارهایی برای کنار آمدن حرفه ای و تاثیر گذار با آنها ارائه شده است.
طبق گفته این کتاب، اولین مرحله شناخت وجود مشکل است، بعد از آن شما یاد می گیرید چطور عکس العمل های خود را مدیریت کنید. در این کتاب کسی که در یک موقعیت احساسی و پریشان گیر می کند، در دام افتاده نامیده می شود. عکس العمل منفی چنین شخصی نسبت به همکارش می تواند فیزیکی روانی یا احساسی باشد.
برای مثال زمانی که رییس شخص را برای بررسی و رسیدگی به کار فرامیخواند، عکس العمل های فیزیکی شخص به صورت حالت تهوع، درد در شانه ها یا دل پیچه بروز می یابد. نشانه های احساسی می تواند به صورت دست پاچه شدن، بی طاقتی یا خستگی در زمانی که شما با یک همکار یا مشتری خاص هستید، بروز کند. اگر شما همواره در خیال یافتن راهی برای انتقام از یک همکار متقلب هستید، این یک نشانه روانی است.
مشکل اینجاست که ما غالباً نسبت به این علایم بی تفاوت می شویم و حتی آنها را نرمال و طبیعی می دانیم. نادیده گرفتن این علایم بر احساسات و وضعیت فیزیکی و موفقیت شغلی شما، تاثیر منفی می گذارد. اگر شما قادر به تشخیص احساسات خود هستید، می توانید کنترل کردن آنها را نیز یاد بگیرید.
ادامه دارد...