• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن کارآفرینی > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
کارآفرینی (بازدید: 2094)
شنبه 18/6/1391 - 17:43 -0 تشکر 550819
50 نکته آسان بفروشید

درصورتیکه شما یک عرضه کننده کالا یا خدمات میباشید دانستن این نکات خالی از لطف نیست ...

شنبه 18/6/1391 - 17:44 - 0 تشکر 550820

1. فرآیند بازاریابی و فروش همچون رشد یك نهال آرام و همیشگی است. روشی تحت عنوان فروش برق آسا نداریم. موارد استثنا و فروشهای شانسی را جزئی از فرآیند فروش به حساب نیاوریم.

2. مشخصات محصول برای مشتری مهم نیست بلكه آنچه از خرید محصول عایدش می شود اهمیت دارد آنها را توضیح دهید. مشتری هنگام خرید تلویزیون مارك آن را خریداری نمی كند بلكه تفریح، راحتی، پرستیژ و ... را می خرد.

شنبه 18/6/1391 - 17:44 - 0 تشکر 550821

3. مطمئن باشید از مشتری عاقل‌تر نیستید پس بهتر است نقش آنها را نیز بازی نكنید. نگاه عاقلانه و از بالا به پائین در هنگام فروش یعنی شكست فروش و یا آخرین فروش.


4. دانش و اطلاعات خود را به رخ مشتری نكشید و فقط سؤالات او را پاسخ دهید.

شنبه 18/6/1391 - 17:44 - 0 تشکر 550822

5. در مورد فروشهای مهم سعی نكنید در ملاقات اول قرارداد ببندید. قرارداد در ملاقاتهای بعدی محكم‌تر و منطقی‌تر خواهد بود چراكه فرصت بیشتری به خود و مشتری جهت بررسی نیازها و رفع آن داده‌اید. ملاقات اول را به شنیدن خواسته ها و نیازهای مشتری اختصاص دهید.


6. برای محصولات خود كاربردهای تازه تعریف كنید، این یعنی جلوگیری از هزینه سنگین تغییر خط تولید یا كاهش آن.

شنبه 18/6/1391 - 17:45 - 0 تشکر 550823

7. روشهای فروش برای محصولات متفاوت یكی نیستند، تفاوتها را هوشمندانه ببینید و متفاوت با آن به تدوین و انتخاب روش بپردازید. مزیت استحكام یا ایمنی در یك اسباب بازی با یك ظرف آشپزخانه متفاوت است.


8. فرآیند فروش میدان مبارزه نیست كه فقط شما از آن پیروز خارج شوید . دو طرف پیروز یعنی فروش پایدار. پس به توافقی دست یابید كه منافع دو طرف در آن لحاظ شده باشد در غیر اینصورت منتظر نقص قرارداد و مشكلات بعدی باشید.

شنبه 18/6/1391 - 17:45 - 0 تشکر 550824

9. هنر خوب شنیدن را بیاموزید. هوشمندانه شنیدن شرط اول فروش صحیح و موفق است. بی صبرانه منتظر رسیدن نوبتتان جهت ایراد سخنرانی غرا و دلنشین در مورد محصول یا قابلیتهای خودتان نباشید.


10. سعی نكنید پیشاپیش جواب سئوالات احتمالی مشتری را بدهید حتی بهتر است جواب سئوالات را به بررسی بیشتر موكول نمائید. البته به كندذهنی و نادانی نیز تظاهر نكنید.

شنبه 18/6/1391 - 17:45 - 0 تشکر 550825

11. هر شغلی آفتی دارد . آفت فروش هم عجله است و غرور. عجله برای عقد قرارداد و غرور برای اولین موفقیتها.


12. بر خلاف دیگران توصیه می كنم تا می توانید به مشتری اعتماد كنید و البته جایی كه ارزش اعتماد شما حفظ شود تفاوت زیركی را با ترس دریابید.

شنبه 18/6/1391 - 17:45 - 0 تشکر 550826

13. فروش لذت بخش است و شما هنگامی طعم این شادی راخواهید چشید كه خرید از شما نیز شادی بخش باشد. آنگاه این فرآیند ادامه می یابد.


14. مسن تر ها روشهای مدرن فروش را زیر سئوال می‌برند و جوانترها و تحصیل كرده‌ها عملكرد بازاریان سنتی را به باد انتقاد می‌گیرند امّا الفبای فروش یكی است و اولین حرف آن رضایت مشتری است.

شنبه 18/6/1391 - 17:46 - 0 تشکر 550827

15. در انتخاب روش فروش از رهبر و پیشرو بازاری كه در آن فعالیت می‌كنید تقلید نكنید ، هرگز تقلید نكنید. چرا كه در هر حال و در عین موفقیت كامل یك دنباله رو هستید آیا شما از یك دنباله رو خرید می كنید؟


16. برای فروش موفق بدقولی ممنوع، انتخاب زمان با مطالعه قبلی و مدیریت زمان جهت تحویل سفارش ها یا اتمام پروژه هایی كه متعهد شده اید اولین سابقه مثبت و تبلیغ مستقیم را برای شما رقم خواهد زد. این فرصت را از دست ندهید.

شنبه 18/6/1391 - 17:46 - 0 تشکر 550828

17. محصولات خود را بی عیب و نقص معرفی نكنید چراكه واقعاً اینطور نیست. عنوان كردن این مسئله نسبی است پی به بیان تفاوتها و تغییرات احتمالی در كارآیی محصول بپردازید.


18. اولین ملاقات با مشتری را فقط به شنیدن نیازها و نقطه نظرات او اختصاص دهید و دومین جلسه را جهت ارائه راه حل و امكانات خود تعیین نمائید. و بدین ترتیب ارزشی را كه برای گفته های جلسه اوّل قائل شده اید نشان دهید.

شنبه 18/6/1391 - 17:46 - 0 تشکر 550829

19. در فروشهای انبوه كه امكان ملاقات حضوری وجود ندارد آمار و ارقام بخش مالی را به تنهایی ملاك شناخت نیازهای بازار قرار ندهید. نظرسنجی ها، كسب اطلاعات به طور ناشناس، بررسی روند گذشته فروش و ... را به عنوان ابزاری برای همگام شدن با نیازهای بازار مورد استفاده قرار دهید.


20. تفاوت بین نیاز و خواسته بسیار ظریف است . هوشمندانه آنرا تشخیص دهید و فراموش نكنید برای رفع نیاز حاضر به قرض كرئن هم هستید ولی خواسته هزینه ای تجملی است كه اگر نیازها رفع شده باشد قابل اجرا می‌باشد.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.