همه کسانی که در عرصه کار و تجارت فعالیت دارند می دانند که سر و کار داشتن با کارمندان، فروشندگان و مشتری ها مستلزم شرکت در مکالمات پیچیده و دشوار و همچنین رویارویی با مشکلات است، ضمن آنکه به تعویق انداختن این مکالمات اغلب به بدتر شدن مشکلات می انجامد.
به رفتارهایی فکر کنید که ممکن است در محل کارتان با آن روبرو شوید: کارمندی که همیشه بهانه ای برای دیر کردن دارد، فروشنده ای که مرتبا فاکتورها را ناقص و نیمه تمام تحویل می دهد، یا مشتری دائمی که همیشه در دقیقه آخر تماس می گیرد و در صورت نرسیدن به خواسته اش ناراحت و عصبانی می شود. همه این سناریوها مستلزم تغییر دادن رفتار شخصی دیگر است و معمولا از طریق یک مکالمه صادقانه و شفاف قابل حل است. برای رسیدن به نتیجه دلخواه یک مکالمه، گام های زیر را دنبال کنید