.2-افزایش سود و مزیت رقابتی: توجه به تمام افراد و گروه هایی که ذینفع هستند، میزان سود شرکتها را در بلند مدت افزایش خواهد داد، زیرا موجب انگیزش نیروی انسانی، افزایش حسن نیت اجتماعی واعتماد مردم و نیز کاهش جریمهها میشود. کی و پاپکین (1998) بیان میکنند که تجزیه و تحلیل شکست شرکتها و خسارات وارده به آنها نشان میدهد که در نهایت لحاظ کردن اخلاقیات و حساسیتهای اجتماعی در فرایند تصمیمگیری و تدوین استراتژی موجب افزایش سودآوری شرکت خواهد شد.
طبق گزارش مجله فورجون، 63 درصد مدیران عالی شرکتهای برتر تجاری بر این باورند کــه رعــایت اخلاقیات، موجب افزایش تصویر مثبت و شهرت سازمان شده، منبعی برای افزایش مزیت رقابتی بهشمار میآید(Buckly, et.al, 2001).