• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن اجتماعي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
اجتماعي (بازدید: 819)
جمعه 12/3/1391 - 22:52 -0 تشکر 458854
جهیزیه ایرانی برای حمایت از تولید ملی

جام جم آنلاین: در روزشمار سال حمایت از تولید ملی بیش از دو ماه را سپری كرده‌ایم و بقیه ایام سال را هم بسرعت سپری خواهیم كرد، هر چند برای تحقق و حمایت از تولید ملی و رسیدن به نقطه ایده‌آل گام‌های مثبتی برداشته شده است.

ممنوعیت تبلیغات كالاهای خارجی ، عزم عمومی برای حمایت از تولید ملی ، توسعه بازار صادرات، توجه به استانداردهای لازم و كیفیت‌بخشی به كالاهای داخلی از جمله اقداماتی است كه توسط مدیران صنعت بخش خصوصی و دولتی به مرحله اجرا گذاشته شده است.

این عزم ملی با حمایت ستاد مبارزه با كالای قاچاق ، كنترل مبادی ورودی و بازارچه‌های مرزی قطعا می‌تواند چشم‌انداز خوبی را برای تولید و مصرف كالای داخلی ترسیم كند.

براساس اطلاعات به دست آمده در یكی از استان‌های كشور كه از جمعیت یك میلیون و 200 هزار نفری برخوردار است، سالانه حدود 15 هزار ازدواج زوج‌های جوان در آن صورت می‌گیرد، این آمار دارای معنی و مفهوم زیادی در توجه به تولید و مصرف كالا دارد، یعنی با آغاز یك زندگی مشترك، باید ده‌ها قلم كالا به عنوان جهیزیه خریداری كرد.

این اقلام در مقایسه با جمعیت كشور با توجه به جوان بودن آن، می‌تواند رقم بالا و قابل توجهی باشد و به چرخه تولید چنین كالاهایی سرعت دهد؛ در صورتی كه این 15هزار زوج جوان همه از كالاهای داخلی و تولید ملی حمایت كنند و محصولات داخلی را در زندگی خود به كار گیرند، حدود 45‌درصد از ظرفیت خالی تولید استان مورد نظر پر خواهد شد و سرانه نرخ بیكاری را بشدت كاهش می‌دهد.

ما برای رسیدن به این مقصود باید گام‌های اساسی برداریم كه مهم‌ترین آن اعتمادسازی و جلب رضایتمندی شهروندان و مشتریان نسبت به مرغوبیت كالاهای داخلی است.

اعتمادی كه می‌تواند رضایتمندی مشتری و مصرف‌كننده را به خود معطوف كند.

هر چند به اذعان بسیاری از مسوولان و دست‌اندركاران صنعت ، برخی از كالاهای داخلی از لحاظ كیفیت، مرغوبیت و مقرون به صرفه بودن آن با كالای مشابه خارجی خود قابل مقایسه نیست، اما به‌دلیل بی‌توجهی به برخی استانداردها نتوانسته است توجه مصرف‌كنندگان و شهروندان را به خود جلب كند كه برای تحقق این امر باید مدیران تولید، دست‌اندركاران صنعت تبلیغات و دولتمردان تلاش خود را برای اعتمادسازی به كار گیرند.

برای تحقق این امر برگزاری نمایشگاه‌هایی در همه استان‌ها برای معرفی چنین كالاهایی كه از استانداردهای لازم برخوردار بوده و كیفیت آن مورد قبول همه مسوولان باشد، ضروری به نظر می‌رسد.

این امر زمانی جامه عمل می‌پوشد‌كه متولیان امر و وزارتخانه‌های مربوط ضمانت محصول تولیدی را برعهده بگیرند تا اطمینان خاطری برای مشتریان شود.

محمد خامه‌یار - جام‌جم

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.