رعـایـت ادب و مـــراعات حقوق دیگران از جمله مواردی هستند که به راحتی می توانند قدرت فــردی شما را افزایش دهند. همه ما دوست داریم که دیگران ما را صمیمانه دوست بدارند، با ما درست رفتار کنند و بـرایـمـان ارزش و اهـمــــیت قائل شوند. هر چقدر خودمان بیشتر با ملاحظه و متین باشیم دیگران نیز به همان روش با ما رفتار میکنند.
کل آیتم ها 22
ادب و مراعات حقوق دیگران سبب می شود شما فرد قدرتمندی جلوه کنید. ما دوست داریم که دیگران ما را صمیمانه دوست بدارند، با ما درست رفتار کنند و برایمان ارزش و اهمیت قائل شوند، اما در عین حال باید در نظر داشت که همه ما انسان هستیم و هیچ گاه نمی توانیم 100% کامل باشیم و این امکان وجود دارد که در برخوردهایمان با دیگران دچار خطا و یا اشتباه شویم. اما به هر حال هر چقدر به دیگران محبت کرده و با آنها مؤدبانه برخورد کنیم به همان میزان آنها به ما محبت کرده و ما را مورد احترام خود قرار می دهند
به نظر می رسد که قوانین ادب و نزاکت، به دلیل خلق مدنیت ایجاد شده اند و ما به عنوان یک انسان، به شدت نیازمند مرز و محدوده هستیم. قوانینی که پیرامون رعایت ادب وضع می شوند ممکن است که برای ما تا حدودی محدودیت ایجاد نمایند اما اگر از آنها استفاده کنید، متوجه خواهید شد که احساس رضایت و راحتی بیشتری در شرایط جدید به شما دست می دهد.
نحوه آشنایی در کنار رعایت طریقه آداب و معاشرت یک نسخه از پیش تعیین شده است و نشان می دهد که چگونه باید در مقابل دیگران ادب و نزاکت را رعایت کرد. در همان حالی که در حال آشنایی بیشتر با دیگران هستیم، میتوانیم با آرامش کامل از این قوانین پیروی کنیم. باید توجه داشت که حفظ ملاحظه و توجه و مراعات و احترام گذاشتن موفقیت هر رابطه ای را تضمین می کند.
کاتی برای درک بهتر1- ابتدا سعی کنید طرف مقابل را درک کنید. اگر شما شخص مقابل را به خوبی بشناسید می توانید با درون او صحبت کنید.2- به کلماتی که از دهانتان خارج می شود، توجه کنید. اگر احساس کردید که واکنش طرف مقابل چیزی غیر از آن است که انتظار داشتید، می توانید از او بپرسید که به درستی متوجه منظور شما شده یا خیر.3- هر چه سریع تر از مشکل به راه حل تغییر مسیر دهید. بر روی مشکل خود به اندازه کافی وقت بگذارید و بر روی آن تمرکز کنید تا موضوع را به خوبی متوجه شوید. سپس تمام توجه خود را به یافتن راهی برای حل آن معطوف کنید و به جای اینکه بخواهید ثابت کنید چه کسی درست است و چه کسی غلط، به رفع مشکل بیندیشید.4- میان احساسات و راه حل تمایز قائل شوید. اگر یک و یا هر دوی شما ناراحت و بی منطق شده بودید و عکس العمل تند از خود نشان می دادید، در حال گفتگو نیستید. یک فرصت کوتاه به خودتان بدهید و پس از چند دقیقه که آرام شدید و از نظر روحی وضعیت بهتری پیدا کردید، مجدداً صحبت های خود را از سر بگیرید.5- زحمت بیهوده نکشید؛ اگر تا به حال چندین بار بر سر یک موضوع خاص با هم گفتگو کردید و نتیجه ای عایدتان نشده از شخص دیگری کمک بگیرید. وجود یک نفر سوم بیطرف می تواند در زندگی شما معجزه ایجاد کند.6- مؤدب باشید و با دیگری به خوبی رفتار کنید. سعی کنید جو دو جانبه ای را به وجود آورید و برای احساست طرف دیگر نیز ارزش قائل شوید.به خاطر داشته باشید: " از هر دستی بدهید از همان دست می گیرید" پیش از اینکه بخواهید در مقابل دیگران عکس العمل نشان دهید به این موضوع توجه داشته باشید که در شرایط مشابه خودتان انتظار چه نوع برخوردی را دارید
با نام خدا و سلامممنون از رهای بزرگوار بابت حضور و کار قابل تحسینشون در ایجاد این تاپیک های پر محتوااما یک جمله کوتاه در تکمیل قسمت اول نوشته شما:
«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم»
رواق منظر چشم من آشیانه توست کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست
انجمن تعلیم و تربیتیها
بسیار عالی تکمیل کردیانشالل بتوانیم فرمایشات اولیا الله را آویزه ی گوش خود قرار دهیم.
در صورتی در اجتماع محبوب و محترم هستید که اصول اداب و معاشرت را رعایت کنید زیرا عامل محبوبیت شماست (منهای تظاهر و چاپلوسی) اخلاق و رفتار است که میتواند اعتماد مردم را به خود جلب کند و آوازه نیکو به دنبال داردرفتار، کردار، ادب و اصول معاشرت اجتماعی است که موفقیت به دنبال دارد خوش برخوردی. خوشروئی و خوشگفتاری، ادب شما میتواند برای شما دوستانی فراوانی بهدست آورد اخلاق خوب نتیجه راستی و درستی و ثبات و تمام صفات انسانی است.
معیار اندازهگیری خوب و بد بودن افراد ابتدا از رفتار و ادب آنهاست کردار مؤدبانه و رعایت حفظ شخصیت و حقوق دیگران همیشه در هر موقع و در هر صورت برای هر فردی که ارزش انسانی خود را بداند ضروری و لازم است اگر ترشرو هستید نمیتوانید تبسم کنید و قیافه شاد داشته، و برخورد شایستهای داشته باشید هرگز درحرفه هتلداری وارد نشوید. زمانیکه چیزی را نمیتوانید تغییر دهید یا راه حلی وجود ندارد قا نع صبور و بردبار باشید دایم نگوئید راستی، آره، ها و غیره و از خودتان تعریف نکنید. از بدگوئی به پرهیزید آنکه بد دیگران را پیش شما میگوید، بد شما را نیز پیش دیگران خواهد گفت بدبودن افراد بیشتر از راه دهان خود را نشان داده پرحرف بودن دلیل و شرط لازم برای برقراری ارتباط با انسانها نیست بلکه هنر آن است که خوب گوش کنید آیا همه میتوانند کلمات را آنطور که هست ادا کنند که مفاهیم خود را به دیگران انتقال دهند؟
روابط انسانی هرگز نمیگوید ۱۰۰% میتوان همه را خشنود نگه داشت اما میشود تعداد بیشتری را راضی نمود و این هنری است ارجمند برای کارکنان هتل هنر گوشکردن انسانها را بیش از همه مورد توجه قرار میدهد شرط ادب این نیست که سخنان دیگران را قطع کنید و خود وارد صحبت شوید کمتر صحبت نمائید و مجال صحبت به دیگران بدهید هیچگاه وارد صحبت دو نفر دیگر نشوید زبان یا نحوه کلام است که مردم را بیش از همه به خود جلب و علاقهمند میکند در بهکار بردن این عضو ظریف زبان باید نهایت احتیاط را بهجا آورید تا کسی ازشما کدورتی حاصل نکند نحوه صحبتکردن است که اطرافیان را میرنجاند یا دوستان و همکاران را به دشمنانی تبدیل میکند در موقع صحبتکردن دقت کنید که حرفی نزنید که پشیمان شوید.
هر سخنی گفتنی نیست و هر سخنی جای دارد. مثال معروف: پرندگان با پا به دام میافتند، و انسان با زبان.