البته کمی درباره این مورد شک دارم که این عینک بخواهد تبلیغات را درست در جلوی چشمان شما نمایش دهد ولی به هر حال بهتر است لحظاتی را در مورد مأموریتهای تجاری این عینک به تأمل بپردازیم. در ذیل مواردی از استفاده های تجاری این عینک آورده شده که تعدادی از آنها بسیار واضح و قابل بحث میباشند.
صنعت توریسم: در یک نگاه خوشبینانه این وسیله میتواند به یک راهنمای جامع و کامل برای یک تور لذت بخش تبدیل شود. از نگاه دیگر این وسیله میتواند اطلاعات توریستی خوبی از محلهایی که در حال بازدید از آنها هستیم در اختیارمان قرار دهد.
خرید و خرده فروشی: اگر لباسی چشمان شما را گرفت و به داشتن آن خیلی مشتاق شدید اینجاست که امکانات گوگل به خدمت شما میآیند. با امکانات گوگل میتوانید از رنگهای متفاوت آن اطلاع پیدا کنید و حتی آن را سفارش دهید و جالب آن که تمام این اتفاقات درست در جلوی چشمان شما انجام میپذیرد. یک دیدگاه سطح پایینتر اینکه گوگل حرکت چشمان شما را در نظر بگیرد و بر اساس آن پیشنهادهای تبلیغاتی خود را به شما ارایه کند. این محصول به کاربران امکان خواهد داد تا ضمن خرید اینترنتی، تمامی خدماتی را که از تلفنهای هوشمند دریافت میکنند با استفاده از این عینک نیز داشته باشند.
بازاریابی تجاری محلی: فرض کنید که قدم زنان به رستورانی نزدیک میشوید و اعلامیه تخفیف این رستوران در جلوی عینک گوگلی شما ظاهر میشود. اینجاست که به خود میگویید: بد نیست کمی خود را خجالت دهم و از تخفیف رستوران نیز استفاده کنم.
خرید و فروش املاک: اگر قصد خرید خانه جدید را دارید، فقط لازم است از بنگاه املاک بخواهید دستی به سر و روی عینک شما بکشد. حالا دیگر نیازی به بنگاه دار نیست. خانه در جلوی چشمانتان ظاهر میشود. حتی میتوانید به خانه مورد نظر مراجعه کنید و با ورود به هر اتاق ، ابعاد، امکانات و موارد دیگر آن را توسط عینک مرور کنید. همانجا در خانه مورد نظر تصمیم خود را بگیرید و خرید را انجام دهید.
جلسات ملاقات تجاری: اگر شما از آن دسته آدمهایی هستید که مثل من گاهی اوقات حتی نام خود را هم فراموش میکنید، گوگل با این وسیله شگفت انگیزش به شما کمک میکند تا با یک پردازش تصویری کوچک، به سرعت چهره فرد روبروی خود را بدون هیچ آبروریزی بر زبان آورید و علنا به او نشان دهید که او را میشناسید. در نتیجه احتیاجی نیست کسانی را که نمیشناسید با القابی مثل رفیق، رییس، مهندس و از این موارد صدا کنید. یکی دیگر از کاربردهای این وسیله در جلسات خستهکننده و کسلآور است. زمانی که شما میتوانید با این عینک وانمود کنید که به دقت درگیر مسایل جلسه هستید ولی در حقیقت شما در حال گشت و گذار در اینترنت و وبگردی هستید و کسی هم از این قضیه خبردار نمیشود.
بی شک این عینک موارد استفاده زیادی خواهد داشت که با ورود آن بیشتر از قبل نمایان خواهد شد. ولی به راستی اگر به کمک این عینک مجبور نباشیم، گوشیمان را بیرون بیاوریم تا از طریق آن مسیرمان را پیدا کنیم، به دوستانمان پیام بفرستیم یا عکس بگیریم، واقعا چه نیازی به آیفون یا اندروید خواهد بود؟
زومیت