اشعار این آلبوم نیز جز قطعه اول توسط حسین غـیاثی و مرتـضی آلكـثیر سروده شده و فـرید فراز، شاعر قطعه نخست این آلبوم، آنها را دكلمه میكند.
یكی از ویژگیهای مثبت آلبوم «72»، رنگآمیزی متنوع سازهای آن است كه سهتار، گیتار، ویولن، كمانچه، نی و فلوت را در بر میگیرد. علاوه بر این، استفاده از جلوههای صوتی و افكتیو، بر وجه احساسی قطعات افزوده است.
در واقع آلبوم «72»، ساختاری ایرانی دركنار تكنـیكهای افكتیو در آهنگسازی دارد و همین امر، فضایی متفاوت از موسیقی مذهبی را موجب شده است.
فرید فراز، پیام طونی، مشتاق قرآداشخانی، محمدرضا فراهانی، فرهاد زالی و پرویز وزیری نوازندگان آلبوم موسیقی عاشورایی «72» هستند.
آلبوم «72» از شلوغیهای معمول بسیاری از آثارموسیقایی این روزها مبراست و سازها و افكتها و اصوات بهكار گرفته شده در این اثر بر یكدیگر غلبه ندارند.
به عبارت دیگر این عناصر در سایه هم قرار نمیگیرند و همه آنها تركیب مناسبی برای ارائه تصویری موسیقایی از واقعه عاشورا و مضامین مرتبط با آن ارائه میدهند.
آهنگها خوب نوشته و تنظیم شدهاند و هركدام فضای موسیقایی خود را داشته و در نوع خود از ریتم، فضاسازی و سازبندی دلپذیری برخوردارند. افكتهای موسیقایی نیز به انتقال مفاهیم كلامی اثر به مخاطب كمك میكنند.
در این میان، افكت سینهزنی كه عنصری ریتمساز و فضاساز است، هم با آهنگهای محزون و هم با قطعات حماسی آلبوم بخوبی گره خورده و بر مخاطب تاثیری مضاعف بهجای میگذارد.
منبع جام جم