• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تجارت و بازرگاني (بازدید: 1519)
چهارشنبه 21/7/1389 - 13:36 -0 تشکر 241550
پنج قاعده مهم در بازاریابی فروش اینترنتی

در تهیه یك آگهی برای فروش اینترنتی باید پنج قاعده كلی زیر را رعایت كرد:

۱) یك آگهی فروش خوب باید خوانندگان را جذب كند.
۲) این آگهی باید برای كاربران خسته كننده نبوده، در كوتاه‌ترین شكل ممكن هدف خود را بیان كند.
۳) پیام مورد نظر شما باید به روشنی و واضح در این آگهی مطرح شود و برای مخاطب گنگ نباشد.
۴) محتوای آگهی باید دارای اعتبار لازم باشد.
۵) این آگهی باید مزایای خرید اینترنتی را برای خواننده به طور كامل شرح دهد.

بیایید هر یك از موارد یاد شده را دقیق‌تر بررسی كنیم:

جذب خوانندگان با مشاهده تیتر آگهی اولین اولویت در نگارش یك آگهی فروش در اینترنت است. شما در ارایه آگهی برای بازایابی اینترنتی باید خوانندگان را ملزم كنید كه آگهی‌های فروش مربوط به شركت شما را بخوانند. بنابراین شما باید نهایت دقت را در ارایه تیترهای آگهی‌های خود به كار گیرد كه خوانندگان را تشویق به خواندن آگهی‌های فروش‌ شما بكند.
بنابراین نحوه انتخاب دو یا سه كلمه اول تیتر آگهی بسیار مهم است. از این رو شما باید از كلماتی در ابتدای تیتر فروش خود استفاده كنید كه به سرعت توجه خریدار و خواننده را به سوی خود جلب كند. از جمله عبارت‌ها و كلماتی كه می‌توان در تیترهای اگهی‌های فروش استفاده كرد شامل:

 

 
پنج قاعده مهم در بازاریابی فروش اینترنتی

▪ رایگان، شگفت‌انگیز، جذاب، آسان، اسرارآمیز، برای همه، تضمینی، یكه‌تاز، اعجاب انگیز، پول‌ساز، غیر قابل مقایسه، پرسرعت و مانند آن.
▪ به هر حال به خاطر داشته باشید كه تیتر انتخابی شما باید به گونه‌ای باشد كه مراجعان را با یك نگاه به سمت خود جذب كند. شما با این‌كار آن‌ها را به خواندن متن آگهی رهنمون می‌شوید. بنابراین در انتخاب تیتر آگهی نهایت دقت را به كار گیرید و آن‌ را بارها و بارها بیازمایید.
▪ بعد از تشویق خریداران به خواندن متن آگهی شما باید با ارایه‌ی سریع منظور خود و بیان اهداف تیتر آگهی، در كم‌ترین زمان، خوانندگان را به خواندن ادامه متن آگهی مشتاق كنید. سعی كنید متن آگهی را با ساده‌ترین حالت ممكن بیان و هر لحظه ارتباط خود را با خوانندگان حفظ كنید.
همیشه برای وقت مشتریان خود ارزش و احترام قائل شوید.
▪ متن شما در آگهی باید بسیار واضح و روان باشد و به سادگی منظور خود را به خواننده انتقال دهد. از بیان كلمات ثقیل و پیچیده خودداری كنید. این كار تنها خواننده را گیج می‌كند و خواننده گیج هرگز حاضر به خرید از شما نخواهد بود.
▪ متن شما در آگهی باید آن قدر روان و ساده باشد كه حتا یك كودك نیز بتواند به آسانی آن را بفهمد. از بیان كلمات بزرگ و عباراتی كه گنگ و پیچده است خودداری كنید.
▪ سعی كنید از كوتاه‌ترین جملات و پاراگراف‌ها در متن آگهی استفاده كنید تا آگهی شما برای خواننده خسته كننده نباشد.
▪ اگر متن آگهی شما طولانی باشد مطمئن باشید كه خوانده نخواهد شد.
▪ ساده بودن متن آگهی بسیار اهمیت دارد. مطمئن باشید كه یك متن طولانی، گیج كننده و نامفهوم كمكی به عملی شدن خواسته‌ی شما نخواهد كرد. حتا ممكن است یك خواننده‌ی هوشمند را از خواندن آگهی‌های بعدی شما هم منصرف كند.
▪ موفق‌ترین آگهی‌ها، ساده‌ترین و روان‌ترین آن‌هاست. چرا كه تنها در ایالات متحده آمریكا حدود یك هفتم مردم (نزدیك ۴۰ میلیون نفر) در خواندن یك آگهی استخدام و یا متن یك صورت‌حساب با مشكل روبه‌رو هستند.
▪ البته این آمار مربوط به كشور آمریكا است. اما جالب است بدانید كه آمار بسیاری از كشورها از این هم بدتر است.
▪ متاسفانه اكثر افرادی كه از اینترنت و خدمات خرید اینترنتی استفاده می‌كنند از مهارت‌های خواندن و صحبت كردن زیادی برخوردار نیستند. بنابراین متن شما باید بسیار ساده و در سطح سواد عموم خوانندگان باشد.
▪ سعی كنید محصولی كه از طریق اینترنت به فروش می‌رسانید دارای گارانتی و اعتبار مناسب باشد.
متاسفانه بسیاری از كسب و كارها تصور می‌كنند كه درصد بالای مشتریان‌ آن‌ها را همچنان در صدر فروشندگان قرار می‌دهد بنابراین از ارایه گارانتی‌های معتبر خودداری می‌كنند. در صورتی كه این تفكر یك تفكر كاملا اشتباهی است.

 

حتا اگر محصول و یا خدماتی كه شما ارایه می‌دهید بهترین باشد تا زمانی كه گارانتی مناسبی برای خدمات و محصولات خود ارایه ندهید استقبال زیادی از آن به عمل نخواهد آمد.
در این حالت تعداد مشتریان شما در طول‌ چندین سال ثابت خواهد ماند و یا تغییر چندانی نخواهد كرد. بنابراین اگر گارانتی محصول شما یك ماهه است سعی كنید آن را به دو ماه، سه ماه و یا حتا ۶ ماه افزایش دهید.
این امر به خوانندگان آگهی شما اطمینان خاطر بیش‌تری خواهد بخشید و در نتیجه فروش شما را بیش‌تر خواهد كرد.
در نهایت شما باید در آگهی خود نتایج و مزایای محصول و خدمات خود را به طور كامل به خوانندگان شرح دهید. بیان این مزایا اصلی‌ترین قسمت آگهی در فروش اینترنتی است.
آگهی‌هایی كه از طریق روزنامه، مجله و تلویزیون ارائه می‌شوند شاید برای دفعه اول زیاد جذاب و قابل درك نباشند. ولی این آگهی‌ها بارها و بارها از طریق این رسانه‌ها تكرار می‌شوند و تكرار آن‌ها برای فروشندگان فروش بیشتر و سودآوری در پی خواهد داشت. ولی یك آگهی اینترنتی برای فروش آن‌لاین باید به حدی جذاب باشد كه با یك بار خواندن خریداران را جذب كند.
بنابراین شما برای انتخاب متن یك آگهی تبلیغاتی خوب نیاز به یاری دیگران ندارید. شما با رعایت این پنج قانون پایه می‌توانید خودتان آگهی‌های تبلیغاتی برای فروش آن‌لاین خود طراحی كنید و مطمئنا به نتایج دلخواه خواهید رسید.

 

برای پناهدگی به خدا نیاز به هیچ ویزایی نیست. 

مدیر انجمن تجارت و بازرگانی

نوشته های بنده:

                  

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.