ایتنا - در سال 2009 سهم سامسونگ در بازار مانیتور به رکورد 9/17 درصد رسید که نشان از کیفیت بالا و نوآوری در محصولات این شرکت است.
سئول کره- شركت Samsung Electronics از بزرگترین تولیدکنندگان دستگاهها و فناوریهای دیجیتال، در سال قبل هم به بیشترین میزان از سهم بازار مانیتورهای کامپیوتر دست یافت.
این سومین سال پیاپی است که سامسونگ توانسته مقام اول در سهم بازار مانیتورها را از آن خود کند.
براساس نتایجی که موسسه تحقیقاتی IDC منتشر کرده، Samsung Electronics رکورد 9/17 درصد از سهم بازار را براساس درآمد حاصل از فروش در سال قبل بدست آورده است.
بدین ترتیب برای سومین سال پیاپی از ابتدای سال 2007 سامسونگ توانسته مقام اول را در این زمینه کسب کند.
سامسونگ فاصله خود با دومین سازنده بزرگ مانیتور را افزایش داده، بطوری که در سال 2007 این فاصله 5/1 درصد، در سال 2008، 5/2 درصد و در سال 2009 به 1/5 درصد افزایش پیدا کرده است.
کسب مقام اول در بازار مانیتور، اعتبار سامسونگ بعنوان بزرگترین سازنده مانیتور در دنیا را افزایش داده است.
سهم 18 درصدی سامسونگ از بازار مانیتورهای LCD در میزان درآمد حاصل از فروش، نسبت به سال قبل 8/1 درصد افزایش نشان داده است.
این میزان از سهم بازار 2/5 درصد از مقام دوم این لیست بالاتر است.
در بازار مانیتورهای LCD، سامسونگ توانسته در سه سال متوالی، یا 10 دوره سه ماهه پیاپی (از ابتدای سه ماهه سوم سال 2007)، مقام اول را حفظ کند.
در زمینه تعداد دستگاههای فروخته شده نیز سامسونگ هر سال رشد داشته و در اینجا نیز مقام اول را کسب کرده است.
این شركت توانسته 9/15 درصد از کل سهم بازار مانیتور و 9/15 درصد از بازار مانیتورهای LCD را بدست آورد.
این میزان در سال 2008 به ترتیب 7/15 درصد و 4/15 درصد بوده است.
سامسونگ در سال قبل 2/160 میلیون دستگاه مانیتور را به فروش رسانده که از این تعداد، 2/159 میلیون عدد (بیش از 99 درصد) آن از مانیتورهای LCD بوده است.
فعالیتهای بازاریابی خلاقانه و همچنین معرفی مانیتورهای فوق باریک که در طراحی آنها از ویژگی TOC (Touch of Color) استفاده شده، تأثیر زیادی در کسب مقام اول برای سومین سال متوالی داشته است.
همچنین با گسترش خط تولید مانیتورهای سامسونگ و ارائه مانیتورهای سری 700 و صفحهنمایشهای بزرگ مخصوص نمایش اطلاعات (LFD)، باعث شده تا مانیتورهای سامسونگ بعنوان صفحهنمایشهایی با كیفیت بالا شناخته شوند.
Kim Jin-Hwan، مدیر عامل بخش صفحهنمایشهای سامسونگ در این باره گفت: «مانیتورهای سامسونگ در بازار جهانی جایگاه خود را به عنوان کالاهایی بیهمتا بدست آوردهاند. امسال نیز سامسونگ قصد دارد برای حفظ این مقام، از فعالیتهای بازاریابی پویایی استفاده کرده و محصولات جدیدی با قابلیتهای متنوع و طراحی زیبا تولید کند که از آن جمله میتوان به مانیتورهای فوق باریک LED که نشاندهنده بهترین فناوری LED در تولید مانیتورهایی با ویژگیهای زیست محیطی است اشاره کرد.»