بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت دانش آموزان گرامی انجمن
یك هفته هست كه دوباره دارید میرید مدرسه!!!!!
خوش گذشت؟؟؟؟؟
بریم سر اصل بحث:D
به نظر شما یك مدرسه سالم، باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟
منتظر نظرات خوبتان هستم.
کل آیتم ها 1
سلام علیكم
این هم یك مقاله راجع به ویژگی های یك مدرسه سالم:
مدرسه ای كه دماغه كشتی خود را در جهت مشخص نگرفته است در دریای مواج سرگردان خواهد ماند. ابتدائی ترین و اصلی ترین كاركرد یك رهبر آموزشی ، داشتن چشم اندازی از آینده و انتقال این چشم انداز به مربیان ، والدین ، دانش آموزان و جامعه است.مدرسه سالم باعنوان مدرسه زندگی ، نهاد تعلیم و تربیتی زنده ، پویا ، تعاملی و تعالی یابنده است كه همه عناصر آن در تعامل خلاق و فعال با یكدیگر در مسیر حیات طیبه و به سوی رشد فكری ، ایمانی ، علمی ، عملی و اخلاقی مطابق با نظام معیار ، در حركتند . و نشاط ، تفكر ، تعقل ، خلاقیت ، ایمان ،مهرورزی ، آزادی ، سلامت ، نوآوری ، اخلاق ، آداب ، مهارت ها ، بصیرت سیاسی و اجتماعی ، توانمندی ، كارآفرینی ، همكاری و تعاون ، پیشرفت ، نظم ، هویت ملی ، مبارزه با باطل ، مجاهدت در راه حق ، مشاركت جویی ، یادگیری فی مابین عوامل انسانی آن تحقق یافته است.كنترل بهداشت محیط مدرسه و بهسازی آن و ایجاد شرایط مناسب در محیط ، مهمترین عواملی هستند كه سلامت دانش آموزان را تضمین می كنند ، عوامل مهم و اساسی در حفظ و بهبود وضعیت بهداشت محیط مدارس ، ایجاد محیط بهداشتی مناسب و آموزش استفاده صحیح و نگهداری از فضا ها و تسهیلات است.برنامه ریزی استراتژیك ، داشتن اهداف سالیانه ، ماهیانه و روزانه ، آموزش مدیریت زمان ، استفاده از گروه های تخصصی ، بهره گیری از اساتید دانشگاه ها ، استفاده از منابع عظیم اطلاعاتی از جمله اینترنت و آموزش فرهنگ استفاده صحیح از این منابع و بسیاری دیگر می تواند مدرسه را نه به عنوان بخشی منفعل و منفك ، بلكه به عنوان جلودار ، موتور محركه و در نهایت گنجینه ذخایر و ثروت اصلی یك جامعه قرار دهد. تحصیل تؤام با "اشك" با یادگیری به همراه " لذت " تفاوتی اساسی دارد. در مدرسه ای كه بذر اعتماد كاشته شود ، میوه مشاركت چیده می شود . مدرسه در نظام آموزشی اسلامی مكان افزوده شدن است نه كاسته شدن ، مدرسه مكانی است برای خودیابی و خودسازی.مدرسه با آشنا ساختن دانش آموزان با مجموعه توانایی های خود آنها را صاحب اعتماد به نفس بالا ، اهل ریسك حساب شده ، عملكرد خردمندانه ، تفكر علمی ، بینش انتقادی و در نهایت خداجو بار می آورد.مدرسه مكان كرامت بخشی به انسان هاست ، در مدرسه مطلوب ، مدیر آموزشی نه فقط رهبر آموزشی است ، بلكه یك رهبر اخلاقی است كه در مدرسه تحت هدایت او معلم ، از یاد دادن ، دانش آموز از یاد گرفتن ، والدین از مشاركت و خود مدیر از هدایت مجموعه لذت می برند.