• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن دانش آموزی > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
دانش آموزی (بازدید: 3212)
شنبه 21/1/1389 - 0:21 -0 تشکر 193859
*مدرسه سالم باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟*

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت دانش آموزان گرامی انجمن

یك هفته هست كه دوباره دارید میرید مدرسه!!!!!

خوش گذشت؟؟؟؟؟

بریم سر اصل بحث:D

به نظر شما یك مدرسه سالم، باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟

منتظر نظرات خوبتان هستم.

شنبه 21/1/1389 - 0:23 - 0 تشکر 193861

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیكم

این هم یك مقاله راجع به ویژگی های یك مدرسه سالم:

مدرسه ای كه دماغه كشتی خود را در جهت مشخص نگرفته است در دریای مواج سرگردان خواهد ماند. ابتدائی ترین و اصلی ترین كاركرد یك رهبر آموزشی ، داشتن چشم اندازی از آینده و انتقال این چشم انداز به مربیان ، والدین ، دانش آموزان و جامعه است.

مدرسه سالم باعنوان مدرسه زندگی ، نهاد تعلیم و تربیتی زنده ، پویا ، تعاملی و تعالی یابنده است كه همه عناصر آن در تعامل خلاق و فعال با یكدیگر در مسیر حیات طیبه و به سوی رشد فكری ، ایمانی ، علمی ، عملی و اخلاقی مطابق با نظام معیار ، در حركتند . و نشاط ، تفكر ، تعقل ، خلاقیت ، ایمان ،‌مهرورزی ، آزادی ، سلامت ، نوآوری ، اخلاق ، آداب ، مهارت ها ، بصیرت سیاسی و اجتماعی ، توانمندی ، كارآفرینی ، همكاری و تعاون ، پیشرفت ، نظم ، هویت ملی ، مبارزه با باطل ، مجاهدت در راه حق ، مشاركت جویی ، یادگیری فی مابین عوامل انسانی آن تحقق یافته است.

كنترل بهداشت محیط مدرسه و بهسازی آن و ایجاد شرایط مناسب در محیط ، مهمترین عواملی هستند كه سلامت دانش آموزان را تضمین می كنند ، عوامل مهم و اساسی در حفظ و بهبود وضعیت بهداشت محیط مدارس ، ایجاد محیط بهداشتی مناسب و آموزش استفاده صحیح و نگهداری از فضا ها و تسهیلات است.

برنامه ریزی استراتژیك ، داشتن اهداف سالیانه ، ماهیانه و روزانه ، آموزش مدیریت زمان ، استفاده از گروه های تخصصی ، بهره گیری از اساتید دانشگاه ها ، استفاده از منابع عظیم اطلاعاتی از جمله اینترنت و آموزش فرهنگ استفاده صحیح از این منابع و بسیاری دیگر می تواند مدرسه را نه به عنوان بخشی منفعل و منفك ، بلكه به عنوان جلودار ، موتور محركه و در نهایت گنجینه ذخایر و ثروت اصلی یك جامعه قرار دهد. تحصیل تؤام با "اشك" با یادگیری به همراه " لذت " تفاوتی اساسی دارد. در مدرسه ای كه بذر اعتماد كاشته شود ، میوه مشاركت چیده می شود . مدرسه در نظام آموزشی اسلامی مكان افزوده شدن است نه كاسته شدن ، مدرسه مكانی است برای خودیابی و خودسازی.

مدرسه با آشنا ساختن دانش آموزان با مجموعه توانایی های خود آنها را صاحب اعتماد به نفس بالا ، اهل ریسك حساب شده ، عملكرد خردمندانه ، تفكر علمی ، بینش انتقادی و در نهایت خداجو بار می آورد.

مدرسه مكان كرامت بخشی به انسان هاست ، در مدرسه مطلوب ، مدیر آموزشی نه فقط رهبر آموزشی است ، بلكه یك رهبر اخلاقی است كه در مدرسه تحت هدایت او معلم ، از یاد دادن ، دانش آموز از یاد گرفتن ، والدین از مشاركت و خود مدیر از هدایت مجموعه لذت می برند.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.