• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
زن ریحانه آفرینش (بازدید: 4457)
چهارشنبه 20/8/1388 - 11:55 -0 تشکر 163095
حجاب اجباری!

 

طرح پرسش نادرست

این سوال که شما با حجاب اجباری موافقید یا مخالف ؟  سؤال صحیحی نیست؛ اگر محدوده سوال روشن شود که حجاب اجباری یعنی چه ؟ و منظور اجبار در کجا است ؟ نادرست بودن این سوال خود را نشان می دهد .


یک وقت حجاب بعنوان یک امر عقلائی یا یک امر ایمانی و دینی مطرح است؛ یعنی من می خواهم به طرف مقابلم مسئله حجاب را یا بعنوان یک فکر و اندیشه جدید و برتر معرفی کنم که او هم آنرا بپذیرد، یا بعنوان امری ایمانی و الهی ابلاغ کنم که به آن ایمان بیاورد؛ بدیهی است که ابزار اجبار در این دو محدوده اساسا بی معنا است؛ نه اجبار در اندیشه و فکر؛ و نه اجبار در ایمان و باور، هیچکدام معنا ندارد و امکان پذیر نیست تا بگوئیم شما با آن مخالفید یا موافق ؟!
و یک وقت حجاب بعنوان یک قانون اجتماعی در نظر گرفته می شود؛ یعنی اینکه جدای از بحث اندیشه و ایمان، وارد جامعه ای می شویم که تحت قوانین خاصی اداره می شود و فرض ما بر این است که رعایت حجاب بعنوان یکی از قوانین اجتماعی در این جامعه تعریف شده و به تصویب رسیده است؛ در اینجا نیز سوال از اینکه آیا با حجاب اجباری موافقید یا مخالف سوال بی جائی است؛ زیرا اجبار در اینجا به معنای پایبندی و اصرار بر اجرای قانون است و مخالفت با اجرای قانون، نظری نیست که در میان افراد عاقل و فهمیده طرفدار داشته باشد.
قوانین، هنجارهایی هستند که توسط حکومتها به عنوان اصولی که شهروندان می بایست از آنها پیروی کنند تعریف و ارائه می شود. و هر شیوه رفتاری که قانون را نقض کند جرم محسوب می شود و حکومت علیه کسانی که از قوانین پیروی نمی کنند از ضمانتهای اجرایی رسمی استفاده می کند.
مثال عرفی آن که مورد قبول و فهم همگان باشد را در قوانین راهنمائی و رانندگی می توان مشاهده کرد؛ مثلا در ایران قانون اینگونه وضع شده که اتومبیلها از سمت راست حرکت می کنند؛ به هر دلیلی - خواه درست یا غلط - قانونگذار این سیستم را وضع کرده و به مرحله اجرا گذاشته است و پلیس راهنمائی و رانندگی ضامن اجرای آن بوده و با متخلفین برخورد می کند.
اکنون تصور کنید گروهی بیایند و بگویند ما در انگلستان دیده ایم که اتومبیلها از سمت چپ حرکت می کنند، خیلی هم خوب است ما می خواهیم آزاد باشیم و طبق آن عمل کنیم چرا ما را اجبار می کنید ؟ اگر ما برای حل این مشکل اجتماعی، و رعایت حقوق شهروندی این گروه، این سوال را مطرح کنیم که آیا با اجباری بودن حرکت از سمت راست موافقید یا مخالف ؟  بعد هم به فرض نتیجه این بشود که باید هرکس آزاد باشد هر که خواست از راست حرکت کند و هر که خواست از چپ ! هرگز به نتیجه مطلوبی دست نمیابیم و اساسا طرح این سوال به این نحو غلط است. تا زمانی که قانون این کشور حرکت از سمت راست است، اجبار در اجرای آن درست است و موافقت یا مخالفت گروه های اجتماعی نمی تواند در آن نقشی داشته باشد. به هزار و یک دلیل هم که ثابت کنم حرکت از سمت چپ بهتر است و من آنرا می پذیرم و می پسندم، اگر تخلف کنم و بخواهم به رای و نظر و پسند خودم عمل کنم با من برخورد میشود و بعنوان مجرم باز خواست می شوم جریمه می شوم و اگر تمرد کنم محرومیتهای اجتماعی متعددی گریبانگیر من خواهد شد.
بله می توانم برای مخالفت با این قانون با قانونگذار تماس بگیرم و دلایل خود مبنی بر غلط بودن حرکت از سمت راست را ارائه کنم و مبانی عقلی و منطقی قانون او را زیر سوال ببرم و او را متقاعد کنم که قانونش نقص دارد. اگر قانون تغییر کرد آنوقت من می توانم به هدف خود برسم؛ تازه در اینجا نیز الزام و اجبار بر اجرای این قانون جدید حکمفرما است و اینبار خودم طرفدار و مدافع این اجبار هستم !.

 

اي آقاي ما برس به داد ما

چهارشنبه 11/9/1388 - 17:38 - 0 تشکر 167265

حجاب که واسه ما ایرانی ها جنبه اعتقادیو دینیش بیشتر اهمیت داره تا جنبه قانونیش

 دین که کلا اجبارو مردود می دونه و واسه کاری که از رو اجبار باشه هیچ ارزشی قائل نیست

از نظر قانون هم که  قانون های اجتماعی باید جوری تصویب بشن که لااقل طبق عقیده تعداد زیادی از افراد جامعه باشه

اما خدایی الان بیان واسه حجاب نظرسنجی کنن فکر می کنینن اکثریت با کدوماست؟ اونا که می خوان حجاب داشته باشن یا اونایی که نمی خوان؟

البته از اونجا که اینجا تبیانه می شه حدس زد جوابا چیه

اما اگه واقع بین باشیم تعداد اونایی که به حجاب اعتقادی ندارن کم نیست و اگر ادعا می کنیم که ما به آزادی های مدنی و این جوور چیزا اهمیت می دیم قطعا باید یه تجدید نظری بشه تو این قانون

پنج شنبه 12/9/1388 - 2:15 - 0 تشکر 167361

سلام
در قران آیاتی زیادی در مورد رعایت حجاب برای زن و مرد هست.
آیه 59 سوره احزاب که به صراحت به نوع پوشش زنان هم اشاره میکنه.
حجاب اجباری نیست، همونطوری که دین اجباری نیست، ولی کسی که دین اسلام رو قبول میکنه اصولا باید تمام دستورات دینی این دین رو رعایت کنه،‌ وقتی قران رو میخونه، کتابی که کاتبی جز الله نداره، منطقا حجاب رو قبول میکنه.
البته برخی هستن که دین رو مشروط قبول میکنن، به قول برخی، قیمه امام حسینش رو قبول میکنن، ولی روزه ماه رمضونش رو نه!
به نظر من حجاب اجباری نیست، بلکه اجرای یکی از احکام دینی هست که مستقیما در قران آمده.
البته در مورد اون نظرسنجی که خیال باف گفت، من تحقیقات زیادی کردم، و به نتیجه ی عکس ایشون رسیدم!
میشه گفت بالای 98 درصد مردم ایران حجاب رو قبول دارن و محجبه هستن، (اعم از چادری و مانتویی) و دو درصد باقی مونده، بی حجاب و بد حجاب هستن!
البته شاید در پایتخت ها که شهرهای بزرگی هستن، این نسبت به صورت دیگری باشه، ولی اگر قرار باشه کل مردم کشور در این نظر سنجی دخیل باشن، نتیجه آرا همینی هست که گفتم.
برای توجیهش هم مثالی ساده میزنم:
تصور کنین دارین در مجلسی زن ها همگی چادر مشکی به سر دارن، و این میون یکی رنگی غیر از دیگران پوشیده باشه، مثلا رنگ قرمز، بی اختیار توجه شما به سوی اون شخص جلب میشه و نه دیگران و این طبیعت ذهن هست.
اینکه بی حجاب در جامعه بیشتر دیده میشه، به علت اقلیبت بودن این افراد هست، چون هرچی اکثریت باشه به چشم نمیاد و اقلیت که مخالف اکثریت هست تو چشم هست همیشه.
البته تا جایی که بنده خبر دارم، تو کشوری اسلامی همچون ایران، حجاب برای زن واجب هست طبق دستور قران که اساس اسلام قران هست، و نیز عرف جامعه این رو از دیر باز پذیرفته.
چون همونطوری که اسناد تاریخی نشون میده، ایرانیان قبل ازظهور اسلامی حجاب داشتن.
ویل دورانت(بزرگترین فلسفه‌دان، تاریخ‌نگار و نویسنده آمریکایی) معتقد است نقش پوشش و حجاب زنان در ایران باستان چنان برجسته‌است که می‌توان ایران را منشاء اصلی پراکندن حجاب در جهان دانست.
حتی در شاهنامه به حجاب زنان ایرانی اشاره شده...
در جنگ‌ها بانوان مبارز ایرانی پوششی همچون مردان می پوشیدند که گواه این سخن جنگ سهراب با گردآفرید است که تا زمانی که کلاهخود از سر گردآفرید نیفتاده‌بود، سهراب به زن بودن او پی نبرده بود.
در دوره اشکانیان نیز زنان ایرانی محجبه بودن...
درجای دیگر آمده‌است: «چادر زنان اشکانی به رنگ‌های شاد و ارغوانی و یا سفید بوده‌است. گوشه چادر در زیر یک تخته فلزی بیضی منقوش یا دکمه که به وسیله زنجیری به گردن افکنده شده، بند است. این چادر به نحوی روی سر می‌افتاده که عمامه (نوعی کلاه زنانه) را در قسمت عقب و پهلوها می‌پوشانیده‌است.»
و نیز در دوره ساسانیان نیز زنان ایرانی از چادر استفاده میکردن...
در زمان ساسانیان همچون دوران پیش از آن، زنان از چادر به عنوان پوشاک رو استفاده می‌کردند، و در زیر آن پیراهنی می‌پوشیده‌اند.
منبع: پوشاک زنان ایرانی، نویسنده جلیل ضیاء پور
این مطالب من تماما سند تاریخی داره و توسط تاریخ شناسان و باستان شناسان اسنادش ثبت شده.
حال سوال اینجاس، حجاب که جزو فرهنگ زنان ایرانی بوده و قبل از اسلام زنان ایران محجبه بودن، چرا الان برخی ایران دوستان این امر رو عایت نمیکنن؟
وچرا حجاب رو از برای فرهنگ تازی میدونن؟
مخلص کلام:حجاب علاوه بر اینکه امری دینی و اسلامی هست، بلکه جزئی از تاریخ چند هزارساله تمدن ماست.

پنج شنبه 12/9/1388 - 14:28 - 0 تشکر 167434

از جنبه دینی نمی خوام بگم معلومه که اسلام حجاب رو قبول داره (البته تا چه حد و اندازه اش بماند) اما مسئله اینه که دین  واسه کارایی که از رو اجبار باشه ارزش قائل نیست

اصلا شما فکر کن اعلام کنن همین فردا هر کی دلش بخواد می تونه بی حجاب بیاد بیرون و حداقل از دو نظر به خانم ها اطمینان بدن که:

1-  از نظر قانونی باهاشون برخورد نمی شه

2- شوهر و پدر و برادراشون بلایی سرشون نمیارن

اون وقت ببینین چند نفر با حجاب میان بیرون، اون 98 درصدی هم  که شما می فرمایین برفرض هم اگر درست باشه مطمئن باشین خیلیاشون به خاطر همین دو مورده که حجاب دارن.

اگه حجابی که به خاطر قانون و ترس از غیرت شوهر و برادر و پدر باشه ارزش داره که خوب پس همینجوری اجباری باشه بهتره دیگه

پنج شنبه 12/9/1388 - 22:0 - 0 تشکر 167595

سلام
حجاب مقوله ای فرهنگی و دینی هست.
از نظر دینی در قران مقدار حجاب برای زن هم مشخص شده.
در مورد فرهنگی هم، با توجه به مطلب قبلیم که در مورد پیشنیه فرهنگی ایران بود،‌ مشخص شد که زنان ایران به مقوله حجاب بسیار اهمیت میدادن.
پس مشکل کجاست؟
من این اماری که گفتم، مربوط به کل ایران بود و فقط منحصر به شهرهای بزرگ نبود.
شما میتونین به شهرهای دیگر هم سفر کنین و فرهنگ مردم رو ببینین،‌ اون موقع متوجه حرف بنده میشین.
من بهتون یقین میدم این آزادی که شما میگین هم اگر باشه، باز سیستم به همین حال هست، محجبه محجبه میمونه، و بی حجاب بی حجاب.
اونی که دین اسلام و فرهنگ ایران رو داره، هرگز بی حجاب نمیشه.

فلسفهٔ حجاب از دیدگاه مسلمانان
در نظر مردم مسلمان حجاب وسیله‌ای برای محدود کردن زن به خانه نیست بلکه حجاب وسیله‌ای برای حضور سالم زن در اجتماع است. ضرورت دیگر وجود حجاب از دیدگاه مسلمانان محدود کردن ارضای میل جنسی به محیط خانواده برای جلوگیری از فساد و بی بند و باری در جامعه است. در اسلام و قرائت شیعی تاکید خاصی روی اینکه حجاب شکل خاصی داشته باشد وجود ندارد، مهم آنست که معیارهای اسلام رعایت شود.

پنج شنبه 12/9/1388 - 22:46 - 0 تشکر 167609

سلام
جهت تکمیل بحث، آیه های قران که مربوط به حجاب هست رو هم مینویسم.
آیات 31 سوره نور و 59 سوره احزاب

وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیُوبِهِنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَیْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِینَ غَیْرِ أُوْلِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاء وَلَا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِن زِینَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِیعًا أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ﴿31﴾
و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند و پاكدامنى ورزند و زیورهاى خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه طبعا از آن پیداست و باید روسرى خود را بر سینه خویش [فرو] اندازند و زیورهایشان را جز براى شوهرانشان یا پدرانشان یا پدران شوهرانشان یا پسرانشان یا پسران شوهرانشان یا برادرانشان یا پسران برادرانشان یا پسران خواهرانشان یا زنان [همكیش] خود یا كنیزانشان یا خدمتكاران مرد كه [از زن] بى‏نیازند یا كودكانى كه بر عورتهاى زنان وقوف حاصل نكرده‏اند آشكار نكنند و پاهاى خود را [به گونه‏اى به زمین] نكوبند تا آنچه از زینتشان نهفته مى‏دارند معلوم گردد اى مؤمنان همگى [از مرد و زن] به درگاه خدا توبه كنید امید كه رستگار شوید (31)
سوره نور

یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا ﴿59﴾
اى پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوششهاى خود را بر خود فروتر گیرند این براى آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند [به احتیاط] نزدیكتر است و خدا آمرزنده مهربان است (59)
سوره احزاب

جمعه 13/9/1388 - 2:12 - 0 تشکر 167636

سلام علیکم

همیشه اینطور نیست که هر چیزی اجباری باشه بد باشه .

حکومت اسلامی وظیفه داره اگر چه به اجبار هم که شده فضای جامعه رو سالم نگه داره درسته برای کسی که به اجبار حجاب داره این ارزش نیست ولی حتی اگر اکثریت مردم خواهان بی حجابی و بی دینی باشند حکومت نباید اجازه بی دینی رو صادر کنه

البته این با اصول دموکراسی نمی خونه ولی می دونید که دموکراسی در خیلی از موارد مخالف نظر اسلامه

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

جمعه 13/9/1388 - 20:6 - 0 تشکر 167813

عجب!

"حتی اگه اکثریت مردم خواهان بی حجابی و بی دینی باشن حکومت نباید اجازه بده"؟

خب آینده اون کشوری که رای اکثریت مردم توش هیچ نقشی نداشته باشه معلومه چی می شه دیگه!!!!

خوبه حالا جناب رز می گن اکثریت دنبال بی حجابی نیستن و باز جا داره سر آمارش بحث کنیم

مستر هادیتک شما که آب پاکی رو ریختین دیگه l:

دوشنبه 16/9/1388 - 10:37 - 0 تشکر 168214

سلام علیکم

من از شما سوال می کنم اگر اکثریت یک کشور مسلمان بخوان همجنس بازی کنند آیا این کشور باید این کار رو قانونی اعلام کنه؟

یک حکومت اسلامی باید چنان قوی عمل کنه که اصلا این بحثها پیش نیاد . حکومت اسلامی نباید اجازه علنی شدن گناهان در جامعه رو بده . 

وظیفه حکومت اسلامیه که محیط جامعه رو پاک نگه بداره . 

حرف آقای خاتمی که با آزادیش باعث علنی شدن گناه شد دقیقا مخالف اسلامه . چون اسلام در موارد بسیار زیاد احکامی داره که دقیقا برای آزاد نبودن گناه در جامعه وضع شده مثل احکام زنا و سرقت و لواط و ...

آزادی خوبه اما نه آزادی برای گناه کردن بلکه آزادی برای رسیدن به کمال و بندگی خدا .

و هر چقدر آزادی برای گناه کردن بیشتر باشه آزادی برای بندگی خدا کمتر میشه نمونش هم تو غربه که لخت اومدن آزاده ولی با حجاب بودن آزاد نیست .

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

دوشنبه 16/9/1388 - 17:30 - 0 تشکر 168288

سلام
مطالب دوستان رو خوندم، و چند نکته به نظرم مهم اومد.
فکر نکنم در این بحث قرار باشه در مورد کمیت و کیفیت حکومت اسلامی صحبت کنیم ولی اونجوری هم که دوستان میگن، حکومت اسلامی با اصل دموکراسی مخالف نیست!
اتفاقا اساس حکومت اسلامی، مردم سالاری دینی هست، ولی این مردم سالاری دینی به معنی واژه دموکراسی که از غرب اومده نیست و یکمی متفاوت تره.
به عنوان مثال، کشورهای زیادی هستن حکومت جمهوری دارن، ولی ایران حکومت جمهوری اسلامی داره، برای همین سیستم نظام ایران با دیگر نقاط دنیا متفاوت هست و یکی از علل مقاومت بالای این سیستم همین منحصر به فرد بودنش هست.
دموکراسی یعنی حکومت مردم بر مردم، ولی مردم سالاری دینی، یعنی حکومت مردم بر مردم در چارچوب قوانین اسلامی.
چون در این بحث قرار نیست در مورد حکومت اسلامی صحبت بشه، منم زیاد این موضوع رو کش نمیدم ولی این نکته رو تکرار میکنم، حکومت مردم سالاری دینی، اون چیزی هست که دستور اسلام هست.
در ضمن، خیالباف 98٪ مردم به این جمهوری اسلامی (مردم سالاری دینی) رای مثبت دادن، پس مطمئن مورد پذیرش مردم بوده که با اکثریت قاطع انتخاب شده.

من معتقد هستم حجاب موضوعی دینی - فرهنگی هست، و نمیشه حجاب رو منحصر به یکی از این دو دونست.
اگر قرار باشه بگیم حجاب موضوعی کاملا فرهنگی هست، آسیب های جبران ناپذیری به بدنه جامعه وارد میشه، چون:
مثالی میزنم...
در تورات (کتاب حضرت موسی (ع)) آمده، زن باید تمام بدن خودش رو از دیگران بپوشونه، حتی دست ها و صورت رو و پا رو باید بپوشونه و هیچ نقطه از بدنش اصلا نمایان نباشه، ولی بر عکس این دستور که در تورات هست، یهودیان از بد حجاب ترین ادیان هستن، به حدی که وزیر امور خارجه اسبق رژیم صیونیستی، در جلسه ای اونقدر مفتضح وارد شدن که شیمون پرز به این خانم اعتراض کرد!!!
حال اگر بگیم حجاب موضوعی کاملا دینی هست،‌ باز دچار افراط میشیم و مشکلات دیگری برای جامعه پیش میاد، چون:
مثالی میزم...
شنیدم، پدری اونقدر تعصب دینی دارن که به دخترشون گفت، جلوی من و برادرت هم با روسری بگرد (!) و جلوی من و برادرت هم باحجاب باش!
این در صورتی هست که طبق آیاتی که در مطلب قبلیم نوشتم، نیاز نیست برای محارم به این شدت حجاب کرد.
امیرالمومنین حضرت علی (ع) فرمود:
لاَ تَرَى اَلْجَاهِلَ إِلاَّ مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطاً
جاهل دیده نشود مگر در افراط یا تفریط
نهج البلاغه - حکمت 70
اگر قرار باشه از اعتدال خارج بشیم، دچار افراط و تفریط میشیم و این راهی پایانی جز جهل و نابودی نداره.
با توجه به دیدگاه مردم در اجتماع من به این نتیجه رسیدم، بعضی افراد دچار تفریط شدن و حجاب رو برای زن محدودیت میدونن و میگن چرا باید حجاب داشته باشیم، و بعضی در مقابل این گروه دچار افراط شدن که از دید من هر دو اشتباه هست.
من در مطالب قبلیم به مقوله فرهنگی و دینی بودن حجاب اشاره کردم، با استناد به کتب تاریخی معتبر در مورد حجاب زنان ایرانی در ادوار گذشته صحبت کردم و با استناد به قران به تاکید دین اسلام بر حجاب اشاره کردم، هر دوی این دو مقوله تو یه نکته مشترک بودن، اون هم این بود که زن چه از نظر فرهنگ ایرانی و چه از نظر دین اسلام، نسبت به مردان باید پوشیدگی بیشتری داشته باشن که این امری بدیهی هست، چون زن زیبا آفریده شده و نباید این موجود زیبا به ابزاری زشت تبدیل بشه.
که متاسفانه در فرهنگ غرب و فرهنگ اعراب،‌ زن همانند یک کالا هست و از حقوق بسیار پائینی برخوردار هست.
در مورد حجاب مثالی میزنم، تصور کنین یه گوشت رو نصف کنین، نیمی رو بزارین تو فضای باز، و نصف دیگر رو تو ظرف در بسته بزارین در یخچال.
یه هفته بعد بیایین به این دو گوشت سر بزنین، ببینین چه اتفاقی افتاده...
خواهی دید که گوشی که در فضای باز بود، فاسد شده و از بین رفته و بوی تعفن گرفته، ولی گوشت دیگری که تو یه ظرف در بسته محصور بوده و تو یخچال بوده، سالم مونده و هنوز تازگی و طراوت خودش رو حفظ کرده...
حال تصور کنین زن این موجود زیبا که خدا آفریده، اگر قرار باشه زیبایی خودش رو به همه عرضه بده خیلی سریع از بین میره...
در جایی جمله ای خوندم، برای خودم خیلی پر معنا و عمیق بود، نوشته بود:
زن بد بد حجاب محتاج نگاه دیگران هست...
به قول یکی میگفت، مرواریدی که درون صدف باشه پول بیشتری براش پرداخت میکنن نسبت به مرواریدی که در ویترین هست و تراش خورده و زیباتر شده.
از دید من زن یه موجودی زیبا هست و به قول مدیران این تالار "زن ریحانه آفرینش" هست و باید خودش رو خیلی والا مقام بدونه، چون مرد از دامن زن به معراج میره...
حال بهتر نیست این زیبایی رو به کسی عرضه کنه که لایقش باشه؟
ببخشید کلام طولانی شد...
خیالباف من موافقم در مورد آمار بحث و تبادل نظر کنیم.
یه نکته هم در بحث فراموش کردم بگم، چارچوب حجاب در قران تعریف شده و اینطوری نیست بگیم کسی که مانتویی هست رو بگیم جزو دسته بی حجاب ها هست و فقط چادری ها جزو محجبه ها محسوب میشن!
چون برعکسش رو خیلی جاها دیدم و احتمالا شماها هم دیدین.
آماری که من دادم، کسانی رو شامل میشد که در چارچوب موازین اسلامی و فرهنگ ایرانی حجاب میکنن...

دوشنبه 16/9/1388 - 20:10 - 0 تشکر 168320

اگر اکثریت یه کشور مسلمون می خوان همجنس بازی کنند که دیگه اسم اون کشور، کشور مسلمون نیست که، هست؟

در ضمن اگر اقلیتی از افراد یک کشور اعتقاد به یه مسئله ای داشته باشند چه طوری می تونن اونو بر کل کشورشون حاکم کنند؟؟

دو راه داره یا باید بیان اکثریت رو از طریق آگاهی دادن و آموزش و یا هر راه مصالحت آمیز دیگه ای با خودشون هم عقیده کنند یا اینکه به زور فشار و تهدید عقیده خودشون رو بر اکثریت تحمیل کنند

اگه توی راه اول موفق باشن که دیگه اقلیت حساب نمی شن و همه مردم جامعه یک فکر یه عقیده می شن

اگرم راه دوم رو انتخاب کنند که عاقبت تحمیل کردن و فشار و زور هم معلومه چی می شه دیگه...!

الانم اکثریت با اوناست که حجابو قبول ندارن اگر هم دارن رعایت می کنند یا به زور قانونه یا به خاطر پدر و برادر و شوهر...

حجاب زورکی من نمی دونم چه دردی رو دوا می کنه آخه؟؟!!

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.