انجمن ها > انجمن نجوم > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
نجوم (بازدید: 2640)
يکشنبه 11/5/1388 - 20:46 -0 تشکر 138125
گزارش تصویری شب رصدی انجمن نجوم

سلام

گزارش تصویری شب رصدی انجمن نجوم در کاروانسرای قصر بهرام رو میتونین در لینک زیر ببینین.
دوستانی که نیومدن خیلی ضرر کردن چون کلی چیز جدید یاد گرفتیم! :)

شنبه 17/5/1388 - 7:21 - 0 تشکر 139818

سلام سلام سلام

تصاویری که در تاپیک خاطراتتون گذاشتید و اینجا هم که تصویر گذاشتیداینها فکر نمی کنم کمکی به تخصصی شدن انجمنها بکنه

موفق و موید باشید

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
شنبه 17/5/1388 - 10:6 - 0 تشکر 139851

سلام

این گزارش تصویری شب رصدی هست و برای دیگران دوستانی که نبودن قرار داده شده، چون شما دوست ندارین دلیل نمیشه نباشه.
این تاپیک نیز برای علاقه مندان خاص خودش ایجاد شده، و برای اون دسته دوستان مفید هست.

شنبه 17/5/1388 - 10:20 - 0 تشکر 139856

سلامی گرم و ویژه خدمت تمامی منجمان آماتور ایران
سلامی والا به تمام اعضای باشگاه نجوم زاوش فرهنگسرای بهمن
سلامی والاتر به اعضای محترم انجمن نجوم موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان
امیدوارم در هر کجا که هستید تندرست و سلامت راه پر فراز و نشیب صعود به قله های موفقیت را ادامه دهید.
سروران گرامی ، باشگاه نجوم زاوش به همراهی انجمن نجوم موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان دست به برگزاری یک گشت رصدی زدند که بسیاری از توانایی های این دو گروه آشکار شد.
باشگاه نجوم زاوش با سابقه ای طولانی تر در عرصه نجوم و انجمن نجوم تبیان با سابقه ی یک ساله اما بار علمی بالا ، با همکاری یکدیگر و با مساعدت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان دست به برگزاری این شب رصدی فراموش نشدنی زدند.در این گزارش سعی دارم وقایعی که در این گشت رصدی گذشت را خدمت شما بزرگواران بازگو کنم.

هماهنگی های لازم جهت برگزاری شب رصدی از 20 روز قبل از برگزاری گشت انجام شد که در اینجا لازم میدانم از زحمات کشیده شده توسط جناب آقای محمد فتحی وعلیرضا ولی یاری سوینی و همچنین جناب آقای گمینی و محرم پور در انجمن نجوم تبیان و مسئولان این موسسه کمال تشکر را به جا آورم.

طبق فرمایش دوستان موسسه تبیان اتوبوس در تاریخ پنجشنبه 1 مرداد 1388، ساعت 14:45جلوی موسسه تبیان حاضر شد و پس از سوار شدن دوستان به سمت فرهنگسرای بهمن حرکت کرد.

راس ساعت 15:15 اتوبوس جلوی درب اصلی فرهنگسرای بهمن حاضر شد و پس از سوار شدن دوستان گرامی و بارگیری دوربین ها و تلسکوپ ها به سمت مقصد پیش رفتیم.

در راه به مدت 15 دقیقه برای تحویل گرفتن ساندویچ ها و 30 دقیقه جهت خرید یخ و تنقلات توقف داشتیم.همینطور پیش رفتیم و پس از گذر از ورامین و پیشوا به محیط بانی مبارکه رسیدیم. در این محل جهت هماهنگی توقف کرده و به دلیل این که فکس به دست محیط زیست سمنان نرسیده بود تلفنی و با زحمت بسیار هماهنگی ها را انجام داده و اجازه ی ورود به منطقه ی بکر کویر را کسب کردیم.

برگه هایی از جمله نقشه آسمان و سیارات و نیز موقعیت هلال ماه به دوستان داده شد که در این زمان جناب آقای گمینی و سپس آقای فتحی توضیحاتی در رابطه با رویت هلال شامگاهی ماه شعبان دادند.
در همین حین که در جاده ی خاکی با سرعت کم ، اتوبوس در حال حرکت بود در حین غروب خورشید تمامی افراد جهت رویت هلال ماه شعبان در یک طرف اتوبوس جمع شدند ، که در این میان جا دارد از راننده ی گرانقدر ، جناب آقای دانشمندی تشکر ویژه ای را به جا آورم که با تمام وجود پذیرای شور و هیجان نجومی ما بودند.
قابل ذکر است که هلال شامگاهی ماه شعبان اولین بار توسط آقای فتحی رویت گردید و پس از آن تمامی دوستان موفق به دیدن هلال با چشم غیر مسلح شدند.
بالاخره آنقدر رفتیم تا در ساعت 21 به کاروانسرای شاه عباسی قصر بهرام رسیدیم.
پس از پیاده سازی وسایل و سوار کردن تلسکوپ سریعا در پشت بام کاروانسرا مستقر شدیم.
در این هنگام جناب آقای مهندس گمینی اعضای نجوم تبیان را جمع کرده و تا جا داشت صورت های فلکی مختلف را به اعضای محترم معرفی کردند.
در اینجا بر خود لازم میدانم از اطلاعات رصدی جناب آقای مهندس گمینی تشکر کرده و از مسئولان موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان تقاضا دارم جهت پیشرفت هر چه سریعتر انجمن نجوم تبیان تجهیزاتی از قبیل دوربین دوچشمی وتلسکوپ را به آرشیو این انجمن بیفزایند. اعضای این انجمن قابلیت های نهفته ی زیادی دارند. امید دارم با گذشت زمان و مطالعات شخصی همراه با مساعدت استاد بزرگوار، جناب آقای گمینی ، به درجات عالی موفقیت نایل شوند.
پس از استقرار کامل و برپایی نماز مغرب و عشاء تا ساعت 24 به رصد پرداختیم وسپس جهت صرف شام به پایین رفتیم.
موضوعات رصدی این بخش شامل صورت فلکی عقرب و قوس بود. از این بخش خوشه های باز
M6 و M7 توجه هر رصدگری را به خود جلب می کرد به طوری که نفس را در سینه های بینندگان حبس می کرد.
در گزارشات رصدی دوستان دیدم که نوشته شده بود: "بعضی از دوستان با نقشه اسمان داشتن اجرام سماوی رو پیدا میکردن برای رصد ولی بچه های انجمن نجوم تبیان با کمک لپ تاپ و استفاده از نرم افزارهای نجومی اجرام سماوی رو پیدا میکردن و مسلما دقیق تر اجرام سماوی رو پیدا میکردن..."
از جنبه ی دقت درست ولی از جنبه ی اخلاقی این چنین قیاس هایی درست به نظر نمی آید. این درست نیست که دوستان را به دو گروه مجزا تقسیم میکنید. ما هم خوشحالیم که دوستان تبیان این چنین از لحاظ تجهیزات الکترونیک مجهزند.
اینم بدونید که : در مسابقات رصدی مثل ماراتن مسیه و رقابت صوفی استفاده از لپ تاپ و نرم افزار نجومی ممنوع می باشد.
بالاخره پس از صرف شام ساعت 1 دوباره به بالا آمدیم و مشغول رصد کردن شدیم.

پس از رصد دنباله دار کریستن سن متوجه زوزه گرگ شدیم!! این طور به نظر میامد که در اطراف اتوبوس 3 گزگ پرسه میزنند. سریعا نورها را به طرف اتوبوس گرفته و پس از متواری شدن گرگ ها ، راننده ی اتوبوس را که در داخل اتوبوس خواب بود ، جهت امنیت بیشتر به داخل کاروانسرا منتقل کردیم.
با وجود توزیع coffee mix در حین ساعات 2 و 3 بامداد بعضی دوستان از شدت خواب آلودگی به خواب فرو رفته و از ادامه رصد بازماندند.

به همان صورت ، بدون وجود هیچ گونه ابری تا صبح به رصد ادامه دادیم.

اجرام بسیاری دیده شد که ذکر آن ها در این مقاله نمی گنجد.هنگام طلوع خورشید با رصد سیارات زهره و مریخ ، 8 ساعت رصد را به پایان بردیم و پس از جمع آوری وسایل و گرفتن عکس های دسته جمعی با دلی خوش و رضایتی کامل از شب گذشته راهی تهران شدیم.
و در راه برگشت باز هم همان سرگرمی های همیشگی......
اسامی همسفران نور:

انجمن نجوم تبیان
سعید گنجیان، رضا هادی زاده ابیانه، مسعود اسدی، محسن خسرو جردی، امیرمحمد گمینی، فاطمه اربابی فر، الهه بابایی، زهرا سیراوند، محمد حسین اربابی فر، محمد شفیعی، جعفر کلامی، نوید سکاکی، سمانه عاقل پسند، حمیدرضا تقی زاده، محمد محرم پور
باشگاه نجوم زاوش
نسیم قائمی، نغمه قائمی، فاطمه نیکذات، ابوالفضل ادبی، اصغر ابوسی، شایان شریف پور، یاسر شاپوری نژاد، محسن عزیزیان، اعظم کاویانی، محمد نجفی،محمد نور محمدی ، محمد نور محمدی، امیرخسرو نسودیان شالچی، علی اصغر حسینی، محمد نعمتی، محمد فتحی، محمد حسین حمیدیان، علیرضا ولی یاری سوینی، سماء جلایری، سمیرا جلایری، مهرداد ضرغام پناه، مازیار ضرغام پناه، ناهید بهرامی، شهریار نوری، مهرداد ربیعی، عباس صادق زاده
پایدار و سرافراز و سر بلند
در پناه ایزد منان
محمد حسین حمیدیان

اي شهيد:

کس چون تو طريق پاکبازي نگرفت     با زخم نشان سرفرازي نگرفت

زين پيش دلاورا کسي چون تو شگفت     حيثيت مرگ را به بازي نگرفت

شنبه 17/5/1388 - 10:23 - 0 تشکر 139857

سلام

این جریان آشپز و شوری چیه این آقای طهوری هی میگه؟!

فکر کنم این 7مین بار که اینو نوشتن

شنبه 17/5/1388 - 10:27 - 0 تشکر 139861

سلام

تا جایی که من میدونم این یه ضرب المثل هست ولی به صورت کامل بیان نشده!

فقط در انجمن نجوم 7 بار نوشتن، انجمن های دیگه رو هم با همین اشپز و اش شور به فیض رسوندن.

من هنوز نیت ایشون رو از این ضرب المثل نفهمیدم ولی به نظرم به نیت اسپم گزاری و بالا بردن فعالیت کاربری مینویسن!!!

شنبه 17/5/1388 - 10:38 - 0 تشکر 139862

در کل از بابت تصاویر ممنون

نکته اخلاقی :

با هم دوست باشید ..!

شنبه 17/5/1388 - 10:45 - 0 تشکر 139867

سلام

از آقای تقی زاده که زحمت عکس ها رو کشیدن تشکر میکنم.

راستی ما باهم دوست هستیم. :)