• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن سياسي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
سياسي (بازدید: 6002)
يکشنبه 19/2/1389 - 1:32 -0 تشکر 199296
آیت الله مصباح:آماده باشید، فتنه در راه است

سرویس دفاع مقدس و انقلاب اسلامی:رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد تهران جنوب با بیان اینکه ما در آینده فتنه خواهیم داشت و فتنه ها هر روز پیچیده تر می شود چون شیطان تجربه اش بیشتر می شود، گفت: ما باید خود را آماده کنیم تا در دام فتنه جویان گرفتار نشویم.

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از شبکه خبر دانشجو، آیت الله مصباح یزدی پنجشنبه در دیدار با دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد تهران جنوب اظهار داشت: در زمانی که چندین نفر با حضرت علی(ع) بیعت کردند چند روز بعد حساب خود را جدا کردند و خود را با همسر پیغمبر (ص)همسو کردند و علی یک سو و همسر پیغمبر با دو – سه نفر دیگر سو ی دیگر، حالا اگر ما بودیم کدام سمت می رفتیم طرف علی یا طرف دیگر؟ انشا ا... شما جزو کسانی بودید که دست از دامان علی بر نمی داشتید.

وی ادامه داد: فتنه یعنی زمانی که جو آلوده می شود که علی در کنار سه شخصیت که همسر پیغمبر هم در کنار  آنها است قرار می گیرد، حالا آدم در مقابل این ها چه کار می کند؟ فتنه یعنی برسر دوراهی گیر کردن یعنی اینکه نمی فهمی حق کدام است و باطل کدام است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: همین اتفاق برای یکی از اصحاب علی در جنگ جمل اتفاق افتاد؛ یکی از اصحاب خدمت امام علی رسید و گفت شما خدمت زیادی به اسلام کردید ولی طرف های شما کسانی هستند که نماد خوبی هستند و همسر پیغمبر هم جزو آنها است من از کجا بفهمم کدام خوب است و حضرت به ایشان فرمود: «تو سخت در اشتباهی که حق و باطل را با اشخاص می شناسی؛ این درست نیست و معیار باید در دست ما باشد.»

وی با تاکید بر اینکه باید بینش خود را نسبت به آفرینش و حق افزایش دهیم و یک حکومت اسلامی را بهتر بشناسیم، تصریح کرد: این حرف نادرست است که بعضی ها می گویند کاری به دیگران نداریم که حرف چه کسی را گوش می دهد یا به چه کسی رای می دهد.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه ما نمی توانیم خودمان را در جامعه ایزوله کنیم چون نه عملا شدنی است و نه خداوند این طور می خواهد،گفت: خداوند از ما می خواهد که اهتمام به کار مسلمانان داشته باشیم اگر کسی را پیدا کردیم که اسلام را خیلی خوب شناخته و برای شناخت اسلام زحمت کشیده، اگر همچین کسی پیدا شد چه نعمتی بهتر از این است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: کسی که کارنامه خودش و زن و فرزندش پاک و بدون نقص است،  فردی که در تجربه 30-40 ساله اش در هر مسئله سیاسی اقدام کرده، راه درست را رفته و کسی که در طول 30 سال نگذاشت فرزندانش در کوچکترین مسائل سیاسی و اقتصادی دخالت کنند، و خدا چنین نعمتی را به من و شما مفت مرحمت کرده است.

وی افزود: حال در باره این مرد چه دارند بگویند، در دوره ای که همه سیاستمداران با ایشان مخالفت بودند همه فهمیدند که ایشان درست می گفتند، غیر از این است که بایت این نعمت باید سجده شکر به جا آورد آن وقت کسانی آگاهانه یا ناآگاهانه این نعمت خدا را فراموش می کنند.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: مگر در زمان امیرالمومنین مشکلی در جامعه وجود نداشت زمان علی این جور شد حالا شما توقع دارید در جامعه ای که 70 میلیون جمعیت دارد در هیچ قسمتی خطایی نشود! این ها باید به حساب رهبر گذاشته شود؟!

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه رهبری نه تنها نماد حقیقت در ایران بلکه نماد حقیقت در عالم است، خاطرنشان کرد: با داشتن چنین رهبری اگر خطا کنیم از وی زاویه می گیریم، پس برای جلوگیری از فتنه راه موثر برای همه این است که به نورافشان عظیم نگاه کنیم و ببینیم به کدام طرف می تابد.

وی تاکید کرد: باید از گذشته ها عبرت بگیریم و نقاط ضعف را دیده و تکرار نکنیم و این از شرایط بصیرت است.

منبعhttp://www.farhangnews.ir/site/Default.aspx?tabid=2&CId=24&NewsId=17006

چهارشنبه 17/6/1389 - 13:28 - 0 تشکر 229162

abjad8 گفته است :

جمله اول درسته و در بالا نیز عرض کردم .
اما انتظار نداشته باشید در ادامه ی صحبتهاتون حکومتی غیر از حکومت معصوم را باور کنم که اسلامی باشه !



[quote=abjad8;419455;222761] برای ... احقاق حق و طرح شکایات پیش کی بریم؟

abjad8 گفته است :

دیگه جایی نفرمائید چنان حکومتی مشروع بود و حکم اسلامی میداد !
ممنون میشم این چنین صحبت کردن های ساده باورانه را نسبت به حکومت مشروع و غیر مشروع تکرار نکنید !
اگر حضرت امیر چنین کردند به این خاطر بود که حکومت مشروع را از ایشان غصب کرده بودند و در اصل کاملا نامشروع بود! اگر خود حضرت خلیفه میبود که شما نمیدونید چه اقدامی انجام میداد !
ایشان خود فرمودند لابد للناس من امیر ! برای همه ی مردم ناچارا باید امیری باشه که دستوری ازش گرفته بشه اما نفرمود اسلامی باشه و غیر معصوم نیز باشه که !!!! درسته ؟
کمی دقت بفرمائید !

[quote=abjad8;419455;222761]بالاخره اونچه مسلم عقل و شرعه اینه که هر جامعه ای چه کوچک و چه بزرگ نیاز به رهبر داره و تا کسی هست که به احکام الهی بیشتر از باقی اون جمع واقفه حق رهبری با اوست.
امانات رت به صاحبانشان برگردانید و بسپرید. و هیچ امانتی بالاتر و مهمتر از امانت حکومت نیست

abjad8 گفته است :
جناب ابجد عزیز
دوستی که در ابتدا وقتی به معارف تشریف آورد خیلی از مطالبش استفاده میکردم ولی الان....
دوست عزیز ؛ یادم نمیره وقتی که در مورد قمه زنی صحبت میکردیم در برابر نقل قولهای اسلامی ، استدلالات فقهی و نظرات مراجع تقلید ، بیشتر منطقی برخورد میکردید نسبت به الان !! یادتون که نرفته ؟
حال میگویید سخنان شفاف و واضح خانم نسیم سحری، درحالیکه ما چنین برداشتی ازش نداریم چون بیشتر توجهمون بر سخنان علما و مذهب اصیل تشیع است !

اشتباهات شما اینجاست که فکر میکنید ولایت مطلقه ی فقیه باعث شده زکات پرداخت بشه ! خمس داده بشه ! امر به معروف و نهی از منکر انجام بشه ! مراجع تقلید زنده باشند و حضور داشته باشند ! و ...
خیر دوست عزیز !
اسلام همان اسلامه ، مردم شاید بهتر از الان بودند چون رحم و مروت و انصاف خیلی در بین مردم بیشتر بوده ! خمس و زکات و صدقه رو هم مسلمانی که خودشو مقید میدونسته پرداخت میکرده و تقلید در احکام نیز جای دوری نرفته بوده چون اگر قرار بود این جور باشه همه ی اجداد و آباء ما باید کافر و مشرک و لامذهب و .... باشند !!!!!!!!!


حال این شمائید که بدون اینکه حتی تعریف صحیحی یا حتی ناقص از ولایت مطلقه ی فقیه برای ما داشته باشید که اصلا این مطلقه بودن یعنی چی ! شامل جامدات و مایعات هم میشه یا نه ! شامل علوم غریبه و علم غیب و عصمت و برزخ و بهشت و قبل و بعد و جان و نفوس و ناموس و.... هم میشه یا نه ! که اگر نشه چه مطلقه بودنی هست این !؟!؟!؟

[quote=abjad8;419455;222761] اممیرالمومنی برای احقاق حق و پس گرفتن عباشون پیش قاضی رفتن و شکایت کردن چون حکومت مشرع بود و قاضی بر اساس حکم اسلام حکم می کرد نه بر اساس حکم کفر و قوانین قضایی بین الملل

انشاالله به یاری خداوند شما هیج وقت چنین مشکلاتی پیدا نکنید و لزومی نباشه که به طرح شکایات بپردازید چون مطمئنا نتیجه نخواهید گرفت !
اما اگر میخواهید این صحبت من رو تصدیق کنید باید سری به دادگاهها و مراکز قضایی بزنید و با مردم آشنا شوید که آیا واقعا احقاق حق آنها صورت میگیره یا خیر ! با رشوه و زیر میزی انجام میشه یا با حقوق اسلامی ! منصفانه و عدالتگونه خواهد بود یا متناقض با قوانین شرع ! یا .....

برای پدر ما که پدر جانباز و شهید بود و خود نیز رزمنده ی انقلابی بوده و هست (قسم میخورم قصد نداشتم بگم) هیچ وقت احقاق حق (حقوق) در موارد مختلف صورت نگرفت . پس برای مردم عادی نیز نخواهد شد چون علاوه بر اینکه هزاران مورد را میشه مثال زد ، همه در چنین ظلمهایی مساوی هستند !

در پایان شما نمیتونید بگید جایگاه الان آیت الله منتظری در برزخ چگونه است و شاید احوالشان بسیار بهتر از امثال ما باشد ! مواردی هم که به ایشان نسبت دادید من الان از شما دارم میشنوم و فکر نمیکنم فقیه بزرگی چون ایشان حق فاطمه ی زهرا را خدای نکرده نادیده گرفته باشه و به دیگری حق داده باشه!


...ادامه دارد...

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
چهارشنبه 17/6/1389 - 15:7 - 0 تشکر 229252

abjad8 گفته است :
[quote=abjad8;419455;219736]راستی می شه نظر علمای سلف رو در مورد بارداری به روش کاشت یا شبیه سازی انسان یا نماز کسی که در حال پروازه یا در کره ماه اقامت داره بفرمایین؟

ممنون می شم جواب این چند تا مسئله رو بدین چون در اضطرارم. فراموش مشه که ما قرار نیست به اقوال و احکام علمای جدید و معاصر اتکا و اعتماد کنیم. آخه دین که ثابت مونده؛ آدمام که همون آدمان؛ موضوع جدیدی هم پیش نیومده و خب هیچی هم قرار نیست پیشرفت کنه.

 در حد سواد ناچیز خودم جواب میدم .


 مراجع سلف (یا حتی کنونی) در صدور "حکم شرعی" اصلا به زمان و مکان کاری ندارند چون زمان و مکان در احکام تاثیری ندارند بلکه در "موضوعات و مصادیق" موثر هستند که این هم تشخیصش با مکلف است نه مرجع.
چون پیامبر فرمود حلال محمد حلال الی یوم القیامه وحرامه حرام الی یوم القیامه ....
در بارداری نیز (اگر نعوذ بالله با زنا نباشه) و در نماز (اگر انشاالله با اصول حقه ی تشیع باشه) ، حرام و حلال کلی و اساسیش بیان شده و مراجع از ابتدا تا حال بیان کرده اند اما موضوعاتش میتونه طبق گذشت و مرور زمان بر حسب وظیفه ی مقلد صورت بگیره .
در ثانی باب استفتاء از مراجع نه در گذشته بسته بوده و نه در حال اما با این حال بیان حکم اصلی تنها وظیفه ی مرجع است که در اصل آن تغییری نمیدهند .

مثال دیگه :
 درباره حکم شطرنج، بسیاری از مراجع آن را مطلقا حرام میدانند، اما عده ای از مراجع هم که نظر دیگری دارند حکم شرعی را بیان میکنند که هر چیزی که آلت قمار باشد (از جمله شطرنج) حرام است، حالا اینکه شطرنج آلت قمار به حساب می آید یا خیر تشخیصش بر عهده مقلدین این اقایان است چون تشخیص موضوع است.

انشاالله اضطرار شما حل شده باشه .

التماس دعا .... یا ع ل ی مدد

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
چهارشنبه 17/6/1389 - 17:12 - 0 تشکر 229347

جناب حیات طیبه خیلی از خودتان مطمئنید اولا بنده پاسخ اول را که دادم 15 روزی مسافرت بودم وبه اینترت هم دسترسی نداشتم این مدتی هم که آمدم فرصت پیدا نکردم ولی برای شمامطلب دارم منتها دوهفته ای منتظر بمانید چون هم وقت آنچنانی ندارم وهم مجداد به مسافرت می روم  استاپی هم در کار نبود بعلا وه اینکه سند خطبه مورد نظرتان در نهج البلاغه اگر ذکر نکرده اید ذکر کنید اگر هم ذکر کرده اید یکبار دیگر لطف کنید                                   شماهم جوابی به ابهامات ذهن بنده درمورد فلسفه غیبت و...نداده اید این هم طلب دوم بنده ازشما

چهارشنبه 17/6/1389 - 18:47 - 0 تشکر 229396

جناب حیات طیبه عزیز
اولا ممنون از عنایات حضرت عالی نسیت به این حقیر. لازم می دونم 1 نکته رو تذکر بدم: اگه مطالب ساده نوشته می شه دلیل ساده فهمی نیست بلکه برای فهم ساده ی مطالبه.
دوما: بنده در مورد برزخ و قیامت جناب مرحوم (ایت ا... منتظری) اظهار نظر نکردم بلکه نظر ایشون در مورد اختراع ولایت فقیه رو به نقد کشیدم و دلایل نقدم رو هم آوردم.
در مورد فدک هم نقلی از ایشن شنیده بودم و البته دیدیه بودم ولی با مراجعه به استفتائی که از ایشون گرفته شده بود متوجه شدم نقل اول مورد سوئ برداشت شده.
با این حال در مورد کتاب شهید جاوید که ایشون تفریظی بر اون نوشتن مطمئن هستم و در زیر متن تفریظ ایشون و بعد هم لینک حاشیه های استاد مطهری بر کتاب مذکور رو می زارم.
بسم الله الرحمن الرحیم وبه نستعین

کتابی که در موضوع قیام حضرت سیدالشهداء "سلام الله علیه " بقلم جناب مستطاب حجةالاسلام آقای شیخ نعمت الله صالحی نجف آبادی دامت افاضاته نگاشته شده یکی از باارزش ترین تألیفات عصر حاضر است ، من آن را بادقت خواندم و چنین یافتم که علاوه بر اطلاعات عمیق تاریخی فوائد مهمّۀ زیر را دربردارد :

۱- اعتراضاتی که برقیام امام علیه السلام شده به بهترین وجه پاسخ داده شده است .

۲-اشتباهات بعضی از مستشرقین که در افکار غرب زدگان اثر گذاشته روشن و مبیّن گشته است .

۳-قیام آن حضرت بطرز بی سابقه ای با موازین عقلی و اجتماعی تطبیق شده بطوری که بسیاری از اشکالاتی که درذهن مردم هست خودبخود حل بشود .

۴-مؤلف دراین بررسی دقیق تاریخی ، روش کاملاً جدیدی را انتخاب کرده و بااستفاده از اسلوب علمی خالص و تتبّع وسیع راه تجزیه و تحلیل صحیح را دراین گونه مسائل نشان داده است .

موفّقیّت مؤلّف محترم را درراه خدمت به اسلام و مسلمین از خداوند متعال خواستارم .

والسلام علی جمیع اخوانناالمسلمین ورحمة الله وبرکاته

۱۵صفر ۱۳۹۰ ـ حسینعلی منتظری نجف آبادی
این هم لینک حاشیه نویسی استاد مطهری بر کتاب مذکور
لازم به ذکر است که ایت الله مشکینی هم بر کتاب "شهید جاوید" تفریظی نوشتن که البته بعد از تذکر جدی ایت الله گلپایگانی ایشون تفریظ شون رو پس گرفتن.
http://www.hawzah.net/Per/K/Asar17/40.htm

مرگا به من که با پر طاووس عالمي

يک موي گربه ي وطنم را عوض کنم

چهارشنبه 17/6/1389 - 18:53 - 0 تشکر 229397

در مورد مراجعه ی امام علی علیه السلام به قاضی و جریان عبا و ... فراموش کردید انگار که این اتفاق در زمان حکومت خود حضرت افتاده نه حکومت غصبه ی اون سه خلیفه ی ...
----------------------------------------------------------------------------

مرگا به من که با پر طاووس عالمي

يک موي گربه ي وطنم را عوض کنم

چهارشنبه 17/6/1389 - 19:1 - 0 تشکر 229398

اما فرمودین با نظر بنده درمورد اینکه هر قومی امیری می خواد موافقید ولی با اینکه این امیر چه کسی باشه چی؟
آیا می شه بگید این امیر کی باشه؟
اطاعت از چه امیری بر ما لازمه و ما باید در قبال این موضوع چه کنیم؟
ایا می شه بفرمایین در مورد جمله ی زیر چه نظری دارین؟
.
"متاسفانه امثال حیات طیبه ی گرامی متوجه این موضوع نیستن که اگر ما حکومت اسلامی رو تعریف می کنیم و در راس این حکومت ولایت مطلقه ی یک فقیه رو لازم می دونیم به این خاطره که درد دین داریم و نمی خوایم هر ننه قمری از راه می رسه جان و مال و نوامیس مسلمین رو مدیریت و حکومت کنه. بلکه می خوایم اون شخص حد اکثر قرب و نزدیکی رو با ولی معصوم خدا(اما عصر عجل الله فرجه) داشته باشه تا بتونه نزدیکترین نوع حکومت رو به حکومت عدل الهی برقرار بکنه. و اگه حکمی صادر می کنه و یا امریه ای مرقوم می کنه بر اساس احکام شرعی و احادیث نبوی و روایات معصومین علیهم السلام باشه و نه بر اساس نظریات فلاسفه ی منحرف و گاها مغرض غربی. و نه بر اساس امیال شخصی و نظرات فردی.
این موضوع خیلی روشنه و برای کسی که ذره ای اندیشه و البته درد دین داشته باشه کاملا مشخصه."

مرگا به من که با پر طاووس عالمي

يک موي گربه ي وطنم را عوض کنم

چهارشنبه 17/6/1389 - 19:5 - 0 تشکر 229399

اینکه در برخی یا حتی عمده ی دادگاههای ما قاضیهایی وجود دارن که احقاق حق نمی کنن حرفی ندارم. ولی منظور من از طرح سوال این بود که
وقتی حکومتی حکومت جور و کفر و شرکه برای احقاق حق پیش کی بریم؟
آیا از نظر شرعی جایز است پیش حاکم غیر شرعی و جائر و مشرک بریم؟
.
سوال دیگر اینکه وقتی حکومت اسلامی نبود تکلیف احکام اجتماعی اسلام چی می شه؟

مرگا به من که با پر طاووس عالمي

يک موي گربه ي وطنم را عوض کنم

چهارشنبه 17/6/1389 - 19:13 - 0 تشکر 229402

و اما در آخر توصیه ی دوست عزیز جناب صدرا رو تاکید می کنم
اگر کتاب ولایت فقیه حضرت امام رو بخونید متوجه تفاوت دیدگاه امام با بسیاری دیگر می شوید و اونوقت در مورد این بحث اینقدر دچار ابهام و تناقض نمی شید.
فقط 1 نکته ی کوتاه
ما با واژه ای مواجهیم "ولایت مطلقه ی فقیه"
اونچه در این واژه مورد بحثه نه مطلقه بودن ولایت بلکه استقرار اون ولایت مطلقه بر پایه ی فقه اسلامیه.
یا علی علیه السلام

مرگا به من که با پر طاووس عالمي

يک موي گربه ي وطنم را عوض کنم

سه شنبه 30/6/1389 - 23:49 - 0 تشکر 233899

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

اما آنچه قرار بود ادامه داشته باشد

فرموده اید دفاع از ولایت فقیه در متون حضرات آیات عظام جوادی آملی و حسن زاده عاملی می باشد اول اینکه در بین علمای مطرح امروزی آیت الله مصباح را از قلم انداخته اید
دوم آیا نظریه ولایت فقیه ابتکار این حضرات بوده یا ایشان به نظرات علمای سلف واحادیث موجود در این زمینه احتجاج کرده اند که البته قطعا فرض دوم صحیح است
"
در جواب دوستمون نام ایشان را گفته بودم .
ضمن اینکه این تاپیک موید بیانات ایشان است که هر آنچه بدیهی باشه زیاد نیازی به گفتن نداره .
دوم اینکه مراجعی که حوزه ی قم به عنوان مراجع تقلید معرفی کرده فکر میکنم اسم این عزیزان در بین آنها به عنوان اعلم نباشه .
سوم اینکه این عزیزان به عنوان اشخاصی که تحقیق و ملاک اصلیشان بر موارد فلسفی و کلامی هست ، شاید نشه آنها را در دایره سایر مراجع دانست .

در ابتدا شما موضع خود را مشخص کنیداز نظر شما ولایت فقیه را در حیطه مسائل فقهی می گنجد یا اعتقادی وکلامی ؟

دوم اینکه نام بسیاری از علما در زمره مراجع تقلید نبوده بسیاری از علما خودشان زیر بار مسئولیت سنگین مرجعیت نرفته اند ولی آیاشما می توانید به این دلیل امثال علامه طبا طبایی آیت الله بهاء الدینی علامه حسن زاده آملی و...از دایره استناد خارج کنید مگرشخصیت بی نظیری مثل حضرت آیت الله بهجت چندسال در بین مردم با عنوان مرجع شناخته می شدند ؟مرجعیت یک مسئولیت است که علمای اعلم دین یا آن را می پذیرند یا نمی پذیرند این حرف جدیدی است که چون فلان عالم مرجع نیست پس حرفش نفوذ ندارد که بنده آ ن را از شما والبته قبلا هم از هم فکران شما که همان مخالفان تدریس فلسفه در حوزه های علمیه هستند شنیده ام

گمان می کنم کلیت بحث علمی باشد نه تقلیدی که اگر تقلیدی بود جای بحث نداشت بحث بر سر شکیات نماز نیست تا ببینیم کدام یک از مراجع اعلم هستند وکدام یک اعلم نیستند

چهارم اینکه اگر هم به علمای سلف اقتدا کرده باشند ، بر علمایی بوده که ملاک و معیار عقلی و فکری آنها نیز بر اساس همان فلسفه وکلام بوده است

آیا استناداتشان تنها نظر علما بوده یا نه آیات وروایات هم مورد استناد قرارمی گرفته شما آیات وروایات مورد استناد را با چه دلایلی می خواهید رد کنید
"
چهارم جنابعالی شخصیت بی بدیلی مثل امام خمینی رحمت الله علیه را که احیا گر نظریه ولایت فقیه بودند را از قلم انداخته اید که باز اگر نظر سایرین نبود وتنها نظر ایشان در مورد ولایت فقیه موجود بود باز هم نظر ایشان به تنهایی با توجه به جایگاه علمی ایشان در حوزه های علمیه برای تایید ولایت فقیه کافی بود
اگر به اول انقلاب نگاه کنید مخالفت علما و مراجع با حضرت امام ، کم نبوده است

امیدوارم منظورتان از مخالفت علما نظرات آیت الله کاظم شریعتمدار نباشد چون با بررسی مخالفت های ایشان در قبل از پیروزی انقلاب وبعد از آن متوجه می شویم که این مخالفت نه تنها بر مدارشریعت نبوده که متاسفانه بر مدار حمایت از سلطنت بوده است دلیل آن هم ارتباطات ایشان با دربار وآشوب های آذربایجان وکودتاگران کودتای نقاب (نوژه) در بعد از انقلاب است وجالب اینجاست که شما باز تاییدات علما ومراجع را در آن زمان نادیده گرفته اید همراهی آیات عظام اراکی وگلپایگانی با انقلاب از ابتدای آن تا آخرین لحظات حیاتشان وحمایت شخصیتهایی نظیر آیت الله شهید دستغیب آیت الله شهید اشرفی اصفهانی آیت الله شهید قاضی طبا طبایی و..چگونه توجیه می فرمایید حمایت مراجع فعلی از نظام ولایت فقیه را چگونه وبا چه دلیلی می خواهید رد کنید ؟شخصیتی نظیرمرحوم آیت الله فاضل لنکرانی تاییدات مرحوم حضرات آیتالله بهجت حمایت های آیت الله مکارم شیرازی؟ آیا ملاک نفکر همه ی این بزرگواران فلسفه وکلام است ؟

ولی حمایت مردم پشتوانه ی اصلی حرفهای امام خمینی بوده که به نظر من ملاک حکومت اسلامی ، مردم نیستند

حکومتی که پشتوانه مردمی نداشته باشد چگونه قرار است حکومت کند حکم دهد ومردم اجرا کنند ؟از موارد مبهم نظریات شما است که احتمالا در آینده تکمیل خواهد شد !!!! چون در جریان سقیفه هم مردم حمایت کننده ی اولی و دومی بودند

اولا در جریان سقیفه مردم حامی نبودند بلکه درقبال غصب خلافت سکوت کردند وسران سقیفه با مکر وحیله نیرنگ از مردم بیعت گرفتند ثانیا شما چرا آن روی سکه را نمی بینید اگرهمراهی مردم ملاک نبود چرامولی سکوت اختیار کردند ؟چرا دست به شمشیر نیردند مگر ایشان دلیل سکوتشان را حفظ اسلام ندانستند با قیام مسلحانه ایشان آیا غیر از آن بود که مردم کشته میشدند ؟وخطر ارتداد تازه مسلمانان وجو داشت یعنی همان مردمی که شما آنان را بی اهمیت وفاقد نقش در برپایی حکومت اسلامی می دانید ؟واینجا باز این سوال پیش می آید اگر مردم اهمیت ندارند چرابحث غیبت مطرح می شود واقعا در تفکر شما علت غیبت چیست؟

بینی وبین الله به نظر شما اگر مولی دست بر شمشیر می بردند پیروز میدان نبودند??? به نظرمن اگر حضرت قیام مسلحانه می کردند ریشه کودتاگران سقیفه کمتر از نیمروز کنده می شد اما گرفتن حکومت باشمشیر بر پیشانی تشیع می ماند

بنده همچنان منتظر سند شما در موردکلام حضرت امیردر مورد حکومت در نهج البلاغه هستم

شنبه 17/7/1389 - 15:30 - 0 تشکر 240103

nasimesahri گفته است :

اگر شعار ما اهل کوفه نیستیم امام تنها بماند رزمندگان 8سال دفاع مقدس به گوشتان خورده بود چنین سوال نمی کردید حرف یک جمله است ما نمی گذاریم تاریخ تکرار شود نه نوع کودتای بنی ساعده  نه از نوع صلح امام حسن اگر خیلی رحمتان کنیم قیامی حسینی تکرار خواهد شد. پس مواظب باشید دنیا وآخرتتان بر سر مسائل اینچتینی نبازید
tanbure_hag گفته است :
[quote=nasimesahri;331665;199874][quote=tanbure_hag;429704;199755]این ما نیستیم که شعار میدیم
ما اهل کوفه نیستیم
علی تنها بماند

کدام علی؟؟؟
مسئله اینجاست!!!

صد در صد موافقم

ما تا آخر ایستاده ایم

  چو ايران نباشد تن من مباد

فردوسي بزرگ:

منم بنده ي اهل بيت نبي 

ستاينده ي خاک پاي وصي

برين زادم و برين بگذرم

چنان دان که خاک پي حيدرم

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.