• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن سياسي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
سياسي (بازدید: 6004)
يکشنبه 19/2/1389 - 1:32 -0 تشکر 199296
آیت الله مصباح:آماده باشید، فتنه در راه است

سرویس دفاع مقدس و انقلاب اسلامی:رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد تهران جنوب با بیان اینکه ما در آینده فتنه خواهیم داشت و فتنه ها هر روز پیچیده تر می شود چون شیطان تجربه اش بیشتر می شود، گفت: ما باید خود را آماده کنیم تا در دام فتنه جویان گرفتار نشویم.

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از شبکه خبر دانشجو، آیت الله مصباح یزدی پنجشنبه در دیدار با دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد تهران جنوب اظهار داشت: در زمانی که چندین نفر با حضرت علی(ع) بیعت کردند چند روز بعد حساب خود را جدا کردند و خود را با همسر پیغمبر (ص)همسو کردند و علی یک سو و همسر پیغمبر با دو – سه نفر دیگر سو ی دیگر، حالا اگر ما بودیم کدام سمت می رفتیم طرف علی یا طرف دیگر؟ انشا ا... شما جزو کسانی بودید که دست از دامان علی بر نمی داشتید.

وی ادامه داد: فتنه یعنی زمانی که جو آلوده می شود که علی در کنار سه شخصیت که همسر پیغمبر هم در کنار  آنها است قرار می گیرد، حالا آدم در مقابل این ها چه کار می کند؟ فتنه یعنی برسر دوراهی گیر کردن یعنی اینکه نمی فهمی حق کدام است و باطل کدام است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: همین اتفاق برای یکی از اصحاب علی در جنگ جمل اتفاق افتاد؛ یکی از اصحاب خدمت امام علی رسید و گفت شما خدمت زیادی به اسلام کردید ولی طرف های شما کسانی هستند که نماد خوبی هستند و همسر پیغمبر هم جزو آنها است من از کجا بفهمم کدام خوب است و حضرت به ایشان فرمود: «تو سخت در اشتباهی که حق و باطل را با اشخاص می شناسی؛ این درست نیست و معیار باید در دست ما باشد.»

وی با تاکید بر اینکه باید بینش خود را نسبت به آفرینش و حق افزایش دهیم و یک حکومت اسلامی را بهتر بشناسیم، تصریح کرد: این حرف نادرست است که بعضی ها می گویند کاری به دیگران نداریم که حرف چه کسی را گوش می دهد یا به چه کسی رای می دهد.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه ما نمی توانیم خودمان را در جامعه ایزوله کنیم چون نه عملا شدنی است و نه خداوند این طور می خواهد،گفت: خداوند از ما می خواهد که اهتمام به کار مسلمانان داشته باشیم اگر کسی را پیدا کردیم که اسلام را خیلی خوب شناخته و برای شناخت اسلام زحمت کشیده، اگر همچین کسی پیدا شد چه نعمتی بهتر از این است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: کسی که کارنامه خودش و زن و فرزندش پاک و بدون نقص است،  فردی که در تجربه 30-40 ساله اش در هر مسئله سیاسی اقدام کرده، راه درست را رفته و کسی که در طول 30 سال نگذاشت فرزندانش در کوچکترین مسائل سیاسی و اقتصادی دخالت کنند، و خدا چنین نعمتی را به من و شما مفت مرحمت کرده است.

وی افزود: حال در باره این مرد چه دارند بگویند، در دوره ای که همه سیاستمداران با ایشان مخالفت بودند همه فهمیدند که ایشان درست می گفتند، غیر از این است که بایت این نعمت باید سجده شکر به جا آورد آن وقت کسانی آگاهانه یا ناآگاهانه این نعمت خدا را فراموش می کنند.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: مگر در زمان امیرالمومنین مشکلی در جامعه وجود نداشت زمان علی این جور شد حالا شما توقع دارید در جامعه ای که 70 میلیون جمعیت دارد در هیچ قسمتی خطایی نشود! این ها باید به حساب رهبر گذاشته شود؟!

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه رهبری نه تنها نماد حقیقت در ایران بلکه نماد حقیقت در عالم است، خاطرنشان کرد: با داشتن چنین رهبری اگر خطا کنیم از وی زاویه می گیریم، پس برای جلوگیری از فتنه راه موثر برای همه این است که به نورافشان عظیم نگاه کنیم و ببینیم به کدام طرف می تابد.

وی تاکید کرد: باید از گذشته ها عبرت بگیریم و نقاط ضعف را دیده و تکرار نکنیم و این از شرایط بصیرت است.

منبعhttp://www.farhangnews.ir/site/Default.aspx?tabid=2&CId=24&NewsId=17006

پنج شنبه 23/2/1389 - 15:56 - 0 تشکر 200160

برادر گرامی جناب آقای صغیرا در جواب حرفهای جنابعالی چند نکته را اختصارا بیان می کنم تفصیل آن بماند برا ی بعد
اولا جای طرح شبهات شما اینجا نبود لازم بود این شبهات در انجمن معارف مطرح می شد
دوما شبهه ی شما در مورد حکومت اسلامی:بنده حکومت اسلامی شیعه سراغ ندارم بله شاید محبین اهل ایت در مقاطعی از زمان حکومت در دستشان بوده باشد وکار هایی هم کرده باشند منتهی فقط محب بوده اند داعیه دار حکومت اسلامی هم نبوده مانند لیثیه در ایران وفاطمیون در مصر صفویان هم که نامشان رویشان بوده است شاه اسماعیل صفوی شاه عباس صفوی و...غالب حکومت همان شاهنشاهی بوده است امویان وعباسیان هم اصلا در این دایره نمی گنجند
سوما بنده ولایت فقیه را کنار می گذارم شما چه مدل حکومتی را برای شیعیان سرگردان تجویز می کنید پادشاهی مانندپهلوی ها دموکراسی ،لیبرال دموکراسی ، استبدادی مدل حکومتی شیخ نشینها ی عرب،کدام نوع حکومت را شما جایگزین حکومت فعلی می کنید ، که بتواند در برابر موج اسلام ستیزی ودر راس آن شیعه ستیزی غرب و وهابیون مقاومت کند؟
چهارما اصل اینکه بنده صفین را مطرح کردم اشتباه بود می بایست بجای صفین می نوشتم کودتای بنی ساعده ویرایش  هم می شود

پنج شنبه 23/2/1389 - 16:55 - 0 تشکر 200181

اقوال علما درباره ولایت فقیه
لازم است در ابتدا به نكته ای توجه كنیم و آن این كه هرگاه در ابواب فقه حكم حكومتی را نسبت به حاكم می دهند مقصود یا امام معصوم است ویا فقیه عادل جامع شرایط فتوا. فقهای عظام خود به این مسئله تصریح فرموده اند؛ مثلاً فخر المحققین (ره) می فرماید: «منظور از حاكم اصلی در این جا همان حاكم عادل یا نایب او می باشد. اگر چنین كسی نبود نوبت به فقیه جامع شرایط فتوا می رسد. پس اگر گفته شود «حاكم وجود نداشت» منظور نبودن این سه دسته (امام، نایب او، فقیه جامع شرایط) است و همین نظر را پدرم علامه حلی و ابن ادریس اختیار نموده اند».[1]
محقق كركی (ره) می فرماید:
پوشیده نیست كه ولایت طفل در اصل برای پدرش ثابت است ... اگر پدر موجود نبود، وصی پدر ولی طفل می باشد. اگر وصی پدر هم نبود، وصی جد، ولی طفل می باشد و اگر هیچ كدام وجود نداشتند، حاكم، ولی طفل می باشد و منظور از حاكم، امام معصوم یا نایب خاص او می باشد و در زمان غیبت، نایب عام او حاكم می باشد، و نایب عام هم كسی است كه دارای شرایط فتوا و حكم باشد ... و پوشیده نیست كه هرگاه در كلمات فقها، كلمه حاكم را به كار برده اند، منظور از آن جز فقیه جامع شرایط كسی نمی باشد.[2]
شهید ثانی (ره) می فرماید:
طفل اگر پدر و جد و وصی نداشته باشد، حاكم ولی او است و منظور از حاكم در تمامی ابواب فقه، فقیه جامع شرایط فتوا می باشد واین نظر اتفاقی علماست.[3]
سید مجاهد (ره) فرمود:
در كتاب های مسالك، جامع المقاصد، كفایه و ریاض تصریح شده به این كه در فقه هر جا حاكم به طور مطلق ذكر شده، منظور فقیه جامع شرایط فتوا می باشد. در كتاب مسالك نسبت به این مسئله ادعای اجماع شده و در كتاب ریاض نیز ادعا شده كه در این مسئله اختلافی نیست.[4]
محقق قمی (ره) فرموده:
در اغلب این مسائل منظور از حاكم كسی است كه كار در دست او است. در حال ظهور و تسلط امام خود امام معصوم مراد است و در غیر این صورت فقیه عادل و یا جائری كه به اذن فقیه كاری را انجام دهد، مثل مسئله خراج.[5]
اینك نمونه ای از سخنان اعاظم و اركان فقاهت از قدیم ترین ایام تاكنون در معرض افكار و انظار دانشمندان و محققان قرار گرفته و خود قضاوت خواهند كرد كه از دیر باز، اصل مسئله ولایت مورد توجه فقها بوده و در آن هیچ گونه تردیدی نیست و اگر شبه ای در خلال مسئله به چشم می آید مربوط به سعه اختیارات فقیه است كه آیا ولایت مطلق و غیر محدود است یا به حسب نظر بعضی از آنان مسئله فرق می كند و حد و مرزی دارد؟ به همین مناسبت كلمات واقوال علما را در دو بخش نقل می كنیم؛ یك بخش شامل اقوال علما در مورد ولایت فقیه و بخش دیگر متشكل از كلماتی است كه بر ولایت مطلقه دلالت می كند.
ـ اقوال علما
1. شیخ مفید (ره) در مقنعه، كتاب وصیت می فرماید:
اگر وصی بمیرد، مسئول امور مسلمین باید وصی تعیین كند و اگر حاكم عادل وجود نداشت، فقهای عادل شیعه كه صاحب نظر و برترین هستند، آن مسئولیت را بر عهده گیرند[6]
2. شیخ مفید (ره) در مقنعه باب اقامه حدود می فرماید:
این كار (اقامه حدود) مربوط به حاكم اسلامی است كه از طرف خداوند ـ تعالی ـ منصوب شده كه منظور از آل محمد (صلی الله علیه و آله) ائمه (علیهم السلام) می باشد و یا كسی كه ایشان برای این كار نصب كرده اند. و امامان ما اظهار نظر در اقامه حدود را به فقهای شیعه واگذار نموده اند، البته در صورت امكان....[7]
3. ابو الصلاح الحلبی (ره):
با توجه به این كه احكام الهی اموری تعبدی هستند، واجب الاجرا بودن آن مرتبط به ائمه معصومین(ع) می باشد. اگر تنفیذ حكم به وسیله آنها ممكن نبود، به وسیله كسانی خواهد بود كه از ناحیه ائمه شایستگی ایشان روشن شده باشد و این نیابت فقط مختص به شیعیان آن حضرات كه واجد همه شرایط لازم برای نیابت هستند، خواهد بود.[8]
4. شیخ طوسی (ره) درنهایه، بحث امر به معروف و نهی از منكر می فرماید:
گاهی اوقات امر به معروف ونهی از منكر به اقدام عملی نیاز دارد و چاره ای از تأدیب خطاكاران به صورت های گوناگون، اعم از ضرب، حبس، جرح و جریمه نیست، بلكه گاهی به اعدام نیز ملزم می شوند. هرگز شارع چنین حقی را به احدی، جز حاكم فقیه عادل نداده است. چنان كه می دانیم قضاوت و رفع اختلاف بین دو شاكی را ائمه(علیهم السلام) به فقهای جامع الشرایط واگذار نموده اند.[9]
5. شیخ طوسی (ره) در نهایه، باب عمل السلطان و جواز اخذ جوائز السلطان می فرماید:
مسئولیت پذیری از طرف حاكم عادلی كه امر به معروف و نهی از منكر می نماید، جایز است... ،ولی اگر سلطان جائر باشد و بداند یا گمان كند كه نمی تواند اقامه حق نماید، هزگز جایز نیست ازطرف او مسئولیت بپذیرد.[10]
6. سلار (ره):
به وسیله منكر (عمل زشت) نهی از منكر نمی شود و فقط به وسیله معروف (عمل پسندیده) امر به معروف انجام می گیرد. لذا قتل و جرح در نهی از منكر برعهده حاكم اسلامی یا كسی است كه حاكم اسلامی به او امر كرده باشد. اگر به دلیل مانعی هیچ كدام از آنها وجود نداشت، ائمه (علیهم السلام) اقامه حدود و اجرای احكام را به فقها واگذار نموده اند و به شیعه امر نموده اند كه فقها را در این كار یاری نمایند.[11]
7. ابن براّج (ره) در مهذب می فرماید:
گاهی اوقات امر به معروف عملی به گونه ای دیگر است و آن این است كه مردم را به وسیله اجرای حدود به انجام تكالیف خود وادار كنند. البته اجرای این امر مهم فقط با اجازه امام عادل می باشد، یا كسی كه امام عادل او را نصب فرموده و نیز كسی كه از طرف حاكم بر این اجرا اجازه دارد، می تواند دخالت كند.[12]
8. ابن براج در مهذب، باب خدمه السلطان و اخذ جوائز می فرماید:
حاكم دو گونه است: یكی حاكم اسلامی كه عادل است و دیگری حاكم ستمگر. خدمت و همكاری با حاكم اسلامی پسندیده بوده و به آن ترغیب شده است و چه بسا این كار (همكاری) بر مكلف واجب باشد ... . پس هنگامی كه حاكم اسلامی شخص را به مسئولیتی امر كرد بر آن شخص واجب است از حاكم اسلامی اطاعت نموده و در پذیرفتن آن مخالفت نكند.[13]
9. ابن حمزه (ره):
اگر حكومتی برای مؤمنین پیش آمد، در حالی كه امام حضور نداشت، این حكومت به فقهای شیعه واگذار شده است. پس اگر نظام قضایی به او واگذار شد، در اقامه حق و عمل به كتاب خدا و سنت رسول خدا تلاش نماید.[14]
10. ابن ادریس (ره) در سرائر، كتاب حدود می فرماید:
بر كسانی كه واجد شرایط اجرای احكام الهی هستند، واجب است هنگامی كه زمینه اجرای حدود پیش آمد، آن را بر عهده گیرند؛ زیرا این ولایت، خود امر به معروف و نهی از منكر می باشد و وجوب آن متعین است كه این ولایت را بپذیرد، هر چند ظاهراً از طرف حاكم غاصب باشد، ولی در حقیقت این ولایت از طرف ولی امر (علیه السلام) می باشد. برادران دینی او هم باید اختلافات خود را نزد او ببرند و حق حكم در اموال را به او بسپارند، و خود را آماده هر گونه اطاعت از امر او بنمایند و جایز نیست از او سرپیچی كنند و از حكم او خارج شوند، و نیز برای كسانی كه اهل باطل هستند با وجود چنین شخصی حجت اقامه می شود و آنها مكلف هستند به او رجوع كنند.
ابن ادریس نویسنده این كتاب می گوید:
آنچه ما از حاكمیت فقیه اختیار نمودیم همان چیزی است كه ادله اقتضا دارد كه سید مرتضی نیز در كتاب «انتصار» و شیخ ابوجعفر در كتاب «خلاف» و غیر ایشان و بسیاری دیگر از علما به همین كه ما اختیار كرده ایم رأی داده اند، و آنچه مخالف ما به آن تمسك جسته، ادله قابل اعتماد و استنادی نیست؛ زیرا هر ایرادی كه بر حاكمیت فقیه وارد كرده اند در مورد امام هم وارد خواهد بود.
همه حكام مورد خطاب خدا در قرآن هستند. در آنجا كه فرموده: « دست مرد و زن سارق را قطع كنید» و یا فرموده: « زن و مرد زناكار را صد ضربه شلاق بزنید» اگر همه حكام مورد خطاب خدا نباشند، نتیجه این می شود در شهرهایی كه نایب امام حكومت می كنند، حدی اقامه نشود، بلكه كسی كه باید حد بخورد به شهری كه معصوم در آن مستقر است، منتقل شده و آنجا حد جاری شود ... . آنچه شیوع دارد و متواتر است این است كه حكامی كه نایب معصوم هستند در هر شهری كه باشند می توانند حدود را اقامه كنند بدون اینكه در اجرای حدود وقفه ای ایجاد شود.[15]
11. محقق حلی(ره)
حكومت از ناحیه حاكم عادل مجاز می باشد و چه بسا اگر امام عادل تعیین نماید واجب گردد، یا این كه دفع منكر یا امر به معروف میسر نگردد، مگر به وسیله حكومت[16]
12. علامه حلی(ره) در تذكره، كتاب خمس می فرماید:
هرگاه جایز دانستیم كه امام (علیه السلام) نصیب خود را از خمس اموال صرف دیگران می كند، در زمان غیبت این تصرف در سهم امام را فقیه امینی كه از فقهای شیعه و جامع شرایط می باشد، بر عهده می گیرد...؛ زیرا او حاكم بر غایب است. بنابراین، حاكم و نایب او این را بر عهده می گیرد.[17].
13. ایشان در تذكره، كتاب خمس فرمود:
حكومت از طرف عادل مستحب می باشد، التبه در صورتی كه از جانب حاكم مفسده ای بر جامعه سایه نیفكند و در غیر این فرض و به امر حاكم عادل واجب می گردد.
14. علامه حلی(ره) در تذكره، كتاب خمس چنین آورده است:
هدایای حاكم ستمگر را ـ اگر آن را از حرام و ظلم به دست آورده ـ نباید پذیرفت.گرفتن آنها حرام است و برگیرنده واجب است، اگر صاحب اصلی مال را می شناسد، تمامی آن را به مالك برگرداند و اگر مالك آن را نمی شناسد، باید تمام آن مال را به حاكم شرع بدهد و مجاز نیست آنها را به ظالم ستمگر بر گرداند و در صورتی كه چنین كاری كند، در قبال آن اموال ضامن می باشد18
--------------------------------------------------------------------------------
[1] . ایضاح الفوائد، كتاب وصایا.
[2] . جامع المقاصد، كتاب وصایا.
[3] . مسالك، كتاب وصیت.
[4] . مناهل، مسئله ولایت بر صغار.
[5] . غنائم الایام، كتاب الجزیه.
[6] . شیخ مفید، مقنعه، كتاب وصیت
[7] . همان، باب اقامه حدود.
[8] . كافی، بحث قضا.
[9] . نهایه، بحث امر به معروف و نهی از منكر.
[10] . نهایه، باب عمل السلطان و جواز اخذ جوائز السلطان.
[11] .سلار، مراسم.
[12] . ابن براّج، مهذب.
[13] . همان، باب خدمه السلطان و اخذ جوائزه.
[14] . ابن حمزه، وسیله.
[15] . سرائر، كتاب حدود.
[16] . محقق حلی، شرائع الاسلام، كتاب متاجر : «الولایه من قبل السلطان العادل، جائزه. و ربما وجبت إذا عینه الإمام الأصلُ إذ یمكن المنكر أو الأمر بالمعروف إلا بها»
[17] . علامه حلی، تذكره، كتاب خمس: «إذا جوّزنا صرف نصیبه إلی باقی الأصناف، فإنما یتولاه الفقیهُ المأمونُ من فقهاء الإمامیه الجامع شرائط الأفتاء... لانّه حاكم علی الغائب، فیتولاء الحاكم و نائبه».
18] . علامه حلی، تذكره، كتاب خمس.


آیت الله حسن ممدوحی- حکمت حکومت فقیه، ص123

پنج شنبه 23/2/1389 - 17:31 - 0 تشکر 200182

اقوال علما درباره ولایت فقیه 2

15. ابن فهد حلّی (ره) :
بر عهده فقهاست كه بر عموم مردم حدود را جاری كنند و این عقیده شیخ و ابی یعلی (از فقهای بزرگ) است و علامه هم آن را اختیار نموده و دلیل این مسئله را قبلاً گفته ایم.[1]
16. كاشف الغطاء (ره) در كشف الغطاء، كتاب حدود و تعزیرات می فرماید:
رئیس مسلمانان اجازه ندارد قاضی منصوب كند، مگر آن كه از مجتهد اجازه بگیرد و در صورت امكان بر قاضی هم واجب است به مجتهد رجوع كند و سپس حكم نماید.[2]
17. كاشف الغطاء (ره) در همان كتاب می فرماید:
هرگاه مجتهد منصوب از طرف سلطان به حدی حكم كند، واجب است آن حد اجرا شود. البته در صورتی كه آن سلطان امام معصوم(علیه السلام) باشد.[3]
18 محقق قمی(ره):
ظاهراً جزیه بر اهل كتاب واجب است، هم چنان كه از علامه حلّی در كتاب تحریر نقل شده كه ایشان فرموده: جزیه واجب است به دلیل نص و اجماع علما ... . البته تعیین مقدار آن بر عهده امام می باشد؛ زیرا منظور از امام در اغلب این مسائل كسی است كه كار در دست او است. در حال ظهور و حكومت ائمه، منظور امام حقیقی می باشد، ولی در صورت عدم حكومت ائمه، یا فقیه عادل كه نایب از طرف او است ... یا جائری كه از امام برای حكومت خود اذن گرفته (امام (علیه السلام) در حالتی اضطراری به طور موقّت به او اذن داده) چنانچه در خراج چنین است.[4]
19. شیخ انصاری (ره):
هر چه كه بر نظر امام معصوم متوقف است و احتمال دهیم كه به نظر فقیه زمان (در حال غیبت) بستگی دارد، واجب است كه در آن مورد به فقیه مراجعه كنیم.
دلیل این مدعا، روایتی است كه در آن آمده: من فقیه را حاكم قرار داده ام و این جعل حاكمیت همانند جعل حاكم منصوب در زمان پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) است، بلكه می توان گفت ظاهر این كلام معصوم (من او را حاكم گردانیدم) آن است كه بر عموم مردم واجب است در تمامی امور حكومتی به او رجوع كنند، چنان كه اگر در كلام هر سلطانی چنین جمله ای كه ( من او را حاكم كردم) دیده شود، تمام ملّت خود را ملزم می دانند كه در امور حكومتی به او رجوع كنند. پس جمله «انی جعلته حاكماً؛ فقیه را حاكم قرار دادم» به قضاوت او اختصاص ندارد.[5]
20. شیخ انصاری (ره) در مسئله جواز بیع عین موقوفه ای كه در شرف خراب شدن است، در كتاب بیع فرموده:
متولی فروش عین موقوفه افرادی هستند كه در آن ایام هستند، و چون عین موقوفه مربوط به تمامی نسل ها می باشد، باید قیم نسل های بعد كه شخص فقیه می باشد، آن را اجازه بدهد».[6]
21. ایشان در مورد جایزه ای كه از جائر گرفته و نمی داند صاحب آن كیست، در كتاب مكاسب فرموده:
اگر تحقیق برای یافتن صاحب مال مخارجی داشته باشد، مثل دست مزد برای كسی كه صدا بزند و اعلام كند، ظاهراً این مخارج بر كسی كه جایزه گرفته واجب نیست، بلكه حاكم این را بر عهده می گیرد و به ولایت از طرف صاحب مال خرج می كند و از عین مالی كه جایزه گرفته شده، حقوق اعلام كننده را می پردازد. سپس اگر صاحب مال پیدا نشد، بقیه را صدقه می دهد.[7]
22. شیخ انصاری (ره) در مورد تصرف در اموال یتیم در كتاب بیع آورده است:
اگر فقیهی كاری را بر عهده گرفت بر اساس نظر خود می تواند در مال یتیم تصرف كند و دیگران اجازه ندارند مانع اقدامات او شوند، هر چند هنوز او عملاً كار را شروع نكرده باشد؛ زیرا بر عهده گرفتن فقیه مثل بر عهده گرفتن امام می باشد، بنابراین، اگر شخص دیگری بخواهد آن را بر عهده بگیرد، همانند دخالت در كاری است كه امام انجام آن را پذیرفته است.[8]
[1] . ابن فهدحلّی، المهذب.
[2] . كشف الغطاء ، ص 421.
[3] . همان.
[4] . محقق قمی، غنائم الایام، كتاب الجزیه.
[5] . مكاسب محرمه، ص 154.
[6] . مكاسب محرمه، ص 169.
[7] . همان ص 70.
[8] . همان، ص 157.
آیت الله حسن ممدوحی- حکمت حکومت فقیه، ص123


پنج شنبه 23/2/1389 - 20:12 - 0 تشکر 200191

خانم لاهوت وآقای صغیرا بنده م بازهم می گویم هیچکس با معصومین علیهم السلام قابل قیاس نیست بحث ما هم این نیست بحث ما برسر عواملی است که باعث میشود درجامعه اسلامی حکومت دینی تبدیل به حکومت ضد دین شود ومردم هم هیچ عکس العملی نشا ن ندهند چه عواملی باعث میشودمردم بی تفاوت شوند یا  در برابر تهاجماتی که علیه نظام اسلامی یا نظامی که هدفش اسلام است،  میشود موضع مناسبی اتخاذ نکنند ؟ جناب حیات طیبه برای ظهور دلهای آماده لازم است شرایط صدر اسلا م لازم است آسیب شناسی شود اشکالاتش در بین متدینین منتظر شناخته شود تا وقتی ما حصاری با عناوینی که شما ذکر می کنید به دور تاریخ سیاسی ائمه میشکیم که کسی باآنها قابل قیاس نیست جامعه رشد سیاسی لازم را به دست نخواهد آورد .برای ظهور حضرت مهدی  نیروی عابد زیرک وبا بصیرت نیاز است نه عابد محض امام زمان نواب صفوی می خواهد امام خمینی می خواهد
لازم است تحلیل شود که شود چرا بنی ساعده پیش آمد چرا زبیر مدافع حریم ولایت، در جنگ جمل روبه روی علی علیه السلام بود

برای بار آخرمی گویم هیچ کس علی علیه السلام نمی شود علی! شخصیت علی! وجودعلی! بی بدیل است قابل تکرار نیست. اما زمانی که علی در آن زیست قابل تکرار است حرف من هم همین است حال شما هر چه دلتان می خواهد برای موضوعی که اصلاوجود ندارد( حداقل در این بحث)داد وفریاد کنید وفریاد وا اسلاما سردهید

جواب سایر ادعا های تان بماند برای فرصتی دیگر

جمعه 24/2/1389 - 0:54 - 0 تشکر 200229

باسپاس از دو دوست خوبمون؛خانم «نسیم سحری»عزیز و آقای «حیات طیّبه»ی گرامی
ممنون از تحلیلات و بحثای دینی-سیاسی خوبتون
آموزنده بودن

**************************************************


می دونتم بی ربطه ولی برای تغئیر ذائقه دو تا سؤال دارم از دو دوست خوبم،آقای "اژدری"گرامی و "حیات طیّبه "ی محترم

1-آقای اژدری!لطفاً اون شعر امضاتون رو برای ما که ترکی بیلمیریم(!)ترجمه کنید تا ماهم استفاده کنیم.
2-آقای حیات طیّبه!شماهم لطفاً بفرمائید آواتارتون عکس کدوم یک از علمای بزرگواره؟
ممنون از همگی

 

ما هرگز بلندای قامت خود را نمی دانیم
مگر ما را فرا خوانند که برخیزیم و قد برافرازیم
و آنگاه ،اگر به طرح وجود خویش وفادار مانده باشیم
قامت ما از آسمان ها خواهد گذشت

        

جمعه 24/2/1389 - 10:41 - 0 تشکر 200250

اتفاقا سوالتون خیلی خوب بود .در ضمن بیلمیریم نه "بیلمیروخ"
مفهوم کلی شعر در مورد همکاری و گرفتن دست مردم و مدح این کاره چون ترجمش از زیباییش کم میکنه منو از این کار معاف کنید چون شعر به این زیبایی از حکیم نظامی حیفه که به دست من از زیباییش کم بشه

چه خوشبخت است كسي كه با افتخار بگويد من يك تورك هستم

ne mutlu turkum diyene

جمعه 24/2/1389 - 21:1 - 0 تشکر 200316

اماادامه پاسخ به ادعا های آقای حیات طیبه: جالب است شما بنده در دفاع از ولایت فقیه دعوت به احتیاط می کنید اما خودتان در رد آن هیچ احتیاطی نکرده اید
فرموده اید دفاع از ولایت فقیه در متون حضرات آیات عظام جوادی آملی و حسن زاده عاملی می باشد اول اینکه در بین علمای مطرح امروزی آیت الله مصباح را از قلم انداخته اید
دوم آیا نظریه ولایت فقیه ابتکار این حضرات بوده یا ایشان به نظرات علمای سلف واحادیث موجود در این زمینه احتجاج کرده اند که البته قطعا فرض دوم صحیح است
سوم خود این حضرات وزنه های کوچکی در حوزه های علمیه نیستند اگر در نظرات سایر علما هم چنین نظراتی را درمورد ولایت فقیه نداشتیم نظرات همین سه بزرگوار برای تایید آن کافی بود
چهارم جنابعالی شخصیت بی بدیلی مثل امام خمینی رحمت الله علیه را که احیا گر نظریه ولایت فقیه بودند را از قلم انداخته اید که باز اگر نظر سایرین نبود وتنها نظر ایشان در مورد ولایت فقیه موجود بود باز هم نظر ایشان به تنهایی با توجه به جایگاه علمی ایشان در حوزه های علمیه برای تایید ولایت فقیه کافی بود
پنجم فرموده اید بنده دینم را از امروزی ها گرفته ام ببخشید اگر علما در طول تاریخ نبودند چه امروزی وچه دیروزی شما دینتان را از کجا می گرفتید ؟بنده در اصول الدین مقلد هستم واختلاف علما به بنده ربطی ندارد شرط تقلید هم حی بودن مرجع تقلید است شما هم نمی توانید مرجع تقلیدتان را مثلا شیخ مفید قرار دهید مجبورید از امروزی ها تقلید کنید مگر اینکه مجتهد باشید اما در اصول الدین اگر ولایت فقیه را زیر مجمو عه امامت بدانیم نیاز به حاکمیت فردی اسلام شناس وعامل به احکام اسلام بر مسلمین را بدیهی می دانم اگر داد وا اسلاما شما در نمی آید از نظر من ولایت فقیه همانقدر بدیهی است که نیاز به امام معصوم بعد از پیامبر وحکومت معصومین بر جامعه بعد از پیامبر همانگونه که پیامبر جامعه را بدون سرپرست رها نمی کند وهمانگونه که در دوره غیبت صغری نواب اربعه وجود دارند قطعا دردوره غیبت کبری هم جامعه به سرپرست نیاز دارد وبهترین سرپرست بر جامعه اسلامی همان فقیه جامع الشرایط است .
فرموده اید وقتی ما امام معصوم داریم چرا باید بر ولایت فقیه کشورمون پا فشاری کنیم ؟؟؟
به همان دلیل که شرایط ظهور محیا نیست هدف انقلاب هم زمینه سازی برای ظهور بوده است ظهور امری جهانی است نه مختص به کشور ما . دوست عزیز حداقل برای بنده جمهوری اسلامی یک قلعه ویک پناه گاه برای شیعیان است شما گمان می کنید اگر همین نظام نبوددر حال حاظر شرایط ما بهتر از شیعیان پاکستان وعراق وعربستان ویمن بود ؟یا اصلا چیزی به نام کشورلبنان در حال حاظر وجود داشت چه برسد به شیعیان آن. رویش ورشد شجره طیبه حزب الله در برابر صهیو نیستها از برکات همین نظام است شیعیان ومنتظران واقعی را نه امروزه نه در ایران که در جنوب لبنان باید جستجو کرد خیلی بی انصافی است اگر این مسائل را نبینیدوونتیجه ایی را که نمی خواهم شفاش کنم از حرفهایتان بگیرید مگر اینکه هم معتقدباشید خون سایر شیعیان ارزشی ندارد ومهم همان سیصد و سیزده نفر هستند !!!
از کجا با ضرس قاطع می گویید بنده یقین به وجود امام معصوم ندارم چون اعتقاد به ولایت فقیه دارم ظاهرا فراموش کرده اید نام دیگر ولایت فقیه نائب عام امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف است وولی فقیه تمام مقبولیت ومشروعیت خود را از صاحب الزمان می گیرد برای یقینم هم به وجود وحضور حضرت مهدی ارواحنا فداه هم دلیلی نمی بینم برای شما دلیل اقامه کنم
این حرفتان از همه ی حرفهای تان جالب تر است که تفاوت در نظام علوی حقیقی با نظام علوی ساختگی به حدی رسیده که مردم چنین مناطقی به این شکل تغییر عقاید داده اند ! خیلی ببخشید ظاهر شما از بعضی مسائل نظیر کار کرد 24 ساعته ماهودها بر فضای ایران هجوم دلارهای نفتی وها بیون بر مرزهاجنوبی ایران که اکثریت آنها را اهل سنت تشکیل می دهند و...غافلید ببخشید بنده دلیل این مسایل را به خاط کم کاری شما طلاب گرامی می دانم اگر طلبه ای پیدا شود که حاظر باشد بعد از کسب بنیه علمی قم وحوزه ای علمیه را رها کرده ودر همین دهات دور افتاده برای چند سال ساکن شود ودر برابر تبلیغات سوئ وهابیون مقاومت کند ومجاهدت کند جلوی بسیاری از این مسائل گرفته خواهد شد مساله این است مبلغان وهابی حاظرند وقت وعمرشان رابرای منحرف کردن شیعیان در بد ترین شرایط آب هوایی وکمبود امکانات زندگی صرف کنند ولی طلاب حوزه های علمیه تشیع حاظر نیستند اینگونه باشند عیب کار اینجاست که بسیاری از طلاب حوزه های علمیه به ضرب ،ضربا ضربوا وهجره های محقرشانبا توجیه دوری از دنیا چسبیده اند نه حاظرند به کف خیابانهای تهران بروند وتبلیغ کنند ونه به روستاهای مرز نشین. خیلی هنر کنند ماه رمضان ودهه محرم از هجره های محقرشان دل می کنند وعازم تبلیغ می شوند وقطعا یک ماه تبلیغ در برابر دوازده ماه تبلیغ خیلی کم وناچیز وبی تاثیر است
اما این حرفتان
خداجون تو رو به فاطمه زهرا قسمت میدیم دیگه فرج امام زمانمون رو برسان !
خسته شدیم از در به دری ! خسته شدیم از بس دروغ و دروغ و دروغ توی گوشهای ما کردند !
حرف بنده هم هست به جز جمله آخرش اگر خطاب ان من بودم بنده هیچ دروغی در این بحث نگفته ام سعی کرده ام به جای ادعای صداقت در زبان قلبم را صادق کنم اما در کل گمان نکنم ترویج بی اعتمادی در جامعه با همین الفاظ ساده گناه کوچکی باشد
وآخر اینکه نتیجه کلی بنده از حرفهای شما این است که جنابعالی در بعضی از اعتقداتتان در مباحث مهدویت افراطی هستید

شنبه 25/2/1389 - 10:41 - 0 تشکر 200389

عالی بود...

شنبه 25/2/1389 - 10:42 - 0 تشکر 200390

به نظرم ولایت فقیه مستحکم تر از اون هستش که با چند شبه بشه خدشه ای بهش وارد کرد...

شنبه 25/2/1389 - 11:3 - 0 تشکر 200395

کلیپ هایی تو مبارز دیدم از سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین فقیهی اصفهانی از اساتید حوزه علمیه قم و عضو مدرسه فقهی حضرت بقیه الله - ارواحنا لتراب مقدمه الفداء راجه به نظر ایت ا... سیستانی و ایت ا... بهجت و آیت ا... تبریزی و وحید خراسانی
راجع به امام خامنه ای اگه دوست داشتید بگید تا لینک های دانلود را واسه دوستای خوبم بذارم
یا علی

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.