انجمن ها > انجمن قرآن و عترت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
قرآن و عترت (بازدید: 5690)
چهارشنبه 5/11/1390 - 21:22 -0 تشکر 421731
"خاطرات عتبات عالیات"

نجف اشرف

ساعت 9 صبح از ازمرز ایران وارد خاک عراق شدیم وبه سمت نجف اشرف حرکت کردیم یک ساعت از نماز مغرب گذشته بود که وارد نجف اشرف شدیم بعد ازاسکان در هتل السیاحی به همراه کاروان دسته جمعی بسمت حرم اقا امیرالمومنین ع حرکت کردیم

حضرت صادق علیهالسلام میفرماید: چگونه زیارت نکند کسی امیرالمومنین جدم را که پیغمبران و فرشتگان او را زیارت کنند و هم میفرماید هر کس زیارت کند جدم امیرالمومنین را خداوند مشکلات دو جهانی را بر وی آسان گرداند و چون عازم زیارت باشد فرشتگان او را استقبال کنند و چون مراجعت کند تا خانه او را مشایعت نمایند، با بسا روایات دیگر در این خصوص که به همین مختصر قناعت میشود.

هوا خیلی سرد بود هتل نزدیک به حرم بود پیاده وبا نوحه خوانی مداح وسینه زنان به سمت حرم راه افتادیم...خیلی گنبدش دیدنیه اما شهرش بوی غربت میده ،بوی مظلومیت اقا ،بوی شجاعت،بوی علی ع

از باب القبله وارد حرم شدیم روحانی بزرگوار زیارت امام راخواندند وبعد از ان ازاد بودیم هر که مایل بود بعد از زیارت به هتل به همراه کاروان برگرده وانهاییکه دوست داشتند بیشتردر حرم بمانند مشکلی نبود

امنیت خوب بود وقتی عشق به مولا علی ع باشه دیگه تو فکر امن ونا امنی نیستی همینکه درجوار این خوبانی ارامش داری همه چیزو فراموش میکنی غم ،غصه....

وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

پنج شنبه 13/11/1390 - 18:28 - 0 تشکر 425184

قبول باشه گلها جان

IF I KNEW WHERE HEARTS WOULD CALM DOWN WITH YOUr EMERSIOn

خدایا توآنی توانی به آنی تپانی جهانی ته استکانی

جمعه 14/11/1390 - 23:57 - 0 تشکر 426608

یکی از مساجدیکه در نجف اشرف رفتیم مسجد حنانه بود
مسجد حنانه
مسجد حنّانه در جایگاه ستونی از گچ و آجر که «عَلَم» نامیده می شد، احداث شده است و تاریخ بنای این مسجد در دست نیست. امیرالمؤمنین (علیه السلام) در دوران خلافت، در دل شب ها، کنار آن نماز می خواند. این عَلَم در زمان های پس از عاشورا نیز باقی بوده
است. نوشته اند: هنگامی که جسد مطهر امیرالمؤمنین (علیه السلام) را در دل شب مخفیانه و غریبانه تشییع می کردند، از کنار دیوار آن مسجد عبور دادند، دیوار آن مسجد به نشانه احترام به انحناء گرایید، به همین جهت آن را حنّانه خواندند و بر همین اساس خواندنِ دو رکعت نماز در آن مسجد وارد شده است.
در برخی از کتب مربوط به تاریخ کربلا آمده است: شب دوازدهم، اسرای کربلا را به طور موقّت در کنار مسجد حنّانه جای دادند و سر مطّهر سالار شهیدان را در میان این مسجد نهادند تا فردا [روز دوازدهم] با برنامه خاصّی، اسرا را وارد شهر نمایند و از این رو در آنجا زیارت امام حسین (علیه السلام) وارد است.[1] و قابل ذکر است که برخی از صاحب نظران روز ورود اسرا به کوفه را سیزدهم محرّم می دانند.
روز دوازدهم روز ورود اسرای کربلا به رهبری زینب کبری به کوفه است. از عجایب روزگار است که زینب (علیها السلام) روزی در کوفه به عنوان دختر خلیفة المسلمین و همچنین بزرگ ترین بانوی اسلام، کرسیِ تدریس تفسیر قرآن برای زنان اداره می کند و روزی نیز رهبری کاروان اسیران را[2] به عهده می گیرد، با وضعیتی آشفته و داغدار، در
حالی که مادر دو شهید، خواهر هفت شهید، عمه چند شهید و خاله برخی از شهداست.[3] .
در آستانه شهادت امیر مؤمنان (علیه السلام)، در 21 ماه مبارک رمضان سال چهل هجری، که لحظاتی به ارتحال خورشید ولایت مانده بود، هنگام خداحافظی با پدر، زینب از پدر پرسید: امّ ایمن به من گفته است که پیامبر (صلی الله علیه وآله) فرمود: حسینِ مرا در کربلا خواهند کشت.
آیا این سخن صحّت دارد؟ امیر مؤمنان (علیه السلام) فرمود: «الْحَدِیثُ ما حَدَّثَتْکِ اُمُّ اَیْمَن...»؛ «آنچه که امّ اَیمن به تو گفته، صحیح است.» (وافزود:) می بینم تو و جمعی از اهل بیت به عنوان اسیر وارد کوفه می شوید، در حالی که شما را خارجی می نامند. مردم شادمانند و شهر را آذین بسته اند! (سپس فرمود:) هنگامی که رسول خدا (صلی الله علیه وآله) خبر شهادت حسین در کربلا را به ما دادند، افزودند: ابلیس با مسرّت خاصی فرزندان و دستیاران خود را جمع کرده، می گوید: من قصاص خود را از فرزند آدم گرفتم.[4] .
_______________
1.نک:معالی السبطین ج2ص56
2.درسن 55 سالگی
3.رقیه دختر امیر المومنین همسر مسلم بن عقیل خواهر زینب است که از فرزندان او نیز در کربلا به شهادت رسیدند.
4.بحار الانوار ج45 ص183

شنبه 15/11/1390 - 0:55 - 0 تشکر 426645

ایشالا قسمت همه دوست داران بشه ..... از جمله خود من ...

خاطرات رو پیگیر هستیم .. منتظر پست بعدیش هستیم...

هزار دشمنم ار مي كنند قصد هلاك  گرم تو دوستي از دشمنان ندارم باك

ممنونم عزیزم انشالله قسمت خودت بشه بزودی زود بری

شنبه 15/11/1390 - 18:43 - 0 تشکر 426863

nayyeri1982 گفته است :
[quote=nayyeri1982;434716;426645]ایشالا قسمت همه دوست داران بشه ..... از جمله خود من ...

خاطرات رو پیگیر هستیم .. منتظر پست بعدیش هستیم...

سلام

ممنونم پیگیری میکنید انشالله قسمت شما وخانواده محترمتون بشه زود زود برید برای خودتون تنها دعا نکنید دیگه با خانواده برید خیلی صفا داره انشالله اقا بطلبه

شنبه 15/11/1390 - 20:12 - 0 تشکر 426896

ناله می‌زد همچو ارباب عقول استن حنانه از هجر رسول

این مسجد حنانه ناخودآگاه آدمو یاد ستون حنانه در مدینه می ندازه !

هزار دشمنم ار مي كنند قصد هلاك  گرم تو دوستي از دشمنان ندارم باك

حافظ عليه الرحمه

امضا: نيري

يکشنبه 16/11/1390 - 12:11 - 0 تشکر 427124

سلام

ساعت 7 صبح به همراه کاروان به مسجد کوفه رفتیم مسجد کوفه یکی از مساجد چهارگانه بزرگ اسلام است این مسجد درسال 17 بدست سعد وقاز تاسیس شده است دارای 5 در میباشد

1.باب الثعبان

2.باب انماط

3.باب کنده

4.باب الرحمه

5.باب السده

ما از در باب انماط وارد مسجد شدیم این مسجد هم مانند مسجد سهله دارای مقاماتی است که در هر مقام نماز ودعای مخصوص دارد که به کمک روحانی خوبمون این اعمال را تک تک انجام دادیم .

از جمله مقامات این مسجد

13.مرقد مختار ثقفی

14.مرقد هانی بن عروه

انشالله درباره تک تک این مقامات براتون توضیح خواهم داد

از صبح شروع کردیم به نماز خواندن تا ظهر این اعمال به اتمام رسید ونماز ظهر را در مسجد کوفه خواندیم یکی از جاهاییکه مسافرمیتواند نماز را تمام بخواند همین مسجد کوفه هست

يکشنبه 16/11/1390 - 13:15 - 0 تشکر 427134

goolha گرامی با سلام و ادب
خاطرات دلنشین شما از زیارت عتبات عالیات، فضای انجمن قرآن و عترت را عطر آگین ساخته است. با تشکر از ثبت این خاطرات زیبا، امیدواریم شرایط زیارت این قبور مقدسه برای همه آرزومندان هر چه سریعتر فراهم گردد.

يکشنبه 16/11/1390 - 14:14 - 0 تشکر 427159

دبیر داخلی گفته است :
[quote=دبیر داخلی;252000;427134]goolha گرامی با سلام و ادب

ممنون عزیز انشالله قسمت شما بشه

يکشنبه 16/11/1390 - 14:20 - 0 تشکر 427166

فضیلت مسجد کوفه

اصبغ بن نباته می گوید: روزی در مسجد کوفه با اصحاب دور علی بن ابیطالب (علیه السلام) بودیم که فرمود: ای اهل کوفه! خداوند به شما بخششی داده که به کسی نداده است و آن اینکه مسجد شما را فضیلت داد. آن خانه نوح و خانه ادریس و نماز خانه من است.
این مسجد شما، یکی از چهار مسجدی است که خداوند آنرا برگزیده و برا اهل آن می بینم که در روز قیامت جامه ای در بر دارد شبیه محرم، و برای اهل خود، (هر کس که در آن نماز خوانده باشد) شفاعت می کند و شفاعتش نزد خدا رد نمی شود، روزگاری نگذارد که حجرالاسود را در آن نصب کنند و زمانی می آید که مهدی (علیه السلام) از فرزندانم در آن نماز بخواند و اینجا نمازخانه هر فرد مؤ منی است، مؤ منی در روی زمین نباشد، یا آنکه در آن آید و یا آرزوی آمدن در آن در دلش باشد.
با نماز در این مسجد به خدا تقرب جویید و اگر مردم می دانستند چه برکتی در آن است از اطراف زمین به آن می آمدند، اگر چه بر روی برف باشد. [1] .
فضیلت مسجد کوفه بسیار است که به اختصار به پاره ای از آنها اشاره می شود:
یکی از مکانهایی است که مسافر می تواند نمازش را به صورت شکسته یا تمام بخواند و این در سه جای دیگر نیز جائز است که آنها عبارتند از: مسجد الحرام و مسجد النّبی و حرم حضرت سید الشهدا(علیه السلام) و خواندن هر نماز واجب در مسجد کوفه برابر یک حجّ مقبول و هزار نماز که در جای دیگر خوانده شود، پاداش دارد. در روایات ذکر شده است محل نماز پیامبران بوده و محل نماز حضرت مهدی(علیه السلام) نیز خواهد شد.
در روایتی دیگر آمده است هزار نبیّ و هزار وصیّ در آن نماز خوانده اند.
ابن قولویه از امام باقر(علیه السلام) روایت نقل می کند که اگر مردم بدانند مسجد کوفه چه فضیلتی دارد حتماً از شهرهای دور آماده سفر شده به سوی این مسجد می آیند. و همچنین فرمودند: نماز واجب در مسجد برابر حجّ قبول شده و نماز مستحبی نیز برابر یک عمره پذیرفته شده، پاداش دارد. و در روایتی دیگر پاداش آنها مانند حجّ و عمره ای ذکر شده است که با رسول خدا(صلی الله علیه وآله) انجام شده باشد.
در ضمن روایتی از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است که فرمودند:
همه پیامبران در مسجد کوفه نماز گذارده اند حتّی رسول خدا(صلی الله علیه وآله) در شبی که ایشان را به معراج و آسمان می بردند جبرئیل(علیه السلام) به آن حضرت عرض کرد: می دانی در کجائی! یا رسول الله الان در مقابل مسجد کوفه می باشی.
حضرت فرمودند: از پروردگار من رخصت بخواه تا در آن مسجد دو رکعت نماز بجای آورم پس جبرئیل(علیه السلام) از پروردگار اذن طلب نمود و خدا نیز اجازه فرمود. پس جبرئیل آن حضرت را فرود آورد و آن جناب در مسجد کوفه دو رکعت نماز خواندند.
و همچنین امام (علیه السلام) فرمودند:
نشستن در آن مسجد حتی اگر تلاوت قرآن ننماید و ذکر نگوید، خود نوعی عبادت است.
و نیز آنچنان که مشهور است هر کس چهل شب چهارشنبه در این مسجد بماند امید است که به دیدار حضرت صاحب الزمان(علیه السلام) مشرّف شود. چنانچه این موضوع بارها به اثبات رسیده است.2