• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
سينما و تلویزیون (بازدید: 17318)
يکشنبه 4/1/1392 - 19:1 -0 تشکر 595632
اخـبار فصـل بـهــار

با سلام

در این مبحث می توانید خبرهای مربوط به
سینما ، تئاتر ، تلویزیون ، رادیو و انیمیشن را مشاهده کنید .

***
دوستان عزیزی که تمایل به ثبت بحث با موضوع خبر دارند؛
 لطفا در این تاپیک مباحث را ثبت  کنند .


*  ضـوابـط 

1- منبع خبر را درج کنید .
2- خبر باید دارای تیتر و به صورت BOLD باشد .
3- متن خبر را پاراگراف بندی کرده و از فونت و سایز مناسب استفاده کنید .


***
 
- خبرهای مشاهده شده تنها مربوط به ماه های فروردین ، اردیبهشت و خرداد سال 92 می باشد.

- در صورتی که خبر شما ظرفیت درج در صفحه اصلی انجمن را ندارد در تنها در همین تاپیک ثبت کنید
و در صورتی که بحث جدید ایجاد کردید و تعداد بازدید کنندگان آن کم بود به این تاپیک منتقل می شود .

- تاپیک فصل جدید توسط مدیر انجمن یا جانشین وی ایجاد می شود .

***
- اخبار فروردین ماه را می توانید در صفحات 1 الی 6 مشاهده کنید .

- اخبار اردیبهشت ماه را می توانید در صفحات 7 الی 15 مشاهده کنید .

- اخبار خرداد ماه را می توانید در صفحات 15 الی 20 مشاهده کنید .

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

يکشنبه 22/2/1392 - 14:35 - 0 تشکر 603015

اهدای تندیس و جایزه نقدی به بهترین فیلم آسیا در جشنواره فیلم کوتاه تهران

تهران - همزمان با برگزاری بخش مسابقه بین الملل سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران تندیس و جایزه نقدی به بهترین فیلم آسیا اهدا می شود.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، بخش ˈمسابقه آسیاˈ در سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به منظور تقویت روابط فرهنگی میان کشورهای قاره آسیا در حوزه فیلم کوتاه در نظر گرفته شده است.

کشورهای هند، کره جنوبی، چین، هنگ کونگ، تایوان، تایلند، ژاپن، سنگاپور، لبنان، مالزی، اندونزی، امارات متحده عربی، عراق، اردن، قطر، سوریه، ارمنستان و بحرین 18 کشور آسیایی بودند که در سال 91 با 321 فیلم، آثارشان را برای شرکت در جشنواره ارسال کرده بودند.

بر همین اساس مقرر شد که به بهترین فیلم این بخش تندیس جشنواره و جایزه نقدی از سوی هیئت داوران اهدا شود.

لوح تقدیر بخش مسابقه ˈآسیا ˈ در سال 91 به فیلم ˈداستان بندرˈ ساخته ˈیوایچی ایتوˈ از کشور ژاپن و جایزه بهترین فیلم در بخش مسابقه ˈآسیاˈ نیز به فیلم ˈدخیلˈ ساخته محمد علی هاشم پور از کشور ایران اهدا شده بود.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از 22 الی 28 مهر ماه 1392 در تهران توسط انجمن سینمای جوانان ایران و به دبیری هاشم میرزاخانی برگزار می شود.



** پایان اولین هفته نمایش فیلم های برگزیده در دانشگاه های کشور

نمایش فیلم های برگزیده اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران در هشت دانشگاه کشور به پایان رسید.

در اولین هفته نمایش فیلم های برگزیده جشنواره، دانشگاه های صنعتی شریف، الزهرا(س)، اصفهان، بوعلی سینا، خلیج فارس، علم و صنعت ایران، تربیت حیدریه و دریانوردی و علوم دریایی میزبان جشنواره فیلم و عکس همراه تهران بودند.

این برنامه که با همکاری دبیرخانه جشنواره و خانه سینمای دانشگاهی ایران ترتیب داده شده است، دانشگاهیان سراسر کشور را با آثار برتر موبایلی که برای جشنواره همراه تهران ساخته شده اند آشنا می کند.

داوود نخ کوب مدیر رویداد های جشنواره در این باره توضیح داد: با همکاری خانه سینمای دانشگاهی و کانون های فیلم و عکس دانشگاه هایی از سراسر کشور ، ترتیبی اتخاذ شده است تا طی دو هفته برنامه نمایش آثار را در 12 دانشگاه داشته باشیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه برنامه های آموزشی جشنواره فیلم و عکس همراه تهران بتواند گستره مخاطبان جشنواره را با هنر فیلمسازی و عکاسی موبایلی آشنا کند گفت: اکران فیلم های برگزیده جشنواره از 14 اردیبهشت آغاز شده و تا 26اردیبهشت 1392 ادامه خواهد داشت.



**تصویربرداری مستند ˈسیاهان جنوبˈ به پایان رسید

تصویربرداری فیلم مستند بلند ˈسیاهان جنوبˈ از جدیدترین تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی فرهاد ورهرام که مراحل تولید آن، از زمستان سال گذشته در استان های جنوبی کشور آغاز شده بود، به پایان رسید.

این فیلم درباره حضور سیاهان در ایران؛ ویژگی های فرهنگی، موسیقی و آداب و رسوم و اعتقادات؛ ویژگی های اجتماعی، روابط درون گروهی و برون گروهی؛ ویژگی های اقتصادی، کشاورزی؛ دامداری؛ ماهیگیری؛ دریانوردی و کار در بخش خدمات آنان است.

فرهاد ورهرام مستندساز پیشکسوت سینمای ایران درخصوص تولید آخرین اثر مستندش ˈسیاهان جنوبˈ گفت: سیاهان ایران در گستره جغرافیایی وسیعی از استان خوزستان تا خلیج ˈگواترˈ در استان سیستان و بلوچستان زندگی می کنند. متاسفانه درباره سیاهان و سابقه حضور آنها از دیرباز تاکنون، به جز در زمینه موسیقی محلی و برگزاری مراسم آیینی زار، تحقیقات جدی انجام نگرفته است. 

وی ادامه داد: همچنین از سیاهان ایران هیچ گونه آمار دقیقی و یا تقریبی در دست نیست. بیشترشان در جزایر و شهرهای بزرگ و کوچک و یا روستاهای ساحلی پراکنده اند و امیدوارم این اثر مستند گامی هر چند کوچک برای معرفی بخشی از مردمان سرزمینم به جهانیان باشد. 

قدرت کلماتت را بالا ببر نه صدایت را!
این باران است که باعث رشد گل ها می شود نه رعد و برق!!!


يکشنبه 22/2/1392 - 23:26 - 0 تشکر 603189



رامین نعمتی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت.


به گزارش بانی فیلم، رامین نعمتی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون چهارشنبه هفته گذشته به دلیل سرطان کبد در بیمارستان آبان به دیار باقی شتافت.




او ششم شهریور سال 1329 به دنیا آمد و از سال 1348 با بازی در سریال های سركار استوار»، «مراد برقی»، «تلخ و شیرین»، «خانه در آتش»، «آدم كاغذی» و «یكی بود یكی نبود» فعالیت هنری خود را آغاز كرد. او در کارنامه خود بازی در مجموعه های «آتش در خانه»، «شیطان در خانه»، «فروشگاه»، «بازگشت پرستوها»، «جاده ابریشم»، «پهلوانان نمی میرند»، «شب زدگان»، «قصه های شهرك»، «راه سوم»، «كژدم 33»، «دردسر والدین»، «پدر خاك» و «آوای گلستان» و فیلم های سینمایی «برخورد خیلی نزدیك»، «پوست موز»، «ملودی»، «دختری در قفس»، «آقای رئیس جمهور»، «مرد عوضی»، «ویرانگر» و فیلم های تلویزیونی «کارد و پنیر» و... را داشته است.

تابناک

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

يکشنبه 22/2/1392 - 23:28 - 0 تشکر 603190



«90» به تعطیلات می‌رود




آخرین برنامه از سری چهاردهم «90» دوشنبه شب (23 اردیبهشت ماه) به روی آنتن می‌رود.


به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سری چهاردهم از برنامه «نود» حدود ساعت 22 و 45 دقیقه پخش می‌شود و عادل فردوسی‌پور تهیه‌کننده و مجری به مدت دو ماه با مخاطبانش خداحافظی می‌کند.


آخرین برنامه‌ی «90» با پرداختن به آخرین مسابقات دوازدهمین لیگ برتر فوتبال و جام حذفی تمام می‌شود.


بر اساس این گزارش، پخش سری جدید برنامه «90» نیز به شروع لیگ جدید، 22 تیر ماه منوط شده است.


ایسنا

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

يکشنبه 22/2/1392 - 23:28 - 0 تشکر 603191



افتتاح مجموعه سینمایی «جام جم» در شهر پردیس




مجموعه‌ سینمایی «جام جم» در شهر جدید «پردیس» افتتاح می‌شود.


محمدرضا فرجی رئیس اداره امور سینمایی سازمان سینمایی - در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اعلام این خبر گفت: این مجموعه که امروز 22 اردیبهشت ماه به بهره‌برداری می‌رسد، دارای سه سالن با ظرفیت 280 صندلی است که در دو طبقه شامل یک طبقه تجاری و اداری و یک طبقه سالن‌های نمایش با درجه کیفی ممتاز احداث شده است.


وی افزود: آغاز به کار این مجموعه که توسط بخش خصوصی ساخته شده است با سه فیلم «حوض نقاشی»،«ملکه» و«رسوایی» خواهد بود.


مجموعه سینمایی «جام جم» در میدان «عدالت» شهر جدید «پردیس» در شمال شرق تهران واقع شده است .


ایسنا

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

يکشنبه 22/2/1392 - 23:30 - 0 تشکر 603192


مریم‌شیرزاد:«اوشین» رامثل نان داغ کباب داغ به پخش می‌رساندیم





دوبلور «اوشین» از پخش مجدد این سریال خوشحال نیست




«اوشین» همان کاراکتر صبور و رنج‌کشیده‌ی «سال‌های دور از خانه‌»ی دهه‌ 60 تلویزیون است که توانسته با گذشت نزدیک به سه دهه هنوز در خاطره‌ها خودش را ماندگار کند، صداپیشه‌ای که «اوشین» را برای مخاطبان دلچسب‌تر کرد، همان «شازده کوچولو» و «آن‌شرلی» بچه‌های دیروز است.


وی که به انگیزه‌ی پخش مجدد سریال «سال‌های دور از خانه» در گفت‌وگویی با ایسنا شرکت کرد، صداپیشگی به جای «اوشین» را سراسر تجربه می‌داند و می‌گوید: شیرینی کار کردن با استاد ژاله علو بعد از 27 سال، هنوز زیر زبانم است.



*** گوینده «اوشین» 54 ساله شده است


مریم شیرزاد، گوینده‌ی رادیو و تلویزیون که صدایش برای همه شناخته شده است، 27 سال داشت که به جای اوشین در «سال‌های دور از خانه» صداپیشگی کرد و اکنون هم که 54 سال دارد، هنوز هم صدایش «آن‌شرلی» و «شازده کوچولو»ی قصه‌ها را برایمان تداعی می‌کند.


وقتی از او درباره‌ی دوبله‌ی سریال‌ «سال‌های دور از خانه» و «اوشین» سال 65 تلویزیون می‌پرسیم، ابتدا از ژاله علو، مدیر دوبلاژ این مجموعه قدردانی می‌کند و می‌گوید: این سریال برایم سراسر تجربه بود و به جرأت می‌توانم بگویم شیرینی کار کردن با خانم علو هنوز بعد از 27 سال زیر زبانم مانده است. خانم علو دوبله اوشین را آنقدر مادرانه مدیریت کردند، به ویژه در برخوردشان با من چرا که وی همیشه مرا تشویق می‌کرد. ابتدای کار قرار بود در «سال‌های دور از خانه» فقط به جای کودکی اوشین صحبت کنم اما با تشویق‌های استاد عزیزم خانم علو جوانی اوشین را هم خودم گفتم.




*** شاید جرأت نکنم «سال‌های دور از خانه» را ببینم!


وی خاطرنشان می‌کند: بعد از گذشت 27 سال همه از بازپخش سریال «اوشین» خوشحال شدند به جز خودم چرا که احساس می‌کنم رُلم را خوب نگفته‌ام؛ بنابراین اوشین برای خودم یک فاجعه است و اگر هم مردم آن را دوست داشتند محبت و لطفشان به من بود و شاید خودم اصلا جرأت نکنم دوباره آن‌ را تماشا کنم چراکه اوشین اگر اوشین شد به خاطر زحمات خانم علو و سایر همکاران بود که همگی آن‌ها تحت فشار بودند.



*** «اوشین» را مثل نان داغ کباب داغ به پخش تلویزیون می‌رساندیم


صداپیشه اوشین در «سال‌های دور از خانه»، در ادامه، بهترین خاطره‌اش از دوبله‌ی این مجموعه‌ی ژاپنی را اینگونه تعریف می‌کند: آن زمان که «سال‌های دور از خانه» برای پخش دوبله می‌شد، یک سفر خانوادگی دسته جمعی برایم پیش آمد که حتما من هم باید حضور می‌داشتم، چرا که پدرم تازه فوت کرده بود و پس از یک دوره‌ی 30 – 40 روزه می‌خواستیم برای آرامش اعصابمان به سفر برویم؛ بنابراین کل خانواده خیلی سخت دور هم جمع شدند و اصلا جا نداشت که من همراهشان نروم از آنجا هم که ما «اوشین» را مثل نان داغ کباب داغ به پخش تلویزیون می‌رساندیم، رهاکردن کار ممکن نبود به دلیل اینکه ما یک هفته کار می‌کردیم تا هفته‌ی بعد «سال‌های دور از خانه» از تولید به مصرف به روی آنتن برود.


وی ادامه می‌دهد: در آن زمان من بابت سفری که برایم پیش آمد عذرخواهی کردم و گفتم «اوشین» را یک نوبت تکراری روی آنتن ببرند تا من هم از سفر برگردم اما اعلام کردند که چنین چیزی ممکن نیست و اگر من به سفر بروم مجبور می‌شوند گوینده را تغییر دهند تا اینکه من به مسافرت رفتم و از همان‌جا تلویزیون را روشن کردم تا ببینم اوشین تکراری می‌رود یا خیر که دیدم با کمال بی‌رحمی گوینده را عوض کردند، طبیعی است در آن زمان با شوق و ذوقی که داشتم کمی ناراحت شدم چرا که علاقه‌ زیادی به کارم داشتم و هنوز هم دارم.



*** به خاطر تغییر صدایم در «اوشین» پاشنه‌ی تلفن را از جا کندند!


شیرزاد با بیان اینکه ماندگاری صدای اوشین از سوی مردم برایش شیرین‌تر از هر دستمزدی بود، اظهار می‌کند: پس از مسافرت یک هفته‌ای که داشتم به تهران آمدم و با من تماس گرفتند که باید برای ادامه‌ی گویندگی به جای اوشین خودم بروم؛ چرا که در آن زمان تنها با یک قسمت تغییر گوینده، مردم مدام با روابط عمومی سازمان تماس گرفته بودند و دلیل تغییر گوینده را می‌پرسیدند، همین اتفاق برایم خوشایند بود و خاطره جالبی شد؛ به سبب اینکه برغم تغییر گوینده، مردم تا این حد نسبت به صدا و کار من لطف و محبت داشتند و اینطور که خانم علو می‌گفت پاشنه‌ی تلفن روابط عمومی را از جا کنده بودند.


این صداپیشه و مدیر دوبلاژ می‌گوید: در آن زمان که سریال «سال‌های دور از خانه» دوبله می‌شد، اصلا قصدم این نبود که برنامه‌ی آنتن را به هم بریزم؛ چرا که من در یک شرایط بحرانی و روحی قرار گرفته بودم و با سفری که رفتم شاید برخی‌ها فکر می‌کردند چون کمی کارم گرفته است از خودم ادا و اصول درمی‌آورم. البته تمام این حرف‌ها فکرهای من است که امیدوارم اشتباه باشد. آن زمان خانم مهوش افشاری به جای من گوینده‌ی اوشین شد و خیلی هم خوب رُلش را گفت چراکه وی از صداپیشگان خوب واحد دوبلاژ است اما مردم به صدای من در اوشین عادت کرده بودند، به همین خاطر برایم دلچسب بود که دیدم کارم خواهان دارد و همین برایم از هر دستمزدی شیرین‌تر و با ارزش‌تر بود.



*** «اوشین» پر از عاطفه، صبر و مقاومت بود


شیرزاد در ادامه‌ی گفت‌وگویی که با خبرنگار ایسنا داشت، شخصیت «اوشین» در «سال‌های دوراز خانه» را اینگونه توصیف می‌کند: اوشین شخصیتی پر از عاطفه،‌ صبر و مقاومت بود و همین ویژگی موجب ماندگار شدندش در ذهن‌ها شد. اوشین دشواری‌ها را می‌گذارند و بدون اینکه حتی یک لحظه نامهربانی کند، زندگی می‌کرد به همین خاطر تبدیل به یک شخصیت دوست‌داشتنی شد.



*** دلایل موفقیت سریال‌های کره‌ای از زبان دوبلور اوشین


این مدیر دوبلاژ در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه عواملی موجب موفقیت سریال‌های کره‌ای و ژاپنی می‌شود؟ اینگونه می‌گوید: قطعا هم دوبله‌ی خوب و هم قصه‌ی جذاب موجب موفقیت اینگونه سریال‌ها می‌شود. من حالا متوجه شدم که با شبکه‌های اجتماعی می‌توان خیلی راحت از نظرات مردم مطلع شد و فهمید که چقدر نسبت به دوبله‌ی خوب عکس‌العمل خوب نشان می‌دهند و بالعکس یک دوبله‌ی ناموجه چقدر می‌تواند دل مخاطبان را بزند تا جایی که ترجیح بدهند فیلم و سریال را با زیرنویس تماشا کنند اما با دوبله‌ی بد نبینند.


وی می‌افزاید:‌ تصور من این است که هم دوبله‌ی خوب سریال‌های آسیای شرقی و هم بافت و وجه دراماتیک قصه، می‌تواند موجب موفقیت آن‌ها شود؛ ضمن اینکه اینگونه سریال‌ها معمولا با روحیه‌ی ما شرقی‌ها و آسیایی‌ها هم‌خوانی دارند. خود من شخصا فیلم و سریال‌های چینی و ژاپنی را خیلی دوست دارم چراکه فضای معطری دارند و به نوعی محجوبند و گویا به فرهنگ ما نزدیک هستند.


او سریال‌های ژاپنی و چینی را کارهایی با حجب و حیا تلقی می‌کند و می‌گوید: اینگونه سریال‌ها معمولا فضای شرم‌آوری ندارند و در همه‌ی آن‌ها عنصر خانواده، حرمت، شرم‌ و حیا حاکم است و همین با روحیه‌ی ما سازگاری دارد.


شیرزاد در پی گفتگوی خود با اشاره به سختی دوبله‌ی فیلم‌ و سریال‌های ژاپنی یادآور می‌شود: قطعا دوبله‌ی اینگونه فیلم و سریال‌ها به نسبت دیگر کارها مشکل‌تر است، به ویژه زمانی که گاهی به عنوان مدیر دوبلاژ می‌خواهم چنین فیلم وسریال‌هایی را دوبله کنم خیلی برایم مشکل است چرا که برای دوبله‌ی اینگونه کارها فقط ترجمه کافی نیست بلکه ترجمه فقط یک معنا و آدرسی از کلیت قصه است و زمانی که می‌خواهیم حرف‌های مقطع، مقطع ژاپنی‌ها را به فارسی برگردانیم، سخت است به دلیل اینکه سختی کلمات باید در جایی قرار بگیرد که در زبان فارسی معنا پیدا کند و در واقع جملات به عمل بیایند.



*** تمام سختی دوبله سریال‌های ژاپنی بر دوش مدیردوبلاژ است


وی خاطرنشان می‌کند:‌ سینک‌ زدن فیلم و سریال‌های ژاپنی برای مدیر دوبلاژ خیلی مشکل است و زمانی که آماده می‌شود گوینده فقط متن‌ها را اجرا می‌کند بنابراین تمام سختی‌ها بر روی دوش مدیر دوبلاژ است.


صداپیشه‌ی اوشین در «سال‌های دور از خانه» در پایان گفتگوی خود درباره‌ی کارهای جدیدش به خبرنگار ایسنا می‌گوید: «سفرهای گالیور»، «آرزوهای بزرگ» و ... از جمله‌ کارهای جدیدم در مقام مدیر دوبلاژ است؛ ضمن اینکه چندین کار برای گویندگی انجام داده‌ام.


به گزارش ایسنا، مریم شیرزاد متولد سال 1338 تهران است. وی فعالیت هنری خود را با گویندگی در برنامه‌های کودک شروع کرد و پس از انقلاب از سال 59 جذب دوبله شد. صداپیشگی در نقش‌های «شازده کوچولو»، «آن‌شرلی»، «سرندی پیتی»، «اوشین» و ... از جمله برترین کارهای شیرزاد است.


این مدیر دوبلاژ و گوینده پیشکسوت در چندین فیلم سینمایی و سریال‌های تلویزیونی همچون «مختارنامه»به جای حدیث فولادوند، «ملک سلیمان» به جای الهام حمیدی، «مریم مقدس» به جای شبنم قلی‌خانی، «هری‌پاتر و شاهزاده دورگه» به جای اما‌ واتسون و ...هم صداپیشگی کرده است.


ایسنا

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

يکشنبه 22/2/1392 - 23:31 - 0 تشکر 603193



برای تلویزیون انگار مهران مدیری و رضا عطارانی وجود ندارد




امیرحسین رستمی دلایل کم شدن پروژه‌های طنز تلویزیون را به این خاطر می‌داند که شاید تلویزیون با طنازانی که خودش آن‌ها را پروش داده، رفتار درستی نکرده است.


این بازیگر که اکنون مقابل دوربین محمد حسین لطیفی مشغول بازی در سریال‌ ماه رمضانی «دودکش» است، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطرنشان کرد: بازیگرانی در حیطه‌ی طنز هستند که تلویزیون سال‌ها برایشان سرمایه‌گذاری کرده و زحمتشان را کشیده است و از طریق خود تلویزیون در زمینه‌ی طنز برند شدند. همین بازیگران بِرَند طنز به مخاطب عام معرفی شدند و مخاطب عام سال‌هاست که با آن‌ها خاطره ساخته اما الان می‌بینیم که انگار وجود ندارند.


وی یادآورد شد: به عنوان مثال انگار اصلا مهران مدیری و رضا عطاران، دیگر وجود ندارند. اگر بخواهیم انگارها را نام ببریم زیاد هستند و فکر می‌کنم همین انگارها موجب می‌شود کمی کیفیت طنزهای تلویزیون پایین بیاید چرا که ما طنازان بِرَند در ایران خیلی کم داریم و شاید تعداد آن‌ها شش الی هفت نفر بیشتر نباشد.


رستمی سپس با اشاره به نقشی که در سریال‌ «دودکش» محمد حسین لطیفی دارد، اظهار کرد: با کاراکتر «بهروز» مقابل دوربین آقای لطیفی رفتم، در این مجموعه نقش برادر کوچک هومن برق‌نورد را بازی می‌کنم. فضای «دودکش» در یک قالیشویی می‌گذرد و اصلا هم قرار نیست اتفاق عجیبی و غریبی در آن بیفتد.


وی افزود: در سریال «دودکش» که قرار است ماه رمضان امسال از شبکه یک پخش شود، دو برادر و یک خواهر هستیم که خانم عامری نقش خواهرم، هومن برق‌نورد نقش برادر بزرگترم و خانم سیما تیرانداز هم نقش همسر برادرم را ایفا می‌کند، «بهروز» و «فیروز» دو برادری هستند که با هم قالیشویی را اداره می‌کنند و بیشتر اتفاقاتی که در قصه رخ می‌دهد به قالیشویی برمی‌گردد.




این بازیگر سینما و تلویزیون درباره‌ی متفاوت بودن نقش‌هایش در فیلم و سریال‌های تلویزیون و همچنین فعالیتش در حیطه‌ی طنز اینگونه بیان کرد:‌ سال 91 در حیطه ایفای نقش در سینما و تلویزیون تمرکزم روی قصه‌های ملودرام بود و فکر می‌کنم سال 92 فعلا تمرکزم روی طنز باشد اما ممکن است یک دفعه نقش قاتل را هم بازی کنم. بنابراین نقش‌هایم بستگی به میل و علاقه‌ام دارد و امروز و فردایم متفاوت است و اصلا قابل پیش‌بینی نیست.


رستمی در ادامه‌ی گفتگوی خود درباره‌ی سریال «شمس‌العماره» که این روزها از شبکه‌ی آی‌فیلم در حال پخش است، گفت: راستش «شمس‌العماره» در آن دوره پس از چندین سال بی‌حوصلگی حالم را خیلی خوب کرد و کاراکتر «شکور» را خیلی دوست داشتم و احساس می‌کنم خیلی کم پیش می‌آید که در تاریخ هر کشور، کاراکترهایی با اسم و ذهن مردم ماندگار شود.


او در پایان خاطرنشان کرد: قبل از بازی در سریال‌ «شمس‌العماره» مدتی با خودم قهر کرده بودم چراکه آن زمان سه فیلم سینمایی پشت سرهم کار کرده بودم که هر سه‌ی آن‌ها اتفاقات بدی برایشان افتاد؛ به عنوان مثال «فقط چشم‌هایت را ببند» کاری از علیرضا امینی که به اعتقاد من یک سینمایی بی‌نظیر بود، توقیف شد و چندین کار دیگر که برایشان اتفاقات بدی افتاد؛ به همین خاطر یک دوره سه چهار ساله اصلا بازی نمی‌کردم تا اینکه «شمس‌العماره» حالم را خوب کرد.


ایسنا

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

يکشنبه 22/2/1392 - 23:31 - 0 تشکر 603194



باشگاه رادیویی جوان آزمون می‌گیرد




دومین آزمون ورودی باشگاه رادیویی جوان از 26 تیر ماه آغاز می‌شود.


ناصر عابدینی، مدیر باشگاه رادیویی جوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر گفت: باشگاه رادیو جوان سالانه فرخوانی برای ثبت‌نام و ورود به باشگاه می‌دهد، این فراخوان در سه رشته گویندگی، گزارشگری و برنامه‌سازی رادیویی است.


او با اشاره به اینکه پیش از این برای این آزمون فراخوانی عادی می‌دادیم، گفت: اکنون حدود دو سال است که آزمون می‌گذاریم و اگر افراد نمره‌ی مطلوب را بیاورند و در صورتی که شرایط لازم را داشته باشد، در یکی از گرایش‌های گویندگی، گزارش‌گری و برنامه‌سازی رادیویی معرفی می‌شود.


عابدینی گفت: مدرکی که افراد شرکت‌کننده باید داشته باشند کارشناسی است.


وی با اشاره به اینکه در باشگاه فقط آموزش می‌دهیم،‌ افزود: صداوسیما فعلا شرایط جذب این افراد را ندارد اما واجدان شرایط را می‌توانیم به شبکه‌های دیگر معرفی کنیم.


مدیر باشگاه رادیویی جوان گفت: سالانه حدود 500 تا 700 نفر شرکت‌کننده در باشگاه رادیویی جوان حضور دارند که از میان آن‌ها 40 نفر برای شرکت در آموزش پذیرفته می‌شوند.


ناصرعابدینی در پایان خاطرنشان کرد:‌ کلاس ترم اول باشگاه رادیویی جوان از مهر ماه آغاز می‌شود.


ایسنا

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

سه شنبه 24/2/1392 - 20:47 - 0 تشکر 603753



آغاز نصب دکور برنامه‌های انتخاباتی سیما/ حضور دو مجری کارشناس



به گزارش خبرگزاری فارس، به منظور پوشش برنامه‌های تبلیغاتی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، نصب دکور برنامه معرفی برنامه‌های نامزدها در استودیو 11 تولید سیما از امروز آغاز شد.


«مجید شعبان‌پور» رییس مرکز تولید و فنی سیما با اعلام این خبر گفت: این استودیو یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین استودیوهای سیماست که در حال حاضر برنامه‌هایی چون نود، هفت و دیروز و امروز از این استودیو پخش می‌شود.


وی ادامه داد: دکور استودیو 11 برای شاخص‌ترین برنامه سیما در انتخابات خرداد 92 تجهیز خواهد شد، در این برنامه نامزدهای تایید صلاحیت شده برنامه‌های کاری خود برای اداره کشور را اعلام خواهند کرد.


در این برنامه که از شبکه یک سیما پخش خواهد شد، دو مجری کارشناس حضور خواهند داشت.


مراحل ساخت دکور این برنامه که به همت برترین طراحان دکور و گرافیست‌ها و با نظر کارشناسان اداره کل تولید و فنی سیما به پایان رسیده و امروز در استودیو 11 نصب خواهد شد.



لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

سه شنبه 24/2/1392 - 20:48 - 0 تشکر 603754



آنچه درباره جشنواره فیلم کن کمتر دیده و شنیده شده است




جشنواره فیلم کن که اولین‌بار در سال 1939 برگزار شده است، مهمترین رویداد سینمایی و به نوعی مهمترین رویداد هنری جهان محسوب می‌شود و هرساله در ایام برگزاری آن، نامداران سینمای جهان در این شهر ساحلی جنوب فرانسه حضور پیدا می‌کنند و برای کسب نخل طلا که برگرفته از سمبل شهر کن است، با هم به رقابت می‌پردازند.



خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) که در دوره گذشته نماینده‌ای در این جشنواره داشت، در آستانه برپایی شصت‌وششمین دوره جشنواره فیلم کن به مرور برخی از جزییاتی که کمتر به آنها پرداخته شده از دید خبرنگارش می‌پردازد.



* خبرنگاران



خبرنگاران، عکاسان و نمایندگان رسانه‌های گروهی در جشنواره فیلم کن حضور چشمگیری دارند و به تعبیری بعد از مسابقات المپیک، بیشترین تعداد تجمع خبرنگاران را شامل می‌شود (حدود 5 هزار نفر) با این تفاوت که المپیک هرچهار سال برگزار می‌شود، اما این جشنواره سالانه است.



خبرنگاران در این رویداد سینمایی از امتیازات ویژه‌ای برخوردار هستند و داشتن کارت خبرنگاری مزایای بیشتری نسبت به سایر کارت‌ها دارد. همین مزایا باعث شده حتی سینماگران هم پیگیر دریافت این کارت باشند؛ پروسه طولانی که از ماه‌ها قبل از آغاز جشنواره شروع می‌شود و طی مراحل مختلف باید از هفت‌خوان حضور در این رویداد معتبر گذر و کارت خبرنگاری دریافت کرد.





کارت خبرنگاری



خبرنگاران در بدو ورود کارت‌شان را به سرعت دریافت می‌کنند و به همراه آن کیفی شامل کاتالوگ و برنامه نمایش فیلم و نقشه کاخ جشنواره با معرفی جزییات در اختیارشان قرار می‌گیرد.



خبرنگاران با کارت صورتی در کن مشخص می‌شوند که با داشتن این کارت می‌توانند از امکانات حضور در دو اتاقی که برای آنها در نظر گرفته شده و استفاده از سیستم رایانه و اینترنت برخوردار شوند. اما برخلاف جشنواره فیلم فجر خودمان، از نهار و شام خبری نیست و تنها با قهوه، نسکافه و آب از خبرنگاران پذیرایی می‌شود.





اتاق خبرنگاران



به هر خبرنگار یک صندوق نیز اختصاص پیدا می‌کند که علاو‌بر اینکه می‌توان وسایل اضافی را در آن قرار داد، صبح هر روز آخرین اطلاعات مربوط به نمایش‌ها و برنامه‌های جنبی جشنواره به همراه بروشور فیلم‌ها درون آن قرار داده می‌شود.





صندوق ویژه خبرنگاران



مهمترین ویژگی داشتن این کارت حضور در سالن نمایش فیلم است که خبرنگاران از اولویت برگزارکنندگان برای دیدن فیلم‌ها هستند و بعد کسانی که بلیت دارند وارد سالن می‌شوند. تنها نمایش رسمی فیلم‌ها فرش قرمز است که پذیرای حضور خبرنگاران نیست، اما دارندگان کارت خبرنگاری می‌توانند به تماشای سایر فیلم‌ها در بخش‌های مختلف که از ساعت 8 و 30 صبح آغاز می‌شود بنشینند.



هر روز بعد از اولین نمایش هر فیلم بخش مسابقه که در 2 یا 3 سانس اول هستند، کنفرانس خبری آن برگزاری می‌شود که به تعداد ظرفیت صندلی‌ها خبرنگاران می‌توانند حضور پیدا کنند و بعد از شنیدن صحبت‌های ابتدایی عوامل فیلم، سوالات خود را به صورت شفاهی مطرح کنند. تلویزیون‌هایی داخل اتاق خبرنگاران و همچنین در راهروهای کاخ جشنواره نصب شده که نشست را کامل پخش و در طول روز نیز چندین بار آن را تکرار می‌کنند.



معمولا این نشست‌ها که توسط یک منتقد قدیمی برگزار می‌شود، به زبان فرانسوی و انگلیسی و همچنین زبان مادری کارگردان بصورت همزمان ترجمه می‌شود که خبرنگاران از طریق گوشی می‌توانند استفاده کنند.





سالن نشست خبری



در طول برپایی نشست که در راس زمان اعلام شده آغاز می‌شود، درها بسته می‌شود و ورود و خروجی دیده نمی‌شود.



بعد از نشست‌ها امکان گفت‌وگوی اختصاصی وجود ندارد و این کار با ممانعت برگزارکنندگان همراه خواهد شد. برای گفت‌وگوی اختصاصی باید به دفتر جشنواره درخواست داد و در صورت هماهنگی از طرف آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد.



به عکاسان هم کارت آبی تعلق پیدا می‌کند که با آن می‌توانند در مراسم فرش قرمز و همچنین برنامه‌ای که قبل از نشست خبری برگزار می‌شود حضور پیدا کنند. در این برنامه عوامل فیلم‌ها در مقابل عکاسان می‌ایستند و با گرفتن ژست‌های مختلف تصاویرشان ثبت می‌شود.





محل حضور سینماگران مقابل عکاسان



در هر دوره مراسم میهمانی ویژه خبرنگاران توسط شهردار کن برگزار می‌شود که اهالی رسانه در ضیافت نهاری در مکانی زیبا مُشرف به شهر کنار هم جمع می‌شوند.



کاخ جشنواره



کاخ جشنواره مقر اصلی برپایی فستیوال است که در سال 1938 بنا شده است. جشنواره پیش از این در محلی به نام «کاخ کروازت» که در حال حاضر هتل هیلتون است استقرار داشت.





کاخ جشنواره



کاخ جشنواره شامل 5 سال اصلی است که فیلم‌های جشنواره را نمایش می‌دهند. همچنین بازار و محل اداری نیز در کاخ جشنواره قرار دارد. سالن اصلی لومیر (لوییس لومیر ریاست اولین دوره این جشنواره را در سال 1939 عهده‌دار بود) نام دارد که با ظرفیت 2300 صندلی محل اصلی جشنواره و مکان مراسم اختتامیه است و نمایش رسمی فیلم‌ها نیز بعد از فرش قرمز با حضور عوامل فیلم در این سالن برگزار می‌شود.





سالن لومیر



«دبوسی» دیگر سالن این کاخ است که 1068 صندلی ظرفیت دارد. «60 سالگی»، «بازن» و «بونوئل» دیگر سالن‌هایی هستند که به ترتیب 400، 350 و 300 نفر ظرفیت دارند. بازار نیز در دو طبقه ابتدایی کاخ برپا می‌شود و بخش‌های اداری نیز در طبقات زیرین هستند.





سالن دبوسی



در محوطه ساحلی کنار کاخ نیز چادرهای اختصاصی کشورها قرار دارد که محلی برای معرفی سینمای آن کشور و به نوعی پاتوق سینماگران‌شان است.





چادرهای اختصاصی کشورها



نمایش‌ها



برای حضور در سالن، خبرنگاران در صف جداگانه‌ای می‌ایستند و افرادی که از قبل بلیت تهیه کرده‌اند نیز در صف دیگر؛ اولویت ورود با خبرنگاران است و بعد افراد دیگر وارد می‌شوند. در سالن هم کسی برای شخص دیگری جا نمی‌گیرد و هرکس به نشستن روی یک صندلی اکتفا می‌کند.





صف ورودی به سالن



فیلم راس ساعت پس از حدود 20 ثانیه ناموار جشنواره آغاز می‌شود و خبری از تبلیغات و دادن پیام‌های مختلف نیست. با آغاز فیلم درب سالن بسته می‌شود و کسی اجازه ورود ندارد. در طول نمایش فیلم نیز هیچ صدای زنگ موبایل و صدای بچه‌ای شنیده نمی‌شود و هیچ ترددی هم دیده نمی‌شود.





محل نمایش آثار دوهفته کارگردانان



تنها مورد مشترک نمایش آثار بین جشنواره فجر و کن اعتراض تماشاگران به کیفیت فیلم است که با دست زدن همراه می‌شود. همه فیلم‌ها با زیرنویس انگلیسی و فرانسه پخش می‌شود مگر آنکه فیلم با یکی از این زبان‌ها باشد.



در ابتدای نمایش‌های رسمی، عوامل به روی سن دعوت می‌شوند و ضمن معرفی سخنانی را مطرح می‌کنند و در پایان نیز مورد تشویق قرار می‌گیرند.





حضور عوامل روی سن



بلیت فیلم‌ها یک روز قبل از نمایش از طریق سایت تهیه می‌شود که در صورت عدم استفاده تا یک روز نمی‌توان بلیت تهیه کرد؛ به همین علت افرادی هم که قصد دیدن فیلمی که بلیت تهیه کرده‌اند را ندارند آن‌ را در مقابل سالن اهدا می‌کنند. در مقابل کاخ جشنواره افراد زیادی دیده می‌شوند که نوشته‌هایی در دست دارند و خواهان بلیت هستند.





حضور علاقمندان سینما مقابل کاخ جشنواره



فیلم‌های بخش "دو هفته کارگردانان" نیز در سالن تئاتر «کوروازت» با 500 صندلی نمایش داده می‌شود و «میرامار» هم با 380 صندلی محل نمایش فیلم‌های هفته منتقدین است. نمایش‌های بازار هم در سالن‌های کوچکی در کاخ جشنواره برپا می‌شود که عمدتا پخش‌کنندگان و خریداران مخاطب این نمایش‌ها هستند.



نمایش‌های ساحلی جشنواره هم شب‌ها در ساحل برگزار می‌شود که فیلم‌های بخش جنبی در این مکان به نمایش درمی‌آید.





نمایش های ساحلی



فرش قرمز



بسیاری از فرش قرمز به عنوان مهمترین و پرمخاطب‌ترین بخش جشنواره فیلم کن یاد می‌کنند که هر روز طی حدود سه سانس در بعدازظهر برگزار می‌شود و تنها پل ارتباطی مردم عادی با جشنواره محسوب می‌شود. بسیاری تنها برای دیدن هنرمندان محبوب‌شان بر روی فرش قرمز دشواری‌های سفر را طی می‌کنند و به کن می‌روند.



مسیر اصلی ورودی کاخ جشنواره با فرش قرمز آراسته می‌شود و در کنار آن محلی جهت حضور عکاسان تعبیه شده و مردم با حضور در بلوار اصلی کن به ابراز احساسات می‌پردازند و دو ال.سی.دی بزرگ هم این برنامه را نشان می‌دهد.





فرش قرمز



این مراسم ساعتی قبل از نمایش اصلی فیلم در سالن لومیر برگزار می‌شود و عوامل اصلی فیلم‌ها با لیموزین به ابتدای فرش قرمز می‌آورند و پس از لحظاتی حضور در کنار مردم، مسیر ورودی را در مقابل دوربین‌های تصویربرداری و عکاسی طی می‌کنند و تک‌تک توسط مجری مراسم معرفی می‌شوند.





حضور در بالای فرش قرمز



مدیر جشنواره هم در بالای پله‌ها به استقبال می‌آید و عوامل فیلم‌ها پس از پاسخ دادن به ابراز احساسات مردم وارد سالن می‌شوند. تماشاگران هم که تنها با لباس رسمی می‌توانند در این نمایش حضور داشته باشند، جزییات مراسم را از ابتدا تا لحظه حضور سینماگران به سالن بر روی پرده می‌بینند.





ازدحام برای تماشای فرش قرمز



این برنامه برای هیات‌داوران و چهره‌های شاخص جشنواره نیز برگزار می شود.



سینماگران



از نکات قابل توجه جشنواره کن حضور سینماگران در آن و رعایت کلیه قواعد و قوانین این رویداد است و برخلاف جشنواره فجر که بسیاری از سینماگران تن به برنامه‌هایی مانند حضور در نشست، مصاحبه و ... نمی‌دهند، سینماگران در کن که اکثرا ستارگان دنیای سینما هستند پس از اینکه می‌پذیرند فیلم‌شان در جشنواره باشد، همه نوع قواعد جشنواره را نیز می‌پذیرند در جشنواره حاضر می‌شوند، مقابل عکاسان می‌روند و همه نوع ژستی را برایشان می‌گیرند، به نشست زنده تلویزیونی می‌روند، در نشست خبری حاضر می‌شوند و در زمان مراسم فرش قرمز به میان مردم آمده و با بسیاری از آنها عکس گرفته و امضا می‌دهند.



گزارش اختصاصی ایسنا


لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

پنج شنبه 26/2/1392 - 16:12 - 0 تشکر 604089

سه فیلم میلیاردی و فروش امیدوار کننده فیلم های جدید

فروش فیلم های نوروزی 92 سینماپرس-گروه سینما/ گیشه سینماهای تهران در حالی روزهای پایانی اکران نوروزی فیلم ها را پشت سر می گذارند که ورود دو فیلم جدید به چرخه اکران رونق بیشتری به فیلم های روی پرده داد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس در حالی وارد هفته هفتم از اکران فیلم های نوروزی می شویم که سه فیلم میلیاردی در بین فیلم های روی پرده دیده می شود.

فیلم سینمایی رسوایی ساخته مسعود ده نمکی در تهران توانست با فروشی معادل دو میلیارد و سیصد میلیون تومان در صدر گیشه بهاره سینماهای تهران قرار بگیرد.

انیمیشن سینمایی «تهران 1500» ساخته بهرام عظیمی هم با استقبال خوب مخاطبان روبرو شد و توانست فروش خود را در تهران از یک میلیارد تومان عبور دهد تا ادامه ساخت انیمیشن سازی در سینمای ایران هموارتر شود.

فیلم سینمایی «حوض نقاشی» ساخته مازیار میری نیز که از تولیدات حوزه هنری است با فروشی معادل یک میلیارد تومان در رتبه سوم این جدول قرار دارد.

فیلم «قاعده تصادف» ساخته بهنام بهزادی با فروشی معادل 300 میلیون تومان در رتبه بعدی قرار دارد.

دو فیلم تازه اکران شده «زن مرد زندگی» ساخته مهدی ودادی با فروشی معادل چهار میلیون تومان در سه روز و «برف روی کاج ها» با فروشی معادل هشتاد میلیون تومان سه روز افتتاحیه خود را پشت سر گذاشتند.

فیلم سینمایی «زن مرد زندگی» در گروه سینمایی قدس و فیلم سینمایی «برف روی کاج ها» در گروه سینمایی عصر جدید به روی پرد رفته است.

♪•°٠•●♥ مـــــــــريمـــــــ ♥●•٠ °•♪
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.