• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تجارت و بازرگاني (بازدید: 3733)
شنبه 29/3/1389 - 2:37 -0 تشکر 206119
معرفی تجارت الکترونیک

معرفی تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک واژه‌ای است که برای تجارت از طریق سیستم‌های اطلاعاتی، ارتباطی بکار می‌رود. تجارت الکترونیک با وجود این که مدت زمانی زیادی از عمر آن نمی‌گذرد ولی نقش بسزا و چشم گیری در زندگی روزمره ما به عهده گرفته‌است به طوری که اجتناب از آن کار آسانی نیست. یکی از ساده‌ترین و کار آمدترین نقش تجارت الکترونیک در زندگی روزمره کاربران اینترنتی، خرید و فروش اجناس و تبادل وجوه مربوطه از طریق کارتهای هوشمند می‌باشد.
 

تجارت الکترونیک مجموعه ارتباطات, ، مدیریت اطلاعات و قابلیت های امنیتی است که به سازمانها, بنگاهها ,شرکت ها ,عامه مردم ,دولت و..... اجازه می دهد که  اطلاعات خدمات و کالاهای خود را بهینه تر آسانتر و سریع تر با استفاده از شبکه‌های ارتباطی کامپیوتری، به ویژه اینترنت عرضه دارند. تجارت الکترونیک، تجارت بدون کاغذ است. به وسیله تجارت الکترونیک تبادل اطلاعات خرید و فروش و  حمل و نقل کالاها، با زحمت کمتری انجام می گیرد  .

تجارت اینترنتی باعث می شود ارتباط شرکتها بنگاهها و کلیه نهاد ها ی مرتبط با تجارت  ساده تر و سریع تر انجام  گیرد .تجارت الکترونیک مجموعه ء فعالیت ها و خدماتی است که  جستجوی اطلاعات، مدیریت  اطلاعات و تبادلات ، بررسی وضعیت اعتبار، ایجاد اعتبار، پرداخت مجازی، گزارش گیری و مدیریت اعتبارها را در اینترنت  با ارتباط دیجیتالی امکان پذیر میسازد. بسیاری از مردم، تجارت الکترونیک را منحصر به خرید و فروش از طریق شبکه اینترنت می‌دانند، در حالیکه این امر فقط بخش کوچکی از تجارت الکترونیک را تشکیل می‌دهد در اصل تجارت الکترونیکی می تواند کلیه جنبه‌های  تجاری و اقتصادی را دربرگرفته باشد. به سادگی می‌توان هرگونه فعالیت تجاری و مالی بین موسسات و افراد مختلف را در حیطه تجارت الکترونیک دانست. و می توان گفت تجارت الکترونیک  پل الکترونیکی  بین مراکز تجاری ,خریداران و فروشندگان است

در تجارت سنتی،  خریدار و فروشنده توانایی برقراری ارتباط  فیزیکی را با هم داشتند. اما در تجارت الکترونیک، طرفین باید با زبان دیجیتالی یکسان با هم به گفتگو بنشینند.این دنیای مجازی، باعث می شود که طرفین  مبادلات  تجاری توانایی  رد و بدل کردن اطلاعات را داشته باشند و همدیگر را ارزیابی کنند.امانکته بسیار مهمی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد امنیت ارتباط در تجارت الکترونیک است چرا که  که بر خلاف تجارت سنتی، خریدار و فروشنده همدیگر را در هنگام مبادله تجاری نمی بینند و باید  راهی برای شناسایی منبع اطلاعات و گارانتی صحت اطلاعات در هنگام جا بجایی وحفاظت اطلاعات  پایه گذاری شود.
 در ابتدای پیدایش   تجارت الکترونیک، چیزی بیش از یک اطلاع رسانی ساده تجاری نبود و هرکس می‌توانست محصولات خود را با استفاده از صفحات وب بر روی اینترنت تبلیغ نماید. اما اکنون هدف از بکارگیری تجارت الکترونیک، ارائه روشی جدید در انجام امور بازرگانی می‌باشد.
 

هدف از تجارت الکترونیک که در واقع ترکیبی از تکنیکها و شگردهای بازرگانی است. همکاری، رقابت و بازدهی بیشتر شرکتهای مختلف می‌باشد به طوری که طی ۱۵ سال گذشته سبب توانایی شرکتها در زمینه‌هایی مثل اصلاح روشهای تجارتی و پیشرفت در زمینه ارتباطی با شرکتهای مرتبط و بالاخره گسترش دامنه بازرگانی، تجاری حتی در مقیاسهای بزرگ و جهانی شده‌است. تجارت الکترونیک دارای زیر شاخه‌های عمده‌ای به شرح زیر می‌باشد:
 

تجارت الکترونیک

کسب و کار الکترونیک

بازاریابی الکترونیکی

بانکداری الکترونیکی

کارتهای هوشمند

مدیریت روابط عمومی با مشتری

منابع

حسین حسین پور- خود آموز تجارت و کسب و کار از طریق اینترنت، تهران،کتاب الکترونیکی،۱۳۸۲


 

09367900607 سامانه پیامک وبلاگ دانشجویی خوراسگان
تخفیفات ویژه تبیان با ثبت کد بازاریابی 459764 در فروشگاه تبیان
شنبه 29/3/1389 - 3:9 - 0 تشکر 206133

تجارت نقطه به نقطه

مدل تجارت الکترونیکی P۲P برای تسویه حساب کردن شرکت کنندگان در حراج با فروشنده ‌است که مشهورترین آنها سرویسی است به نام PAYPAL که در قسمت کارتهای هوشمند بیشتر به آن می‌پردازیم. تجارت P۲P در چهارچوبی کار می‌کند که افراد بتوانند مستقیما با هم پول رد و بدل کنند و در حالیکه سهم اصلی داد و ستد پولی را نقل و انتقالات رو در رو برعهده دارد، فن آوری تلفنهای همراه تعداد افراد بیشتری را در داد و ستد غیرحضوری سهیم می‌کند.
با استفاده از سخت افزار MONDEX که زیر مجموعه MASTERCARD می‌باشد، کاربران قادرند تا نقل و انتقالات الکترونیکی پولی خود را انجام دهند و پول خود را از یک کارت اعتباری، به کارت اعتباری دیگر منتقل نمایند. نحوه استفاده از تلفن همراه بدین صورت است که به جای فن آوری GSM که استاندارد معمول ارتباطی تلفن همراه در بسیاری از کشورها، به ویژه در اروپاست،فن آوری دیگری تحت عنوان پروتکل بکارگیری نرم افزار کاربردی از طریق تجهیزات بی سیم که به اختصار WAP نامیده می‌شود، جایگزین می‌گردد. در این شیوه جدید، هر تلفن همراه از طریق مرکز تلفن با یک کامپیوتر سرویسگر مرتبط می‌شود و می‌تواند نرم افزار مورد نیاز کاربر خود را بر روی کامپیوتر مذکور فعال نماید. بدین ترتیب،استفاده کننده می‌تواند اطلاعات خود را از طریق کامپیوتر سرویسگر که خود از طریق اینترنت و یا شبکه‌های ارزش افزوده ( VAN ) به مراکز تجاری و خدماتی متصل است، ارسال و یا دریافت نماید.

09367900607 سامانه پیامک وبلاگ دانشجویی خوراسگان
تخفیفات ویژه تبیان با ثبت کد بازاریابی 459764 در فروشگاه تبیان
شنبه 29/3/1389 - 3:11 - 0 تشکر 206134

تجارت فروشنده با اداره

این نوع تجارت الکترونیکی، شامل تمامی مبادلات تجاری - مالی بین شرکتها و سازمانهای دولتی است. تامین نیازهای دولت توسط شرکتها و پرداخت عوارض مالیاتها از جمله مواردی است که می‌توان در این گروه گنجاند. تجارت B۲A در حال حاضر روشی تازه قلمداد می‌شود، ولی در آینده‌ای نزدیک، زمانی که دولتها به ارتقای سطح ارتباطات خود تمایل و توجه نشان دهند، به سرعت رشد خواهد کرد.

09367900607 سامانه پیامک وبلاگ دانشجویی خوراسگان
تخفیفات ویژه تبیان با ثبت کد بازاریابی 459764 در فروشگاه تبیان
شنبه 29/3/1389 - 3:11 - 0 تشکر 206135

تجارت مصرف کننده با اداره

مدل تجارت الکترونیکی C۲A هنوز پدیدار نشده‌است،ولی به دنبال رشد انواع B۲C و B۲A، دولتها احتمالاً مبادلات الکترونیکی را به حیطه‌هایی همچون جمع آوری کمکهای مردمی،پرداخت مالیات بر درآمد و هرگونه امور تجاری دیگری که بین دولت و مردم انجام می‌شود، گسترش خواهند داد.

09367900607 سامانه پیامک وبلاگ دانشجویی خوراسگان
تخفیفات ویژه تبیان با ثبت کد بازاریابی 459764 در فروشگاه تبیان
شنبه 29/3/1389 - 3:14 - 0 تشکر 206137

راه اندازی یک تجارت الکترونیکی

امروزه تجارت B2C قسمت اعظمی از تجارت الكترونیک یا بهتر است بگوییم تجارت جهانی الکترونیک  را در بر گرفته چرا که  هر شخص می تواند در این عرصه به رقابت پردازد

 شما نیز می توانید یک تاجر اینترنتی باشید هر چند که خدمات و یا محصولی که برای فروش دارید کم باشد اما  اینترنت و عرصه وسیع تجارت اینترنتی به خرید و فروش شما نیز وسعت

می بخشد و حتی امکان رقابتتان را با تجارت جهانی فراهم می کند اما چگونه می توانیم تجارت الکترونیکی خود را در دنیای پر رقابت تجارت جهانی امروز آغاز کنیم

برای راه اندازی یک سایت تجارت الکترونیکی  ابتدا باید فروشگاه اینترنتی مان را راه اندازی کنیم و به این منظور بایست مراحل زیر را طی کنیم:

Domain.1 و ثبت آن

 انتخاب domain name صحیح یا URL:

نامی که انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد

-- که با یکبار شنیدن در ذهن بماند مثل Amazon.com

-- این نام باید تجارت الکترونیکی شما را معرفی کند  نام سایتتان را مناسب با نام تجارتتان انتخاب کنید

 -- نام انتخابی باید کوتاه باشد. تا مشتری با یک بار شنیدن  آن را به خاطر بسپارد

2.طراحی و ساخت سایت

بهتر است در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود به نکات زیر نیز توجه کنید

 *یک کاتالوگ بر روی سایت برای صرفه جویی در وقت تهیه کنید که اطلاعات کامل راجع به محصولات و خدمات تجارت الکترونیک شما ، مثل، قیمت گذاری، خصوصیات محصولات، و اطلاعات دیگر برای هر محصول یا خدمات را در بر داشته باشد.

*یک بخش (FAQ)، جهت پیش بینی و پاسخگوئی مسائل و سوالات اساسی که ممکن است به ذهن خریدار  اینترنتی برسد را در نظر بگیرید.

*اسکلت سایتتان به گونه  ای باشد که مشتریان به آسانی بتوانند  راجع به خرید اینترنتی  تصمیم گیری کنند، و به سرعت خرید الکترونیکی خود را انجام دهند.

 *صفحه اصلی سایت شما (Homepage) مانند ویترین فروشگاه الکترونیکی شماست. و باید بر مخاطب شما  اثر گذار باشد.

مخاطب شما کودکانند؟

افراد بازاری هستند؟

عامه مردمند؟

به این مسله دقت کنید

 در صفحه اول سیاست های  زیر نیز به شما کمک می کند  که مشتری شما از هر قشری جذب سایتتان شود

نام شرکت، لوگو (نشانه تصویری)، که تجارت اینترنتی شما را معرفی مکند  را در صفحه اول  قرار دهید

صفحه ای که  آدرس و شماره تلفن، فاکس و آدرس پست الکترونیک سایت شما  را در بر داردبه طرز مشخص در صفحه اول قرار دهید

از صفحه اصلی به صفحه ای که  راجع به فروشگاه اینترنتی شما توضیح داده لینک دهید  تا مشتریان بتوانند براحتی راجع به شما و امکاناتی که در اختیارشان قرار می دهید بدانند.

بهتر است یک قسمت  جهت اخبار،  و معرفی محصولات داشته باشید که همیشه به روز شود این باعث می شود  که خریدار اینترنتی زود به زود به سایتتان سر بزنند.

سیاست حفاظت از اطلاعات شخصی خریداران.را  برای خریداران  اینترنتی خود  توضیح دهید تا اعتمادشان را جلب کنید.و چه بهتر که این توضیح در صفحه اول قرار گیرد

*ساختار سایت فروشگاه اینترنتی شما به گونه ای باشد  که مشتری برای رسیدن به محصول مورد نظر خود مجبور نباشد  کلیکهای زیادی بکند

  تعداد کلیکها را به حداقل برسانید. 4 الی 6 کلیک بهترین کار آیی را دارند. سعی کنید که لینکها نظر مشتریان را جلب میکنند، تا بدانند کجا را باید برای چیزی که به دنبالش هستند کلیک کنند.

* سایتتان را با عکس، انیمیشن و موسیقی و دیگر چیزهای دیداری یا شنیداری انباشته نکنید. از همان رنگها و قلمهایی که برای سایر ارتباطات مثل لوگو و یا بروشور ها استفاده می کنید استفاده نمائید. مطمئن شوید که تصاویر بکار رفته بر کیفیت سایت می افزاید نه اینکه بازدید کننده را گیج کند و شما را از هدفتان دور نگهدارد.

*مطمئن شوید که نوشته ها به آسانی قابل خواندن هستند، ممکن است نوشته های سیاه بر روی زمینه سفید زیاد با کلاس بنظر نرسند اما آنها برای خوانده شدن مناسب تر از نوشته های نارنجی بر روی زمینه بنفش هستند.

*صفحات نباید با تصاویر سنگین پر شده باشند  چرا که زمان بار گذاری را افزایش میدهد . اکثر خریداران اینترنتی اگر بار گذاری یک صفحه بیش از 8 ثانیه طول بکشد، جای دیگری را کلیک می کنند و یا از اینترنت خارج می شوند

3.اجاره فضا بر روی اینترنت(Host)

4.پرداخت الکترونیکی

5.تأمین امنیت سایت

6.بازاریابی ،تبلیغ و جذب مشتری

7.بررسی و تحلیل  سایت

پس از آنکه سایت شما طراحی و اماده شد میزبان و دامنه نیز برای آن مشخص بود  زمان آن می رسد که محل مناسبی برای فروشگاه اینترنتی خود پیدا کنید:

مکانی که مشتری به آن اعتماد داشته باشد وبا آن آشنا باشد
مکانی که پرداخت را برای مشتری آسان سازد
مکانی که دنیا را از وجود سایت شما با خبر سازد

09367900607 سامانه پیامک وبلاگ دانشجویی خوراسگان
تخفیفات ویژه تبیان با ثبت کد بازاریابی 459764 در فروشگاه تبیان
شنبه 29/3/1389 - 3:17 - 0 تشکر 206138

تجارت الکترونیک در ایران

ایران مانند دیگر کشورها، دارای شرکتهای بسیاری است که برای توسعه بازار خود به اینترنت وابسته‌اند. هدف بیشتر این شرکتها از پایگاههایی که در اینترنت ایجاد می‌کنند، همانا توسعه صادرات است.
متاسفانه فروش در شبکه اینترنت مخارج زیادی دارد و برای بسیاری مقرون به صرفه نمی‌باشد. شرکتهای بزرگ دنیا باسرمایه‌های کلان و پرسنل کافی، پایگاههای تخصصی را برای مواردی چون صادرات و فروش تجاری ایجاد کرده‌اند. شرکتهای متعددی نیز در ایران دست به ایجاد چنین امکاناتی زده‌اند، اما از آنجایی که هنوز هیچ متولی و مرکزیتی برای این پدیده وجود ندارد،این سازمانها به صورت جزیره‌ای و خود محور اقداماتی را انجام می‌دهند که هنوز پروسه کامل تجارت را در بر نگرفته و به صورت مقطعی انجام می‌شود. هیچ آمار دقیقی هم از کاربران اینترنت و استفاده کنندگان از کامپیوتر شخصی در دست نیست و هنوز به صورت یک طرح ملی به آن نگاه نشده‌است. بنابراین، در مرحله کودکی و نوپایی است و نیاز به مراقبت و حمایت زیادی از طرف دولت دارد. دولت باید با ارایه یک طرح ملی، فرهنگ خرید جامعه امروزی ایران را تغییر دهد. باید توجه داشت که سرمایه گذاری مالی و زمانی بر روی زمینه‌ای که در آینده حرف اول را خواهد زد، مطمئنا باعث پویایی اقتصاد کشور خواهد شد.
خوشبختانه، کشور ما از پشتوانه خوبی از نظر نیروی جوان برخوردار است و در نتیجه، وظیفه ارگانهای دولتی و غیردولتی، وارد کردن این تکنولوژی به کشور و تشکیل دادن گروه‌های کاری، برای کار سازمان یافته بر روی این تکنولوژی جدید است.
از سال 1381 پروژه موفقی بصورت آزمایشی با نام پرداخت (www.pardakht.ir) در ایران شروع گردید که با وجود همه مشکلات فوق الذکر راه حل مناسبی در تجارت الکترونیک ایران پدید آورده است. در این سیستم ابتدا خریدار وارد سایت اینترنتی فروشنده می شود و محصول یا محصولاتی را انتخاب و در سبد خرید خود قرار می دهد و پس از وارد نمودن اطلاعات ارسال كالا در سایت پرداخت ، خرید خود را نهایی می كند. این اطلاعات جهت بررسی و تصمیم گیری در سایت اینترنتی به اطلاع فروشنده می رسد. فروشنده در صورت تمایل به ارسال ، سفارش رسیده را آماده كرده و پس از اعلام در سیستم اینترنتی ، پست آن را از فروشنده دریافت می كند و به دست خریدار می رساند و هزینه كالا به همراه هزینه ارسال را از خریدار دریافت می نماید. واحد مالی پرداخت در دوره های زمانی مشخص با فروشندگان تسویه حساب می كند . كلیه مراحل عملیاتی سیستم از طریق اینترنت به اطلاع خریدار، فروشنده ، شعبه پستی و مدیریت سیستم می رسد. لازم به ذكر است این سیستم به گونه ای طرح ریزی شده كه امكان اتصال به سیستم های الكترونیكی بانكها و موسسات مالی و اعتباری را داشته باشد و در كنار سیستم پرداخت هنگام تحویل قابلیت های پرداخت الكترونیكی نیز در آن پیشبینی شده است.
پرداخت زیر ساخت مناسب تجارت الكترونیك و تجارت در ایران است زیر بستر تعامل فروشگاه اینترنتی و فروشگاه الكترونیكی با خریداران در راستای فروش اینترنتی و خرید اینترنتی به همراه امكانات مناسب پرداخت اینترنتی با كمك اینترنت میباشد این سیستم خرید الكترونیكی و فروش الكترونیكی را تسهیل كرده است و حتی بدون نیاز به كارت اعتباری روش های نوین پرداخت الكترونیكی را نیز تدوین میكند سرویس دهی تجارت الكترونیك در همه زمینه ها از سیاست های كلی سیستم پرداخت میباشد كه با هدف فرهنگ سازی خرید اینترنتی و فروش اینترنتی در ایران صورت میپذیرد. مشابه این سیستم در سایر کشور ها نیز ایجاد شده که از آن میان می توان به چین و کره جنوبی اشاره کرد که هر کدام متناسب با شرایط اجتماعی و اقتصادی خود فعالیت می نمایند.

منابع

حسین حسین پور- خود آموز تجارت و کسب و کار از طریق اینترنت، تهران،کتاب الکترونیکی،۱۳۸۲

09367900607 سامانه پیامک وبلاگ دانشجویی خوراسگان
تخفیفات ویژه تبیان با ثبت کد بازاریابی 459764 در فروشگاه تبیان
شنبه 29/3/1389 - 23:45 - 0 تشکر 206289

دوست عزیزم سلام تشکر ویژه به خاطر ارسال مطالبت
خواهش می کنم جهت کیفیت کار خودت هر کدام از مطالبو جدا جدا در انجمن به صورت یک بحث ثبت کن
ممنونم
با تشکر از زحمات شما

 

برای پناهدگی به خدا نیاز به هیچ ویزایی نیست. 

مدیر انجمن تجارت و بازرگانی

نوشته های بنده:

                  

 

شنبه 29/3/1389 - 23:51 - 0 تشکر 206291

سلام taktaz_mz جان
اولین اعتراض بنده را پذیرا باش ...
اول چرا مطالب بنده در یک تاپیک قرار گرفته ؟؟؟
من 16 تاپیک ثبت کردم ...
درصورتی که این 16 تاپیک از هم جدا نشود من دیگر با شما همکاری نمیکنم !!!
از دست من دلگیر نباش ...
چون دلیل داشتم که اومدم 16 تاپیک ثبت کردم ....
بیکار که نبودم ، همشو یکجا ثبت میکردم ....
برای جدا ثبت کردنش دلیل دارم ..
دوما از طرف مدیر انجمن که حتما شمایید پیامی برای من اومده که باید همش یکی باشد ایا این پیام را شما ارسال کرده اید؟


منتظر پاسخ شما هستم ....

در غیر اینصورت شرمنده مهربونیات شدم .....

بای

09367900607 سامانه پیامک وبلاگ دانشجویی خوراسگان
تخفیفات ویژه تبیان با ثبت کد بازاریابی 459764 در فروشگاه تبیان
يکشنبه 30/3/1389 - 0:1 - 0 تشکر 206293

سلام دوست خوبم برای من هم بسی سوال است که چرا مطالبت در یک تاپیک اینگونه قرار گرفته مگه جدا جدا ارسال نکرده بودی؟در ضمن خودت در جریانی من تمام مکالمات خودم را از طریق ایمیل برقرار می کنم و اصلا پیامی از طرف مدید انجمن که من باشم نیامده
ضمنا من خودم دنبال این هستم تا مطالبت یکی یکی و جدا جدا هر کدام مطرح بشه تا هم بار کیفی بیشتر بشه و هم دوستان مراجعه کننده از خواندن مطالبت خسته نشوند.
باز هم تشکر که پیگیری میکنی. باتشکر مجدد

 

برای پناهدگی به خدا نیاز به هیچ ویزایی نیست. 

مدیر انجمن تجارت و بازرگانی

نوشته های بنده:

                  

 

يکشنبه 30/3/1389 - 0:3 - 0 تشکر 206294

حالا چرا اینقدر زود به خودت میگیری؟

 

برای پناهدگی به خدا نیاز به هیچ ویزایی نیست. 

مدیر انجمن تجارت و بازرگانی

نوشته های بنده:

                  

 

يکشنبه 30/3/1389 - 2:38 - 0 تشکر 206305

درصورت جدا نشدن مطالب از فعالیت کردن صرف نظر میکنم ....
دوست عزیز من وقت خودم را صرف کردم برای اینکه مطالبم جدا باشه ولی ....
نمیتونم ببینم کسی به فعالیتم اهمیت نمیده ....

09367900607 سامانه پیامک وبلاگ دانشجویی خوراسگان
تخفیفات ویژه تبیان با ثبت کد بازاریابی 459764 در فروشگاه تبیان
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.