• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 681
تعداد نظرات : 69
زمان آخرین مطلب : 5748روز قبل
کامپیوتر و اینترنت
اسوس به تازگی نسخه اوركلاك شده جدیدترین نسل از پردازنده های گرافیكی " ان ویدیا " یعنی پردازنده های گرافیكی Dual GeForce 9800 را درغالب كارت گرافیك ASUS EN9800GX2 TOP/2DI/1G معرفی كرد.

این قطعه سخت افزاری قادراست تا صحنه هایی از نوع HD را درهنگام اجرای بازیهای كامپیوتری و بازپخش فیلم های سینمایی برای كاربران فراهم آورد.
درحال حاضراین كارت گرافیك سریعترین كارت گرافیك موجود درجهان است و قادراست تا میزان 11 درصد فركانس موتور را به نسبت سایر كارتهای گرافیكی استاندارد موجود در بازار بهبود ببخشد. این كارت گرافیك 50 درصد سریعتر از كارت های گرافیك GeForce 8800 Ultra است.
كارت گرافیك ASUS EN9800GX2 TOP شامل یك گیگا بایت فریم بافر بوده و با استفاده ازآن می توان فركانس هسته را از600 مگا هرتز تا میزان 670 مگاهرتز، فركانس سایه زنی را از1500 مگاهرتز تا میزان 1575 مگاهرتز و بالاخره فركانس حافظه را از2 گیگاهرتز تا میزان 2.13 گیگا هرتز ارتقاء بخشید.
این كارت گرافیك توانسته است با كسب امتیازخارق العاده 16936 در 3DMark، تا میزان 11 درصد بهبود كارایی را به نسبت سایر كارتهای گرافیكی فراهم آورد. این كارت گرافیك قادراست تا ساختار جدید باس PCI Express 2.0 را پشتیبانی كند كه به كاربران امكان تبادل دیتا را دربالاترین سرعت فراهم می آورد.
این كارت گرافیك همراه با ویژگی ASUS GamerOSD ارائه می شود. این ویژگی امكان انجام اوركلاكینگ پردازشگر گرافیك برروی صفحه نمایش و در حین انجام بازی را فراهم می آورد و به كاربران اجازه می دهد تا كارایی گرافیكی سیستم خود را درصورت نیاز، بصورت آنی ارتقاء ببخشند.
علاوه بر این، فناوری SmartDoctor كه دراین سری كارت گرافیك از آن استفاده شده است، به كاربران این امكان را می دهد تا فركانس سایه زنی برروی پردازنده های گرافیكی (GPU) را تنظیم كنند.
با استفاده ازاین ابزار اوركلاكینگ، كاربران قادرخواهند بود تا فركانس سایه زنی و همینطور فركانس موتور را بصورت مستقل از یكدیگر اوركلاك كنند كه این امر در نهایت موجب افزایش كارایی سیستم می ‌شود بدون آنكه دیگر نیازی به راه اندازی مجدد سیستم و یا بارگذاری مجدد BIOS باشد.
يکشنبه 30/4/1387 - 9:14
اخبار
سرویس اخبار خارجی ایتنا - در نسخه جدید بازی «جنگ ستارگان» با نام Star Wars-The Force Unleashed که بزودی وارد بازار می‌شود Stormtrooperهای بی‌رحم و چابک به اندازه‌ای باهوش هستند که بازیکنان باید برای تشخیص حرکت بعدی آنها از حدس و گمان استفاده کنند.



کافی است در این بازی نارنجکی را به سمت نیروهای سفیدپوش امپراتوری پرتاب کنید تا ببینید آیا آن را برداشته و به سمت شما بازمی‌گردانند یا این که دستان خود را به علامت تسلیم بالای سر خود می‌گیرند.

نکته مهم در این بین این است که هر بار که این بازی را انجام می‌دهید در هر صحنه باید منتظر یک عکس‌العمل جدید از جانب نیروهای مقابل باشید.

بازی‌های ویدیوئی امروزی از روش‌های برنامه‌نویسی پیشرفته استفاده می‌کنند و گیمرهای حرفه‌ای دیگر مجبور هستند برای برنده شدن تمام استراتژی خود را از قبل برنامه‌ریزی نمایند.
این پیشرفت‌ها به لطف افزایش قدرت محاسباتی و پردازشی کنسول‌های جدید به دست آمده‌اند و اینک به چنان سطحی رسیده‌اند که چیزی مانند این را حتی در یکسال گذشته هم مشاهده نکرده بودیم.

به گزارش آسوشیتدپرس بازی جنگ ستارگان که توسط استودیو LucasArts و تا هفته آینده در نمایشگاه E3 در لوس‌آنجلس به نمایش گذاشته خواهد شد تنها یک نمونه از این سطح پیشرفته از واقع‌گرائی می‌باشد.

به گفته نویسندگان این بازی پیچیده‌تر شدن بازی‌ها به کاربر امکان می‌دهد تا احساسی همانند برخورد با یک فیلم را داشته باشد و از بازی خود لذتی دوچندان ببرد.



این فناوری که euphoria نام دارد موجب خلق انیمیشن‌هایی متفاوت با قبل گردیده است.
اولین بازی که از این فناوری استفاده کرد بازی Grand Theft Auto IV بود که فروش بالا و استقبال خوب از آن نشان‌دهنده مقبولیت بازی و فناوری‌های بکار رفته در آن می‌باشد.

چند سال پیش تکنیکی با نام ragdoll physics در بازی‌ها استفاده می‌شد که در نتیجه آن، افراد دشمن پس از مردن و اصابت گلوله بطور طبیعی‌تری بر روی زمین می‌افتادند و مردن آنها واقعی‌تر بود.
اما آن تکنیک متعلق به اجساد بوده و اینک ظاهراً Stormtrooperها و پلیس‌ها در GTA IV می‌خواهند زنده بمانند
Torsten Reil مؤسس و مدیرعامل شرکت انگلیسی NaturalMotion Ltd. که سازنده یک فناوری جدید برای جان بخشیدن به کاراکترهای بازی جنگ ستارگان است می‌گوید: «بنظر من کاربران با این نوع کاراکترها ارتباط بهتر و نزدیک‌تری برقرار می‌کنند.»
يکشنبه 30/4/1387 - 9:14
اخبار
همكاران سیستم - شرکت SAP با ثبت رکوردی جدید در فروش نرم‌افزارهای ERP، موفقیت جدید خود را به جهانیان اعلام کرد.



طبق گزارش‌های منتشر شده، مرکز SAP® ERP محصولات خود را تاکنون به بیش از 10 هزار مرکز فروخته است که از جمله آن‌ها می‌توان به بانک مرکزی آمریکا، شرکت پتروشیمی Braskem برزیل، شرکت Kraft Foods و ... اشاره کرد.

کریس کرون(Chris Crone) مدیر مرکز فناوری‌های تجاری در شرکت Pentair و عضو هیئت مدیره مرکز ASUG گفت: «در حالی که نرم‌افزار SAP ERP 6.0 همچنان به عنوان بهترین محصول این شرکت برای مراکز تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، به عنوان بهترین نرم‌افزار برای "گروه کاربران آمریکایی SAP"(ASUG) برگزیده شد.»

کرون در ادامه گفت: «ما برای آنکه به نیاز مشتریان خود پاسخ دهیم، از سال 2007 طرح ASUG SAP ERP Upgrades Program را آغاز کردیم.»

نرم‌افزار SAP ERP 6.0 از ژوئن 2006 وارد بازار شد و به عنوان سریع‌ترین نرم‌افزاری محسوب می‌شود که تاکنون توسط شرکت SAP ساخته شده است و قابلیت تطبیق با شرایط شرکت‌ها را دارد.
این محصول برای نخستین بار امکان استفاده از ابزارهای تجاری خانواده SAP® Business Suite را فراهم کرد
يکشنبه 30/4/1387 - 9:13
اخبار
طی برنامه ریزی شورای عالی اطلاع رسانی و بنیاد ملی بازی های رایانه ای و مذاکرات صورت گرفته با سازمان فرهنگ هنری شهرداری تهران افزایش گیم نت ها در خانه های فناوری اطلاعات و فرهنگ سراها در دستور کار قرار گرفته است.
دکتر بهروز مینایی معاون فنی دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی و مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در گفت وگو با خبرنگار سیتنا، اظهارداشت: به موازات ساماندهی گیم نت ها، شورای عالی اطلاع رسانی و بنیاد ملی بازی های رایانه ای، طی مذاکراتی با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، توسعه گیم نت ها نمونه در خانه های فناوری اطلاعات و فرهنگ سراها را در دستور کار قرارداده اند.
وی افزود: در حال حاضر هشت خانه فناوری اطلاعات دارای گیم نت بوده و در نظر است تا این تعداد به پنجاه خانه افزایش یابد.
مینایی گفت: این گیم نت ها دارای فضایی سالم بوده و می تواند بازی های سالمی را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: بدین ترتیب خانواده ها نیز اطمینان بیشتری از مناسب بودن محیط فرهنگی گیم نت ها و بازی ها خواهند داشت.
يکشنبه 30/4/1387 - 9:13
کامپیوتر و اینترنت

سلام میتونید برای اپدیت انتی ویروس مكلفی از لینك زیر استفاده كنید چونكه كشورمون تحریم است

http://www.tarfandestan.com/forum/post145183-16.html

يکشنبه 30/4/1387 - 9:12
کامپیوتر و اینترنت


قیمت انواع لپ تاپ طی دو هفته گذشته در بازار در حدود 2 تا 5درصد کاهش یافته است. طبق اعلام فعالان بازار، این افت قیمت در پی ورود مدل های جدید به بازار رخ داده است.

طی دو هفته اخیر مدل های جدیدی از لپ تاپ های مجهز به پردازنده های Core 2 Duo ا6/2 روانه بازار شدند که این موضوع افت قیمت لپ تاپ هایی که به پردازنده های قدیمی تری داشته اند را در پی داشته است.

بسیاری از شرکت ها، مدل های قدیمی لپ تاپ را که با استقبال زیادی در بازار مواجه هستند را به پردازنده های جدید مجهز کرده و ظرفیت رم و هارددیسک آنها را افزایش داده و آنها را با قیمت بالاتری نسبت به سابق به فروش می رسانند.

اگر چه روال بازار قطعات کامپیوتری و لپ تاپ سیر نزولی قیمت ها است، اما طی هفته های اخیر به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه تشکیل دهنده لپ تاپ شاهد رشد جزئی قیمت ها در بازار جهانی بودیم که این مساله ربط زیادی هم به نوسانات قیمت نفت دارد. این در حالی است که نمایندگی های فروش این خبر را تکذیب کرده و گفتند، قیمت لپ تاپ همواره با ورود مدل های جدید به بازار دستخوش افت قیمت می شود و این روال بازار است چه در ایران و چه خارج از ایران.

ایران رهجو، نمایندگی فروش لپ تاپ های سونی نیز از افت قیمت انواع لپ تاپ های این برند طی هفته گذشته در بازار خبر داد و ورود مدل های جدید بازار را علت اصلی این افت قیمت عنوان کرد. وی مدل VGN- CR 353G را از لپ تاپ های تازه وارد این برند در بازار داخلی معرفی کرد که در دو مدل ساده و طرح پوست مارمولکی یا LIZARD به بازار عرضه شده است. ارتاک و زیگورات نیز از افت جزئی قیمت ها در بازار لپ تاپ خبر دادند. برخی نمایندگی ها مانند نگین اندیشان پیوند، نمایندگی فروش لپ تاپ های جونیپر نیز از ثبات قیمت ها طی دو هفته اخیر در بازار خبر دادند.
__________________
يکشنبه 30/4/1387 - 9:11
موبایل
با گذشت نزدیك به 40 سال از عمر موس رایانه، یكی از تحلیگران گارتنر پایان دوران موس رایانه را پیش بینی كرد.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یكی از تحلیلگران موسسه‌ی تحقیقاتی گارتنر برچیده شدن موس رایانه ظرف سه تا پنج سال آینده و جانشین شدن فن‌آوری تشخیص چهره و صفحه لمسی به جای آن را پیش‌بینی كرد.

وی با بیان این كه موس رایانه برای محیط‌های رومیزی خوب كار كرده اما برای سرگرمی‌های خانگی یا كار در یك نوت بوك عمرش به پایان رسیده است اعلام كرد: پیش‌بینی‌اش بر مبنای تلاش‌های شركت‌های سازنده محصولات الكترونیكی مصرف‌كنندگان است كه با الهام از دنیای بازی در حال ساخت محصولاتی با سطح كاربری تعاملی هستند؛ البته كسانی كه در صنعت ساخت موس هستند با این پیش بینی موافق نیستند.

رالی دولی - معاون ارشد و مدیر كل بخش دستگاه‌های كنترلی Logitech - مرگ موس را اغراق‌آمیز خواند با این حال قبول كرد كه شمار روش‌های تعامل كاربران با رایانه افزایش یافته و شركتش بسیاری از آن‌ها را ساخته است.

شركت Logitech، بزرگ‌ترین سازنده موس و كی‌بورد جهان است كه طی 20 سال گذشته بیش از 500 میلیون موس به فروش رسانده است.

موس توسط دكتر داگلاس اینگلبرت هنگامی كه برای موسسه‌ی پژوهشی استنفورد فعالیت می‌كرد، ابداع شد با این حال به دلیل این كه مهلت تمدید امتیاز انحصاری‌اش در سال 1987 و قبل از این كه تحول رایانه شخصی، وجود موس را ضروری كند به پایان رسید، هرگز برای آن حق امتیازی دریافت نكرد.

يکشنبه 30/4/1387 - 9:10
اخبار
سرویس اخبار خارجی ایتنا - دانشمندان ژاپنی موفق شدند حافظه‌های فلشی بسازند که طول عمر متوسط آنها به چند صد سال می‌رسد.


به گفته دانشمندان انستیتو ملی فناوری و علوم صنعتی پیشرفته و دانشگاه توکیو، این چیپ‌های جدید نسبت به انواع قدیمی از مصرف انرژی و ولتاژ پائین‌تری برخوردار می‌باشند.

چیپ‌های حافظه فلش استفاده وسیعی در انواع دستگاه‌های پخش رسانه قابل حمل، گوشی‌های تلفن همراه، دوربین‌های عکاسی، کنسول‌های بازی مانند Wii، هاردهای SSD و همچنین نوت‌بوک‌های فوق سبکی مانند Eee PC دارند.

عمر چیپ‌های فلش فعلی بطور متوسط یک دهه می‌باشد.
البته برنامه‌هایی که در آنها اطلاعات حجیم با سرعت زیاد و بطور مستمر بر روی فلش نوشته و از روی آن خوانده می‌شوند می‌توانند حافظه‌های فلش را با سرعت بیشتری فرسوده نموده و عمر آن را به چند سال محدود نماید.

علاوه بر آن ادامه روند فعلی برای کوچک‌تر نمودن اندازه این حافظه‌ها نیز عاملی برای کاهش عمر آنان به حساب می‌آید.

به عقیده محققین این موارد موجب می‌شوند تا ساخت مدارات چیپ‌های فلش در اندازه‌هایی زیر 20 نانومتر به کوتاه شدن عمر آنها کمک کند.

چیپ‌های جدید که توسط دانشمندان ژاپنی و با استفاده از سلول‌های فلش Nand فروالکتریک ایجاد شده‌اند می‌توانند تا اندازه‌های زیر 10 نانومتر ساخته شوند.
نسل بعدی حافظه‌های فلش با فناوری 30 نانومتر ساخته خواهد شد.

برای افزایش عمر این حافظه‌ها دانشمندان از تکنیکی استفاده کردند که بر اساس آن تمام سلول‌های حافظه بصورت یکنواخت و مساوی مورد استفاده قرار گرفته و در صورتی که یکی از سلول‌ها خراب شود، آن سلول بدون تأثیر بر کارائی کل فلش «بازنشسته» خواهد شد.

به این ترتیب و بنابر ادعای سرمایه‌گذاران این پروژه، فلش‌های جدید می‌توانند تا یکصد میلیون بار مورد استفاده قرار بگیرند که در مقایسه با میزان ده هزار بار فعلی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بنظر می‌رسد.
يکشنبه 30/4/1387 - 9:10
کامپیوتر و اینترنت
سرویس اخبار خارجی ایتنا - تحقیقات جدید نشان می‌دهند علیرغم پیشرفت‌های بدست آمده در حوزه هوش مصنوعی (AI) و روباتیک، انسان‌ها هنوز تمایل دارند با دیگر انسان‌ها تعامل داشته باشند تا با ماشین‌ها.



در تحقیقات جدید که از سوی گروهی از محققین صورت گرفت مجموعه بیست نفره‌ای از افراد داوطلب اقدام به انجام بازی ساده‌ای با چهار نفر که دارای درجات مختلفی از خصوصیت‌های انسانی بودند، نمودند.

این چهار رقیب عبارت بودند از: یک نوت‌بوک ساده، یک روبات طراحی شده با Lego، یک روبات انسان‌نما بنام BARTHOC Jr و نهایتاً یک انسان.

با این که تمام حریفان از نظر مهارت و نحوه بازی در یک سطح قرار داشتند اما داوطلبین اظهار داشتند که مقابله با رقبایی که از لحاظ ظاهری شباهت بیشتری به انسان دارند جالب‌تر و لذت‌بخش‌تر است.

توقع محققین این بود که درک و آگاهی آزمایش شوندگان در زمان برخورد با رقبایی که شباهت بیشتری با انسان داشتند، تمایل بیشتری به اتخاذ استراتژی‌ها و نمایش توانائی‌های عقلائی و منطقی داشته باشد.



«از منظر روانشناسی من معتقد هستم که انسان‌ها همواره به دنبال یافتن جواب و توضیح مسائل می‌باشند. آزمایش‌شوندگان بصورت ناخودآگاه با یک زنجیره تصادفی از واکنش‌های تصمیمی روبرو شدند اما بطور ادراکی بدنبال یافتن یک استراتژی منطقی بودند.»

زمانی که از این افراد در مورد میزان هوشمندی رقبا سؤال شد، آنان توجه و احترام بیشتری را نسبت به رقبایی که بیشتر شبیه انسان بودند از خود نشان دادند.



تحرک و ویژگی‌های چهره بعنوان بخشی از خصوصیات فیزیکی محسوب می‌شوند که عموماً از خواص پررنگ انسان‌گونه‌ها هستند.

محققین اعتقاد دارند برای دستیابی به موفقیت در ساخت روبات‌هایی که قرار است در امورات اجتماعی مانند پرستاری و یا مراقبت از دیگران بکار گرفته شوند، این روبات‌ها می‌بایست از لحاظ ظاهری شباهت بیشتری به انسان داشته باشند.
Sören Krach روانشناس دانشگاه RWTH Aachen می‌گوید: «جالب است که می‌بینیم بنظر هیچیک از این افراد، ماشین‌ها هیچگونه تصمیم‌گیری ارادی و مستقل از خود نشان نمی‌دهند.» Krach از هوشمندی بعنوان یکی از خصوصیت‌های عقلی نام برد که شامل توانائی‌هایی همچون نتیجه‌گیری، برنامه‌ریزی، حل مسائل، تفکر، درک ایده‌ها، استفاده از زبان و یادگیری می‌باشد.
يکشنبه 30/4/1387 - 9:9
اخبار
فارس- موشواره از جمله امكانات جانبی رایانه های شخصی است كه استفاده از رایانه بدون وجود آن غیرممكن به نظر می رسد،‌اما كارشناسان معتقدند استفاده از این ابزار بین 3 تا 5 سال دیگر منسوخ خواهد شد.
تحلیل گران بر این باورند كه به زودی وسایل جدید تعاملی با الهام از ابزار كنترل كنسول های بازی تولید شده و موشواره را به موزه تاریخ خواهند فرستاد.
موشواره ها كه از عمرشان بیش از 40 سال می گذرد طی این مدت تغییرات زیادی داشته اند و در حال حاضر استفاده از رایانه ها را بسیار آسان كرده اند،‌اما در حال حاضر مهندسان رایانه قصد دارند وسایلی مشابه با دسته كنترل بازی های ویدیویی را كه امكانات بسیار متنوع و گسترده ای را دارند به جای موشواره ها مورد استفاده قرار دهند.
از جمله شركت هایی كه در این زمینه فعال شده پاناسونیك است كه دسته كنترلی را به جای موشواره طراحی كرده كه به انگشت دست بسته می شود وبا تكان دادن آن در هوا می توان سیستم را كنترل كرد.
این دسته كنترل قادر به شناسایی صورت كاربر نیز می باشد.
دو شركت canon و سونی نیز دسته كنترل هایی طراحی كرده اند كه به دور سر كاربر بسته می شود و قادر به خواندن فكر شماست.
با استفاده از این دسته كنترل ها دیگر نیازی به حركت اجزای بدن نخواهد بود و تنها كافی است كاربر به آنچه كه می خواهد رایانه انجام دهد فكر كند.
يکشنبه 30/4/1387 - 9:9
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته