• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 5258
تعداد نظرات : 1199
زمان آخرین مطلب : 3712روز قبل
رمضان
فرد شک کند که اول ماه رمضان است یا آخر ماه شعبان، افراد نسبت به این روز وظیفه شرعی ندارند و نمی‌تواند به نیت ماه رمضان روزه بگیرد، ولی اگر در طول روز مشخص شود که ماه رمضان است باید نیت روزه خود را به روزه رمضان تغییر دهند.


فرد شک کند که اول ماه رمضان است یا آخر ماه شعبان، افراد نسبت به این روز وظیفه شرعی ندارند و نمی‌تواند به نیت ماه رمضان روزه بگیرد، ولی اگر در طول روز مشخص شود که ماه رمضان است باید نیت روزه خود را به روزه رمضان تغییر دهند.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین فلاح‌زاده، مسؤول ستاد ترویج احکام شب گذشته در جمع زائران حرم کریمه اهل‌بیت(ع) به بررسی وظیفه افراد در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: مستحب است که انسان سه روز پایانی ماه شعبان را روزه بگیرد، در روایت آمده «هر کس سه روز پایانی ماه شعبان را روز بگیرد و آن را وصل ماه رمضان کند ثواب دو ماه روزه‌داری برای او داده می‌شود».

حجت‌الاسلام فلاح زاده به بررسی یوم الشک پرداخت و اظهار داشت: یوم شک به دو نوع نخست و آخر تقسیم می‌شود، یوم شک نخست به این معنی است که فرد شک کند که اول ماه رمضان است یا آخر ماه شعبان، افراد نسبت به این روز وظیفه شرعی ندارند و نمی‌تواند به نیت ماه رمضان روزه بگیرد، ولی اگر در طول روز مشخص شود که ماه رمضان است باید نیت روزه خود را به روزه رمضان تغییر دهند.

وی ادامه داد: اگر فردی یوم شک نخست را به نیت آخر شعبان روزه بگیرد و نیت روزه رمضان نکند و پس از چند روز معلوم شود که آن روز ماه رمضان بوده است، بر گردن او قضا و کفاره واجب نیست، چرا که روزه آن روز از ماه رمضان به شمار می‌آید.

مسؤول ستاد ترویج احکام با اشاره به این‌که یوم شک آخر به این معنا است که فرد شک کند آخر ماه رمضان است یا اول ماه شوال، اظهار داشت: در یوم شک آخر فرد وظیفه دارد روزه بگیرد، ولی اگر در طول روز مشخص شود که اول شوال است باید حتما افطار کند چرا که روزه در عید فطر حرام است، ولی اگر فردی یوم شک آخر را به سبب جهل روزه بگیرد و پس از چند روز مشخص شود که عید فطر بوده است، گناهی مرتکب نشده است و ثواب روزه آن روز هم به او نوشته می‌شود.

حجت‌الاسلام فلاح زاده درباره تأخیر انداختن روزه قضا، خاطرنشان کرد: افرادی که از سال‌های گذشته روزه قضا داشته و تا ماه رمضان سال آینده نگرفته باشند باید افزون‌بر گرفتن قضا به ازای هر روز یک مد که هفتصد و پنجاه گرم می‌شود طعام به فقیر بدهند.

وی افزود: در ماه رمضان افراد دو دسته هستند، گروهی وظیفه روزه گرفتن و گروهی وظیفه روزه‌خواری دارند و در این ماه شناخت وظیفه شرعی بسیار مهم است، کسانی که مکلف هستند و توانایی دارند باید در ماه رمضان روزه بگیرند و فرقی ندارد که ماه رمضان در تابستان باشد یا زمستان و سخت بودن کار دلیل بر روزه خواری نیست.

مسؤول ستاد ترویج احکام با بیان این‌که ضعف دلیل بر روزه خواری نیست، گفت: انسان به محض ضعف کردن نمی‌تواند روزه خود را افطار کند، بلکه باید به قدری باشد که فرد واقعا تحمل روزه را نداشته باشد.

وی تصریح کرد: همچنین بارداری، شیردهی به نوزاد و بیماری دلیل بر روزه خواری نیست، بلکه فرد زمانی می‌تواند روزه خود را افطار کند که روزه برای او ضرر داشته باشد.
سه شنبه 18/4/1392 - 11:4
ورزش و تحرک
آسیب دیدگی، جزئی از ورزش است که نمی توان از آن دور بود زیرا با تحرک زیادی که در ورزش وجود دارد هر ورزشکاری ممکن است مصدوم شود. در میان ورزش ها فوتبال به دلایل مختلف بیشترین آمار مصدومت را دارد که در میان آن ها برخی به طور وحشتناک مصدوم می شوند. این بازیکنان گاهی بعد از چند سال به فوتبال بازمی گردند اما دیگر آن قدرت سابق خود را از دست می دهند.

** ادواردو داسیلوا

در سال 2008 در حالی که زمان به سرعت در بازی "آرسنال" و "بیرمنگام" می گذشت ناگهان "مارتین تیلور" مدافع بیرمنگام تکلی ناجوانمردانه روی پای چپ "داسیلوا" رفت و در همان جا پای او از قوزک به طرز وحشتناکی شکست. این آسیب دیدگی به حدی بود که استخوان او از گوشت جدا شده و حتی جوراب داسیلوا را پاره کرد. او پس از یک سال دوری از فوتبال بار دیگر به میدان بازگشت.

** فرانچسکو توتی

در حین بازی های لیگ ایتالیا در سال 2006 "فرانچسکو توتی" اسطوره فوتبال ایتالیا دچار مصدومیت بدی شد. در این بازی که میان تیم های رم و امپولی در حال برگزاری بود، بعد از یک تکل خطرناک، "توتی" نتوانست درست روی پای خود فرود آید و از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد. زانوی او پیچ خوردگی بدی پیدا کرد به طوری که پایش از زانو به عقب برگشت. "توتی" همان شب تحت عمل جراحی قرار گرفت و توانست بعد از چند ماه به فوتبال بازگردد.

** لوک نیلس

در حالی که تنها 4 دقیقه از بازی دو تیم "استون ویلا" و "ایپسوئیچ تاون" در لیگ انگلستان گذشته بود، "لوک نیلس" مهاجم تیم "استون ویلا" برخورد بدی با دروازبان تیم حریف داشت که باعث شد ساق پایش از 4 نقطه خرد شود. این اتفاق که در سال 2000 رخ داد به حدی بد بود که باعث شد این بازیکن برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند.

** جبریل سیسه

گاهی جوانمردانه و دوستانه ترین بازی ها نیز می تواند به خشونت کشیده شود. در سال 2006 در یک دیدار دوستانه میان چین و فرانسه تکلی بد از سوی "شاندونگ لی" روی پای "جبریل سیسه" زده شد که باعث خرد شدن استخوان های ساق پای "سیسه" شد. این تکل به حدی بد بود که به نظر پای او قطع شده است و کاملا از حالت عادی خود خارج شد. این مصدومیت برای "سیسه" باعث شد تا از دوران اوجش فاصله بگیرد.

** ادگار اندراده

در سال 2007 لیگ مکزیک شاهد اتفاقی ناگوار بود. در بازی میان تیم های "کروز" و "تیکاس" بازیکنی به نام "ادگار اندراده" در حالیکه قصد داشت توپ را پس بگیرد دچار پیچ خوردگی پا از ناحیه زانو شد. این حادثه به قدری وخیم بود که پای او کاملا برعکس شد و زانویش 180 درجه پیچید. این بازیکن بار دیگر توانست در سال 2009 درحالی که بیش از یک سال و نیم استراحت کرده بود به میدان بازگردد.

سه شنبه 18/4/1392 - 11:0
اهل بیت

در صفحه 326 کتاب رجال کشّی که از مهم‌ترین منابع رجالی ما است،آمده که :
 
أنّ عدّتاً مِن اهل الکوفة کَتَبوا إلی الصّادق علیه السلام فقالوا انّ المُفضّل یجالس الشّتار و اصحابَ الحَمام.

عده‌ای نامه نوشتند به امام صادق(ع) و گفتند که مفضل بن عمر (یکی از اصحاب امام) با لات و

لوت‌ها و کفتربازها می‌چرخد...

http://s4.picofile.com/file/7826948595/01_pt_mp_rangmagazone.jpg

شما نامه‌ای به مفضل بنویس تا خودش را جمع و جور کند. بالأخره برای تیپ علما و اصحاب شما این جریان

خوب نیست. حضرت نامه نوشتند و سرش را هم مهر و موم کردند و گفتند این را به دست مفضل برسانید.

امام نامه را به دست یک سری از بزرگان اصحاب دادند تا به مفضل برسانند.آنها می‌روند کوفه نامه را

می‌دهند به مفضل.او نیز نامه امام را باز می‌کند و جلوی بقیه شروع می‌کند به خواندن.

امام فرموده بودند:

بسم الله الرّحمن الرّحیم، این لیست خرید من است بخر و بیاور.

اینها تعجب می‌کنند که این چه نامه‌ایست. صورت مسئله چه بود و این نامه چیست.

دارَ الکتاب إلی الکُل.

نامه را می‌چرخانند همه می‌بینند که لیست خرید است.

و لم یذکُر قلیلاً و لاکثیراً بِما قالوا فیه.

امام چیزی از بحثی که مفضل با کفتربازها می‌چرخد، نیاورده است.

مفضل به این‌ها می‌گوید به هر حال امام لیست خرید داده چه کار می‌کنید؟

(کمک می‌کنید تا تهیه کنیم؟)

هذا مالُ العَظیم حتی ننظر و نجمع و نَحمِل الیک و لم نُدرک الا نراک بعد نَنظُر فی ذلک.

می‌گویند که خوب این پول زیادی می‌خواهد.خلاصه‌ اینکه ما اول باید برویم یک سری کمیسیون‌های اقتصادی

تشکیل دهیم و مطلب را بررسی کنیم.جلساتی با هم می‌گذاریم و نتیجه جلسات را به تو می‌گوییم.بعداً

بررسی می‌کنیم که این صورت خرید امام را چه طور بخریم...

و أرادوا الانصراف این را می‌گویند و می‌روند.فَحَبسهم لغذائِه

همین که می‌خواهند بروند مفضل می‌گوید: نه! ناهار را باشید و بعد بروید.

و وجّه المفضل الی اصحابه الذین سَعَوا بهم.

بعد مفضل می‌رود همان قومی که به آنها سعایت شد، همان کفتربازها را می‌آورد!!!

فجائوا فقرأ علیهم کتابَ ابی‌عبدالله علیه السلام.

برای آنها نامه امام را می‌خواند و می‌گوید امام نامه نوشته است. این نامه امام‌تان است،چه کار می‌کنید؟

قبلَ أن یَفرُقَ هولاءِ من الغذات

می‌روند و هنوز غذای آن مهمان‌ها تمام نشده برمی‌گردند و پول‌ها را جلوی مفضل و اینها می‌ریزند.

فقال لهم المفضل تأمرونی ان اطرُدَ هولاء مِن عندی؟

مفضل می‌گوید : شما می‌گویید من اینها را از دور خودم برانم!!!؟

تَظُنون ان الله تعالی یحتاج الی صلاتِکم و صومِکم.

گمان‌تان بر این است که خدا محتاج نماز و روزه شماست؟ کار امام را راه بیندازید!!!

 

دوشنبه 17/4/1392 - 22:40
عقاید و احکام

پیغمبر اکرم فرمودند : ای فاطمه ! هرکس ازمردان و زنان نمازش را سبک بشمارد

خداوند او را به پانزده نوع بلا و مصیبت گرفتار می سازد.شش مورد در دنیا و سه مورد

 در وقت مرگ و سه مورد در قبر و سه مورد در قیامت هنگامی که از قبر خارج شود.

http://upload.iranvij.ir/image_mordad91/76598783388919027870.jpg

 آن شش بلایی که در دنیا نصیبش می شود عبارتند از:

1-خداوند برکت را از عمرش برمی دارد

2- خداوند برکت را از رزقش می گیرد

3- خداوند عزوجل سیمای صالحین (نشانه ی مردمان شایسته) را از چهره و صورتش محو

می کند

4- هر عملی که انجام می دهد پاداش آن داده نمی شود

5- دعایش به آسمان نمی رود و مستجاب نمی شود

6- بهره و نصیبی از دعای صالحین برای او نیست و مشمول دعای نیکان نمی شود



سپس حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) سایر بلاهای سبک شمردن نماز را بیان فرمودند:

 

اما آن سه بلایی که هنگام مرگ گرفتارش خواهد شد

1-  به حالت ذلت و خواری می میرد

2-  هنگام مرگ گرسنه می میرد

3- هنگام مردن تشنه از دنیا می رود اگر چه آب همه ی نهرهای دنیا را به او دهند

 

و آن سه بلایی که در قبر گرفتارش خواهد شد:

1 - خداوند ملکی را برای او می گمارد تا او را زجر دهد

2- قبرش برای او تنگ خواهد شد

3- قبرش تاریک و ظلمانی خواهد شد

 

و آن سه بلایی که در روز قیامت گرفتارش خواهد کرد:

1-خداوند فرشته ای را موکل می سازد تا او را با صورت به روی زمین بکشد در حالی که

 خلایق تماشا می کنند

2-محاسبه ی اعمالش به سختی انجام می شود

3-خداوند به نظر لطف به او نمی نگرد و برای او عذابی دردناک است.

 

دوشنبه 17/4/1392 - 22:38
عقاید و احکام
حجاب

حجة الاسلام قرائتی میفرمایند:

گاهی وقتها بعضی افراد مثلاً بد حجابی و بی‌حجابی را تمدن می‌دانند و پوشش را املی فکر

می‌کنند .
==========================================================

قرآن می‌فرماید که:

«وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّةِ الْأُولی‏» (احزاب/33)

«تَبَرُّج» از برج است.

ما به چه برج می‌گوییم؟ ساختمان‌هایی که خودش را نشان می‌دهد.

"تَبَرُّج " یعنی خانم از خانه بیرون می‌آیی خودت را برج نکن. این کرامت انسان است. من بارها گفتم.

کسی که خودش را آرایش می‌کند در خیابان می‌آورد، یعنی مردم حراج شدم.

اسلام می‌گوید: خانم تو حراج نیستی. هرکس می‌خواهد به تو نگاه کند، باید خرج تو را بدهد. یک

میلیون، ده میلیون. باید میلیون‌ها تومان صرف کند، خانه تهیه کند. آبش، گازش، برقش، تلفنش، زندگی

تو را باید کامل تأمین کند، اگر نوکر تو شد، حق دارد به تو یک نگاهی بکند. وگرنه به هر جوان هرزه‌ای

خودت را عرضه کنی، این حراج کردن است.

=============================================================================

خدا به زنهای پیغمبر می‌گوید:

«وَ قَرْنَ فی‏ بُیُوتِکُن‏» (احزاب/33)

از خانه بیرون نیایید،

بعد می‌گوید: اگر می‌خواهید بیایید، بیرون بیایید، چون زن گاهی لازم است از خانه بیرون بیاید. مشکلی

نیست. حضرت زهرا، زنان پیغمبر تا درون جبهه‌ها هم با پیغمبر می‌رفتند. بیرون بروند مشکل ندارد. نماز

جماعت، حج، زیارت، تحصیل، مداوا، خدمت به جامعه.

زن مثل مرد می‌تواند موجود فعالی باشد، اما خودش را برج نکند. چون وقتی برج کردی دل چه کسی

راضی می‌شود؟
==================================================================================

«فَیَطْمَعَ الَّذی فی‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ» (احزاب/32) .


«یَطْمَعَ» طمع می‌کند. یعنی دلش هوا می‌کند. چه کسی؟ «الَّذی فی‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ»

آن کسی که در قلبش مرض است،

 یعنی بیماردلان‌اند، روحش بیمار است، یک آدم عیاش و هوس باز است، او دنبالت راه می‌افتد. خودت

را برج کردی، خودت را حراج کردی، هرزه‌ها عقب تو راه می‌افتند. این کمال است؟

اگر ما یک شیرینی را که یک پارچه‌ای روی آن است برداریم مگس‌ها روی این شیرینی جمع شوند، این

برای این شیرینی ارزش است؟ یا این شیرینی را آلوده می‌کند.

===============================================================================

بعد قرآن می‌گوید:

«تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّة» (احزاب/33)

خیلی قشنگ است. این جاهلیت مهم است. یعنی خانم فکر نکن این تمدن است. این جاهلیت است.

اگر برهنگی تمدن بود، همه‌ی حیوان‌ها متمدن بودند. چون حیوان‌ها لباس ندارند.


پیراهن ندارند. اگر لباس نداشتن تمدن است، حیوان‌ها هم متمدن هستند.

**********

چه کسی اُمُّل است؟

برهنگی تمدن نیست، قرآن می‌گوید: «تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّة» یعنی اگر کسی خودش را برج کند، این مرتجع

است، این اُمُّل است. برگشته به زمان جاهلیت. زمان جاهلیت در مقابل زمان عالمیت است. یعنی علم

در مقابلش زمان جاهلیت است. قبل از اسلام را زمان جاهلیت می‌گویند. بعد از اسلام دیگر زمان

جاهلیت نیست.

دیگر اگر کسی خانمی نیمه برهنه خودش را عرضه کرد، این متمدن نیست، این به جاهلیت برگشته

است. برهنگی تمدن نیست. وگرنه حیوان‌ها متمدن‌تر هستند.

برج قرار دادن عالمی نیست، جاهلی است. «وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّةِ الْأُولی‏»

 .montazeranezohour.ir

دوشنبه 17/4/1392 - 22:37
عقاید و احکام

معنی حقیقی شكر چیست؟

شكر " كلمه‏ای است كه در قرآن زیاد با آن برخورد داریم . معنی " شكر " این است كه انسان در مقابل فردی كه از او خیری به وی رسیده است‏ اظهار قدردانی كند و مثلا بگوید : من ممنون هستم . آیا معنی " شكر خدا " همین است كه بگوئیم : " الهی شكر " ؟ نه ، اشتباه است . " الهی شكر " صیغه شكر است نه خود شكر . خود شكر چیز دیگری است . مثل اینكه كلمه‏ استغفر الله صیغه توبه است نه خود توبه . توبه ، پشیمانی از گناه و تصمیم به عدم تكرار است . اظهار الهی استغفرك واتوب الیك [ اظهار صیغه توبه است نه خود توبه ] . پس شكر یك معنی دقیقی دارد و آن عبارت‏ است از قدردانی ، اندازه شناسی ، حق شناسی . لهذا " شكر " هم درباره‏ بنده نسبت به خدا و هم خدا نسبت به بنده به كار می‏رود . « ان الله شكور حلیم ». خدا شكور است یعنی او طاعت بندگان را قدرشناس است . هر طاعتی كه بنده می‏كند حقی دارد . خدا اجر بنده‏اش را ضایع نمی‏گرداند . یعنی از عمل بنده قدردانی می‏كند ، آن را از بین نمی‏برد . بنده اگر بخواهد قدر شناس و شاكر باشد باید قدر نعمتهای خدا را بداند ، یعنی هر نعمتی را بداند برای چه هدف و منظوری است و در همان مورد مصرف كند . در تعریف‏ " شكر " چنین گفته‏ اند : استعمال الشی‏ء فیما خلق الله لاجله . به كار بردن شی‏ء در راهی كه به خاطر آن آفریده شده . آیا شكر مثلا چشم كه خدا به‏ ما داده این است كه بگوییم : خدایا شكر كه به من چشم دادی ؟ نه . عقل ، فكر ، عاطفه ، احساسات فرزند ، مال ، سلامت ، و هر نعمتی كه داری ، اگر این نعمت را از مسیر خودش منحرف نكنی و در مسیر دیگر استفاده نكنی ، شاكری . مثلا زبان را خداوند عبث نیافریده است . با این زبان می‏شود حقایق را قلب كرد ، دروغ‏ گفت ، به مردم آزار رسانید ، دشنام داد ، بدیهای مردم را پخش كرد ، اشاعه فحشاء كرد ، جعل كرد ، ولی واقعا باید حساب بكنیم آیا دست خلقت‏ زبان را برای همین به ما داده : تهمت ، غیبت ، دشنام ؟ یا اینكه مقاصدخود را به دیگران بفهمانیم . فهماندن مقاصد خود به دیگران ، تعلیم ، ارشاد ، نصیحت ، شكر زبان است . پس باید همیشه نعمتها را در راه خودش‏ مصرف كرد .

منبع :

آشنایی با قرآن .شهید مطهری ج3

دوشنبه 17/4/1392 - 22:28
عقاید و احکام
http://www.pac.org.ir/files/mahi.JPG


رنگ‌ها می توانند از راههای گوناگونی بر روح ، جسم و روان آدمی تأثیر بگذارند . رنگ لباس، رنگ غذا،

رنگ  کفش، رنگ مناظر طبیعت و... از این جمله اند که در طب اسلامی به آنها اشاره شده است.

حقیقت آن است که دانش روز برای رنگ درمانی حساب ویژه ای باز کرده است. موضوعی که در طب

اسلامی مسبوق به سابقه بوده و ائمه علیهم السلام خواص متفاوتی برای رنگها ذکر کرده اند.

در طب اسلامی اعتقاد بر این است که هر یک از رنگ‌ها دارای طیفی خاص است که با ردیفی از طول

موج‌ها ارتباط دارد. حضرت علی(علیه السلام) در «نهج البلاغه» به آنها اشاره نموده است و در آیات و

روایات توصیه هایی در به کارگیری صحیح از آنها آمده است.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
رنگ لباس کودک

http://uploadtak.com/images/v5359_svp65aphamr4sgr3d1_c.jpg

پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه معصومان (علیهم السلام) به ویژه در آغاز تولد به نوع لباس

کودک، اهمیت فراوان می دادند. تأکید بر پوشاندن لباس سفید بر کودک و نهی از پوشاندن لباس زرد بر

او، در سیره، حکایت از اهمیت و تأثیر رنگ لباس بر کودک دارد.

***********

زید بن علی از پدرش امام سجاد (علیه السلام) نقل می کند که :

 
 
لما ولدت فاطمه (علیهاالسلام) الحسن (علیه السلام) أخرج إلی رسول الله (صلی الله علیه و آله و

 
سلم) فی خرقه صفراء، فقال (صلی الله علیه و آله و سلم) ألم أنهکم أن تلفوه فی خرقه صفراء، ثم
 

رمی بها و أخذ خرقه بیضاء فلفه   فیها ؛

ترجمه:

زمانی که حضرت فاطمه (علیهاالسلام) امام حسن (علیه السلام) را به دنیا آورد، [اطرافیان] او را در

پارچه زردی پیچیدند و نزد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) آوردند. پیامبر (صلی الله علیه و آله

و سلم) فرمود: مگر شما را از پوشاندن پارچه زرد بر نوزاد منع نکرده بودم؟ سپس پارچه زرد را به دور

افکند و پارچه سفیدی بر او پوشاند.


در تایید این مطلب در روایتی از مادر امام رضا (علیه السلام) آمده است که فرمود:

لما ولد الرضا (علیه السلام) ناولته موسی (علیه السلام) فی خرقه بیضاء؛

ترجمه:

وقتی [امام] رضا (علیه السلام) به دنیا آمد، او را در پارچه سفیدی پیچیدم و به امام کاظم (علیه

السلام) دادم.

 از این رو ، رنگ پوشش نوزاد در سیره معصومان (علیهم السلام) مهم دانسته شده و اصرار بر این

است که رنگ لباس نوزاد سفید باشد، نه زرد

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
تأثیر رنگ سبز

http://www.sangak.com/wp-content/uploads/2012/02/bamboo-forest-01.jpg

درباره تأثیر رنگ سبز بر بدن و ایجاد نشاط و آرامش در روایتی از امام رضا (علیه السلم) نقل شده که

فرمود:


«الطیب نشره و العسل نشره، و الرکوب نشره و النظر الی الخضره نشره.

ترجمه:

بوی خوش، عسل، سوارکاری و نگاه به مناظر سرسبز و خرم، باعث نشاط و شادی می‌شود.

امروزه نیز از رنگ سبز را برای درمان بیماری های عصبی و اختلالات روانی استفاده می شود و

دانشمندان آنرا خنک کننده ،تعدیل کننده نورخورشید ،مسکن و هیپنوتیک توصیف کرده اند.رنگ سبز، در

سیستم عصبی برای بی خوابی ها و خستگی ها موثراست .فشارخون را کم می کند و مویرگ ها را

منبسط می سازد. پیامبرگرامی اسلام از لباس سبزخوششان می آمده و فرموده اند :« وکان یعجبه

الثیاب الخضر».


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
تأثیر رنگ سفید و سیاه

رنگ سفید، روشن ترین رنگ ها و نمادی از شادی ونشانه ای از صلح وصفا و تسلیم وکنایه از پاکی

 وبی آلایشی و فضیلت وبزرگواری است ورنگ سیاه ،تیره ترین رنگ ها ودرمقابل رنگ سفید،نشانه

هیبت و وقار وشعارحزن وعزا می باشد. حتی درآیاتی از قرآن سیاهی وسپیدی چهره انسان ها در

قیامت هم علامت است. امام باقر (علیه السلام) نیزمی فرمایند: هر بنده ای در دلش نقطه سفیدی

 
است که چون گناهی کند؛ خال سیاهی در آن پیدا می شود ؛ سپس اگر توبه کند آن سیاهی برود واگر

به گناه ادامه دهد به آن سیاهی اضافه شود، تا جایی که روی سفیدی را بپوشاند ووقتی روی سفیدی

پوشیده شد ، دیگر هرگز صاحب آن دل به سمت خیر نمی رود. در روایات هم داریم که چون هفت روز

از ولادت امام حسن علیه‌السّلام سپری شد، پیامبر (صلی الله علیه و آله)، دو گوسفند اَبلَق (معرّب

اَبْلَک، هر چیز دو رنگ خصوصاً سیاه و سفید) برای امام حسن (علیه السلام) عقیقه کردند.

 

دوشنبه 17/4/1392 - 22:25
رمضان

از امروز می توان در کوچه و بازار و اطراف و اطرافیان لب هایی را دید که ترَک زده عشق است و کام هایی را دید که تشنه رضایت خداوند عزیز و مهربان است.

از امروز جلوه حضرت جمیل را بیشتر می توان دید و مزه حضور را بیشتر می توان چشید که شراب روحانی روزه، دلهای عاشقان محبوب ازلی را بیشتر از پیش از خود بی خود خواهد نمود؛

آری در این ماه همچنان که خداوند توانا شیطان را در غل و زنجیر می کشد،دوستان او نفس سرکش شیطان صفت را لجام تقوا می زنند؛

آه که چقدر لحظه های سحر، منتظر زمزمه های عاشقانه و دعای سحر اولیای خدا مانده بود تا باز در کنار آنها زیبا و الهی شود؛و لحظه های افطار منتظر "اللهم لک صمت" گفتن دهان های روزه داران؛

از امروز باز دفتر تقدیر منتظر تغییرات الهی و رهایی گردن ها و تن هایی از نار و عاقبت های مصیبت بار است؛

زیباست،زیباست؛ سر همان سفره ای نشستن که بهترین و زیباترین انسان ها نیز بر سر همان سفره است؛ اماممان مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریفنیز در این مهمانی حاضر است و بلکه اوست که با لبخند شیرینش رزق معنوی میهمانان خدا را کامل می کند؛

سلام بر ماه خدا و سلام بر دعوت شدگان به این میهمانی بزرگ و الهی؛ باشد که باز در این شهر الله، صحیفه سعادت را ورق زنیم و قدر خویش را در یابیم و باز در فطر به فطرت و حضرت فاطر رسیم؛ان شاالله.

  /aql

دوشنبه 17/4/1392 - 22:20
شهدا و دفاع مقدس
فروشگاه خرید اینترنتی

حالا سالهاست جنگ تمام شد ه و مردان مرد آن روزگار به شهرهای خود بازگشته اند، با تنی خسته و زخم هایی در آن که آرام آرام خود را نشان می داد. زخم هایی که می خواست سال های سخت ماندن را کوتاه کند، اما زندگی در کار دیگری بود.
لحظه لحظه ی جنگ آنها را به خود پیوند می زد تا ماندن بهانه ای باشد برای این که ردی از آنها برای همیشه بر زمین بماند ، جنگ تمام شد اما صدای خس خس سینه امانشان نمیدهد...
آیا کسی می تواند جای یک جانباز شیمیایی نفس بکشد؟
آی نفس کش!!!


دوشنبه 17/4/1392 - 22:16
دانستنی های علمی
 با ورزش آشنا هستید و فکر می کنید تمامی ورزش هایی دنیا را می شناسید اما سخت در اشتباه هستید زیرا هنوز بسیاری از ورزش ها در دنیا انجام می شود که اطلاعی از آن ها ندارید. این ورزش های عجیب به گونه ای هستند که تنها انسان های خاصی به آن علاقمند شده و سراغشان می روند.

** هاکی با تک چرخ

با تکچرخ ها آشنا هستید که تنها یک صندلی، یک چرخ ویک جفت پدال دارند و بیشتر توسط بدلکاران استفاده می شود اما این بار در یک ورزش عجیب ورزشکاران از آن بهره می برند. این ورزش کاملا مشابه با هاکی روی یخ است و تنها تفاوت آن تک چرخ سواری شرکت کننده ها در مسابقه است. ورزشکاران باید با قوای بدنی و درحالی که تعادل خود را  روی تکچرخ حفظ می کنند حرکات هاکی را نیز انجام دهند. این ورزش ابتدا در تمامی دنیا طرفدارانی را پیدا کرد اما این روزها تنها افراد کمی آن را در آمریکا انجام می دهند.

** انسان در برابر اسب

در ولز یکی از عجیب ترین مسابقه های دنیا هرساله برگزار می شود و افراد زیادی هم در آن شرکت می کنند. در این مسابقه انسان ها باید به مسابقه با اسب بپردازند. در این مسابقه دومیدانی که نزدیک به 40 کیلومتر طول دارد هر دو گروه باید از موانع طبیعی مختلف عبور کنند. تنها یک بار در این مسابقات انسان ها توانسته اند پیروز شوند و در تمام ادوار آن این اسب ها بوده اند که پیروز میدان بوده اند.

** شطرنج بوکسی

ترکیب کردن ورزش ها گاهی جالب می شود اما گاهی نیز ورزشی عجیب از میان آن بیرون می آید که یکی از آن ها شطرنج بوکسی است. در این ورزش که هلندی ها علاقه خاصی به آن دارند شرکت کننده ها وارد رینگ شده و شروع به شطرنج بازی می کنند، سپس بعد از چند راند شطرنج شروع به کتک زدن یکدیگر کرده و قدرت های بدنی شان را محک می زنند. این بازی تمامی نیروها از بازو تا ذهن را به چالش می کشد. سپس هرکس بیشتر حریف خود را مات کرده باشد یا امتیاز بیشتری در بوکس گرفته باشد پیروز میدان می شود.

** لیگ سنگ کاغذ قیچی

بازی سنگ کاغذ قیچی برای همه آشنا است و تمامی قوانین آن را بلد هستید اما این نکته جالب است که این بازی تفریحی به عنوان یک ورزش رسمی در آمریکا شناخته می شود. در این ورزش که به صورت لیگی برگزار می شود شرکت کننده ها طی دو تا سه روز با یکدیگر رقابت می کنند و در نهایت برنده، جایزه 50 هزار دلاری را با خود به خانه می برد. این بازی از سال 2006 به عنوان یک ورزش رسمی در آمریکا شناخته می شود.

** زیر ابی در لجن

یکی از کثیف ترین ورزش هایی که سالانه تنها در ولز و بخشی از انگلستان برگزار می شود زیرآبی در لجن است. این سرگرمی به طور رسمی به عنوان ورزش شناخته می شود و طرفداران زیادی دارد. در این مسابقه شرکت کننده ها باید مسیر 40 متری را در یک رودخانه مملو از گل و لای و کثیفی به صورت رفت و برگشت زیرابی بروند. رکورد این مسابقات در دست فردی به نام "فلیپ جان" است که کل مسیر را در یک دقیقه و 35 ثانیه به پایان رساند.

دوشنبه 17/4/1392 - 21:43
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته