• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
دانش و فن آوری (بازدید: 12334)
چهارشنبه 12/4/1392 - 13:49 -0 تشکر 617429
اخبار علمی ایران و جهان

سلام به همه دوستانم...
از این به بعد خبرهای علمی خود را در این تاپیک قرار دهید...برای دسترسی سریعتر به اطلاعات علمی:)

 

 

دوران خوش آن بود که با دوست به سر شد ***باقی همه بی حاصلی و بی خبری بود  

 

 

 

 

 

 

پنج شنبه 11/7/1392 - 21:26 - 0 تشکر 659166


اولین خانه خورشیدی بی‌نیاز از قبض برق و گاز، فروخته می‌شود






5-1318.jpg

اولین خانه کاملا خورشیدی انگلیس که نیاز به دریافت قبوض گاز و برق را از بین برده، برای 1.2 میلیون پوند به فروش گذاشته شد.



به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این خانه چوبی در گریت گلن منطقه لسترشر از چند ویژگی کربن صفر از جمله انرژی الکتریکی خورشیدی، سه جداره و ذخیره آب باران برخوردار است.



گرمای این خانه بطور کلی با لوله‌های پر آب زیرزمینی تامین می‌شود که با انرژی خورشیدی بدست آمده از پنلهای سقفی گرم می‌شوند.



لوله‌های دفن شده در زیر پی خانه در طول تابستان زمین را گرم کرده و این گرما در طول زمستان باقی مانده و خانه را گرم نگه می‌دارد.



این خانه پنج خوابه توسط شرکت Caplin Homes طراحی و ساخته شده و همراه دو هکتار زمین است.



دولت انگلیس قصد دارد تمام خانه‌ها نوساز را تا سال 2016 کربن صفر کند.



پنلهای خورشیدی روی سقف خانه، هیبریدی هستند چون هم انرژی الکتریکی و هم حرارتی را جمع‌آوری می‌کنند.



دیوارهای خورشیدی می‌توانند هوای تهویه ورودی را از قبل گرم کنند و یک بانک انرژی زمینی با پمپ حرارتی می‌تواند گرما را ذخیره کرده و در زمان کاهش درجه حرارت خانه، آنرا بازیابی کند.



پنجره‌های جنوبی سه جداره می‌توانند مدیریت انرژی خانه را در طول زمستان ارتقا بخشند.



تمام این فناوری‌ها با یک سیستم کنترل مرکزی کنترل شده که بر دمای داخلی و خارجی ، میزان انرژی جمع شده توسط پنلهای خورشیدی و سطوح گرما در بانک انرژی زمینی و مخزن آب داغ داخلی نظارت دارد.



انتظار می‌رود که خانه خورشیدی به دلیل طراحی انرژی پایین آن تنها نیازمند گرمای بانک انرژی زمینی برای حدود 10 هفته در سال باشد.

پنج شنبه 11/7/1392 - 21:27 - 0 تشکر 659167

پنج شنبه 11/7/1392 - 21:27 - 0 تشکر 659168

پنج شنبه 11/7/1392 - 21:28 - 0 تشکر 659169


روش جدید رهاسازی دارو برای ترمیم ترک‌خوردگی استخوان




Sen_BoneHealing.jpg

یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه بوستون و دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا موفق به ابداع روشی شدند که با استفاده از آن می‌توان داروی ترمیم‌کننده را به درون میکروترک‌های موجود در استخوان وارد کرد.



به گزارش سرویس فناوری ایسنا، برای ترمیم استخوان با دارو، ترکیبات دارویی وارد خون می‌شوند تا به ترک‌های استخوان برسند.



پژوهشگران موفق به ارائه روشی شدند که در آن، نانوذرات حامل دارو می‌توانند ترکیبات پرکننده استخوان را به محل مورد نظر برده و به صورت هدفمند در آنجا رهاسازی کنند. این نانوذرات انرژی مورد نیاز خود را، خود تهیه می‌کنند. این انرژی از ترک‌های موجود در استخوان تامین می‌شود.



«آیوسمن سن» از محققان این پروژه می‌گوید: زمانی که یک ترک در استخوان ایجاد می‌شود شرایط را برای اضمحلال مواد‌ معدنی درون استخوان فراهم می‌کند. این مواد‌ معدنی به صورت ذرات بارداری در آمده و موجب تشکیل یک میدان الکتریکی در استخوان می‌شوند. همین میدان الکتریکی به صورت پالس‌هایی، نانوذرات دارای بار منفی را به سوی ترک می‌کشاند. نتایج کار ما نشان داد که ذرات زیست‌سازگار قادرند به صورت طبیعی داروی اوستئوپروسیس را مستقیما به درون ترک استخوان وارد کنند.



وی می‌افزاید: تشکیل این نوع میدان الکتریکی پیش از این برای دانشمندان شناخته شده بود، اما تاکنون کسی از آن به عنوان منبع انرژی برای درمان ترک‌های استخوان استفاده نکرده بود. این روش خلاقانه‌ای است که می‌توان با آن ترک‌ها را شناسایی و دارو را مستقیما وارد ترک کرد.



در روش‌های فعلی دارو وارد گردش خون می‌شود و با چرخش درون بدن به ترک‌ها می‌رسد. در این روش‌ها ممکن است دارو به ترک برسد و این امکان وجود دارد که به ترک نرسد؛ حتی ممکن است دارو به مقدار کافی به ترک نرسد و فرآیند جوش خوردن به دلیل کم بودن دوز دارو آغاز نشود. اما این روش جدید بسیار هدفمندتر و کاراتر از تمام روش‌های فعلی است.



این گروه تحقیقاتی برای بررسی روش خود آزمایش‌های متعددی انجام دادند. در این آزمایش‌ها دارو به همراه ذرات فلورسانس موسوم به نقاط کوانتومی وارد بدن شدند. دلیل استفاده از نقاط کوانتومی آن است که بتوان مسیر حرکت دارو را در بدن شناسایی کرد.



نتایج کار نشان داد که نقاط کوانتومی و دارو به سوی ترک‌ها حرکت کرده و در محل ترک روی هم انباشته می‌شوند. در واقع محققان موفق به ساخت نانوذرات حامل دارو شدند که می‌توان مواد و ترکیبات پرکننده استخوان را درون این نانوذرات قرار داد و در نهایت درون ترک‌ها رهاسازی کرد.

پنج شنبه 11/7/1392 - 21:29 - 0 تشکر 659171


نیروگاه‌های سلولی خطر ابتلا به نارسایی قلبی را شکل می‌دهند






4-1616.jpg

مطالعه جدید دانشمندان دانشگاه آلاباما نشان می‌دهد ژن‌های واقع در میتوکندری و نیروگاه‌هایی که در سلول‌های انسانی قند را به انرژی تبدیل می‌کنند، خطر بیماری قلبی و دیابت هر شخص را شکل می‌دهند.



به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این یافته‌ها توضیح می‌دهد که چرا تعدادی از مردم مریض می‌شوند و دیگران علی‌رغم داشتن مولفه‌های سنتی خطر مانند سن، چاقی مفرط و سیگار بیمار نمی‌شوند.



مدت‌های مدیدی است که محققان با بررسی رژیم و تغییرات در ژن‌های هسته‌ای، به دنبال تعیین خطر بیماری بوده‌اند و از ژن‌های میتوکندری (دومین نوع دی ان ای در هر سلولی) غفلت کرده‌اند.



مطالعات سال‌های اخیر نشان داد که اشتباه در تولید انرژی میتوکندری ذرات بیش از اندازه‌ای موسوم به اکسیدان‌ها را ایجاد کرده و مولفه‌های رادیکالی را آزاد می‌کند که موجب می‌شود سلول‌ها به عنوان بخشی از بیماری قلبی، دیابت و سرطان خود را نابود می‌کنند.



امروزه این توافق حاصل شده که تغییرات در دی ان ای میتوکندری به تنهایی مشارکت بزرگی در خطر بیماری قلبی برای هر فرد دارد و مطالعه جدید نخستین تحقیقی است که این موضوع را مستقیما در یک پستاندار زنده تایید کرده است.



مطالعه جدید این نظریه را منعکس می‌کند که اجداد باستانی تک‌سلولی بشر اجداد باکتریایی آنچه هم‌اکنون میتوکندری است، را "بلعیدند" و میتوکندری به میزبانانشان توانایی تبدیل قند از غذا به حدود 15 برابر انرژی سلولی را با استفاده از اکسیژن دادند.



در فرایند تکامل، میتوکندری به زیربخش‌های دائم سلول‌های انسانی تبدیل شد.



به این دلیل، هر سلول انسانی هم‌اکنون دارای دو ژنوم است. ژنوم امتدادهای طولانی دی ان ای است که طرح بدن انسان کدبندی می‌کند.



یکی از این ژنوم‌ها در هسته‌های انسانی از والدین به ارث برده شده و دیگری مجموعه جدا و کوچک‌تری در میتوکندری است که از مادر و طی تقسیم سلولی به فرد می‌رسد.



همواره اثبات این نظریه که دی ان ای میتوکندری مادری، خطر بیماری قلبی را شکل می‌دهد، دشوار بوده است.



محققان تلاش کردند موش‌هایی را از لحاظ ژنتیکی مهندسی کنند که آن‌ها را قادر به جداسازی اثر یک ژن از اثر ژن دیگر می‌کنند.



افزون بر این، ژنوم هسته‌ای انسانی حاوی بیش از 30 هزار ژن در مقایسه با 13 ژن مرتبط با انرژی در میتوکندری است، بنابراین محققان به این ژن‌های اندک توجه نمی‌کردند.



برای تعیین این که آیا تغییرات دی ان ای میتوکندری خطر بیماری را مستقل از دی ان ای هسته‌ای فرد هدایت می‌کند یا خیر، تیم علمی تحقیق خود را با دو گونه از موش‌ها آغاز کرد. موش C57 که در مقابل بیماری‌های مرتبط با رژیم آسیب‌پذیر است و موش C3H که در مقابل این بیماری‌ها مقاوم است.



نتایج نشان داد که جایگزین‌کردن فقط دی ان ای میتوکندری آسیب‌پذیری یک موش را در مقابل مدل نارسایی قلبی افزایش یا کاهش می‌دهد.



جزئیات این مطالعه در مجله Biochemical Journal منتشر شد.

پنج شنبه 11/7/1392 - 21:30 - 0 تشکر 659172


نظارت بر درمان‌ عفونت‌ها با سیستم تصویریرداری مبتنی بر گوشی‌های هوشمند






6-1262.jpg

دانشمندان ساخت سیستم تصویربرداری پیشرفته و مبتنی بر گوشی‌هوشمندی را گزارش کرده‌اند که به پزشکان مکان‌های دورافتاده در نظارت بر چگونگی عملکرد درمان‌های بیماری‌های عفونی کمک می‌کند.



به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تکنولوژی ابداعی این عمل را برای نخستین بار و با شناسایی ویروس‌های منفرد انجام می‌دهد.



مطالعه جدید دانشمندان بر روی این ابزار سبک‌وزن تلفن را به یک مینی‌میکروسکوپ قدرتمند تبدیل می‌کند.



تکنیک‌های تصویربرداری معمولی برای شناسایی باکتری‌ها و ویروس‌های عامل بیماری به میکروسکوپ‌های گران‌قیمت، عدسی‌های چندگانه و دیگر اجزای نوری متکی‌اند.



در مکان‌های با منابع محدود، پزشکان دارای انتخاب‌های معدودی برای تعیین چگونگی عملکرد یک درمان هستند.



به دلیل نیاز به تجهیزات پزشکی قابل‌حمل‌ و ارزان‌تر، آیدوگان اوزکان و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیای لس‌آنجلس این میکروسکوپ‌های فشرده پیشرفته‌ را ابداع کرده‌اند که می‌توانند به منظور شناسایی میکروب‌ها در یک گوشی هوشمند تعبیه شوند.



تیم علمی موفق شد ابزار تصویربرداری را ابداع کند که در مقیاس نانو برای شمارش باکتری‌ها یا ویروس‌های زیرمیکرونی در یک نمونه‌موردی عمل کند.



نتیجه یک سیستم تصویربرداری قابل‌حمل است که قدرت دیجیتالی گوشی‌های هوشمند امروزی را برای شناسایی ویروس‌های منفرد و بار عفونی (شدت عفونت) مهار می‌کند و این امر کارایی یک درمان خاص را نشان می‌دهد. سامانه جدید دارای وزنی کمتر از یک توپ بیس‌بال است.



با استفاده از میکروسکوپ گوشی هوشمند جدید، دانشمندان سیتومگالوویروس انسانی منفرد و دارای برچسب فلورسنتی را شناسایی کردند که عضوی از خانواده ویروسی است و زندگی بیماران دارای سیستم ایمنی ضعیف را تهدید می‌کند و همچنین یکی از عاملان اصلی نقص‌های تولد مرتبط با ویروس است.



دانشمندان معتقدند میکروسکوپ جدید نوید مهمی برای کارکردهای متنوع از قبیل اندازه‌گیری‌های بار ویروسی یا دیگر آزمایش‌های بیوپزشکی در محیط‌های دورافتاده یا دارای منابع محدود است.



جزئیات این ابداع در مجله ACS Nano منتشر شد.

پنج شنبه 11/7/1392 - 21:30 - 0 تشکر 659173


دستیابی به تصاویر زنده تومورهای سرطانی با فناوری تصویربرداری نوری




3-1452.jpg


دانشمندان با شکار تصاویر زنده از رشد تومورها توسط سیستم تصویربرداری جدید، می‌توانند فعالیت‌های درونی تومورهای سرطانی را آشکارسازی کنند.



به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققانی که به دنبال یافتن راه‌هایی برای مبارزه با سرطان هستند، اغلب در تلاش برای درک تغییرات ظریف و اغلب نامرئی دی ان ای، پروتئین‌ها، سلول‌ها و بافتی هستند که بیولوژی نرمال بدن را دستخوش تغییر می‌کنند و موجب بیماری می‌شوند.



هم‌اکنون در مسیر مبارزه علیه این بیماری، تیمی از محققان ابزار تصویربرداری نوری جدید و پیشرفته‌ای را طراحی کرده‌اند که آن‌ها را قادر می‌سازد نگاهی عمیق به تومورها داشته باشند و فعالیت‌های درونی آن‌ها را آشکارسازی کنند.



جزئیات این مطالعه در ماه اکتبر و طی «جلسه سالانه انجمن نوری» در اورلاندو ارائه خواهد شد و در این نشست «دای فوکومورا» و همکارانش تکنیک‌های تصویربرداری جدید را با هدف رهگیری حرکت مولکول‌ها، سلول‌ها و مایعات درون تومور تشریح خواهند کرد.



آن‌ها همچنین نابه‌هنجاری‌های شبکه شریانی خونی درون آن‌ها و چگونگی تاثیرپذیری تومورهای تحت درمان را توضیح خواهند داد.



این تکنیک‌ توسط فوکومورا و تیم علمی‌اش در بیمارستان عمومی ماساچوست و مدرسه پزشکی هاروارد طراحی شده‌ و دو شیوه تصویربرداری نوری های‌تک متفاوت که به طور سفارشی برای این تحقیق ساخته شده بودند، را ترکیب می‌کند.



یکی از این تکنیک‌ها «میکروسکوپی اسکن‌کننده لیزری مولتی‌فوتون» (MPLSM) و در واقع، فناوری تصویربرداری فلورسانس پیشرفته‌ای است که هم‌اکنون در بازار میکروسکوپ موجود است.



تکنیک دیگر «فناوری تصویربرداری دامنه فرکانس نوری» (OFDI) است که با استفاده از ویژگی‌های منتشرکننده نور بافت‌ها، از آن‌ها تصویربرداری می‌کند.



به گفته فوکومورا، OFDI در حوزه تصویربرداری نوری محبوب است اما باید از لحاظ تجاری در دسترسی قرار گیرد.



همچنین MPLSM بر بسیاری از محدودیت‌هایی ناشی از میکروسکوپی معمول غلبه می‌کند و حجم بزرگی از داده‌های تصویربرداری قوی را ارائه می‌دهد.



تکنیک منحصربه‌فرد و ادغامی تیم فوکومورا می‌تواند از بیرون و درون تومورها تصویربرداری کند و تصاویری دقیقی از تومورهای زنده ارائه دهد؛ تصاویری که وی و همکارانش آن‌ها را «حیرت‌آور» خوانده‌اند.





پنج شنبه 11/7/1392 - 21:42 - 0 تشکر 659176


دستاورد دانشمند ایرانی در ساخت مدل‌های سه بعدی جرقه‌های الکتریکی






4.5-10.jpg

یک دانشمند ایرانی با همکاری محققان دیگر در دستاوردی که می‌تواند بر حوزه‌هایی مانند تصویربرداری پزشکی، مهندسی هوافضا، انتقال برق، سنجش جو و فناوری‌های سنجشی تاثیر بگذارد، توانستند مدل سه بعدی دقیقی از انتشار جرقه ارائه کنند که به صورت کمی و کیفی نحوه ایجاد صاعقه را آشکار می‌کند.



به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یکی از رایج‌ترین تجربیات با جرقه‌ها پدیده‌ای موسوم به تخلیه الکتریکی است که در آن فرد با لمس پارچه پشمی یا تکه‌ای از فلز مانند بدنه خودرو، تخلیه جرقه را تجربه می‌کند که در برخی موارد دردناک است.



اگرچه جرقه‌ها در دی‌الکتریک به عنوان منشء اولیه تجزیه الکتریکی محسوب می‌شوند و می‌توانند آسیبهای مخربی به تجهیزات الکتریکی وارد کرده و محیط اطراف را تخریب کنند اما درک این جرقه‌ها و سازوکار آغازگر، شتاب‌دهنده و منشعب کننده آنها برای ایجاد راه‌ حل‌های بهتر به منظور اجتناب از این مشکلات ضروری است.



دکتر جویا جدیدیان از مؤسسه فناوری ماساچوست و همکارانش در پژوهش خود که در مجله Applied Physics منتشر شده، یک رویکرد جامع را در مورد پژوهش جرقه‌ها صورت داده‌اند.



جدیدیان اظهار کرد: نتایج مدلسازی ما حتی برای افراد بدون دانش پیشرفته در مورد فیزیک نیز قابل درک است؛ چرا که ما طرحهای سه بعدی کاملا بصری از سازه‌های درختی جرقه‌ها را ایجاد کرده‌ایم که به سازوکارهای انشعاب جرقه کمک می‌کند تا به سادگی استنتاج شود.



این مدل همچنین خواص فیزیکی جرقه‌ها را به پارامترهای ریز مداری مانند ولتاژ، جریان و تاخیر زمانی که در همه آزمایشگاهها سنجیده می‌شوند، مرتبط کرده است. نتایج بدست آمده بسیار دقیق بوده و نمایشگر شباهت زیادی بین نتایج مدلسازی و تصاویر تجربی بدست آمده از جرقه‌های نورافشان بوده است.



پژوهش جدیدیان در این حوزه موفق به کسب جایزه گونتر موسسه مهندسان برق و الکترونیک و جایزه بنیاد Chorafas در سال 2013 شد.



ساخت این مدل شامل چند چالش واقعی است. تصویربرداری سه بعدی در گازها با استفاده از فناوری کنونی قابل اجرا نیست و تصویربرداری جرقه‌ها در دی‌الکتریک مایع بسیار مشکل است. ساخت یک مدل جرقه سه بعدی جامع همچنین بار عددی قابل توجهی به همراه داشته که نیازمند کد مدلسازی بسیار کارآمد و ابزار محاسباتی قوی است.



به گفته جدیدیان، ساختار مولکولی و رفتار مایعات بسیار پیچیده‌تر از گازها و جامدات است و حتی در خالص‌ترین مایعات نیز مقادیر قابل ردیابی از ناخالصی وجود دارد که جداسازی سازوکارهای تجزیه الکتریکی را مشکل می‌کند.



گام بعدی در این پژوهش، اعمال این نتایج بر چالشهایی مانند کاهش اندازه دستگاههای پزشکی بزرگ مانند ام‌آر‌آی‌ها و تجهیزات نیروی بزرگ مانند ترانسفورماتورهای نیرو، ارتقای مواد عایق و شناسایی فناوریهای جدید درمان پلاسمای بالقوه در آینده مانند ضدعفونی کردن صنعتی و پزشکی مواد غذایی، تجهیزات جراحی و حتی دست جراح با استفاده از پلاسما خواهد بود.



جدیدیان که کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه تهران و دکترای خود را از موسسه فناوری ماساچوست دریافت کرده و اکنون در مقطع فوق دکترا در آزمایشگاه هوش مصنوعی و علوم رایانه این موسسه مشغول به فعالیت است، اظهار کرد: این مدل بسیار نویددهنده بوده و یکی دیگر از پیامدهای این پژوهش می‌تواند بهینه‌سازی مواد دی‌الکتریک مانند نانومایعات باشد که می‌توانند انشعاب جرقه را سرکوب و حتی از آن اجتناب کرده و در نتیجه شتاب جرقه محدود شده و امکان نارسایی الکتریکی کاهش یابد.

پنج شنبه 11/7/1392 - 21:43 - 0 تشکر 659177


استرس زنان میانسال خطر ابتلا به زوال عقل در سالمندی را افزایش می‌دهد






محققان طی پژوهشی دریافتند که افزایش استرس در زنان میانسال، خطر ابتلا به زوال عقل را در دوران سالمندی را بیشتر می‌کند.



به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محققان مرکز تحقیقات آلزایمر انگلستان، 800 زن سوئدی میانسال را طی بازه‌های زمانی متفاوت و در سال‌های 1974، 1980، 1992 و 2000 مورد مطالعه قرار دادند.



از این زنان خواسته شد که نوع حوادث عاطفی ناشی از عوامل استرس زای روانی را که برایشان طی مدت میانسالی اتفاق افتاده، از میان 18 مورد معمول مانند طلاق، مشکلات شغلی، اختلاف با فرزندان، از دست دادن همسر و ...انتخاب کنند.



طی این پژوهش مشخص شد که بیش از یک چهارم زنان، حداقل از یکی از عوامل استرس‌زا رنج برده‌اند و این در حالی است که 23، 20 و 16 درصد از زنان نیز به ترتیب از دو، سه، چهار و بیشتر از آن، با عوامل استرس‌زا روبرو شده بودند.



153 زن یعنی حدود 19 درصد از زنان طی مدت این تحقیق و در میانگین سن 78 سالگی به زوال عقل مبتلا شده بودند و 104 نفر نیز به ابتلا به آلزایمر در آینده‌ای نزدیک تشخیص داده شدند.



محققان درباره نتایج به دست آمده می‌گویند: عوامل استرس‌زای معمول می‌تواند پیام‌های طولانی مدت جدی را بر سلامت بدنی و روانی افراد بر جای بگذارد. همانطور که در این تحقیق تعداد عوامل استرس‌زای روانی در زنان میانسال با وقوع پریشانی و آلزایمر تا چهار دهه بعد مرتبط بود.



این پژوهش در مجله پزشکی بریتانیا تحت عنوان (BJM) منتشر شده است.

پنج شنبه 11/7/1392 - 21:43 - 0 تشکر 659178


استرس زنان میانسال خطر ابتلا به زوال عقل در سالمندی را افزایش می‌دهد






محققان طی پژوهشی دریافتند که افزایش استرس در زنان میانسال، خطر ابتلا به زوال عقل را در دوران سالمندی را بیشتر می‌کند.



به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محققان مرکز تحقیقات آلزایمر انگلستان، 800 زن سوئدی میانسال را طی بازه‌های زمانی متفاوت و در سال‌های 1974، 1980، 1992 و 2000 مورد مطالعه قرار دادند.



از این زنان خواسته شد که نوع حوادث عاطفی ناشی از عوامل استرس زای روانی را که برایشان طی مدت میانسالی اتفاق افتاده، از میان 18 مورد معمول مانند طلاق، مشکلات شغلی، اختلاف با فرزندان، از دست دادن همسر و ...انتخاب کنند.



طی این پژوهش مشخص شد که بیش از یک چهارم زنان، حداقل از یکی از عوامل استرس‌زا رنج برده‌اند و این در حالی است که 23، 20 و 16 درصد از زنان نیز به ترتیب از دو، سه، چهار و بیشتر از آن، با عوامل استرس‌زا روبرو شده بودند.



153 زن یعنی حدود 19 درصد از زنان طی مدت این تحقیق و در میانگین سن 78 سالگی به زوال عقل مبتلا شده بودند و 104 نفر نیز به ابتلا به آلزایمر در آینده‌ای نزدیک تشخیص داده شدند.



محققان درباره نتایج به دست آمده می‌گویند: عوامل استرس‌زای معمول می‌تواند پیام‌های طولانی مدت جدی را بر سلامت بدنی و روانی افراد بر جای بگذارد. همانطور که در این تحقیق تعداد عوامل استرس‌زای روانی در زنان میانسال با وقوع پریشانی و آلزایمر تا چهار دهه بعد مرتبط بود.



این پژوهش در مجله پزشکی بریتانیا تحت عنوان (BJM) منتشر شده است.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.