سلام؛ عید سعید قربان وفرا رسیدن دهه ولایت را به همه مسلمانان وولایت مداران تبریك وتهنیت عرض می كنم
به نام خدا با سلام خدمت شما یاران صمیمی، فرارسیدن عید سعید قربان ودهه ولایت را خدمت شما تهنیت وشادباش عرض می کنم. امید وارم این ایام سراسر شادی وموفقیت وخیر وبرکت وتعالی پیشرفت برای شما باشد وان شاءالله بتوانیم ازاین روزها زاد وتوشه برگیریم باری امروز روز عرفه است وان شاءالله از دعای امام حسین(ع)دراین روز فراموش نکنیم وخود راازاین فیض عظیم محروم نکنیم. دعاهاییکه اززبان این بزرگواران به آسمان اوج می گیرند همان چیزی است یک بنده باید به معبود خودش بگوید اینگونه دعاها ازعمق وژرفای مافوق توانایی یک انسان عادی بر خوردار است.... التماس دعا دارم
بنام خدا با سلام ! خواجه عبدالله انصاری می گوید: «بدی را بدی كردن سگساری است. خوبی را خوبی كردن خرخاری است. بدی را نیكی كردن كار خواجه عبدالله انصاری است.»
وی معتقد است : دو نوع رفتار اول یعنی بدی را بدی كردن ونیكی را نیكی كردن هردو رفتاری است كه حیوانات هم در مقابل همدیگر انجام می دهند. رفتار نوع اول كه جای خود دارد اما رفتار نوع دوم یعنی: نیكویی در مقابل نیكویی، گویا رفتاری است انسانی ودر عرف عام منشی است پسندیده وحتی در قرآن مقدس به نحوی به آن فرمان داده شده ایم (هل جزاءالاحسان الاالاحسان)اما این رفتار را هم پیرهرات حیوانی می داند.ومعتقد است حیوانات و جنبه حیوانی انسان هم این قدر شرافت دارد كه نیكی را به نیكویی پاسخ دهد. او در فراز آخربا این خصیصه انسان را می ستاید كه : بدی را به نیكویی پاسخ دهد ودر مقابل بدی خوبی كند. به عبارتی : در پاسخ به كنشهای انسانها واكنشی انسانی از خود نشان دهد وبا جنبه انسانی خود با دیگران برخورد نماید حسینی skhosaini@gmail.com www.hosaini.blogfa.com
بنام خدا باسلام خدمت شما دوستان گرامی؛ شهادت امام محمد باقر(ع)شکافنده علوم وپنجمین اخترتابناک آسمان امامت وولایت را خدمت شما تسلیت وتعزیت عرض می کنم امیدوارم از رهروان واقعی آن امام بزرگوار به شمارآییم باری، من باب تیمن وتبرک حدیثی از آن امام همام خدمت شماعرض می کنم
الکمال کل الکمال:التفقه فی الدین والصبرعلی النائبه وتقدیر المعیشه امام دراین حدیث شریف تمام کمالات را در سه چیز می دانند: تفقه در دین یعنی دین فهمی که البته بادانستن دین متفاوت است تفقه به معنای دانستن یک چیز با تمام جزئیات است وازاین نظر با دانستن تفاوت داردکه به طور اجمال هم اگر چیزی را بدانیم دانستن صدق می کند صبر در مقابل گرفتاریها از موارد دیگری است که امام ان را کمال می دانند مورد بعدی که امام آن را کمال می دانند تقدیر معیشت ویا به عبارتی اندازه نگه داشتن زندگی است چنانچه ملاحظه می شود این فراز سخن امام چنان عام وشامل است که ابعاد مختلف زندگی را دربرمی گیرد:از گزینه های رفتاری گرفته با افراد مختلف وفرزند وزن وخانواده وپدر ومادر وسایر افراد تاابعاد اقتصادی زندگی وحفظ تعادل درآن بخشها... حسینی skhosaini@gmail.com www.hosaini.blogfa.com
قال الصادق (ع ): لایعد العاقل عاقلاحتی یستکمل ثلاثا: اعطاءالحق من نفسه علی حال الرضا والغضب،وان یرضی للناس مایرضی لنفسه،واستعمال الحلم عند العثرة خردمند را نتوان خردمند شمرد،مگرآن گاه که سه چیز را کاملا داشته باشد :در حال خشم وخوشنودی حق را به حق دار بدهد،برای مردم آن پسندد که برای خود می پسندد ودر هنگام دیدن لغزش از کسی،بردباری به خرج دهد
همچنین می فرمایند: کمال العقل فی ثلاثة: التواضع لله،وحسن الیقین،والصمت الا من خیر کمال خرد در سه چیز است : خاکساری در برابر خدا ، داشتن یقین نیکو وخاموش ماندن بجز از سخن نیک میزان الحکمه ج۸ص۳۹۰۶
به نام خدا با سلام خدمت عزیزان تبیانی ، امیدوارم خوش وخرم باشید، خوشحالم که در جمع شما هستم وتوفیق حضور پیداکردم . باری ، انسانهای موفق کسانی هستند که در زندگی دارای هدف بوده وبرای رسیدن به آن تلاش می کنند. البته تلاش بدون برنامه ریزی هم آنچنان که باید موجب موفقیت نمی شود. پس باید هدفمند بود وبرای رسیدن به آن برنامه ریزی نمود و تلاش پی گیر داشت : رهرو آن نیست که گهی تند وگهی خسته رود *******رهروآن است که آهسته وپیوسته رود امام حسین(ع)زندگی را تلاش وکوشش درراه عقیده می دانند: انما الحیاة عقیدة وجهاد برای همه شما عزیزان آرزوی موفقیت وسعادت دارم
با سلام خدمت شما وعرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام جواد(ع) حدیثی از آن امام بزرگوار خدمت شما تقدیم می کنم می فرمایند: اظهار الشیء قبل ان یستحکم مفسدة له بیان یک عمل قبل از استحکام آن عمل، موجب فساد وبه انجام نرسیدن آن كار می شود
تحف العقول ص۴۵۷
بنام خدا باسلام خدمت شما بازدید کنندگان گرامی سایت.
فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را خدمت شما تبریک عرض می کنم امیدوارم طاعات وعبادات شما مورد قبول حضرت حق قرار بگیرد.
باری،باز رمضان آمد تا راه ورسم مبارزه با نفس اماره را بیاموزد.رمضان آمد تا در طی یک ماه تمرین تقویت اراده باشد.رمضان آمد تاکسانی که در برنامه ریزی زندگی ضعیفند، در پر تو آن تقویت شوند،رمضان آمد تا ازفقر و محرومیت فقرا ومحرومان وتشنگی وگرسنگی آنها با خبر شویم.رمضان آمد تا ازتشنگی وگرسنگی آخرت اندکی چشیده وخودرا برای داشتن آخرتی بهتر آماده کنیم.رمضان آمد تا سلامتی را برایمان به ارمغان بیاورد و علم امروز هم بر (صوموا تصحوا)صحه می گذارد زیرا: (الاسراف فی الاکل رأس کل داء)
.رمضان فرصتی است برای عبادت بیشتر، رابطه نزدیکتر با خالق و... اما گذشته ازهمه اینها اطاعت از حکیم مصلحت اندیش وخالق و معبود است که برای بندگانش مهربان است وبهتر از هرکسی مصلحت آنها را می فهمد..آری رمضان مصالح زیادی دارد اما برای بندگان بهتر است از همه آنها بگذرد و تمام آنها را در تعبد خلاصه کند
التماس دعا داریم
بسیاری از انسانها با تکیه به عقل وخرد خویش می خواهند کلیه مسائل هستی را حل کنند وحتی درباره آنچه که درپنجه عقل و خرد او در نمی آید (اما اجمالا اندیشه اش به وجود آنها اذعان دارد مانند جهان غیب،خدا،روح و...) با تکیه بر عقل وخرد واحیانا علم، دست به توجیه وتفسیر آنها بزند در حالیکه از درک حقیقت آنها عاجز است. انسان دراین مسیر گام برداشته و لا اقل سعی داشته تا خویشتن خویش را بشناسد واحتمالا بر اساس این شناخت خود برای او وطیفهای بی نهایت گوناگونش برنامه سعادت همیشگی تدوین نماید اما نتیجه تلاشهایش دراین مسیر کتابی قطوری شد بنام(انسان، موجودی ناشناخته). در یک نگاه کلی به نظر می رسد به نتیجه خوبی رسیده باشد. زیرا انسان هنوز نتوانسته به تمام ریزه کاریهای بعد جسمانی خودش برسد چه رسد به روح که همچنان سر بسته در هاله ای از ابهام باقی می ماند(اگر خداوند آن را رمز گشایی نکند)دلیلش هم روشن است می توانیم به عنوان یکی از ادله به کام مرگ رفتن هر روزه انسانها را ذکرکنیم چرا که اگر انسان شناخت کاملی از بدن خود ودگرگونیهای آن می داشت حتما برای بیماریهای آن نیز چاره جویی می کرد پس برای تدوین برنامه ای جامع نیازمند به منبعی هستیم که شناخت کاملی از ما داشته وازتمام ابعاد وجودی ما آگاهی کامل داشته باشد واو کسی جز خالق نیست اوست که هم ابعاد روحی وهم جسمی انسان را در تدوین بر نامه سعادت، در نظر دارد اوست که سعادت را برای انسان تعریف می کند زیرا از هرکسی بهتر آن را می داند اوست که به ابعاد ثابت ومتغیر انسان آگاهی دارد وبر اساس آن دو گزینه برنامه ریزی می کند...البته تمام این گفته ها به معنای تعبد صرف نیست. بدین معنا نیست که کورکورانه از دستوراتش اطاعت نماییم(اگرچه که بعد اثبات وثوق چنین منبعی تعبد هم خلاف عقل نیست) بلکه هم او چراغی در درون ما برای تمیز درست از نادرست وحق از باطل قرار داده است و او بایستی ما را به اطاعت ازآن فرا بخواند اما این نکته را باز تأکید می کنیم که بسیاری ازجاها را با این چراغ نمی توان دید وبرای تکمیل آن نیازمند منبع بیرونی هستیم.
اکنون سؤال اساسی درباره اسلام است. در میان دیانات مختلفی که وجود دارند، چه زائده افکار نخبگان بشری یا آسمانی ووحیانی، دینی که کاملتر از همه است وحتی گزاره های خرد گریز هم ندارد چه برسد به خرد ستیز وهمه گزینه های آن مطابق با موازین عقلی است، اسلام است. البته باید سالها از عمر خود مایه گذاشت ودرباره آن تحقیق کرد، یا سیره عقلایی بشر را که مراجعه به متخصص فن هست، پذیرفت و زیر و بم اسلام را از کسانی پرسید که درباره آن کار کرده اند.البته این بنده چنین ادعایی ندارد واین چند سطررا هم از باب وظیفه وآنچه به نظرم می رسید بیان داشتم ودرهر قسمت آن آماده پاسخگویی هستم البته مطلب بیشتر از آن است که در این چند سطر به نگارش درآمده است... حسینی skhosaini@gmail.com www.hosaini.blogfa.com