• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1267
تعداد نظرات : 1077
زمان آخرین مطلب : 5488روز قبل
شعر و قطعات ادبی

قطعه ی گمشداه ی از پر پرواز كم است

یازده بار شمردیم یكی باز كم است

این همه اب كه جاریست نه اقیانوس است

عرق شرم زمین است كه سرباز كم است

دوشنبه 19/12/1387 - 13:7
شعر و قطعات ادبی

عشق یعنی آتش افروخته عشق یعنی خیمه های سوخته

عشق یعنی حاجی بیت الحرام دل بریدن ها وحج ناتمام

عشق یعنی غربت نور دومعین عشق یعنی گریه برقبر حسین

عشق را گویم فقط در یك كلام یا ابوالفضل وحسین و والسلام.

دوشنبه 19/12/1387 - 12:47
شعر و قطعات ادبی

شفاعت بی حسین معناندارد

قیامت بی حسین غوغاندارد

حسینی باش تافردا نگویند

چراپرونده ات امضا ندارد

دوشنبه 19/12/1387 - 12:1
دعا و زیارت

از عشق تو گفتیم و نمك گیـر شدیـم      تا ساحل چشمان تـو تـكثیـر شدیـم

 

گفـتـنـد غروب جـمـعـه خـواهـی آمـد       آنـقـدر نیــامـدی كـه مـا پـیـر شدیـم

دوشنبه 19/12/1387 - 11:35
دعا و زیارت

آن که بی باده کند جان مرا مست کجاست ؟       آن که بیرون کند از جان و دلم دست کجاست؟

 

آن که سوگند خورم جز به سر او نخورم              آن که سوگند من و توبه ام اشگست کجاست؟

شنبه 17/12/1387 - 20:2
فلسفه و عرفان

ابان بن تغلب از حضرت صادق نقل كرده است كه : آن حضرت فرمود: كسى كه از ظهر پنج شنبه تا ظهر جمعه بمیرد خداوند عذاب و فشار قبر را از او برطرف مى كند و براى او برات آزادى از فشار قبر را مقرر مى گرداند.
و از امام باقر علیه السلام نقل شده است : كسى كه شب جمعه بمیرد خداوند نامه آزادى و برائت از آتش را به او كرامتى فرماید و كسى كه روز جمعه بمیرد از آتش جهنم نجات پیدا مى كند و نیز فرمود: كسى كه شب یا روز جمعه بمیرد عذاب قبر از او برداشته مى شود

جمعه 16/12/1387 - 10:15
فلسفه و عرفان

گذاشتن جریدتین زیر بغل میت (و آن دو چوب تر از نخل یا چیز دیگر است ) عذاب قبر را برطرف مى كند.
زراه گوید: به امام باقر علیه السلام عرض كردم : وقتى انسان مى میرد چرا جریدتین با او دفن مى كنند؟ حضرت فرمود: براى این كه تا زمانى كه آن دو چوب تر باشند عذاب از میت برداشته مى شود و حسابرسى از او نمى كنند؛ زیرا عذاب قبر و حساب در یك روز و یك ساعت مى باشد و آن هم از وقتى است كه میت را داخل قبر مى كنند تا موقعى كه بستگان از سر قبر او برمى گردند. اما بعد از خشك شدن آن دو چوب ، دیگر میت را عذاب نمى كنند.
حضرت رسول صلى الله علیه و آله به قبرستانى عبور كرد، دید صاحب قبرى را عذاب مى كنند فرمود: دو چوب تر بیاورید، وقتى آوردند یكى را بالاى سر میت و دیگرى را پائین پاى میت دفن كرد.
عرض كردند: یا رسول الله ! چرا چنین كردید؟ فرمود: براى این كه عذاب او تخفیف پیدا كند و تا وقتى این دو چوب تر باشد او را عذاب نمى كنند.
نیز حضرت صادق علیه السلام فرمود: جریدتین كه با انسان دفن مى شوند، هم براى مؤ من نفع دارد و هم براى كافر

 

جمعه 16/12/1387 - 10:15
فلسفه و عرفان

همین طور كه در عالم برزخ به نعمت ها و ثواب هاى بعضى از مردم كه مؤ سسات خیریه بنا نهاده و باقیات الصالحات از خود باقى گذاشته اند اضافه مى شد و در پرونده نیك آنها ثبت مى گردد، بعضى از مجرمان و خیانتكارانى هم هستند كه بعد از مرگشان بر اعمال زشت آنها اضافه مى شود و عذابشان بیشتر مى گردد.
از باب مثال ، كسى كه كارخانه مشروب سازى یا مركز فساد و فحشاء براى به انحراف كشاندن جوانان تهیه كند و عده اى از مردم مال دار وقتى بناهاى فساد را دیدند آنها هم بروند و در مكان هاى دیگر همین بناها را آماده كنند طبق روایاتى كه مى فرمایند: كسى كه سنت بدى را در جامعه بنیان نهد و سپس دیگران از او پیروى نمایند هر بار كه آن سیره و روش ، مورد عمل واقع شود در پرونده مؤ سس آن ، خواه زنده باشد یا مرده ، گناه تازه اى ثبت مى شود و مستحق كیفر جدیدى مى گردد.
امام باقر علیه السلام فرمود: هر بنده اى از بندگان خدا كه روش گمراه كننده اى را بین مردم بنیان نهد براى او گناهى همانند گناه كسانى است كه مرتكب آن عمل شده اند بدون آنكه از گناه عاملین آن كاسته شود

 

جمعه 16/12/1387 - 10:14
فلسفه و عرفان

پیامبر فرمود: آن شبى كه مرا به آسمانها سیر دادند به عده اى برخوردم كه لبهاى خود را با قیچى هاى آتشین مقراض مى كردند، گفتم : اى جبرئیل ! اینها چه كسانى هستند گفت : خطبا و سخن گویان در دنیا هستند كه مردم را امر به معروف مى كردند و خود عمل نمى كردند

جمعه 16/12/1387 - 10:14
فلسفه و عرفان

پیامبر فرمود: شب معراج در سیر خود به زنانى رسیدم كه  آویزان بودند. از جبرئیل پرسیدم : اینها چه طایفه اى هستند؟ گفت : زنانى مى باشند كه مال شوهران خود را به اولادانى كه از شوهر قبلى خود پیدا كرده اند مى دادند.
بعد از آن فرمود: غضب خدا بر زنانى است كه در قوم و جمعیتى داخل كنند كسانى را كه داخل آن قوم و جمعیت نیستند و آنها را بر اسرار آن قوم آگاه نمایند و اموال و سرمایه آنها را به ایشان بخورانند و آنان را صاحب حق بدانند

جمعه 16/12/1387 - 10:14
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته