برگزاری دومین کنفرانس کارآفرینی کیترینگ وصنایع سازگار با محیط زیست
سیدمهدی
حسینی، مدیرکل روابط عمومی واموربین الملل سازمان حفاظت محیط زیست با
اشاره به ایجادواحدکارآفرینی براساس بند ج ماده 155 مصوبه هیئت دولت
درآبانماه سال 84 ،افزود: باتوجه به اینکه سازمان نقش سیاستگزاری ونظارتی
دارد ویکی ازمباحث مهم درکشورهای توسعه یافته کارآفرینی سازمانی می باشد و
باتوجه به آراء صاحبنظران صنعت ودانشگاه وقوانین محیط زیستی دست به تهیه
دستورالعمل هایی برای ادارت کل خود و واحدهای محیط زیست صنایع بزند
وراهکاری جهت ایجاد کارآفرینی ، کسب وکاروتسهیلات منطبق با قانون برای
شکوفایی اقتصادی تهیه نماید ، این همایش قصد جلب آراء ونظرهای صاحبان
صنایع وخدمات کیترینگ همسو با این اهداف را دارد.
رئیس کمیته تخصصی
کارآفرینی سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص علت نام گذاری این همایش گفت :
باتوجه به نامگذاری سال 1387 بنام سال نوآوری وشکوفایی وهمچنین نمایش
دستاوردهای 30 ساله نظام توسط هریک ازدستگاههای دولتی برآن شدیم ما نیز
مجموعه فعالیتهایی که درزمینه کارآفرینی در یکی ازشاخه های مهم کسب
و کار و مهم جامعه انجام داده ایم معرفی نماییم که عمده ترین و مهمترین آن
درصنایع مرتبط با زیرشاخه های کیترینگ ( تهیه ، طبخ وتوزیع غذا) بوده است
وچون این نوآوریهای بخش خصوصی وکارآفرینان منجر به شکوفایی اقتصادی ومطابق
با معیارهای بهداشتی وسلامتی بوده است بیشترمورد توجه قرارگرفته است.
سیدمهدی
حسینی ، مدیرکل روابط عمومی واموربین الملل سازمان حفاظت محیط زیست با
اشاره به ارتباط کیترینگ با کارآفرینی ومحیط زیست گفت : یکی از مهم ترین
مباحث درصنعت کیترینگ صنعت بسته بندی وهمچنین مبحث ماشین آلات وتجهیزات
تولید غذا می باشد. بنابراین اینکه از چه بسته بندی استفاده شود که تجدیدپذیر باشد ویا اینکه ازچه ماشین آلات وتجهیزاتی استفاده شود که گرما ودود
کمترتولید کنند وکمتر انرژی مصرف کنند ، ازسوختهای فسیلی استفاده نشود و یا
از چه تکنولوژیهایی استفاده شود که آب کمت مصرف شود یا کمتر آلوده شود
از مباحث مهم درپرورش خلاقیت و نوآوری کارآفرینان و متعاقب بهره گیری ازآنها
در صنایع کیترینگ می باشد وچون سیاستگزار سازمان محیط زیست می باشد می تواند
با ابلاغ و اطلاع رسانی دستاوردهای صنایع ازطریق همایش ها و نمایشگاهها،
بهترین ها را جهت بهره برداری معرفی نماید.
وی، افزایش سطح آگاهی
زیست محیطی مدیران ، کارشناسان ومحققان درصنعت کیترینگ ، معرفی
استانداردهای صنعت کیترینگ و محیط زیست، جهت ارتقاء توانمندی ها، بررسی
تاثیرات متقابل صنعت کیترینگ و گردشگری ب رمحیط زیست و بررسی ضرورت های علمی، آموزش و اجرای روشهای موفق کیترینگ سازگار با محیط زیست ومعرفی رویکردهای
نوین بازاریابی ومدیریت فروش در صنعت کیترینگ سازگار با محیط زیست از دیگر
اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: مدیران ارشد،
معاونین و نمایندگان بخش دولتی و خصوصی فعال در حوزه صنعت کیترینگ و
گردشگری، صاحبان صنایع وابسته و موسسات خدماتی مرتبط با صنعت کیترینگ،
اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها، دانشجویان، کارشناسان، مهندسین و
پژوهشگران ،کارآفرینان و سرمایه گذاران .، مدیران رستوران ها، تالارهای
پذیرائی، فست فودها، آشپزخانه های صنعتی و پیمانکاری های غذای شرکتها و
کارخانجات از مخاطبین کنفرانس صنایع کیترینگ سازگاربا محیط زیست می باشد.
سیدمهدی
حسینی دبیرکنفرانس کارآفرینی کیترینگ، محیط زیست و سلامت، کارآفرینی،
کیترینگ و استانداردهای محیط زیست، اقتصاد محیط زیست و کارآفرینی،
کیترینگ از نگاه آموزش و فرهنگ سازی محیط زیست ازموضوعات و محورهای اصلی
کنفرانس برشمرد.
گفتنی است کیترینگ به معنی تهیه، طبخ و توزیع غذای آماده
جهت سرویس بیرون بر اطلاق میشود.
«۱۳۸۷/۱۲/۵»
شبکه خبری صنایع غذایی ایران