• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن امور تربیتی > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
امور تربیتی (بازدید: 2469)
شنبه 28/10/1392 - 10:14 -0 تشکر 681409
معلم موفق

« به نام خداوند بخشنده و مهربان »

با سلام؛

با توجه به حساسیت شغل معلمی و مسئولیت بزرگی که بر دوش این عزیزان است، به نظر شما یک معلم با دارا بودن کدام ویژگی ها می تواند در ایفای نقش خود در مقام یک رهبر موفق عمل کند؟

يکشنبه 29/10/1392 - 19:34 - 0 تشکر 681630

به عقیده « پیرل » ویژگی های معلمی که در ایفای نقش خود در مقام رهبر به طور موفقیت آمیز عمل می کند اینگونه است:

1-تنوع و گوناگونی را ترغیب می کند.

یعنی...؟
به نظر شما منظورش از بیان این ویژگی چیست؟

دوشنبه 30/10/1392 - 9:37 - 0 تشکر 681708

به نام خدا و سلام
در آموزش برخی مفاهیم علوم روشی داریم تحت عنوان"روش بارش فكری یا روش بارش مغزی"
در این روش معلم از دانش آموزان می خواهد در پاسخ به یك سوال هر چه به ذهنشان رسید بیان كنند و هیچ عكس العملی در قبال درستی یا نادرستی جوابها نشان نمیدهد پس از جمع شدن پاسخ های مختلف با خود دانش آموزان درباره پاسخها به بحث می نشیند در این راهكار دانش اموز محصور در یك مسیر خاص نمی شود و به جوابهای گوناگون فكر می كند و از انحصار خارج می شود به نظرم این یك نمونه از ایجاد تنوع در كلاس توسط معلم است برای پرهیز از محدود كردن ذهن كودك

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

دوشنبه 30/10/1392 - 11:33 - 0 تشکر 681732

سلام
جناب teachman ممنون از همراهیتون،من همیشه از تجربیات ارزشمند شما کمال استفاده رو می برم.

کاملا درسته ،معلم با این ویژگی غالبا به شنیدن عقاید و نظرات جدید دانش آموزان تمایل نشان می دهد ، به همین دلیل دانش آموزان خود را به مشارکت در بحث و مجادله آزاد تشویق می کند.

دوشنبه 30/10/1392 - 11:39 - 0 تشکر 681733

2- پر انرژی بودن معلم در بحث و گفت و گو

به نظر میاد این ویژگی لازمه و در ادامه ویژگی اول است.
به نظر شما اینطور نیست؟

چهارشنبه 2/11/1392 - 9:12 - 0 تشکر 681941

معلمی که در رهبری موفق است وقتی بحثی پیش می آید برای دفاع از اعتقادات ، نگرش هاو باورهای سالم، صحیح و مبتنی بر عقل سلیم و دور از هر گونه تعصب و یکسونگری، آمادگی دارد.

چهارشنبه 2/11/1392 - 9:19 - 0 تشکر 681943

3- برای مصالحه و توافق شرافتمندانه آماده است.

در هر نظام آموزشی، مواردی در کلاس درس پیش می آید که دانش آموزان علاقه مند به زمینه خاصی، به بحث در کلاس می پردازند. این بحث در نهایت، به نتایج آموزشی مثبت منتهی می شود که در صورت صلاحدید معلم، شاگردان می توانند از مهارت و توانایی دستیابی به نوعی توافق و مصالحه شرافتمندانه و مبتنی بر واقعیت های زندگی در کلاس بهره مند شوند.

برداشت من از این ویژگی اینه که دانش آموزان هم با توافق معلم می تونن در فرایند یاددهی و یادگیری فعالانه شرکت کنن و صرفا منفعل نباشن.

شما چه برداشتی داشتین؟

چهارشنبه 2/11/1392 - 14:11 - 0 تشکر 682011

sadatmousavi2 گفته است :
[quote=sadatmousavi2;646937;681733]2- پر انرژی بودن معلم در بحث و گفت و گو

به نظر میاد این ویژگی لازمه و در ادامه ویژگی اول است.
به نظر شما اینطور نیست؟

معلمی که در رهبری موفق است وقتی بحثی پیش می آید برای دفاع از اعتقادات ، نگرش هاو باورهای سالم، صحیح و مبتنی بر عقل سلیم و دور از هر گونه تعصب و یکسونگری، آمادگی دارد.



به نام خدا و سلام
بعضی معلمها از شلوغ شدن کلاس می ترسند و به همین دلیل نمی گذارند مطالبی که نیاز به بحث و گفت و گو دارند تو کلاس خیلی مطرح بشن در حالیکه دانش آموز ما در همین بحثها مطالب علمی زیادی می اموزد و در ضمن به توانایی هایی می رسد که به اجتماعی شدنش کمک می کنه
تو همین بحثها رعایت نوبت،احترام به دیگران،تحمل نظر مخالف و....... را یاد می گیره

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

چهارشنبه 2/11/1392 - 14:16 - 0 تشکر 682013

sadatmousavi2 گفته است :
[quote=sadatmousavi2;646937;681943]3- برای مصالحه و توافق شرافتمندانه آماده است.

در هر نظام آموزشی، مواردی در کلاس درس پیش می آید که دانش آموزان علاقه مند به زمینه خاصی، به بحث در کلاس می پردازند. این بحث در نهایت، به نتایج آموزشی مثبت منتهی می شود که در صورت صلاحدید معلم، شاگردان می توانند از مهارت و توانایی دستیابی به نوعی توافق و مصالحه شرافتمندانه و مبتنی بر واقعیت های زندگی در کلاس بهره مند شوند.

برداشت من از این ویژگی اینه که دانش آموزان هم با توافق معلم می تونن در فرایند یاددهی و یادگیری فعالانه شرکت کنن و صرفا منفعل نباشن.

شما چه برداشتی داشتین؟

به نام خدا و سلام
البته با شما موافقم و برداشت شما را قبول دارم
گاهی مواقع در یک کلاس ممکن است دانش آموزان به بحثی علاقمند باشند که خیلی هم مربوط به محتوای درسی شون نیست ولی پرداختن به اون می تونه یادگیری های خوبی را در پی داشته باشه
مثلا برخی مباحث سیاسی یا بحث روی مسایل اقتصادی و مشکلات و یا انتخابات
در اینگونه بحثها ممکن است به نظر برسه که موضوع اصلا ارتباطی با درس ندارد ولی پرداختن به اونها در اوقات فراغت کلاس می تونه به درک صحیح تر مطالب اموزشی کمک کنه
البته این برداشت من بود
البته برای این موارد مثالهایی دارم اگر لازم می دونید بگم!!!!

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

پنج شنبه 3/11/1392 - 10:22 - 0 تشکر 682123

سلام
teachman گرامی ، با شما موافقم، بعضی از معلم ها به دلیل برهم نخوردن نظم کلاس همیشه سعی میکنن که سخنگو باشن و دانش آموزان نیز شنونده، در صورتی که اگر معلم اجازه بده که بحث های مختلف در کلاس مطرح بشه ( البته به جای خودش ) هم جذابیت کلاس بالا میره و دانش آموزان نیز از کسالت و یکنواختی خسته نمیشن، هم اینکه به یادگیری فعال منجر میشه.

معلم می تونه در دل همین مباحث آموزش های مختلف رو هم بگنجونه که دانش آموز غیر مستقیم با اونا آشنا میشه.

پنج شنبه 3/11/1392 - 10:24 - 0 تشکر 682124

teachman گفته است :
[quote=teachman;646937;681943]
به نام خدا و سلام
البته با شما موافقم و برداشت شما را قبول دارم
گاهی مواقع در یک کلاس ممکن است دانش آموزان به بحثی علاقمند باشند که خیلی هم مربوط به محتوای درسی شون نیست ولی پرداختن به اون می تونه یادگیری های خوبی را در پی داشته باشه
مثلا برخی مباحث سیاسی یا بحث روی مسایل اقتصادی و مشکلات و یا انتخابات
در اینگونه بحثها ممکن است به نظر برسه که موضوع اصلا ارتباطی با درس ندارد ولی پرداختن به اونها در اوقات فراغت کلاس می تونه به درک صحیح تر مطالب اموزشی کمک کنه
البته این برداشت من بود
البته برای این موارد مثالهایی دارم اگر لازم می دونید بگم!!!!



سلام
حتما، ما از تجربیان شما کمال استفاده رو میبریم.
ممنون

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.