• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن معارف > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
معارف (بازدید: 1357)
چهارشنبه 29/6/1385 - 21:8 -0 تشکر 6222
جواب میخوام...........!!

سلام

یه سوال داشتم و البته جواب می خوام........

مگه نمی گن خدا بهترین دوست ماست پس چرا باید از اون بترسیم؟

مگه میشه یکی از بهترین دوستش بترسه؟

پنج شنبه 6/7/1385 - 14:47 - 0 تشکر 6485

دوست عزیز امیدوارم بتونم شما رو قانع کنم : به طور مثال شما یه دوست داری که خیلی مهربونه و با شما صمیمیه و شمکا رو از صمیم دل دوست داره و تمام فکر و خیالش سعادت و کامیابی شماست در این صورت شما هیچ ترسی از این دوست نداری چون مطمئنید او شما رو دوست دارد اگه شما کاری بکند که درست نباشد و با اعتقادات و تفکرات دوست شما مغایرت داشته باشد پس مطمئن باشید که دوست شما از دست شما ناراحت شده و اگر شما بدونید که کاری که کرده اید کار نادرستی بوده و بدونید که دوست شما از انجام این کار ناراحت میشود پس صد در صد از او میترسید زیرا او قدرت دارد و در مورد خداوند متعال نیز همین گونه می باشد . امیدورام که تونسته باشم شما رو قانع کنم . سوال قشنگی بود امیدوارم بازم با هم ارتباط داشته باشیم.

  میل من:     hossein_khosravipanah@yahoo.com

و السلام علی من طبع الهدی       

شنبه 7/11/1385 - 21:57 - 0 تشکر 8423

باعرض سلام

امید وارم که بتوانم شمارا قانع کنم در اینکه خدا بهترین دوست ما است شکی نیست و همین طور

 بهترین دوست  همیشه خیر وصلاح بندگانش را می خواهد هدف ما از زندگی در این دنیا معرفت به خدا و در نهایت رسیدن به عشق خداست .طبیعی است که  تمامی اعمالی که ما بندگان انجام می دهیم هم می تواندما را به این هدف نزدیک کند و هم ما را دور سازد.در حقیقت اگر ما هدف زندگی که رسیدن به عشق پروردگار است را درک کرده باشیم تمامی اعمال خود را زیر زربین خواهیم گرفت چرا که اندکی غفلت می تواند ما را از رسیدن به این هدف والا باز دارد وممکن است پروردگار از ما ناراحت شود و این در عشق جایی ندارد.

ضمنا  به عقیده من این جمله شما که چرا باید از خدا بترسیم جمله درستی نیست در حقیقت ما باید از کندی حرکت درراه رسیدن به عشق پروردگار هراسان باشیم همانطور که مولایمان آقا امیرالمومنین علیه السلام در دعای کمیل خود خطاب به ذات مقدس  یگانه پروردگارعالم می فرماید (( یا الهی و سیدی و مولای و ربی   صبرت علی عذابک      فکیف اصبر علی فراقک))((ای خدای من و سید و مولای من و پرور دگار من  بر آتش عذاب تو صبوری میکنم اما چگونه برفراق تو صبوری کنم )) ما  نباید عملی را که موجب ناراحتی معشوقمان می شود انجام دهیم خلاصه اینکه با اندکی تامل در اعمال و رفتارمان می توانیم  جاده ی بی انتهای عشق را بپیماییم دوست عزیز سخن زیاد است عمل کم .ولی با ترک گناه و انجام دستورات الهی که در حقیقت همه آنها به نفع و برای رشد معنوی ما و رسیدن به کمال است می توان نظر معشوق را به خود جلب کرد و در احادیث داریم که عشق خدا به بنده هزار برابر عشق بنده به خداست و زمانی که نظر معشوق جلب شد آن وقت است که دریچه هایی از رحمت بی منتهای الهی به روی ما بندگان نظر شده باز میشود معشوقان اصلی خدا پیامبران وچهارده معصوم هستند و در جاده ی عشق بدون شناخت وعشق به این عزیزان  و قرآن راه به جایی نخواهیم برد 

عزیزم اگر سوال دیگری هم داشتی تا آنجایی که این بنده ی حقیر در توان دارد کوتاهی نمی کنم و امیدوارم  این ارتباط سراسر نور و رحمت   

Abolfazl_amjadi@yahoo.com

همچنان ادامه یابد  التماس دعا  (یا محمد آل محمد صلوات الله)

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.