• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مهدویت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مهدویت (بازدید: 7470)
پنج شنبه 13/5/1390 - 21:47 -0 تشکر 347880
قرار عاشقی 63

بسم الله الرحمن الرحیم

ماه خدا امد.
 ماهی که اگر تو نگاهت را برنگردانی، برای ما ماه رحمت و برکت خواهد شد.
 دعا کن برای قلب ما، برای قلوب مریض و منیب ما. که تو خود دل نشینی، و قلب مریض منیب ما یارای ادراک تورا ندارد.

می گویند زمان غیبت توست.
 اما توکه حاضری، زمان نیست، عصر حضور توست.
اری عصر، عصر اغاز یک دوره نیست، بلکه پایان دوره است، پایان دوره ی تاریک غفلت زده ی بشر امروز.

تو حضور داری، ما همه غایبیم.
ای افتاب امید ما!
 کی طلوع ظهورت را از پشت کوه دلتنگیمان به نظاره بنشینیم؟
کی از چشمه ی اشک فراقت، اشک شوق دیدار تو خواهد جوشید؟

تو نرفته ای که بگویم که بیا؛ تو تنها نگذاشته ای ما را که بگویم بازگرد.
 اقا! ... دست لرزان ِ ما راه ماندگانِ  در این تاریکی را بگیر و مارا بازگردان؛ بازگردان به روشنایی هدایت خود.
اقا! ... مارا بخوان تا بیاییم، دستان مارا بگیر، نوری بیافروز در دل ما، نوری از جنس هدایت خدا.

تو مفهوم زمانی؛ تو صاحب زمانی.
تو صاحب زمانی، همان زمانی که دل ها به شوق دیدار تو هر سحر ناله بر می اورند و با تو دعای عهد را تازه می کنند.
تو صاحب زمانی، همان زمانی که ما با یک یا حسین ع لحظه ی سرخ عشق را، تازه می کنیم.
 تو صاحب همان زمانی هستی که دلها با یا حسین زخم کهنه ی دل خود را تازه می کنند و چون به دنبال دوا می روند، تورا در انتهای این عصر؛تورا میابند که مرهم زخم دل مایی.
تو صاحب قلب عاشقانی، زمان قلب ما را تو بگو! ساعت چند عاشقیست؟

تو امام عصری؛ عصری که رو به پایان است، دوره ی اندوه بشر رو به غروب است و همه ی این غصه های امروز بشر مژده ی صبح زیبای دیدار تو را می دهد.

ماه رجب، امسال گرفت، دل ما خوش که شاید خبری در راه است.

شوق انتظار تو تنها میراثی است که از پدرانم به ارث برده ام. والا همه ی دارایی های پدرانمان را به تاراج ظلم نوین بشری برده اند.

دعا کن، تا که شاید زنگار از دل ما هم برود. این ماه دل ماهم هوایی شده است، هوای دیدار تورا کرده دل و چشم جز اشک ندارد راهی.


عذر تقصیر من کمترین،که نوشتن برای امام صاحب الزمان عج کار بی مقداری مثل من نیست. ولی کلا نتونستن مطلبی پیدا کنم جای خودم بذارم.
شما هرچی کم داره بذارید به حساب سواد کم علی سها.

اولین رفیقی که محبت کرد نظر گذاشت زحمت اون بخش اخر یعنی اینکه در طول هفته چه کنیم رو بکشیم



سخنرانی های ایت الله مجتهدی تهرانی

  دوستان ویدیو ها ویرایش شده البته چهار ویدیوی اخری رو نتونستم پیدا کنم تو کامپپوترم چون اون کلیپ های توی سایت مرصاد مورد داشت سرورش و فعلا بسته است اگر باز شد دوباره براتون می ذارم تو اپارت که راحت هم انلاین بتونید ببینید و هم دانلود کنید.

اگر روی  کلیک کنید مستقیم دانلود می کنه ولی اگر می خواید انلاین ببینید روی متن ها کلیک کنید.


پنج شنبه 13/5/1390 - 22:46 - 0 تشکر 347905

سلام.

عزیزان کلیپ های بالا خیلی کم حجم هستند.دانلود کنید نکاتشون همه اخلاقی هست و من که گوش دادم خیلی استفاده کردم.
ویرایش شد بحث و کلیپ ها اضافه شده.

نظرم اینه نکات اخلاقی که به نظرمون می رسه رو اینجا بذاریم  و سعی کنیم تا اخر هفته به نکاتی که خودمون گذاشتیم عمل کنیم تا دل صاحب الامر عج هم از ما راضی باشه.


امام خمینی (ره):

«و سعی کن از مجالسی که انسان را از یاد خدا غافل می کند پرهیز نمایی که با خو گرفتن به این مجالس، ممکن است از انسان سلب توفیق شود که خود مصیبتی است جبران ناپذیر» (نامه ۶۱/۲/۸ به سید احمدآقا)



آیه الله بهاء الدینی (ره):

«اگر زرنگ هستید، در دستگاه خدا زرنگ باشید» (کتاب نردبان آسمان، ص ۱۸۳)

«نفس از موجودات ناری است و دشمنی آن با انسان، از شرق و غرب هم بیشتر است» (کتاب سیری در آفاق، نوشته حسین حیدری کاشانی، ص ۱۸۱)

«برای رهایی از مشکلات، راه هایی است که بهترین آنها را خود ما حس کرده ایم و به کمک آنها به حاجت هایمان رسیده ایم، که چهار چیز است: نذر کردن گوسفند برای فقرا، خواندن حدیث کساء به طور پی در پی، پرداختن صدقه و ختم صلوات». (کتاب آیت بصیرت، ص ۶۸)

«یاد خدا [صرفاً] سبحان الله و الحمدلله گفتن نیست؛ بلکه یاد خدا آن است که واجبات را انجام دهیم و اگر به محرمات الهی رسیدیم از آن دوری کنیم». (سیری در آفاق، ص ۱۴۶)


علامه طباطبایی (ره):

«ممکن است انسان گاهی از خدا غافل شود و خدا یک تب سخت خطرناک چهل روزه به او بدهد، برای این که یک بار از ته دل بگوید: یا الله». (جرعه های جانبخش، نوشته غلامرضا گلی زوار، ص ۳۸۰)

«گاهی یک عصبانیت، بیست سال انسان را عقب می اندازد». (ز مهر افروخته، نوشته سید علی تهرانی، ص ۸۳)

آیه الله حسن زاده آملی:

«یکی از اهم مراقبات این است که انسان، واردات و صادرات دهانش را مواظب باشد... وقتی واردات انسان هرزه شد، صادرات او هم هرزه و پلید و کثیف می شود؛ یعنی قلم او هرزه و نوشته هایش زهر آگین خواهد شد». (مجموعه مقالات آیه الله حسن زاده، ص ۱۲۶)

«تسویف یعنی سَوفَ سَوفَ کردن، یعنی امروز و فردا کردن، بهار و تابستان کردن، امسال و سال دیگر کردن. [ولی] وقت نیست، و باید به جد بکوشیم تا خودمان را درست بسازیم». (مجموعه مقالات، ص ۱۷۶)

« نزد اولیاء الله مجرب است که اکثار ذکر شریف «یا حیُّ یا قیّومُ یا مَن لا اله الّا انت» موجب حیات قلب است». (کتاب نامه ها بر نامه ها از آیه الله حسن زاده، ص ۲۲۶)


آیه الله کشمیری (ره):

«اگر سوره والعادیات روزی ۱۱۰ مرتبه خوانده شود، روزی حلال فراوان خواهد آمد». (روح و ریحان، نوشته علی اکبر صداقت، ص ۸۱)

«آنان که غیض شدید دارند سوره الم نَشرَح لک صدرک» را چند بار بخوانند که شرح صدر می آورد». (آفتاب خوبان، علی اکبر صداقت، ص ۲۹)

«لاحول و لا قوه الا بالله، روزی صد مرتبه چنان چه در روایت آمده، هفتاد نوع بلا را از انسان دور می کند که آسان ترین آن غم و اندوه است». (آفتاب خوبان، ص ۸۳)


آیه الله تألّهی همدانی:

«رضایت امام بر زیارت امام مقدم است و از همین همدان هم می شود امام را زیارت کرد». (یادنامه آیه الله تألّهی همدانی، ص ۲۲)

« می خواهی بدانی ایمان داری یا نه، ملاحظه کن ببین نماز صبحت قضا شود بیشتر غصه می خوری یا ده تومانت از بین برود». (همان، ص ۹۰)

پنج شنبه 13/5/1390 - 22:48 - 0 تشکر 347908

بنام خدای خوبم
سلام
ممنون سهای گرامی,
از برگزاری قرار, از قلم زیباتون , از دانلودهای عالیتون
اجرتون با آقا(عج)
قرارمون باشه سعی کنیم حداقل به چنتا از سخنان آیت الله مجتهدی که در بالا آمده عمل کنیم
تمرین کنیم...
شاید...

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
جمعه 14/5/1390 - 1:27 - 0 تشکر 347988

خیلیم قرار خوب و قشنگیه.
دستتون درد نکنه بابت کلیپها

   IF I KNEW WHERE HEARTS WOULD CALM DOWN WITH YOUr EMERSIOn

         خدایا توآنی توانی به آنی تپانی جهانی ته استکانی     

   

جمعه 14/5/1390 - 1:42 - 0 تشکر 347998

سلام
بسیار عالی
من کمی بعد شما پست زدم
پست قبلیتونو ندیدم
خیلی خوبه...

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
جمعه 14/5/1390 - 5:39 - 0 تشکر 348047

کتاب شریف مفاتیح الجنان، در اعمال روز جمعه صلواتی را برای امام زمان(عج) نقل کرده است که علاوه بر مضامین عالی نقل شده در آن، دارای فرازی عاشقانه و زیبا برای امام زمان(عج) است.
این صلوات نقل شده از ابوالحسن ضرّاب اصفهانی است که مرحوم حاج شیخ عباس قمی آن را در کتاب شریف مفاتیح الجنان آورده است.
صلوات مذکور از حضرت صاحب الزّمان(عج)روایت شده كه در مكّه بدست ابو الحسن ضرّاب اصفهانى رسیده است.
در فرازی از این صلوات می خوانیم: 

"خدایا، او (امام زمان) را به بهترین آرزوهایش در دنیا و آخرت برسان که تو بر هر چیزی توانایی.
خدایا تازه کن به وسیله او آنچه که از دینت محو شده است و زنده کن با او آنچه که از کتابت تغییر یافته و ظاهر کن با او آنچه از دستوراتت که دگرگون شده است تا دین تو به او برگردد و با دست او تازه و خالص و بی آلایش شود (به گونه ای) که شک و شبهه و باطل و بدعت در آن راه نیابد.
خدایا به نور او روشن کن هرآنچه تاریکی را و با استواری او هرآنچه بدعت را نابود ساز و منهدم کن بعزتش هرآنچه گمراهی را و بشکن به وسیله او هر زورگویی را..." 

در ادامه می توانید متن کامل صلوات امام زمان(عج) را بخوانید:

جمعه 14/5/1390 - 5:39 - 0 تشکر 348048

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ سَیِّدِ الْمُرْسَلِینَ وَ خَاتَمِ النَّبِیِّینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِینَ الْمُنْتَجَبِ فِی الْمِیثَاقِ الْمُصْطَفَى فِی الظِّلالِ الْمُطَهَّرِ مِنْ كُلِّ آفَةٍ الْبَرِی‏ءِ مِنْ كُلِّ عَیْبٍ الْمُؤَمَّلِ لِلنَّجَاةِ الْمُرْتَجَى لِلشَّفَاعَةِ الْمُفَوَّضِ إِلَیْهِ دِینُ اللَّهِ اللَّهُمَّ شَرِّفْ بُنْیَانَهُ وَ عَظِّمْ بُرْهَانَهُ وَ أَفْلِجْ حُجَّتَهُ وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ وَ أَضِئْ نُورَهُ وَ بَیِّضْ وَجْهَهُ وَ أَعْطِهِ الْفَضْلَ وَ الْفَضِیلَةَ وَ الْمَنْزِلَةَ وَ الْوَسِیلَةَ وَ الدَّرَجَةَ الرَّفِیعَةَ وَ ابْعَثْهُ مَقَاما مَحْمُودا یَغْبِطُهُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ الْآخِرُونَ وَ صَلِّ عَلَى أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِینَ وَ قَائِدِ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِینَ وَ سَیِّدِ الْوَصِیِّینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِینَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلِّ عَلَى الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِینَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِینَ،
وَ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ إِمَامِ الْمُؤْمِنِینَ، وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِینَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلِّ عَلَى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ إِمَامِ الْمُؤْمِنِینَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلِّ عَلَى مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ إِمَامِ الْمُؤْمِنِینَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِینَ،
وَ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى إِمَامِ الْمُؤْمِنِینَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِینَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ إِمَامِ الْمُؤْمِنِینَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِینَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلِّ عَلَى الْخَلَفِ الْهَادِی الْمَهْدِیِّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِینَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِینَ. 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ الْأَئِمَّةِ الْهَادِینَ الْعُلَمَاءِ الصَّادِقِینَ الْأَبْرَارِ الْمُتَّقِینَ دَعَائِمِ دِینِكَ وَ أَرْكَانِ تَوْحِیدِكَ وَ تَرَاجِمَةِ وَحْیِكَ وَ حُجَجِكَ عَلَى خَلْقِكَ وَ خُلَفَائِكَ فِی أَرْضِكَ الَّذِینَ اخْتَرْتَهُمْ لِنَفْسِكَ وَ اصْطَفَیْتَهُمْ عَلَى عِبَادِكَ وَ ارْتَضَیْتَهُمْ لِدِینِكَ وَ خَصَصْتَهُمْ بِمَعْرِفَتِكَ وَ جَلَّلْتَهُمْ بِكَرَامَتِكَ وَ غَشَّیْتَهُمْ بِرَحْمَتِكَ وَ رَبَّیْتَهُمْ بِنِعْمَتِكَ وَ غَذَّیْتَهُمْ بِحِكْمَتِكَ وَ أَلْبَسْتَهُمْ نُورَكَ وَ رَفَعْتَهُمْ فِی مَلَكُوتِكَ وَ حَفَفْتَهُمْ بِمَلائِكَتِكَ وَ شَرَّفْتَهُمْ بِنَبِیِّكَ صَلَوَاتُكَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ،
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَیْهِمْ صَلاةً زَاكِیَةً نَامِیَةً، كَثِیرَةً دَائِمَةً طَیِّبَةً لا یُحِیطُ بِهَا إِلا أَنْتَ وَ لا یَسَعُهَا إِلا عِلْمُكَ وَ لا یُحْصِیهَا أَحَدٌ غَیْرُكَ اللَّهُمَّ وَ صَلِّ عَلَى وَلِیِّكَ الْمُحْیِی سُنَّتَكَ الْقَائِمِ بِأَمْرِكَ الدَّاعِی إِلَیْكَ الدَّلِیلِ عَلَیْكَ حُجَّتِكَ عَلَى خَلْقِكَ وَ خَلِیفَتِكَ فِی أَرْضِكَ وَ شَاهِدِكَ عَلَى عِبَادِكَ. 

اللَّهُمَّ أَعِزَّ نَصْرَهُ وَ مُدَّ فِی عُمْرِهِ وَ زَیِّنِ الْأَرْضَ بِطُولِ بَقَائِهِ اللَّهُمَّ اكْفِهِ بَغْیَ الْحَاسِدِینَ وَ أَعِذْهُ مِنْ شَرِّ الْكَائِدِینَ وَ ازْجُرْ عَنْهُ إِرَادَةَ الظَّالِمِینَ وَ خَلِّصْهُ مِنْ أَیْدِی الْجَبَّارِینَ ، اللَّهُمَّ أَعْطِهِ فِی نَفْسِهِ وَ ذُرِّیَّتِهِ وَ شِیعَتِهِ وَ رَعِیَّتِهِ وَ خَاصَّتِهِ وَ عَامَّتِهِ وَ عَدُوِّهِ وَ جَمِیعِ أَهْلِ الدُّنْیَا مَا تُقِرُّ بِهِ عَیْنَهُ وَ تَسُرُّ بِهِ نَفْسَهُ وَ بَلِّغْهُ أَفْضَلَ مَا أَمَّلَهُ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ،
اللَّهُمَّ جَدِّدْ بِهِ مَا امْتَحَى [مُحِیَ‏] مِنْ دِینِكَ وَ أَحْیِ بِهِ مَا بُدِّلَ مِنْ كِتَابِكَ وَ أَظْهِرْ بِهِ مَا غُیِّرَ مِنْ حُكْمِكَ حَتَّى یَعُودَ دِینُكَ بِهِ وَ عَلَى یَدَیْهِ غَضّا جَدِیدا خَالِصا مُخْلِصا لا شَكَّ فِیهِ وَ لا شُبْهَةَ مَعَهُ وَ لا بَاطِلَ عِنْدَهُ وَ لا بِدْعَةَ لَدَیْهِ اللَّهُمَّ نَوِّرْ بِنُورِهِ كُلَّ ظُلْمَةٍ وَ هُدَّ بِرُكْنِهِ كُلَّ بِدْعَةٍ وَ اهْدِمْ بِعِزِّهِ كُلَّ ضَلالَةٍ وَ اقْصِمْ بِهِ كُلَّ جَبَّارٍ وَ أَخْمِدْ بِسَیْفِهِ كُلَّ نَارٍ وَ أَهْلِكْ بِعَدْلِهِ جَوْرَ كُلِّ جَائِرٍ وَ أَجْرِ حُكْمَهُ عَلَى كُلِّ حُكْمٍ وَ أَذِلَّ بِسُلْطَانِهِ كُلَّ سُلْطَانٍ. 

اللَّهُمَّ أَذِلَّ كُلَّ مَنْ نَاوَاهُ وَ أَهْلِكْ كُلَّ مَنْ عَادَاهُ وَ امْكُرْ بِمَنْ كَادَهُ وَ اسْتَأْصِلْ مَنْ جَحَدَهُ حَقَّهُ وَ اسْتَهَانَ بِأَمْرِهِ وَ سَعَى فِی إِطْفَاءِ نُورِهِ وَ أَرَادَ إِخْمَادَ ذِكْرِهِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَى وَ عَلِیٍّ الْمُرْتَضَى وَ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ وَ الْحَسَنِ الرِّضَا وَ الْحُسَیْنِ الْمُصَفَّى وَ جَمِیعِ الْأَوْصِیَاءِ مَصَابِیحِ الدُّجَى وَ أَعْلامِ الْهُدَى وَ مَنَارِ التُّقَى وَ الْعُرْوَةِ الْوُثْقَى وَ الْحَبْلِ الْمَتِینِ وَ الصِّرَاطِ الْمُسْتَقِیمِ وَ صَلِّ عَلَى وَلِیِّكَ وَ وُلاةِ عَهْدِكَ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ وَ مُدَّ فِی أَعْمَارِهِمْ وَ زِدْ فِی آجَالِهِمْ وَ بَلِّغْهُمْ أَقْصَى آمَالِهِمْ دِینا وَ دُنْیَا وَ آخِرَةً إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ

جمعه 14/5/1390 - 5:40 - 0 تشکر 348049

عــمرم به ســر رســیـد نــشـد یــارتـان شـــوم آقا نـــــشـــد کــه لایــق دیــــدارتـــان شـــوم
غــفــلــت بــســاط کــرد ســـر راه طـــفـل دل وایَـــــم نــشــد کـه راهـیِ بـــازارتـان شــوم
واصـــل اگر به عَرضه حــسن تو می شــــدم چیـــزی نداشـــتم کـــه خــریدارتــان شـــوم
بــاری ز دوش حــضـــرتــتان بـر نـداشـــتــم شـــرمنـــده ام کـــه تـــا به کـجا بارتان شوم
شـرمــنــده ام کــه تــا بـــه کــجا بارتـان شوم در روز غـــم ولی نــشد عــمـــارتـــان شوم
با آنکه ســـر شکسته و سر خورده مــانــده ام اذنــم بـــده فـــدایـــی و ســـردارتــان شـــوم
مــــاه خــدا رســیـــد و دلــــم آرزو نـــمــــود مهـــمان کـنـــار ســـفــره افطارتـــان شـــوم
در روز انــــتـــقــام شـــهـــیـــدان کـــــربـــلا آقـــا اجـــازه هـــســت ز انصــارتان شــوم
در بین روزه و عطش و اشک و شور و شین یک ذکر مستجاب بگویم فقط حســــــــــــین

جمعه 14/5/1390 - 11:21 - 0 تشکر 348108

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیك یا بقیة الله الاعظم

سلام

برای سلامتی و تعجیل در ظهور آقا امام زمان صلوات

گفتند یار رفته سفر باز می رسد

بیش از هزار سال گذشت و خبر نشد

یعقوب وار این پدر پیر روزگار

چشمش به راه ماند و خبر از پسر نشد

کجاست آن یار سفر کرده، آن مسافر غریب، در کدامین سرزمین منزل دارد و در کدام دیار مأوا؟

کجاست او که واسطه فیض است و حبل المتین ، فرزند فاطمه(س) است و از سلاله پاک حسین (ع)؟

کجاست اَبَر مرد تاریخ ، آن یگانه دوران و منجی نسل انسان؟

دیر زمانی است که چشم در راهیم و به انتظار مقدمش ثانیه شمار لحظه ها.

پس چرا نمی آید؟

چرا نسیم وصال نمی وزد و فصل خزان نمی رود؟ چرا فرقت و هجران رخت بر نمی بندد و روزگار رهایی سر نمی رسد؟

نکند ، نکند این به درازا کشیدن ایام هجر از ما باشد؟

اندکی فکر، کمی اندیشه ،آری! این نیامدن و به تاخیر افتادن ها از ماست، از ما و از کرده ها و نکرده های ما، از ما و از فعل و عمل ما .

مگر راه به بیراهه رفته ایم که نوای حضرتش را فراموش کرده ایم آن جا که فرمود: ما را از شیعیان دور نگاه نمی دارد، مگر رفتارهای آنان که به ما می رسد و دور از انتظار است.

مگر یقین نداریم که او آمدنی است و برای آمدنش باید که مهیا شد

مگر باور نداریم که او « بهار زندگی» و «پدری مهربان» و آن هم پدری مهربانتر از هر مادری است.

مگر شک کرده ایم که او واپسین نشانه خدا روی زمین، و واسطه فیض از سرچشمه زلال الاهی است.

مگر فراموش کرده ایم که او حسین(ع) امروز است و آرمانش آرمان حسین(ع) و مقصودش به مقصد رساندن آدمی، بدان جا که شایسته مقام انسانیت است؛ پس چرا صدای « هل من ناصر » او به گوش ما نمی رسد.

مگر به یاد نداریم روایات بسیاری که از جهان پس از ظهور خبر داده­اند و از عدالت وامنیت، رضا و خشنودی و به انجام رسیدن ماموریت صدوبیست و چهار هزار پیامبر و یازده امام و هزاران هزار از صلحا و پاکان مژده داده اند..

مگر ایمان نداریم که با ظهورش اهل آسمان و زمین مسرور شوند. بر دولتش چنان رفاه وآسایشی سایه افکند که نظیرش را تاریخ هرگز به خود ندیده است، و مگر نه این است که با معرفت و انتظاری پویا ، دوران فراق و هجران به سر می رسد وآن صبح امید طلوع می­کند.

آری باید به پا خاست. چشم­ها را شست و در راه کسب معرفت حقیقی گام نهاد. معرفتی که اگر از آن غافل شویم، به مرگ جاهلیت دچار خواهیم شد.

باید که عزم را جزم کرد و مشتاقانه با فعل و عمل زمینه­های ظهورش را مهیا ساخت.

باید که بی تاب بود و خستگی ناپذیر کوشید تا دشمنان حضرتش را از کار شکنی و تفرقه انگیزی و از به پا کردن فتنه و آشوب و بلوا، مایوس ساخت.

باید عهدی بست، عهدی از جنس عشق و وفا که دست در دست هم در ظل توجهات وعنایات مولا معارف مهدوی را فرا گرفته، در گسترش این فرهنگ لحظه ای غفلت نورزیم.

اللهم عَجّل لولیک الفرج

پایگاه حوزه

اللهم عجل لولیك الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

جمعه 14/5/1390 - 12:11 - 0 تشکر 348115

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیك یا بقیة الله الاعظم

سلام

SOHA_1990  گرامی از شما برای قرار این هفته ممنونم.دانستن نكات اخلاقی و تذكر یكدیگر به آنها و بكار گیری آن در تعاملات روزانه یكی از مهمترین نیازهای ماست.

من موضوع اخلاص را برگزیدم.در پرسش و پاسخ زیر با این فضیلت اخلاقی آشنا می شویم.انشاءالله همه ما در گروه مخلصین قرار گیریم.

===============================

پرسش :

برای اینكه جزء بندگان مخلص خدا باشم، و اعمالمان به دور از هرگونه شرك و ریا باشد چه كاربایدبكنیم؟


پاسخ :

كلام خود ر آغاز می‎كنیم با فرمایشی از پیامبر رحمت و مغفرت حضرت محمد ـ صلی الله علیه و آله ـ كه فرمود: بِالاِخلاصِ تَتَفاضَلُ مَراتِبُ المُؤمنین؛ تفاوت مقامات مؤمنین بستگی به درجة اخلاص آنان دارد.[1]
پس از نقل این كلام نورانی لازم می‎دانم نكاتی را جهت تبیین ابعاد مختلف بحث بیان كنم.
1. حقیقت اخلاص مرحوم فیض كاشانی در محّجةالبیضاء دراین زمینه می‎فرماید: حقیقت اخلاص آن است كه نیت انسان از هرگونه شرك خفی و جلّی پاك باشد. و هیچ انگیزه‎ای جز انگیزة الهی بر آن حاكم نگردد.[2] البته لازم به ذكر است كه اخلاص دارای درجه و مراتب است كه رسیدن به درجات عالی آن با ریاضت و مبارزه با نفس شدید حاصل می شود. انسان سال های متمادی تلاش باید تلاش كند، تمرین كند از ریا و علل و عوامل تشویق كنند و تحریك كنند به سوی ریا اجتناب كند تا عملش تنهای تنها بخاطر خداوند و عشق به او باشد نه به امید رسیدن به نعمت های بهشتی و یادوری از عذاب خوفناك جهنم و این همان فرمایش امیرالمؤمنین علی ـ علیه السّلام ـ است كه فرمودند: من خدا را می پرستم چون او را شایسته پرستش یافتم نه بخاطر خوف از جهنم و امید به رسیدن به بهشت.
2. آثار اخلاص از آنجا كه اخلاص گرانبهاترین گوهری است كه در خزانة قلب و روح انسان پیدا می‎شود، آثار فوق‎العاده مهمّی نیز دارد كه در روایات اسلامی با تعبیرات كوتاه و بسیار پرمعنا به آن اشاره شده است.
در حدیث معروفی از رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ می‎خوانیم: ما اخلص عبد لله عز و جل اربعین صباحاً الا جرت ینابیع الحكمة من قلبه علی لسانه؛ هیچ بنده‎ای از بندگان خدا چهل روز اخلاص را پیشة خود نمی‎سازد مگر اینكه چشمه‎های حكمت و دانش از قلبش بر زبانش جاری می‎شود.[3]
در حدیث دیگری از امام علی ـ علیه‎ السلام ـ می‎خوانیم: عند تحقق الاخلاص تستیر البصائر؛ به هنگام تحقّق اخلاص، چشم بصیرت انسان نورانی می‎شود.[4]
3. راه‎های نزدیك شدن به اخلاص گوشه‎ای از راه‎های نزدیك شدن به اخلاص در نیّت و عمل، از این قرار است:
الف) توجه به ارزش‎ها كسانی كه جنس خود را ارزان می‎فروشند، یا جنسی را نمی‎شناسند كه آهن است یا طلا، یا مشتری را نمی‎شناسند كه چه مقامی دارد، و یا قیمت بازار را نمی‎دانند.
قرآن، برای اینكه انسان، خود و اعمالش را بیهوده تباه نسازد. در هر سه زمینه راهنمایی كرده است.
امّا جنس: قرآن، انسان را خلیفة خدا و عصارة خلقت و هدف آفرینش می‎داند كه ارزش والایی دارد و مشتری این جنس را خودش معرفی می‎كند كه او بهترین خریدار است و قیمت كالا را هم بهشت قرار داده است كه عالی‎ترین ؟؟؟؟ شادكامی‎ها از آن موجود است، و لذا اگر انسان به این سه ارزش توجه داشته باشد عبادات خود كه عالی‎ترین كالا است به غیر خدا نمی‎فروشد.
ب) تفكّر در آفرینش تفكر بیشتر در آفرینش، شناخت ما را به عظمت و قدرت خدا بیشتر می‎كند و در نتیجه، كارها را برای او انجام می‎دهیم و به اخلاص نزدیكتر می‎شویم.
ج) توجه به صفات خدا اوصاف خدای متعال را دانستن و آنها را زمزمه كردن و در ذهن، زنده نگه داشتن، سبب توجّه به او و قطع نظر از غیر او می‎گردد و انسان را خدایی می‎كند. مثلاً دقت و توجه به اساس و اوصاف خدا در دعای «جوشن كبیر» مفید است.
د) توجه به نعمت‎ها شناخت نعمت‎های خداوند و توجّه به آنها، انسان را شیفتة خدا می‎سازد و دل را خانة عشق الهی می‎سازد و از همین رو، در دعاهای اسلامی و مناجات معصومین ـ علیهم السلام ـ، به بیان و یاد نعمت‎ها پرداخته شده است. امام سجاد ـ علیه‎ السلام ـ در دعای ابوحمزة ثمالی به یكایك نعمت‎ها اشاره می‎كند و می‎فرماید: خدایا! كوچكی بودم كه بزرگم كردی؛ ذلیلی بودم كه عزّتم بخشیدی؛ گرسنه‎ای بودم كه سیرم ساختی؛ گمراهی بودم كه هدایتم كردی؛ بیمار بودم شفایم بخشیدی. و نعمت‎های فراوان دیگر كه ذكر آنها باعث توجه دل به خدا می‎شود.
هـ) توجّه به سود قطعی آنانكه برای دنیا و غیر خدا تلاش می‎كنند، شاید به مقصود برسند و شاید هم نرسند. ولی كسانی كه برای خدا و آخرت كار می‎كنند، سود و نتیجة كارشان قطعی است. قرآن می‎فرماید: «هر كسی در پی آخرتباشد و تلاش خود را برای آن قرار دهد در حالی كه با ایمان باشد، چنین كسانی از تلاششان قدردانی می‎شود و به پاداش و آرزوی خود می‎رسند.»[5]
و) توجه به ناتوانی مخلوقات قدرت مطلق از آنِ خداست و همة كارها به دست اوست. بنابراین كسی غیر از خدا شایستة آن نیست كه مورد توجه قرار گیرد و عبادات برای جلب نظر غیر خدا انجام شود.
ز) عبرت از دیگران بسیاری از آنانكه توجه به غیر خدا كردند و در پی معبودهای پوشالی بودند، به سرنوشت شوم و دردناكی گرفتار شدند كه توجه به سرگذشت عبرت‎آموز آنان، می‎تواند انسان را به اخلاص برساند و بی‎اعتباری غیر خدا را روشن كند.[6]
ح ) تفكّر و اندیشه در عاقبت ریا اگر انسان اندیشه و فكر داشته باشد از عاقبت عدم اخلاص و انجام كارها به قصد ریا، آرام آرام ریا را كنار می‎گذارد و به اخلاص نزدیك می‎شود. اگر انسان فكر و تفكّر كند دراین حدیث شریف كه صادق ـ علیه‎ السلام ـ فرمودند: «كلّ ریاءٍ شرك انّه من عمل للناس كان ثوابه للنّاس و من عمل لله كان ثوابه علی الله؛[7]هر ریایی شرك است، هر كسی برای مردم عمل كند پاداش او بر مردم است، و هر كس برای خدا عمل كند ثوابش بر خداست. هرگز عملش را برای غیر خدا انجام نمی‎دهد چون می‎داند كه قدرت مطلق خداست و غیر او اعتباری ندارد.[8]
برای مطالعة بیشتر به كتاب‎های زیر مراجعه فرمائید.
1. محمدتقی مصباح یزدی، به سوی خودسازی، انتشارات مؤسسة آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، 1380.
2. دكتر محمدحسن آموزگار، اسلام و تزكیه نفس، انتشارات انجمن اولیاء و مربیان، 1381.
3. آیت‎الله العظمی ناصر مكارم شیرازی، اخلاق در قرآن، انتشارات مدرسه امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب، ج 1، 1377.
قال علی ـ علیه‎ السلام ـ :
غایَةُ الیقینِ اِلإِخلاصُ؛ آخرین مرحلة یقین اخلاص است.
غررالحكم، ج 2، ص 53
[1] . میزان‎الحكمة، ج 1، ص 754، مادة خلص.
[2] . فیض كاشانی، المحجة البیضاء، انتشارات مكتبة الصدوق، 1342، ج 8، ص 128.
[3]. بحارالانوار، ج 67، ص 242.
[4] . غررالحكم، ج 2، ص 14، شمارة 68.
[5] . سورة مباركة اسراء، آیة 18.
[6] . برای مطالعة بیشتر ر.ك: محسن قرائتی، پرتوی از اسرار نماز، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 1369، ص 131ـ126.
[7] . كافی، ج 2، ص 293.
[8] . ناصر مكارم شیرازی، اخلاق در قرآن، انتشاراتمدرسة امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب، ج1، 1377، ص 268.

منبع 

اللهم عجل لولیك الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

جمعه 14/5/1390 - 20:43 - 0 تشکر 348388

سلام.
جناب التماس دعا.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.