• مشکی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن نجوم > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
نجوم (بازدید: 10818)
جمعه 7/5/1390 - 20:44 -0 تشکر 345259
گزارش شب رصدی صوفی اباد

در این تاپیک قرار است دوستانی که در سفر صوفی اباد در کنار یکدیگر بودیم گزارشی از این شب رصدی خاطره انگیز ارائه دهند.

پس

این شما و این هم گزارش دوستان

جمعه 7/5/1390 - 20:57 - 0 تشکر 345270

اگر بخوایم از ابتدای سفر شروع کنیم باید از زمانی بگیم که کم کم همه افراد روبه روی مرکز تبیان جمع شدن .
دیدن دوستانی که مدتی ندیده بودیمشون و افراد جدیدی که تا به حال ندیده بودیمشون جالب بود . حول و حوش ساعت چهار بود که تقریبا همه اومده بودند و منتظر بودیم که می نی بوس هم اومد و سوار شدیم و آماده برای حرکت به سمت سمنان :)

جمعه 7/5/1390 - 21:3 - 0 تشکر 345273

هوا فوق العاده گرم بود . در راه اقای صمدی رو که مسئول انجمن نجوم برساووش بودن رو با ابزار آلاتی که داشتند سوار کردیم . نکته جالب جعبه ای بود که برای تلسکوپ هاشون ساخته بودند و آدم رو به یاد یه چیز خاص می انداختد .
بعد از صوار شدن ایشون و به درخواست من جناب راننده کولر های ماشین رو روشن کرد و شور و شوق رصد رو دوباره زنده کردند .

جمعه 7/5/1390 - 21:23 - 0 تشکر 345283

در راه به در خواست خودمون یه برنامه معارفه گذاشتیم که هر کس باید اول از همه بلند میشد می ایستاد (این خیلی مهمه ) بعد خودشه معرفی می کرد و رشته تحصیلیش رو و سنش رو .
طبق انالیزی که بنده به شخصه انجام دادم رشته های فیزیک و ای تی در این رصد نقش فوق العاده پر رنگی رو ایفا می کردند . البته طبق تجربیات قبلی هم این مسئله اثبات شده بود که در اکثر رصد ها افراد یا فیزیک خوندن یا کامپیوتر یا رشته ای مرتبط به اون .

جمعه 7/5/1390 - 21:43 - 0 تشکر 345290

سلام دوستان
به منم خیلی خوش گذشت جای همتون خالی حسابی. جاتون رو خالی هم کردیما. به یادتونم بودیم :)
در ادامه گزارش خانوم کریمی بگم که البته جناب مدیر نشسته معرفی کردن چون دیگه نمیشد به مدیر زور گفت. میدونین که ;)
ولی بقیه رو بزور گفتیم پاشین و ایستاده معرفی کنین خودتونو.

بعد از معرفی یه خورده گذشت و بعدش بازیهای مرسوم تورهای رصدی شروع شد. از جمله بازی معروف پانتومیم که خیلی بین ما رصدگران معروفه. و الحقو والانصاف خیلییییییی هم باحال و پر شور برگزار شد.
البته از تقلبها بگذریم. مخصوصا تقلب مشهور الگوریتم غربالییییی. واقعا ضایع بود. خیلیااااا در حد تیم ملییییی.
بگذریم که بعضیا لغاتی رو هم انتخاب میکردن که اصلا معنیشو نمیدونستن خودشون ;)
مثل حیز انتفاع، (من اصلا نمیدونم چ طوری نوشته میشه)، قیاس مع الفارغ، استپ بیابانی، و ...... :)))

آسمان آبی بودن را به من بیاموز

جمعه 7/5/1390 - 22:15 - 0 تشکر 345296

بله بعد از اون رسیدیم به امر زیبا و جذاب پانتومیم . همین طور که سها جان گفتن حیز انتفاع به معنی وجود من که به عمرم نشنیده بودم خیلی ها هم نشنیده بودن آخه جان من چه جوری می شه بازی کرد؟ نه شما بگید .
باز ما میگفتیم استپ بیابانی یا سوپاپ اطمینان که یخرده فکر کنی یه چیزی میشه .
از قیاس مع الفارق و فی ما فی و جرم گمشده در حاله کهکشان کادوی پاتختی و پلید و افسانه جومونگ و ... اینا می گذرم .

جمعه 7/5/1390 - 22:28 - 0 تشکر 345297

سلام بازم سلام به همگیییییی
خوش اومدین خوشحالم که صحیح وسلامت برگشتین ودوباره میبینمتون!!
عب چیزاییی کلی به کلمه هاتون خندیدم!!lممنون!!
اومدم بگم یالله عکسسس , بازم گزارش لحظه به لحظه ....
ما منتظریمم!!!

خیلی وقت ها خدا پشت خطه ولی مامشغولیم

پاشو جواب بده الان پشته خطه ...

شنبه 8/5/1390 - 12:8 - 0 تشکر 345499

متاسفانه عکس غروب آفتاب روز پنجشنبه رو نتوانستیم بگیریم ، به جای اون عکس طلوع خورشید روز جمعه رو قرار دادم.

(برای مشاهده عکس در اندازه بزرگتر روی عکس کلیک کنید)

بسم رب السماوات و النجوم

پایگاه رصدگر

شنبه 8/5/1390 - 13:31 - 0 تشکر 345541

ما هم که انتها نشسته بودیم کلی براشون شعر تولد خوندیم و دست زدیم .
و نکته بسیار بسیار جالب اینه که هیچ کدوم از اقایون متوجه نشدن که تولد ایشون بود و اصلا مناسبت بستنی چیه؟

صبر کنید ببینم فقط من قراره بنویسم . بیست نفر بودیم چرا من فقط می نویسم خوب بقیه هم یه فعالیتی بکنند . عکسی گزارشی ...

شنبه 8/5/1390 - 13:51 - 0 تشکر 345554

mrs karimi گفته است :
[quote=mrs karimi;9481;345541]بعد از اتمام پانتومیم و غروب افتاد کنار شهر سرخه توقفی داشتیم و دوست عزیزمون خانم بنیادی برای همه به مناسبت تولدشون بستنی خریدن و متاسفانه به خودشون نرسید اما با همراهی دوستان میل کردند .
ما هم که انتها نشسته بودیم کلی براشون شعر تولد خوندیم و دست زدیم .

من امروز سرم خیلی شلوغه ولی قول میدم فردا یک گزارش تپل بنویسم.

جا داره اینجا دوباره تولد خانوم بنیادی را تبریک بگوییم

بعدش ما حواسمون بود به ایشون بستنی نرسید با آقا میثم می خواستیم پترس بازی دراریم که بستنیمونو بدیم به ایشن که دیدیم دارن  بستنی می خورند و از پترس بازی صرف نظر کردیم .

D:

شنبه 8/5/1390 - 17:40 - 0 تشکر 345637

با نام خدا و سلام
خوش بحال اونایی که اونجا بودن و حسرت برای ما که نبودیم البته قراره پژوهشسرای دانش اموزی شهرمون یه برنامه رصد برای پنج شنبه بگذاره امیدوارم برنامه شون پابرجا بمونه و منم سعی دارم با خانواده شرکت کنم بامید اون روز ببخشید شب!!!!!!!!!!! گزارش هم می نویسم انشاالله

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم»

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.