هادی طیهوری نظرش را درباره دلیل اصلی تصادف بشیر زاده و مرگ وی این گونه بیان كرد: بشیرزاده به همراه چند تن از اعضای تیم دوچرخه سواری هیات برای انجام تمرین به كوهستان رفته بود كه در برگشت از جاده كنگ در نزدیكی سد چالیدره با لودری كه در حال كار كردن بود، برخورد كرد. به دلیل این كه لودر پشت یك دستگاه ده تن بود آن را ندید. فكر می كنم دلیل اصلی این برخورد و تصادف، عدم حضور كسی با پرچم در محل خاكبرداری بود.
وی تصریح كرد: پس از برخورد با لودر بشیرزاده به روی زمین می افتد و راننده هم به دلیل سر و صدای زیاد صدای اطرافیان را نمی شنود و متاسفانه از روی پای او رد می شود و تا آمدن اورژانس هم ۴۵ دقیقه طول می كشد. پس از انتقال او به بیمارستان، مورد عمل جراحی قرار می گیرد و به هوش آمده و تقریبا حالت طبیعی پیدا می كند اما، عصر همان روز به دلیل خونریزی داخلی فوت می كند.
طیهوری افزود: او عضو تیم هیات نبود اما حدود یك سال گذشته به هیات دوچرخه سواری آمد تا راهی برای كاهش وزنش پیدا كند و افراد حاضر در هیات به او گفتند، دوچرخه سواری می تواند به این امر دست پیدا كند،. دوچرخه وی حرفه ای بود اما در سطح بالایی قرار نداشت.
وی با بیان این كه اسكورتی كه در حال حاضر برای شان انجام می شود با هزینه شخصی است، گفت: یكی از مسائلی كه دوچرخه سوار جاده را از خطرات مصون نگه می دارد، اسكورت توسط ماشین و یا موتورسیكلت است اما از سال ۸۴ كه هیات دوچرخه سواری دوباره راه اندازی شد تا به امروز هنوز به این مساله نرسیدیم كه برای اسكورت هزینه كنیم و ما هم در این مورد به هیات فشار نمی آوریم؛ چون آن قدر بودجه ندارد و در حال حاضر هم هزینه اسكورت من و دو دوچرخه سوار حرفه ای دیگر از سوی روزبهانی، مدیر كمیته مالی هیات و از جیب خودش تامین می شود.
وی تاكید كرد: در ایران پرخرج ترین و پربیننده ترین ورزش فوتبال است و در حال حاضر برای ابومسلم با رده پایینی كه دارد، هزینه نمی شود؛ دوچرخه سواری دیگر جای خود دارد.انتظار ما این است كه پشتوانه محكمی داشته باشیم تا بتوانیم به ورزش قهرمانی خود ادامه بدهیم. تعلیم حرفه ای، خورد و خوراك در جاده و اسكورت مقوله های مهمی هستند كه حداقل باید تامین شوند تا دوچرخه سوار به نتیجه برسد نه این كه هیات گاهی مسابقه ای می گذارد و بعد منت زیادی هم بر سر ورزشكاران دارد.
وی ادامه داد: در ۵ سال فعالیتم حدود ۴۰ میلیون تومان هزینه كردم اما، تنها ۵ میلیون آن از طریق مسابقات و جوایزی كه كسب كردم، به دست آمد و در مدت فعالیتم تنها ۲ ماه است كه اسكورت شده ام.
دوچرخه سوار مشهدی تیم ترافیك تهران اظهار داشت: اگر مشهد برای حضور در سوپرلیگ تیم داشته باشد، من و خیلی دیگر از ورزشكاران بومی می توانیم برای نام مشهد و استان خودمان ركاب بزنیم اما، متاسفانه در این سه سالی كه آصفی رییس هیات بوده، عملكرد خوبی نداشته و به قول هایش عمل نكرده است.
منبع:خبرگزارى ایسنا