یك بررسی كه از سوی كام اسكار انجام گرفت، نشان داد استفاده از تلفن همراه در ژاپن، اروپا و آمریكا تا چند اندازه متفاوت است.
ایسنا : بر اساس این بررسی، كاربران تلفن همراه در ژاپن در میان سه بازار از همه بیشتر از وب موبایل استفاده میكنند و بیش از 75 درصد ژاپنیها در مقایسه با 43.7 درصد در آمریكا و 38.5 درصد در اروپا، به مرور وب، دسترسی به برنامهها یا دانلود محتوا میپردازند.
كاربران تلفن همراه ژاپنی همچنین بالاترین استفاده را از هر دوی برنامهها و مرورگرها داشتهاند و در ماه ژوئن 59.3 درصد آنها به مرورگرها و 42.3 درصد به برنامهها، دسترسی داشتند.
در مقایسه 34 درصد از كاربران تلفن همراه در آمریكا و 25.5 درصد در اروپا از مرورگرهای موبایل خود و 31.1 درصد در آمریكا و 24.9 درصد در اروپا از برنامهها استفاده میكردند.
از سوی دیگر در حالی كه اروپاییها با 81.7 درصد از كل كاربرانی كه در ماه ژوئن پیامك ارسال كردهاند، قویترین استفاده را از پیام كوتاه نشان دادهاند این میزان در آمریكا 66.8 درصد و در ژاپن 40.1 درصد بوده است.
كاربران ژاپنی با 54 درصد، بالاترین استفاده را از ایمیل داشتهاند در حالی كه مصرفكنندگان در آمریكا بیشتر از خدمات پیام فوری در گوشیهایشان استفاده میكردند.
شبكههای اجتماعی و وبلاگها بالاترین درصد مخاطب را با 21.3 درصد در آمریكا و بهدنبال آن 17 درصد در ژاپن و 14.7 درصد در اروپا داشتند.
كاربران ژاپنی بیشتر از امكانات عكس گرفتن و تماشای ویدیو و تلویزیون برروی تلفنهای همراه خود استفاده میكنند، در حالی كه اروپاییها بیشتر آهنگ گوش كرده و بازی اجرا میكنند.