باسلام
دیروز در سایت های برادران اهل تسنن گشتی میزدم که به چند شبهه بر علیه شیعیان برخورد کردم که اینگونه پاسخ دادم:
نمونه دیگری از سخنان شما اهل تشیع لعن و نفرین بزرگان اهل تسنن است که این در
همه جا دیده می شود
در مورد لعن هم اگر تعصب نشان ندهید و این مطلب را که برگرفته از کتاب خود شما اهل تسنن است را حذف نکنید میگویم.
بنده این مسئله را با 2 حدیث از پیامبر که در کتب صحیح شما نقل شده (صحیح بخاری) و کتاب معروف (در دلائل الامامه از طبری) و صحیح مسلم و با یک آیه قرآن برای شما حل میکنم امیدوارم قبول کنید.
1_
مسلم ابن حجاج نیشابوری در کتاب معروفش (صحیح مسلم) داستان مطالبه فدک از سوی حضرت فاطمه زهرا (س) را به طور مشروح آورده و از عایشه چنان نقل کرده است ، که حضرت فاطمه (س) پس از امتناع خلیفه از بازگرداندن فدک ، با او قهر کرد و تاهنگام وفاتش حتی یک کلمه با ابوبکر و عمر حرف نزد {و از آنها ناراحت بود} (صحیح مسلم جلد 3 صفحه1380)
همین موضوع در کتاب دلائل الامامه الطبری با این جمله که حضرت فاطمه(س) به آنها گفته" به خداقسم شما دو نفر مرا اذیت کردید"(عمر و ابوبکر) نقل شده است.
2_ پیامبر(ص) فرمودند:فاطمه پاره تن من است هر کس اورا به خشم آورد مرا به خشم آورده (صحیح بخاری جزء 5 صفحه 26)
فاطمه پاره تن من است هر کسی او را بیازارد مرا آزرده است.(صحیح مسلم جلد 4 صفحه1903 باب فضائل فاطمه.
پس تا اینجا معلوم شد که دو خلیفه حضرت زهرا (س) پاره تن رسول خدا را آزار داده اند و این به مصابه این است که رسول خدا را آزار داده اند و اگر این حرفها را قبول داری میرویم سراغ کتاب الله :
إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَاباً مُّهِیناً
(سوره احزاب آیه 57)
کسانیکه خدا و رسولش را آزار میرسانند قطعاً خدا آنان را در دنیا و آخرت لعنت میکند ، در دنیا از رحمت هدایت و در آخرت از مقام قرب خویش محرومشان میسازد و برای آنان عذابی خوار کننده آماده کرده است.
طبق قانون باید عقل را هم در نظر گرفت و طبق آیه فوق کسانی میتوانند رسول را اذیت کنند که به ایشان نزدیک بودند چه بسا در حیات ایشان اورا مورد آزار قرار دادند و اگر ادعا کنیم تمام صحابه عادل هستند (طبق تعریف صحابه هر کس که در زمان پیامبر او را دیده و ملاقات کرده) این آیه اشتباهی نازل شده پس در اینجا میتوان نتیجه گرفت که همه صحابه عادل نبوده اند زیرا اگر فرض عدالت را بگیریم دیگر کسی پیامبر را آزار نمیداد و این آیه هم نازل نمیشد.
البته در رد ادعای عدالت صحابه آیات فراوان همچنین سوره ای کامل به نام منافقون نازل گردیده که نشان دهنده وجود منافقان در اطراف پیامبرند(یهودیان و نصرا جزء دشمنانند نه منافق ، منافق به کسی گفته میشود که در ظاهر خوب و مسلمان است ولی در باطن بر زد مسلمانان و به فکر منافع خود است.)
حرف آخر اینکه واقعاً ما قرار است عمری یا بکری یا علوی باشیم؟
یا محمدی باشیم ؟
به نظر بنده تعصبات را کنار بگذاریم و کمی فکر کنیم و کتب خودمان را لااقل قبول داشته باشیم (صحیح بخاری و مسلم)