• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تجارت و بازرگاني (بازدید: 1942)
جمعه 1/3/1388 - 2:43 -0 تشکر 114917
پیش به سوی کارآفرینی وتجارت موفق

نکات مورد نیاز در مراحل کارآفرینی تا دستیابی به تجارت موفق

 با ما همراه باشید...

جمعه 1/3/1388 - 21:5 - 0 تشکر 115112

بحث را با خصوصیات کارآفرینان آغاز می کنیم :

به گفته پیتر دراکر کارآفرین فردی است که فعالیت اقتصادی کوچک وجدیدی را با سرمایه خود شروع می کند .

جالب اینکه شاخصه تمام کارآفرینان موفق خلاقیت؛نوآوری ؛ریسک پذیری ؛استمرارکار بیش از دیگران وانجام کار بیش از حد نیاز است ...

دوستانی که می خواهند با ما شروع کنند به یاد داشته باشند ((برای موفقیت به تجربه وتلاش بسیار نیاز دارید ونقطه آغاز تمام موفقیت ها اول توکل بر خدا وبعد خواست واراده خود فرد است***))

گام اول: آغاز کار یک مبارزه است -------با ما همراه باشید

سه شنبه 5/3/1388 - 16:52 - 0 تشکر 116294

آآزآغاز كار یك مبارزه است:

اساسی‌ترین گام برای یك كارآفرین، تصمیم‌گیری برای راه‌اندازی و آغاز كار است. آغاز كسب‌وكار جدید به شجاعت و همت بسیاری نیاز دارد. مشكلات كسب‌وكار تنها با ایستادگی و پشتكار برطرف می‌شوند. هر كسب و كار تازه علاوه بر مشكلات معمول، مشكلات خاص خود را نیز دارد و كارآفرین در شروع كار مجبور است راه خود را از میان طیف بی‌پایان مشكلات بازكند.البته تمام این مسائل و مشكلات قابل حل‌اند. كسانی كه مقاومت می‌كنند و از مشكلات نمی‌هراسند، به موفقیت‌های چشمگیری نائل می‌گردند. گاه، پول پاداشی نیست كه فوراً به‌ دست آید؛ اما تجربه می‌تواند از مثقال‌ها طلا ارزشمند‌تر باشد. هرچه ثروت خود را دیرتر به دست آورید، بیش‌تر خواهد بود.

سه شنبه 5/3/1388 - 16:54 - 0 تشکر 116296

2)چگونه زمینة كاری مناسبی بیابید:

شغل فعلی شما منبعی غنی از ایده‌‌ها و مفاهیم است. نیازهای بی‌پاسخ‌ مانده بهترین راه برای یافتن یك فرصت كاری‌اند.  در هر كسب‌وكار باید به دنبال فرارفتن از حد فعلی ارائه خدمات یا روش‌های فعلی انجام كارها باشید. یك كسب و كار می‌تواند نتیجة‌ كشف راهی جدید، بهتر یا ناشناخته‌، برای انجام یك كار باشد. باید، آنچه به دنبالش هستید، مشكلی را حل كند یا نیازی را پاسخگو باشد. فرمول موفقیت ارائه خدمات كمی بهتر و كمی بیشتر است. رفتارهای مبتنی بر بی‌تفاوتی، بی‌دقتی و لاابالی‌گری و خدمات ناكافی، فرصت‌های كسب و كار ایجاد می‌كنند. ایدة‌ خدمات رسانی؛ در كسب و كار، بهترین تضمین كننده‌ی موفقیتی است كه می‌توانید داشته باشید. باید عاشق خدمت‌رسانی باشید، یعنی كمال‌گرایی مصمم باشید كه هدفش آسودگی و خشنودی مشتری است. زندگی خدمت است و كسی پیشرفت می‌‌كند كه به هم نوعان خود كمی بیش‌تر و بهتر خدمت كند. اعتبار بیش‌تر و خدمات بهتر است كه وفاداری مشتری را تضمین می‌كند. قبل از اینكه به موفقیت عظیمی دست یابید، به ماه‌ها و سال‌ها تلاش و كار و زحمت نیاز دارید. كارتان را با پروژه‌های كوچك ولی مورد نیاز شروع كنید. شما چیزی می‌خواهید كه بتوانید ده سال یا بیش‌تر به تولید آن ادامه دهید، در این صورت است كه سود واقعی به دست خواهید آورد.

كارهای كوچك خدماتی، سریع‌ترین و راحت‌ترین كارها برای شروع‌ هستند. باید در تولید كالاها و ارائه خدمات، بالاتر از حد وظیفه عمل كنید. فرصت یعنی روشی بهتر برای ارائه خدمات و رفع نیازهای جامعة‌ بشری. به یاد داشته باشید برندگان بزرگ، ده یا بیست‌سال در پستی و بلندی‌ها دست و پا می‌زنند و سختی‌ها را تحمل می‌كنند. اگر احتیاجات، خواست‌ها و ناامیدی‌ها را دقیق بررسی كنید، فرصتی را كشف خواهید كرد. چرا ناراضی هستید؟ چه چیزی شما را عصبی می‌كند؟ چه آرزویی دارید؟ دلتان چه می‌خواهد؟ چگونه می‌توانید مشكلات دیگران را حل كنید و خواست‌ها و نیازهای آنان را پاسخگو باشید؟ باید زندگی را برای مشتریان خود بهتر، ساده‌تر، شادتر و پرمنفعت‌تر كنید. برای شروع، كارهای خدماتی، ساده‌تر از كارهای تولید‌ی‌اند. تنها تحولی كه در یك كسب‌ و كار خدماتی به آن نیاز دارید ارائه خدمات برتر است. وقتی خدمات ضعیف را بررسی كنید، به فرصت‌های بی‌شماری دست خواهید یافت. شركتی كه محصولی جدید تولید می‌كند باید بر كیفیت تأكید كند و به دنبال فروش‌های قابل تكرار و همیشگی باشد. پس از آغاز كار، ایده‌ها و فرصت‌های جدیدی به ذهن‌تان خطور خواهد كرد كه پاداش‌های بزرگ‌تری خواهد داشت.

شاید شما تصمیم‌ به خرید كسب‌ وكاری دارید. در صورت داشتن سرمایة لازم، این كار مزایای مشخصی دارد. برای موفق شدن و كشف موقعیت‌ها و متحول كردن آنها به ابتكار كارآفرینی نیاز دارید



سه شنبه 5/3/1388 - 16:56 - 0 تشکر 116298

3) چگونه شركت خود را راه‌اندازید:

مصرف‌كنندگان، فرمانروایان واقعی بازارند؛ لذا شما باید با ارائه كالاها و خدمات پرمزیت آنان را راضی نگهدارید. گام‌‌های اساسی راه‌اندازی كسب‌وكار، عبارت است از:

تدوین طرحی برای كسب‌ وكار )تعیین خدمت یا محصول و فهرست‌كردن اهداف و مقاصد)؛ تنظیم بودجه‌ برای نخستین سال عملیات كسب و كار، تهیة‌ سرمایه، انتخاب وكیل، نامگذاری شركت، به ثبت رساندن آن، جمع‌آوری اطلاعات پیرامون رقبا و بازار و بهبود مهارت هایی که در حیطة روابط انسانی قرارمی‌گیرند.

باید بر شكاف بازاری متمركزشوید كه می‌توانید در آن برنده باشید. یكی از بهترین همكاری‌ها، همكاری یک كاسبكار و یك مخترع یا دانشمند است. باید در شروع كسب‌وكار جدید، پیرامون رقبا، قیمت‌گذاری، بازاریابی و توزیع، اطلاعات دقیقی جمع‌آوری كنید. شخصیتی خوب، كه دانش جذب مشتریان و اثرگذاری بر آنان را داشته باشد، سكوی پرتاب برای نیل به فروشی موفق است. مشاوره با یك حسابدار تحصیل‌كرده‌ی خوب و تدوین یك برنامه‌ی مالی شفاف ضروری است. به پنج سال زمان و ده برابر بودجه‌ی اولیه نیاز است تا به درآمد زایی برسید. فلسفة حاكم بر شركت‌های موفق نشان‌ دهنده‌ی ضرورت تعهد به كیفیت، خدمات، ارزش و اطمینان‌پذیری است. مطمئن ترین شالوده تولید، كیفیت است؛ پس شما نیز باید ضمن عرضه بهترین خدمات, مشتری را اصل بدانید؛ به همة قول‌های خود جامة عمل بپوشانید؛ كسب‌ و كاری كیفیت مدار ایجاد كنید و در انجام كارهای كیفی اصرارورزید و تركیب این اصول است كه یك مؤسسه موفق را پا برجا نگه می‌دارد.

سه شنبه 5/3/1388 - 16:58 - 0 تشکر 116299

چگونه كارمند بگیرید و روابط خود را تنظیم كنید:

روابط میان كارفرما و كارمند رابطه‌ای برابر و درست مانند بزرگراهی دو طرفه است و براساس سود مشترك و تقریباً برابر تنظیم می‌شود. كارمندان خون جاری كسب‌ و كارند. بهترین شكل روابط انسانی، ارائه خدمات به طور متقابل است. افرادی را استخدام كنید كه از خودتان تواناتر باشند. تمام روابط جدید انسانی یك‌دوره كوتاه مدت ماه عسل را طی می‌كنند. اگر در این دوره كاستی‌ها و انحرافاتی را دیدید باید بدانید كه فقط در حال مشاهده نوك یك كوه یخ هستید. شما باید با مشورت مشاور بیمه، بیمه‌ای مطمئن با توان بالای محافظت بخرید. مهم‌ترین دارایی اصلی فرد اعتبار است؛ پس باید بتوانید دربارة كارهایی كه درست انجام نشده‌اند، بی‌رودربایستی سؤال كنید.

سعی كنید هرگز یك اشتباه را دوبار تكرار نكنید. از سویی دیگر، شخصی كه می‌خواهد كسب‌ و كار بزرگی راه‌ بیندازد، نیاز به عدالت دارد.

یك كارآفرین باید محیط كاری‌ای ایجاد كند كه در آن، امكان رشد و پیشرفت برای افراد وجود داشته باشد. بررسی مواردی چون سابقه كاری، معرفی‌نامه‌ها، و نتایج امتحانات، عموماً‌ در انتخاب كارمندان مفیدند و بر برداشت كلی شما از فرآیند مصاحبه‌ اثر می‌گذارند. بهتر است با كارمندان جدید قرارداد رسمی ببندید. هیچ دونفری نمی‌توانند منظور دقیق خود را شفاهاً به هم تفهیم‌نمایند. هرگز بدون توافق مشاور حقوقی خود چیزی امضا نكنید.(هرقدر هم كه به نظر بی‌خطر بیاید(

سه شنبه 5/3/1388 - 17:0 - 0 تشکر 116300

چگونه با تكیه بر سه اصل راه خود را هموار كنید:

یك فلسفة عملیاتی سالم، نه تنها چشم‌انداز مورد نظر یك شركت را مشخص می‌كند، بلكه بنیان اصول مستحکم مدیریت سازمان را می‌گذارد. نخستین اصل در كسب و كار درستكاری است؛ پس درستكاری و تعهد شما باید فراتر از حرف باشد و از عمق وجودتان برخیزد. امانتداری، درستكاری و تعهد موجب می‌شود مردم به شما اطمینان كنند و تجارت شما رونق پیداكند و روابط كاری فعال شود. یك كسب و كار بزرگ بدون اِتکاء بر درستكاری و صداقت, بسیار کم تر محقق می شود. صداقت در كسب وكار یعنی: صداقت در احترام صادقانه به تعهد اخلاقی در خصوص كسانی كه به شما اعتماد می‌كنند و امورمالی‌شان را به شما می‌سپرند؛ صداقت در جلوگیری از ساكن ماندن سرمایة سرمایه‌گذاران و صداقت در استفاده از روش‌هایی كه در درازمدت, موجب کسب اعتبار، آبرو و موقعیت خوب می شوند. هیچ شركتی بدون صداقت از مراجعة‌ مكرر مشتری منتفع نمی‌شود.

دومین اصل در یك كسب‌ و كار, اجتناب از پذیرش كمك‌های مالی دولتی است؛ چرا که مشكلات مالی، منجر به تلاش مضاعف، راه‌حل‌های خلاق، ایستادگی و اراده می‌شوند. دریافت نکردن چیزی به صورت رایگان، شاخصه‌های شخصیتی ای ایجاد می کند كه برای موفقیت دائم مورد نیاز است. سومین اصل، سهیم‌كردن كارمندان در سود شركت است. وقتی شركت شما به سودآوری می‌رسد، باید در تقسیم آن با كارمندان سخاوتمند باشید.

سه شنبه 5/3/1388 - 17:2 - 0 تشکر 116302

راه‌راههای برنده شدن در كسب و كار:

بین رنج بردن و موفقیت رابطه ی نزدیک وجود دارد. از خصائل یك كارآفرین صداقت كامل در روبه روشدن با چیزهایی است كه درك نمی‌كند. هرگز ارادة لازم برای شروع دوباره را از دست ندهید. نخستین نیاز فردی كه می‌خواهد كسب و كاری جدید را پایه گذاری کند, اعتقاد محكم به توانایی‌های خویش است. برای موفق شدن نباید دلواپس عقاید دیگران دربارة خود و یا نظریه‌های‌تان باشید. از این كه دیگران شما را ریشخند و تمسخر کنند, نهراسید. توجه داشته باشید که محبوب‌ترین سرگرمی نوع بشر بیان كاستی‌های دیگران است. ویژگی‌ همة كارآفرینان, توانایی فكركردن به گونه‌ای متفاوت بوده است. موفقیت تنها با سخت‌كوشی، خردمندی، علاقه، اعتماد به نفس و صداقت به دست می‌آید و تأخیرها و موانع, به طرح‌های نو و تلاش‌های مضاعف منجر می‌شوند. هیچ کارآفرینی نباید پاسخ «نه» را از افراد ذی نفع بپذیرد. اَبَركارآفرینان وجودشان را بذل كسب و كارشان میکنند. خلاقیت، تلاش، الهامات و عشق آنان به شركت سرازیر می‌شود. شما هم اگر دوام آورید، به كار ادامه دهید و روحیة جنگندگی را حفظ كنید، می‌توانید به یك ابركارآفرین تبدیل شوید.


سه شنبه 5/3/1388 - 17:4 - 0 تشکر 116303

چگونه كسب و كار جدید خود را مدیریت كنید:

هر چه شركت شما رشد كند و كارمندان بیشتری استخدام كنید ، لازم خواهد شد كه روش های مدیریتی را بشناسید, تا عملكرد بی نقص شما را تضمین كنند .در كسب و كار تازه, شما موتور اصلی و بنیادی كیفیت هستید . مهم ترین نكته ی قابل ملاحظه برای شما و كارمندان, حذر از اشتباهات است. پیشاپیش برای هیچ چیز پول نپردازید و قبل از پرداخت وجه ،كالاها را تحویل بگیریدو الزاماً تصمیمات اساسی در خصوص اهداف و خط مشی های شركت را خود اتخاذ كنید .از خود بپرسید آیا تصمیمات را برای افزایش منافع خود می گیرید یا برای مهم جلوه دادن خود .تصمیمات خود را تنها بر پایه ی ملاحظات كاری اتخاذ كنید . پیام شركت شما باید حاكی از این باشد كه شما كاملاً به اصول اخلاقی پایبند اید و بیشترین اهمیت را به منافع مشتریان می دهید.

كارمندان شما باید بارها و بارها آموزش ببینند و افرادی را که عملكرد عالی دارند, تحسین و تشویق كنید . هرگز فرصت صحبت كردن با یك مشتری را از دست ندهید . مدیریت به معنای اجرای موثر نوآوری ها ،‌دستورات و تصمیمات مؤسّس شركت است. كاركرد مدیریتی از كاركرد كارآفرینی جدا است و یكی دانستن كارآفرینی با مدیریت اشتباهی جدی است . كاركرد مدیریت همیشه تحت فرمان كاركرد كارآفرینی است. نخستین كلید مدیریت خوب شركت كسب اطلاعات دقیق است. «کوک»: می گوید: او پیوسته از مدیران خود می پرسد"توقع دارند دستمزدشان چقدر باشد و مبلغی را كه درخواست می كنند به آنان می‌پردازد. او اضافه می كند : شما نمی‌توانید بازندگان را برنده كنید؛ هویت شخصیت های بی ثبات را تغییر دهید ، كم كاران را پركار كنید، یا به دروغگویان و كلاهبرداران شخصیت بخشید پس تنها یكبار سعی خود را بكنید. اگر می خواهید سریعاً پیشرفت كنید باید آنچه را در اینجا توضیح داده شده بارها و بارها بخوانید و متحقق كنید.

سه شنبه 5/3/1388 - 17:6 - 0 تشکر 116304

چگونه بازاریابی كنید:

شما باید تمام عناصر بازاریابی قوی را بیاموزید . اگر توصیه های این فصل را دنبال كنید ، یك بازاریاب ماهر خواهید شد و شركتی موفق بنا خواهید كرد. اساس برنامه بازاریابی شما باید آموزش دادن به مشتری باشد. هزاران مقاله جالب و هزاران كتاب وجود دارند كه به عنوان راهنماهای اصلی می‌توان به نحوی تأثیرگذار از آنها استفاده كرد.  به«مشتریان» از طریق خبرنامه ها، بولتن‌ های فنی، مقالات مندرج در روزنامه ها، مجلات، یا سمینارها نشان دهید كه هدف اصلی شما كمك به بهبود «سلامت» ،«سود» ، یا «شادی» آنها به طریق ممكن است. وقتی مشتریان باور كنند كه انگیزه شما رفع نیازهای آنان است و نه پركردن جیب خودتان، به طور خودكار فروشنده محبوب آنها می شوید. هدف از تمام كارهایی كه در بازاریابی، تبلیغات و فروش انجام می دهید ، باید بیان این مطلب باشد كه شما به چه طریقی به مشتریان خود سود خواهید رساند .

سعی كنید تمام كتاب های تبلیغاتی لازم را كه می توانید در حین نوشتن آگهی به آنها مراجعه كنید، در دسترس داشته باشید . انتخاب محل مناسب برای كسب و كار شاید مهم ترین گام در كسب و كار باشد. برای شركت خود به دنبال نامی عالی باشید كه نشان دهنده كسب و كارتان باشد 0 هدف بنیادین هر نوع تبلیغاتی جا انداختن كسب و كار شما در ذهن مشتری است. بازاریابی خوب به معنای كارمندانی مؤدب است و نه گروهی آدامس به دهان كه دائم از خود تعریف می كنند و از كمیِ وقتِ استراحت می نالند . هر كسب و كاری تنها یك دلیل برای بقا دارد و آن هم انجام كاری به موقع برای مشتریان است. برای موفقیت به تجربه و تلاش بسیار نیاز دارید و نقطه آغاز تمام موفقیت ها, خواست و اراده ی فرد است.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.