تبیان، دستیار زندگی
در این طرح پیشرو، استفاده از دو رنگ متضاد روشن در اتاقی بزرگ، تأثیر بصری شگرفی بر جای می‌گذارد، به نحوی که تا مدت‌ها و شاید هم هرگز، این طرح زیبا را فراموش نکنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دکوراسیون آبی - صورتی

چیدمان بر اساس رنگ(4)

قسمت اول :دکوراسیون زرد- آبی

قسمت دوم:دکوراسیون آبی – نارنجی 

قسمت سوم:دکوراسیون زرد – نارنجی  

در این سلسله مقالات چند اتاق نشیمن به شما معرفی می‌شود که عنصر رنگ در آرایش و چیدمان آن‌ها نقش اساسی دارد. برای داشتن یک اتاق رنگین، لازم است با روان‌شناسی رنگ‌ها و تأثیر متقابل رنگ‌ها بر یکدیگر آشنا باشید. چرخه ی رنگ کمک می‌کند که با پرهیز از حدس و گمان، در رنگ‌آمیزی اتاق‌تان، از به کار بردن رنگ‌های ناسازگار و  نامطبوع در کنار هم بپرهیزید. استفاده از این چرخه را- که بسیار هم آسان است- یاد بگیرید تا بتوانید در یک آن تشخیص دهید که چه رنگ‌هایی با یکدیگر سازگارند. در خلال معرفی اتاق‌ها، توضیحات جامع‌تری درباره رنگ خواهیم داد.

نمائی از دکوراسیون آبی - صورتی

در طرح بالا ، استفاده از دو رنگ متضاد روشن در اتاقی بزرگ، تأثیر بصری شگرفی بر جای می‌گذارد، به نحوی که تا مدت‌ها و شاید هم هرگز، این طرح زیبا را فراموش نکنیم. طرح‌های مواج مدرن و دو رنگ زنده ی آبی و صورتی تند، منظره‌ای متفاوت و نو پدید آورده است. برای بیش‌ترین تأثیر ممکن، آبی و صورتی در مقادیر مساوی به کار گرفته شده‌اند. این دو رنگ نیز بر روی چرخه ی رنگ تقریباً روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند، اما تضادشان بسیار دلنشین است. روی دیوار صورتی رنگ کناری، با جابه‌جایی پرده، رنگ صورتی در طول پنجره ادامه پیدا می‌کند.

دایره‌های آبی و صورتی روی دیوار، گذشته از این که فضای یکدست آبی را می‌شکنند، بر تضاداین دو رنگ نیز تأکید می‌کنند.

استفاده از زمینه‌های رنگی تند برای مبلمان و اسباب و اثاثیه، طرح را جسورتر می‌کند و توجه بیش‌تری را به سمت شکل‌های فرم‌دار معطوف می‌نماید. منحنی‌های مدرن در مبل و کاناپه با فرمی غیرمتداول، قالب‌های سنتی طراحی مبلمان را می‌شکند. با افزودن یک قفسه ی چرخ‌دار، با قاب براق از جنس کروم، محیط کاملاً مدرن و امروزی شده است.

صورتی‌های زنده به کار رفته در کرکره غلتکی و پرده جمع شو چنان پنجره را قاب گرفته‌اند که در این نمایش رنگ‌ها، نقش در خور توجهی ایفا می‌کنند. پارچه ی‌ نازک پرده به نور طبیعی امکان ورود می‌‌دهد و اجازه نمی‌دهد رنگ‌های تند مانع از ورود نور و تاریکی بیش از حد اتاق شوند.

منبع:ایران آذین

مقالات مرتبط:

اتاق کودک

تلفیق سنت و مدرنیته

ایده هایى متفاوت براى فضاسازى در آپارتمان

اتاق نشیمن را با رنگ و مدل های متفاوت بیاراییم

مبلمان منازل کوچک

ریزه كارى هاى دكوراسیون

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.