تبیان، دستیار زندگی
نتایج بدست آمده از تحقیق پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که روغن زیتون خالص دارای یک ماده شیمیایی طبیعی است که مانند یک داروی "مسکن" عمل می‌کند. تیمی از پژوهشگران در فلوریدا اعلام کردند، ماده‌ای به نام "اولئو کانتال" ( OLEOC...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کشف خاصیت "مسکن" در روغن زیتون


نتایج بدست آمده از تحقیق پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که روغن زیتون خالص دارای یک ماده شیمیایی طبیعی است که مانند یک داروی "مسکن" عمل می‌کند.

تیمی از پژوهشگران در فلوریدا اعلام کردند، ماده‌ای به نام "اولئو کانتال" ( OLEOCANATHAL ) که در روغن زیتون وجود دارد مانند یک داروی ضد التهاب عمل می‌کند. ولی این ماده تا آن حد قوی نیست که برای تسکین سردرد از آن بتوان استفاده کرد.

نتیجه این تحقیقات حاکی از آن است که ? ??? گرم روغن زیتون  خالص و فرآوری نشده، معادل یک دهم یک دز داروی "ایبوپروفن" اثر درمانی دارد.

ماده اولئوکانتال که مقدار آن در زیتون تازه بیشتر است، مانند ایبوپروفن و سایر داروهای ضد التهاب بر فعالیت آنزیم‌هایی که موجب التهاب و تورم در بدن می‌شوند، تاثیر می‌گذارد و می تواند با عارضه‌های ناشی از التهاب مقابله کند.

عارضه التهاب به عوامل مختلفی از جمله بیماری قلبی  و سرطان  مرتبط است.

"پل برسلین" یکی از پژوهشگران در این تحقیق معتقد است: رژیم غذایی کشورهای حوزه دریای مدیترانه  که روغن زیتون یکی از مواد اصلی آن است ، از مدت ها قبل برای سلامتی انسان از جمله کاهش خطر سکته مغزی  ، بیماری های قلبی  ، سرطان سینه  ، سرطان ریه و برخی از انواع فراموشی  مفید تشخیص داده شده بود.

پژوهشگران هنگامی متوجه این خاصیت روغن زیتون شدند که مشاهده کردند روغن زیتون فرآوری نشده مانند ایبوپروفن موجب ناراحتی در قسمت عقب گلو می‌شود.

آزمایش های بعدی نشان داد که میزان توانایی روغن زیتون در مقابله با ناراحتی های حاصل از التهاب ، با مقدار این ماده در روغن زیتون ارتباط مستقیم دارد.

"کلر ویلیامسون" یک متخصص تغذیه در "انجمن تغذیه انگلیس" می‌گوید : روغن زیتون دارای خواص زیادی است که ضد اکسیدان  بودن از آن جمله است، ولی این که بگوییم روغن زیتون اثر دارویی دارد ، موضوعی است که به تحقیقات بیشتری نیازمند است. وی یادآور می‌شود که مقدار چربی روغن زیتون زیاد است و تنها در حد اعتدال باید مصرف شود.

منبع : WWW.PERSIANDIET.COM

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.