• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن امور تربیتی > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
امور تربیتی (بازدید: 2536)
شنبه 28/10/1392 - 10:14 -0 تشکر 681409
معلم موفق

« به نام خداوند بخشنده و مهربان »

با سلام؛

با توجه به حساسیت شغل معلمی و مسئولیت بزرگی که بر دوش این عزیزان است، به نظر شما یک معلم با دارا بودن کدام ویژگی ها می تواند در ایفای نقش خود در مقام یک رهبر موفق عمل کند؟

يکشنبه 6/11/1392 - 20:14 - 0 تشکر 682620

به نام خدا و سلام
چون من عضو شورای روستامون بودم و ریاضی و امار دبیرستان را به خانمهای بزرگسال روستامون درس می دادم گاهی مواقع بحث های روز محلمه مون مثل مشکل نانوایی ها یا ..... روستا را به بحث می گذاشتیم و در کنار این بحث درباره مباحث آماری هم بحث می کردیم باور نمی کنید خیلی راحت مباحث را یاد می گرفتند و یه حالتی پیش اومده بود که خانمها مشکلات روستا را صریح تو کلاس مطرح می کردند و در کلاس بحث روی مشکلات مطالب را هم خیلی عمیق و دقیق می اموختند
مباحثی مثل : نمونه، مد ،جامعه اماری  و  .....

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

دوشنبه 7/11/1392 - 9:45 - 0 تشکر 682667

سلام

قطعا همینطوره،همیشه یه مطلب یا مبحثی که در زندگی روزمره باهاش سرو کار داریمو بیشتر درک کرده و می فهمیم، چون برامون ملموس.
ممنون

دوشنبه 7/11/1392 - 9:54 - 0 تشکر 682671

4- تعارض هایی که غیر قابل مصالحه است،تشخیص می دهد.

معلمی که در اداره و رهبری کلاس درس خود موفق است،توانایی حل هوشمندانه تعارض ها و تضادهای موجود در مباحث کلاسی رادارد و می داند که در هنگام بحث و گفتگوی دانش آموزان چگونه از بروز خشونت جلوگیری کند.
وقتی تعارضی بابحث در کلاس حل نمی شود. معلم موفق دانش آموزان را به نوعی توافق و مصالحه دروغین راهنمایی نمی کندو در این موارد از عقل سلیم خود بهره می گیرد.اگر تضاد و تعارضی بین دانش آموزان و معلم کلاس به وجود آیدو بسیار هم جدی باشد، معلم موفق ابتدا می کوشد این تضادرا با روش های معقول حل کند. اما اگر موفق نشد، امکان دارد چنین دانش آموزی را به کلاس دیگری انتقال دهد.
اگر چنین تضادی بین دور نفر از دانش آموزان به وجود آمده باشد، ابتدا برای حل تضاد می کوشدو اگر موفق نشد آن دو را از یکدیگر جدا می کند.   

شنبه 12/11/1392 - 10:51 - 0 تشکر 683187

5- قادر است قوانین و مقررات آموزشی را با توجه به اثار و نتایج آن ها مورد توجه قرار دهد.

معلم موفق برده بی چون و چرای مقررات نیست و در هنگام اجرا ضمن احترام به آن ها می کوشد عوامل بسیاری را که واضع مقررات در هنگام وضع و ابلاغ آن در نظر نداشته است بشناسد و در نتیجه مقررات را با توجه به همه عوامل انسانی، عدل و انصاف، مروت و مهم تر از آن با توجه به عقل سلیم اجرا کند.

شنبه 12/11/1392 - 10:57 - 0 تشکر 683188

در صورتیکه معلم رهبری ضعیفی در کلاس داشته باشد بامشکلاتی نیز روبرو خواهد شد که به اختصار برای شما می نویسم:

1- فهم و درک ناکافی دانش آموزان
2- تقویت رقابت در کلاس
3- تقویت الگوی رفتاری مطیع و سر به زیر بودن
4- اعمال کنترل کمتر
5- معلم مستبد
6- معلم تنبیه کننده

( برگرفته از مقاله صغری ابراهیم قوام/ استاد دانشگاه علامه طباطبایی)

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.