امام خمینی (ره):
چنانچه خود انسان تربیت نشود ، نمی تواند دیگران را تربیت کند .
کل آیتم ها 15
به نام خدا و سلامچون من عضو شورای روستامون بودم و ریاضی و امار دبیرستان را به خانمهای بزرگسال روستامون درس می دادم گاهی مواقع بحث های روز محلمه مون مثل مشکل نانوایی ها یا ..... روستا را به بحث می گذاشتیم و در کنار این بحث درباره مباحث آماری هم بحث می کردیم باور نمی کنید خیلی راحت مباحث را یاد می گرفتند و یه حالتی پیش اومده بود که خانمها مشکلات روستا را صریح تو کلاس مطرح می کردند و در کلاس بحث روی مشکلات مطالب را هم خیلی عمیق و دقیق می اموختند مباحثی مثل : نمونه، مد ،جامعه اماری و .....
«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم»
رواق منظر چشم من آشیانه توست کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست
انجمن تعلیم و تربیتیها
سلامقطعا همینطوره،همیشه یه مطلب یا مبحثی که در زندگی روزمره باهاش سرو کار داریمو بیشتر درک کرده و می فهمیم، چون برامون ملموس.ممنون
4- تعارض هایی که غیر قابل مصالحه است،تشخیص می دهد.معلمی که در اداره و رهبری کلاس درس خود موفق است،توانایی حل هوشمندانه تعارض ها و تضادهای موجود در مباحث کلاسی رادارد و می داند که در هنگام بحث و گفتگوی دانش آموزان چگونه از بروز خشونت جلوگیری کند.وقتی تعارضی بابحث در کلاس حل نمی شود. معلم موفق دانش آموزان را به نوعی توافق و مصالحه دروغین راهنمایی نمی کندو در این موارد از عقل سلیم خود بهره می گیرد.اگر تضاد و تعارضی بین دانش آموزان و معلم کلاس به وجود آیدو بسیار هم جدی باشد، معلم موفق ابتدا می کوشد این تضادرا با روش های معقول حل کند. اما اگر موفق نشد، امکان دارد چنین دانش آموزی را به کلاس دیگری انتقال دهد.اگر چنین تضادی بین دور نفر از دانش آموزان به وجود آمده باشد، ابتدا برای حل تضاد می کوشدو اگر موفق نشد آن دو را از یکدیگر جدا می کند.
5- قادر است قوانین و مقررات آموزشی را با توجه به اثار و نتایج آن ها مورد توجه قرار دهد.معلم موفق برده بی چون و چرای مقررات نیست و در هنگام اجرا ضمن احترام به آن ها می کوشد عوامل بسیاری را که واضع مقررات در هنگام وضع و ابلاغ آن در نظر نداشته است بشناسد و در نتیجه مقررات را با توجه به همه عوامل انسانی، عدل و انصاف، مروت و مهم تر از آن با توجه به عقل سلیم اجرا کند.
در صورتیکه معلم رهبری ضعیفی در کلاس داشته باشد بامشکلاتی نیز روبرو خواهد شد که به اختصار برای شما می نویسم:1- فهم و درک ناکافی دانش آموزان2- تقویت رقابت در کلاس3- تقویت الگوی رفتاری مطیع و سر به زیر بودن4- اعمال کنترل کمتر5- معلم مستبد6- معلم تنبیه کننده( برگرفته از مقاله صغری ابراهیم قوام/ استاد دانشگاه علامه طباطبایی)