سرکار خانم میرخانی:من نه به لحاظ اینکه بخواهم بگویم که هیچ انسانی ناقص نیست خیر قبول ندارم و اینکه جایگاه امام معصوم که شهادت می دهیم شما خازن وحی هستید درباره انسانهای کامل اینطور است در تعبیری فرمودند :اول ما خلق الله العقل ولی درباره انسانهای دیگر نمی توان گفت او بی عقل است یا دیگری نیست چه زن باشد و چه مرد.
حال باید دید عقل به چه معناست؟ حتی اندیشه ما نسبت به آفرینش ذات اقدس الهی چیست؟ آیا خدا ناقص می آفریند که سبحان الله و تعالی عما یصفون که او هم بدیع است و هم بدیع می آفریند «و اسبغ علیه نعمه ظاهرة و باطنة»ضمن اینکه گوییم او احسن تقویم است و در قرآن خلقت بشر را به رخ همه موجودات می کشد و وصف احسن الخالقین بعد از خلقت انسان بود«الذی احسن کل شی خلقه»اصلاً خلقت او احسن است نه ناقص. پس این نقصان با ذات توحید و صفات و حکمت متعالی او و عدالت او تنافی دارد. اگر ما نقصان را ذاتی بگیریم و بگوییم این موجود ناقص است با هدف خلقت سازگاری ندارد و با نسبت دادن نقصان به ذات اقدس پروردگار نمی خواند و با همه ادله ای که در باره شأن انسان است ناسازگاری دارد.