تبیان، دستیار زندگی
اگر روزی دانشجویان مسلمان به دفتر حافظ منافع مصر در تهران التیماتوم 24 ساعته می دهند یا در جلوی سفارت انگلیس تحصن می کنند، سرمای فرودگاه مهرآباد را برای رفتن به غزه مظلوم تحمل می کنند تصادفی و به یکباره اتفاق نیفتاده است. چرا که حرکت های دانشجویی یک شب ش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

التیماتوم 24 ساعته به مصر

شهید علم الهدی

رابطه سید حسین و دفتر حافظ منافع مصر

اگر روزی دانشجویان مسلمان به دفتر حافظ منافع مصر در تهران التیماتوم 24 ساعته می دهند  یا در جلوی سفارت انگلیس تحصن می کنند، سرمای فرودگاه مهرآباد را برای رفتن به غزه مظلوم تحمل می کنند تصادفی و به یکباره اتفاق نیفتاده است. چرا که حرکت های دانشجویی یک شبه شکل نگرفته اند.

التیماتوم 24 ساعته دانشجویان مرا به یاد سیرک مصری می اندازد که سید حسین علم الهدی 14 ساله آن را به آتش کشید براستی نوجوان 14 ساله از سیاست چه میداند و چه چیز موجب میشود که همچین عملی از یک نوجوان سر بزند. وقتی ساواک سراسیمه به دنبال عامل و یا عوامل آتش سوزی سیرک مصری بود هیچگاه فکر نمی کرد به جای چریک های آموزش دیده یا  مردان ورزیده و آموزش دیده با یک نوجوان کوتاه قد و به ظاهر ضعیف مواجه شود نوجوانی که بعد ها در صدر مبارزین دانشجو قرار می گیرد و مبارزات گسترده اش با رژیم ستمشاهی خواب های پریشانی را برای ماموران ساواک رقم خواهد زد .

بعد از آتش زدن سیرک حسین و یکی از دوستانش نامه ای را تهیه کردند و مخفیانه به مسئول سیرک رساندند.در آن نامه نوشته بودند:« در زمانی که اسرائیل ، مردم مظلوم فلسطین را آواره کرده است و ما باید دست به دست هم بدهیم و مسلمانان جهان را بیدار کنیم، جای تعجب است که در این شرایط شما برای به فساد کشانیدن جوانان کشور ما به ایران آمده اید و...»

جالب اینکه مسئول سیرک نامه را به ساواک نداده بود. زیرا دو سال بعد که حسین را در رابطه با مسائل دیگری دستگیر کردند. ساواک هیچ اطلاعاتی از این نامه نداشت . یقینا اگر ساواکیها از موضوع این نامه خبر داشتند، شکنجه های بیشتری بر حسین و دوستش وارد می ساختند.

« در زمانی که اسرائیل ، مردم مظلوم فلسطین را آواره کرده است و ما باید دست به دست هم بدهیم و مسلمانان جهان را بیدار کنیم، جای تعجب است که در این شرایط شما برای به فساد کشانیدن جوانان کشور ما به ایران آمده اید و...»

تحصن  دانشجویان  برای من یادآور تحصن و اعتراض خواهران دانشجو است. این بار هم سید حسین  است که در برابر هتاکی گارد به دختر دانشجو می ایستد و سینه سپر می کند.

" حسین در راه اسلام و انقلاب ترس نمی شناسد این چیزی است که در تاریخ مبارزاتش به وضوح  و به کرات دیده می شود"

وقتی مامور، حمایت و جانبداری حسین را از دختر دانشجو می بیند تاب نمی آورد و بشدت او را مورد توهین قرار می دهد و به باد مشت و لگد می گیرد و به پشت کامیون پرتابش می کند. در این حین خواهران دانشجو که منظره را می بینند به حمایت از او بر می خیزند و جلوی کامیون می نشینند و در نهایت حسین است که در برابر بی دینی ها پیروز می شود و مجبور به آزادیش می شوند. سید حسین علم الهدی نمونه کاملی از یک دانشجوی فهیم و شجاع ایرانی است که همیشه در صحنه حضور دارد و با اقداماتش بارها با اثبات می رساند که مطیع رهبر خویش است ، لحظه ای از تلاش و مبارزه باز نمی ایستد و همواره در جهت  آرمانها و اهداف عالیه نظام اسلامی می کوشد. زندگیش برای اسلام است و تمام توان و معلومات خود را در این راه به خدمت گرفته است تا حقی را آشکار سازد و نا حقی را از صفحه روزگار پاک کند. سید حسین دانشجوی رشته تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد بود معلومات و محفوظاتش تا آنجایی بود که برخی از اساتیدش می گویند با وجود ایشان خود را ملزم به حضور در کلاس ها نمی دانند.

                                                                                                                محمد مهدی یزدانی

هنر مردان خدا با همکاری انجمن دفاع مقدس