تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی خاموشی سه شنبه 13 آبان ماه در مراسم افتتاح مرکز خدمات داده های اینترنتی (IDC) تبیان ایجاد مرکزی برای ضبط و ثبت اطلاعات را از ملزومات راه اندازی این نوع مراکز دانست و افزود: این مراکز کمک می کند تا در صورت آسیب و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرکز خدمات داده اینترنتی (IDC)  تبیان افتتاح گردید

افتتاح idc تبیان

بزرگترین مرکز خدمات اینترنتی بخش دولتی کشور با تلاش شبانه روزی و بی شائبه کارکنان تبیان در وسعت ملی و به منظور حفظ امنیت فضای مجازی سایت های دولتی کشور در روز سه شنبه 12 آبان ماه توسط دکتر طالب پور؛ مدیر عامل موسسه تبیان و جمعی از مدیران کشوری افتتاح گردید.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی خاموشی در  ابتدا مراسم افتتاح مرکز خدمات داده های اینترنتی (IDC) تبیان ایجاد مرکزی برای ضبط و ثبت اطلاعات را از ملزومات راه اندازی این نوع مراکز دانست و افزود: این مراکز کمک می کند تا در صورت آسیب و بروز حوادث در امنیت اطلاعات خدشه ای وارد نشود.

دکتر خاموشی؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

وی با بیان اینکه بکارگیری فناوری اطلاعات در جهت ترویج و تبلیغ دین اسلام قابل توجه است افزود: در زمینه توسعه فناوری اطلاعات در ابتدای راه هستیم و ما برای آغاز این حرکت مرکز خدمات داده های اینترنتی را راه اندازی کردیم.

دکتر خاموشی عصر حاضر را عصر تولید نامید و اظهار داشت: در این زمینه باید تلاش شود تا با پر کردن شکاف دیجیتالی فاصله ها را با کشورهای دیگر کم کنیم. در این حوزه شورای عالی انقلاب فرهنگی کارهایی را انجام داده است ولی موفقیت این حرکت در گروی همت ملی است. هر نهادی می تواند از تولیدات خود نسخه دیجیتالی را تهیه کند و در اختیار کاربران قرار دهد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تنوع محصولات در حوزه فناوری اطلاعات یادآور شد: در برهه ای از زمان تولید بازیهای رایانه ای بومی از آرزوهای دست اندرکاران کشور بود ولی در حال حاضر بازیهای بومی متناسب با فرهنگ کشور تولید شده است. خاموشی با تاکید بر روند فعالیتها در حوزه IT ابراز امیدواری کرد که در آینده بتوانیم سهمی از تولید محتوا در دنیا کسب کنیم.

دکتر طالب پور؛ مدیر عامل موسسه تبیان

همچنین در این مراسم آقای دکتر طالب پور مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در این باره گفت: این مرکز در اجرای برنامه های علمی و فرهنگی در قالب سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب، سند چشم انداز 20 ساله و برنامه های چهارم و پنجم توسعه کشور ایجاد شد .

دکتر طالب پور با اشاره به ضرورت مقابله با جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایجاد این مرکز، فضای مطمئن و ایمنی برای موسسات، دستگاهها، وزارتخانه ها و مراکز علمی و فرهنگی کشور بوجود آورده و امنیت اطلاعات نگهداری شده در محیط اینترنت را بسیار افزایش می دهد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مرکز خدمات داده های اینترنتی (IDC) کشور توسط تبیان راه اندازی شده است، افزود : این مرکز دارای30 ترابایت اطلاعات است.

افتتاح idc تبیان

دکتر طالب پور افزود : موسسه تبیان همچنین در 30 مرکز استان کشور شبکه اینترانت یکپارچه دایر کرده است.

وی تصریح کرد: از جمله ضرورتهای تاسیس چنین مرکزی انتقال سریع اطلاعات همراه با کاهش هزینه ها و میزبانی برای سایتهای اینترنتی جهان به ویژه جهان اسلام است. مدیرعامل موسسه تبیان ایجاد زیرساختهای مناسب برای موسسات و دستگاههای علمی و فرهنگی به منظور تولید محتوا و تقویت زبان فارسی را از دیگر ضرورتهای تاسیس مرکز خدمات دهی اینترنتی در کشور برشمرد.

مهندس تقی پور؛ وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات

در پایان آقای دکتر طالب پور با تاکید بر اینکه ما در پی میزبانی سایتهای اینترنتی جهان اسلام هستیم، تصریح کرد: بسته کامل دیجیتال برای حمایت از موسسات علمی و فرهنگی و تقویت شبکه کاربران برای خدمات ویژه فنی در تولید جمعی و شبکه ای در این مرکز پیش بینی شده است.

در ادامه نیز، مهندس تقی پور؛ وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات به همراه مهندس ریاضی؛ دبیر شورای عالی اطلاع رسانی و معاون وزیر،  مهندس کارگر؛ مسئول فناوری اطلاعات ریاست جمهوری و مهندس مهدیون؛ مدیر عامل  شرکت فناوری اطلاعات ایران با حضور در موسسه تبیان به بازدید از مرکز خدمات اینترنتی تبیان پرداختند.

شایان ذکر است که در مراسم افتتاح مرکز خدمات داده اینترنتی تبیان، دکتر اشعری (ریاست سازمان ملی اسناد و کتابخانه ملی)، مهندس قدمیاری (معاون IT وزارت آموزش و پرورش) و جمعی دیگر از مدیران حضور داشتند.

تنظیم: هومن بهلولی