• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن قرآن و عترت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
قرآن و عترت (بازدید: 5526)
شنبه 17/12/1387 - 16:32 -0 تشکر 96139
***کی دعوتنامه عروسی میخواد؟***

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا وهب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب

سلاااااااااااااااااااااااااام

 

امشب قصد دارم همه شما را به یک عروسی دعوت کنم

یک عروسی بدون گناه یک ازدواج آسمانی

 

ازدواج بهترین پیامبر با اولین زن مسلمان

درسته

ازدواج آسمانی حضرت محمد ص وحضرت خدیجه س

فقط از همه کسانیکه به این عروسی میان میخوام بیان کنند از این ازدواج پاک واز این جشن بزرگ چه درسی گرفتند البته با دست پر بیاید وبا دست پر برید .

میزبان این جشن بزرگ به همه هدیه میده فقط برای همه دعا کنید .

 

التماس دعا

 

 

موفق باشید

 

حضرت محمد ص میفرماید:صلوات شما بر من مایه اجابت دعا وپاکی اعمال شماست .

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

شنبه 17/12/1387 - 18:17 - 0 تشکر 96172

سلام 

خب دوستان کی میتونه بگه مهریه این عروس خانوم چی بوده ؟

خدایی نمی دونم ... اصلا اونموقع مگه مهریه بوده؟ چون ازدواج پیامبر که قبل از بعثت بوده !!! 

داستان مهریه پیامبر چه بود؟

هدیه نمودن چهار هزار دینار به پیامبر ، از آن گرانمایه ى جهان هستى تقاضا كرد كه آن را به عنوان مهریه به پدرش «خویلد» بپردازد ، گرچه در یك روایت آمده است كه جناب «ابوطالب» مهریه را با سرفرازى و شادمانى از اموال خویش تقدیم داشت و پیمان زندگى مشترك به امضاء رسید.

عروسی چگونه برگزار شده؟

حقیقت داستان عروسی رو ندیدم 

این عروسی با عروسیهای این زمان چه تفاوتی داره؟

ازدواج پیامبر با «خدیجه» شباهتى به ازدواج هاى شناخته شده نداشت ، بلكه در نوع خود بى نظیر و داراى ویژگى هایى بود ، چرا كه این پیوند مبارك و مقدس نه ثمره ى زودگذر و دوستى بى پایه و اساس بود و نه برخاسته از انگیزه هاى مادى یا دیگر امور و اغراض و اهداف رایج كه در ازدواج چهره هاى مشهور و سرشناس دنیا وجود دارد. و نیز هدف هاى سیاسى نیز در امضاء و تشكیل این زندگى مشترك و ساختار آن، نقشى نداشت.

خواستگاری چگونه بود؟

برنامه ى پیوند با پیامبر را تهیه نمود و خود با قداست و هوشمندى ویژه اش سخن را در مورد آن مطلب با پیامبر آغاز كرد و از آن حضرت تقاضا نمود كه گام به پیش نهد و از راه پدرش «خویلد» یا عمویش از او خواستگارى نماید ، اما پیامبر با وجود پیشگامى بهترین و ثروتمندترین بانوى جهان عرب براى پیوند با او ، بهتر مى دید كه با بانوى كه از نظر اقتصادى و مادى با او هماهنگ باشد زندگى مشترك را آغاز كند و به همین دلیل هم از «خدیجه» پوزش خواست و به او پاسخ مثبت نداد.

اما از آنجایى كه «خدیجه» بانویى خردمند و دوراندیش و آگاه و بافضیلت بود در برابر دلیل پاسخ منفى پیامبر به ازدواج با او گفت : «آیا كسى كه تصمیم گرفته است خویشتن را به پیامبر ببخشید و جان ناقابل را فداى او كند ، براى او مشكل است كه ثروت و دارایى خویش را نیز بر او ببخشد و هر آنچه دارد همه را نثار قدم دوست كند؟»
و با این دیدگاه بد كه از پیامبر تقاضا نمود تا عموهاى خویش را به خانه ى پدرش «خویلد» گسیل دارد و بطور رسمى از او خواستگارى كند.

از این عروسی چه درسی گرفتید یعنی از این دو زوج؟

من فکر میکنم پیامبر تحت تاثیر احساسات ازدواج نکرد و تصمیم ایشون کاملا عقلایی و خردمندانه بوده.

پیامبر نه عاشق چشم و ابروی خدیجه بود و نه دنبال ثروت ایشون چون قبلا یه بار به خدیجه جواب رد داده بود.

جالب اینه که خدیجه برای خواستگاری از پیامبر رفته ... نه یه بار اونم دوبار ... 

و اینکه بنظرم مهریه پیامبر خیلی هنگفت بوده ... الله اکبر 

تشکر از شما

شنبه 17/12/1387 - 18:33 - 0 تشکر 96182

خطبه عقد

مرحوم صدوق در كتاب من لا یحضره الفقیه و شیخ كلینى دركتاب شریف كافى با مقدارى اختلاف خطبه عقدى را كه‏ بوسیله ابو طالب ایراد شده نقل كرده‏ اند كه متن آن طبق روایت‏ شیخ صدوق(ره)اینگونه است:
«الحمد لله الذى جعلنا من زرع ابراهیم و ذریة اسماعیل،و جعل لنا بیتا محجوجا و حرما آمنا یجبى الیه ثمرات كل شى‏ء، و جعلنا الحكام على الناس فى بلدنا الذى نحن‏فیه،ثم ان ابن اخى محمد بن عبد الله بن عبد المطلب‏لا یوزن برجل من قریش الا رجح،و لا یقاس باحد منهم‏الا عظم عنه،و ان كان فى المال قل،فان المال رزق حائل‏و ظل زائل،و له فى خدیجه رغبة و لها فیه رغبة،و الصداق‏ما سالتم عاجله و آجله،و له خطر عظیم و شان رفیع و لسان‏شافع جسیم‏». (4)
یعنى:سپاس خدایرا كه ما را از كشت و محصول ابراهیم وذریه اسماعیل قرار داد،و براى ما خانه مقدسى را كه مقصودحاجیان است و حرم امنى است كه میوه هر چیز بسوى آن گردآید بنا فرمود،و ما را در شهرى كه هستیم حاكمان بر مردم قرارداد. سپس برادر زاده ‏ام محمد بن عبد الله بن عبد المطلب مردى ‏است كه با هیچ یك از مردان قریش هم وزن نشود جز آنكه از اوبرتر است،و به هیچ یك از آنها مقایسه نشود جز آنكه بر او افزون ‏است، و او اگر چه از نظر مالى كم مال است ولى مال پیوسته درحال دگرگونى و بى‏ثباتى و همچون سایه‏اى رفتنى است،و اونسبت‏ به خدیجه راغب و خدیجه نیز به او مایل است،و مهریه او را نیز هر چه نقدى و غیر نقدى بخواهید آماده است،و محمد را داستانى بزرگ و شانى والا و شهرتى عظیم خواهد بود.

در كتاب شریف كافى اینگونه است كه پس از این خطبه‏ عموى خدیجه خواست‏ بعنوان پاسخ ابوطالب سخن بگوید ولى به‏ لكنت زبان دچار شد و نتوانست، از اینرو خدیجه خود بسخن ‏آمده گفت:
عموجان:اگر چه شما بعنوان گواه اختیاردار من هستى ‏ولى در اختیار انتخاب من خود شایسته‏ تر از دیگران ‏هستم، و اینك اى محمد من خود را به همسرى تو درمى‏ آورم و مهریه نیز هر چه باشد بعهده خودم و در مال‏ خودم خواهد بود، اكنون به عموى خود(ابوطالب) دستور ده تا شترى نحر كرده و ولیمه‏ اى ترتیب دهد و بنزد همسر خود آى!
ابوطالب فرمود: گواه باشید كه خدیجه محمد(ص) رابه همسرى خویش پذیرفت و مهریه را نیز در مال خود ضمانت كرد! برخى از قریشیان با تعجب گفت:شگفتا! كه زنان ‏مهریه مردان را بعهده گیرند؟!
ابوطالب سخت‏ به خشم آمده روى پاى خود ایستاد وگفت: آرى اگر مردى همانند برادر زاده من باشد زنان باگرانبهاترین مهریه خود خواهانشان مى‏شوند و اگر همانند شما باشند جز با مهریه گرانبها حاضر به ازدواج‏ نمى‏شوند! 

در روایت‏ خرائج راوندى است كه چون خطبه عقد به پایان رسید و محمد ص برخاست تا بهمراه عمویش ابوطالب به خانه برود خدیجه به ‏آنحضرت عرض كرد: «...الى بیتك فبیتى بیتك و انا جاریتك‏». (5)
یعنى:بسوى خانه خود بیا كه خانه من خانه تو است و من هم كنیز توام! و از كتاب المنتقى كازرونى نقل شده كه چون مراسم عقد به پایان رسید خدیجه به كنیزكان خود دستور داد الت ‏شادى‏ به دست گرفته و دفها را بزنند و سپس به رسول خدا عرض كرد: «...یا محمد مر عمك ابا طالب ینحر بكرة من بكراتك ‏و اطعم الناس على الباب و هلم فقل (6) مع اهلك،فاطعم الناس و دخل رسول الله(ص)فقال مع اهله خدیجه‏». (7) یعنى اى محمد به عمویت ابوطالب دستور ده شتر جوانى از شترانت را نحر كند و مردم را بر در خانه اطعام كن و بیا در كنارخاندانت چاشت را به استراحت ‏بگذران، و ابوطالب این كار را كرد و رسول خدا(ص) بنزد خدیجه آمده و در كنار او به ‏استراحت روزانه پرداخت. و این دو حدیث دلالت ‏بر كمال علاقه و عشق خدیجه نسبت‏ به رسول خدا(ص) دارد چنانچه تا پایان عمر این عشق را نسبت ‏به آنحضرت حفظ كرده بود.

صلوات الله علیها

شنبه 17/12/1387 - 18:46 - 0 تشکر 96188

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

به به عروسی..ای کاش از این عروسیا میرفتیمممم

من هم به نوبه خودم خدمتتون تبریک میگم

واما درس...میگیم گرفتیما...ولی اعمال اینو نشون نمیده...ولی...

درس ما اینه ...به عقل و بزرگی و خوبی آن شخص توجه کنیم...بله مال و اموال خوبه همانطور که خدیجه(س) با اموالش نیزبه پیامبراکرم(ص) کمک کردند و همه ما جوانان میدانیم ...خوب هم میدانم ...مال در آخرین مرحله ارزشه ولی حالا چرا اینطور شدیم؟

نمیدانیم!!

حالا شاید با رفتین به این عروسی ها دوباره برایمان یادآوری شود.

به حق خود حضرت محمد(ص)و آلش همه خوشبخت بشند...الهی آمین

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.