• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مهدویت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مهدویت (بازدید: 4247)
پنج شنبه 21/9/1387 - 9:36 -0 تشکر 76728
(گنجینه حضرت بقیة الله)


به نام خالق مخلوقات

با سلام وصلوات برمحمد و ال محمد(ص)

 

به یاری خداوند منان  این تایپیک قرار است هر آنچه در مورد یوسف فاطمه میباشد

در ان قرار بگیرد

 

انشاالله هر سخنی از ایشان دارید این جا بنویسید و از زدن تایپیک جداگانه بپرهیزید

 
شيخ رجبعلي خياط فرمود: 

اگر ما به قدر ترسيدن از يک عقرب از عِقاب خدا بترسيم،

همه کارهاي عالم اصلاح ميشود
 
 
 
اللهم صل علي محمد و ال محمد و عجل فرجهم 
 
جمعه 11/11/1387 - 17:29 - 0 تشکر 86168

سلام


آیا با دلیل عقلى مى‏توان ضرورت تشكیل حكومت عدل جهانى را اثبات نمود؟

مطابق آیات وروایات، انسان عبث وبیهوده آفریده نشده است، بلكه هدف وغرضى خاص براى خلقت او در نظر گرفته شده كه همان رسیدن انسان به كمال یعنى لقاى الهى است كه از راه یقین وعبودیت همه جانبه حاصل مى‏گردد.
در علم كلام به اثبات رسیده كه لطف بر خداوند واجب است. لذا از باب لطف باید خداوند هر امرى را كه در راستاى اهداف خلقت است ایجاد كرده وموانع آن را نیز برطرف سازد. با مراجعه تاریخ گذشته پى مى‏بریم كه تاكنون این هدف عمومى در سطح كلّ جامعه بشرى تحقق نیافته است. لذا به این نتیجه مى‏رسیم كه: به جهت تحقق هدف كلّى خلقت لازم است خداوند با زمینه‏سازى خاص كه همان تشكیل حكومت عدل جهانى توحیدى است مردم را در پیاده كردن این هدف عمومى یارى دهد.

منبع: موعود شناسی و پاسخ به شبهات، ص29-30


یا علی

پروردگارا آنگونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم و آنگونه بمیران که به وجد نیاید کسی از نبودنم

شنبه 12/11/1387 - 11:10 - 0 تشکر 86330

سلام


چرا در عصر انبیاى گذشته حكومت عدل جهانى تحقق نیافته است؟

این سؤال گاهى به طریق دیگرى نیز مطرح مى‏شود كه چرا حكومت عدل جهانى در پایان تاریخ وآخرالزمان اجرا مى‏گردد؟ آیا این امر اتفاقى است یا اینكه وجه ودلیلى دارد؟ مى‏گوییم: تكامل فرد ودر نتیجه ایجاد مجتمع كامل ونیز دولت وحكومت عدل در جامعه با دو عامل اساسى تحقق‏پذیر است:


1 - عامل خارجى: به این معنا كه هر فرد از افراد جامعه، معناى عدل وكمالى را كه هدف خلقت در اوست بداند ونیز راهى را براى رسیدن به آن بیابد، واز آنجا كه فهم بشر قاصر از درك این امور است لذا بشر در طول تاریخ محتاج به انبیا براى هدایت ورسیدن به اهداف خود بوده است.


2 - عامل داخلى: كه همان شعور بشر به این مسئولیّت وهدف بزرگ است. لذا براى رسیدن به هدف، تحقق این عامل داخلى در وجود انسان لازم است. این شعور به مسئولیّت تحقق نمى‏یابد مگر به اینكه:


الف. عقل، اهمیّت اطاعت خداوند وخضوع وخشوع نسبت به او را درك كند.
ب. بداند كه اطاعت خدا ضامن حقیقى براى سعادت خود وجامعه وایجاد عدل مطلق در جامعه خواهد بود.
ج. حقیقت عدل وقسط وآثار وبركات آن را بداند.


این عامل داخلى با انواعش از چند طریق قابل پیاده شدن است:


1 - اینكه این ایمان واخلاص در افراد جامعه به صورت معجزه تحقق یابد.
این احتمال با قانون معجزات منافات دارد، زیرا معجزه طریق انحصارى است، در حالى كه براى رسیدن به نتیجه وهدف راه‏هاى دیگر غیر از طریق معجزه وجود دارد. ونیز با اختیار انسان -كه كمال او در گروآن است- منافات دارد.


2 - بشر بدون جبر وبا تجربه وارشاد به سطحى عالى از فهم وشعور برسد تا بتواند آن هدف عالى را با رهبرى الهى پیاده كند.
با ملاحظه حالات وخصوصیات بشر پى مى‏بریم كه هنوز انسان به آن سطح عالى از فهم وشعور براى رسیدن به این هدف كامل نرسیده است، زیرا بشر از ابتداى خلقت، دو شرط اساسى از شرایط تطبیق عدل كامل را نداشته است:


الف. شناخت عدل به صورت كامل.
ب. آمادگى براى فداكارى در راه تطبیق وپیاده كردن عدالت بعد از شناخت آن.


اگر بر فرض، بشر شرط اوّل را دارا باشد، هنوز آمادگى كامل براى شرط دوّم را پیدا نكرده است. ولذا حتى در عصر صحابه رسول اكرم كه آن را بهترین عصر مى‏دانند آن حضرت مشكلاتى با صحابه در زمینه فداكارى آنان در راه اسلام داشته است.
خداوند متعال در اعتراض به جماعتى از صحابه مى‏فرماید: (یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا ما لَكُمْ إِذا قِیلَ لَكُمُ انْفِرُوا فِى سَبِیلِ اللَّهِ اثّاقَلْتُمْ إِلَى الأَرْضِ أَرَضِیتُمْ بِالحَیاةِ الدُّنْیا مِنَ الآخِرَةِ فَما مَتاعُ الحَیاةِ الدُّنْیا فِى الآخِرَةِ إِلّا قَلِیلٌ)؛ "اى كسانى كه ایمان آورده‏اید! چرا هنگامى كه به شما گفته مى‏شود: به سوى جهاد در راه خدا حركت كنید بر زمین سنگینى مى‏كنید [و سستى به خرج مى‏دهید]؟! آیا به زندگى دنیا به جاى آخرت راضى شده‏اید؟! با اینكه متاع زندگى دنیا، در برابر آخرت، جز اندكى نیست."(سوره توبه، آیه 38)


حال به این نتیجه مى‏رسیم كه بشر تاكنون به شروط اساسى براى تشكیل حكومت جهانى دست نیافته وزمینه را براى ظهور فراهم نساخته است.

ادامه در پست بعدی...

پروردگارا آنگونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم و آنگونه بمیران که به وجد نیاید کسی از نبودنم

شنبه 12/11/1387 - 11:14 - 0 تشکر 86333

سلام


چرا در عصر انبیاى گذشته حكومت عدل جهانى تحقق نیافته است؟

ادامه


سید رضا صدر؛ مى‏گوید: "روزى خواهد رسید كه بشر قابلیت پیدا كند كه دادگسترى توانا وبینا بر او حكومت كند وقابلیّت پیدا كردن بشر براى چنین حكومت عبارت است از تكامل او. بشر تكامل نیافته شایستگى ولیاقت حكومت عدل را ندارد وآن را نمى‏پذیرد، واگر با جبر وزور بر او تحمیل شود نقض غرض خواهد بود.

جبر وزور ظلم است وظلم نردبان عدل نخواهد بود. عدلى كه به وسیله ظلم برقرار شود عدل نیست، هر چند نام عدل بر آن گذارند. بشر تكامل نیافته حاكم عدل را نمى‏پسندد ودوست مى‏دارد كه او بركنار شود.

حضرت على (ع) مى‏فرماید: "این مردم از من ملول شده‏اند ومن هم از آنها ملول هستم"، سپس در حقّ آنها نفرینى كرده، فرمود: "خدایا مرا از اینها بگیر". حكومت عدل بایستى با رضایت خلق برقرار شود، وآن وقتى است كه بشر خواستار آن باشد. بشر وقتى خواستار حكومت عدل مى‏شود كه خوى حیوانى تحت فرمان خوى انسانى او قرار گیرد".
(راه مهدى (ع)، ص 54)


در رو آیات نیز به جهتى دیگر اشاره شده است.
امام باقر (ع) فرمود: "دولتنا آخر الدول ولن‏یبقى أهل البیت لهم دولة إلّا ملكوا قبلنا لئلّا یقولوا إذا رأوا سیرتنا إذا ملكنا سرنا مثل سیرة هؤلآء وهو قول اللَّه عزّوجلّ: (وَالعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ)"؛

"دولت وحكومت ما آخرین دولت‏ها وحكومت‏هاست. حكومت براى هیچ اهل بیتى باقى نمى‏ماند مگر اینكه قبل از ما به حكومت رسیده وآن را به نهایت رسانده است، به جهت آنكه هر گاه سیره ما را در حكومت مشاهده كردند نگویند: اگر ما نیز مالك وعهده‏دار حكومت بودیم این چنین حكومت مى‏كردیم. اشاره به این معناست قول خداوند متعال كه مى‏فرماید: (وعاقبت براى پرهیزگاران است)."
(الغیبة، طوسى، ص 472 ؛ بحارالأنوار، ج 52، ص 332، ح 58)

منبع: موعود شناسی و پاسخ به شبهات، ص33-36

یا علی

پروردگارا آنگونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم و آنگونه بمیران که به وجد نیاید کسی از نبودنم

شنبه 12/11/1387 - 11:27 - 0 تشکر 86338

سلام


چه ضرورتى در تحقق حكومت عدل جهانى در این دنیا است؟

برخى بعد از اعتقاد به ضرورت تشكیل حكومت عدل جهانى مى‏گویند: چه ضرورتى براى تشكیل این عدالت در سطح گسترده در این دنیاست، اگر در عالم آخرت این عدالت در سطح گسترده پیاده شود -كه حتماً هم چنین خواهد بود- غرض وهدف خلقت تأمین خواهد شد؟


در پاسخ این اشكال مى‏گوییم:


1 - از آنجا كه هدف از خلقت، عبادت ورسیدن به یقین ولقاى خداوند معرفى شده است، لذا باید این حكومت در روى زمین وقبل از انقضاى دنیا پیاده شود تا هدف غایى خلقت در برهه‏اى از زمان پیاده شود.


2 - بشر مخلوق در این دنیا گرایش فطرى به این نوع حكومت دارد، لذا باید براى او در این عالم با مقدماتش فراهم گردد.


3 - از آنجا كه قسر دائم واكثرى محال است، لذا انسان در این عالم طبیعت باید روزى را به خود ببیند كه ظلم وتعدى از بین رفته وعدالت وانسانیت جاى آن را در سطح گسترده گرفته است.


4 - تكامل انسان در این دنیا براى او ارزشمند است نه در عالمى دیگر، واز آنجا كه انسان طبیعتاً وفطرتاً كمال‏خواه وكمال‏جو است باید زمینه لازم براى سیر كمالى او در سطح گسترده در این عالم فراهم گردد، كه در عصر ظهور مهدى (ع) این خواسته عملى خواهد شد.


یا علی

پروردگارا آنگونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم و آنگونه بمیران که به وجد نیاید کسی از نبودنم

شنبه 12/11/1387 - 11:32 - 0 تشکر 86339

سلام

این مطالبی که قرار میدم هر کدوم میتونه یه تاپیک باشه هااا...حتما استفاده کنیماااا


با توجه به علم وعقل وتجربه چه نیازى به امام است؟

ممكن است افرادى خیال كنند كه در عصر علم ودانش، بشر چه نیازى به امام دارد؟ بشریّت روز به روز مستقل‏تر وكامل‏تر مى‏شود وطبعاً نیازمندى‏اش به كمك‏هاى غیبى كمتر مى‏گردد، عقل وعلم تدریجاً این خلأها را پر مى‏كنند... .


قطعاً خطراتى كه در عصر علم وتكنیك براى بشریّت است به مراتب از خطرهاى عصرهاى پیشین بیشتر است. اشتباه است كه خیال كنیم منشأ انحرافات بشر همیشه نادانى بوده است. انحرافات بشر بیشتر از ناحیه غرایز وتمایلات مهار نشده است، از ناحیه شهوت وغضب است. از ناحیه افزون‏طلبى، جاه‏طلبى، برترى‏طلبى، لذت‏طلبى وبالاخره نفس‏پرستى ونفع‏پرستى است. آیا در پرتو علم همه اینها اصلاح شده وروح عدالت وتقوا ورضا به حقّ خود وحد خود وعفاف وراستى ودرستى جایگزین آن شده است؟ یا كار كاملاً برعكس است.


علم امروزه به صورت بزرگ‏ترین دشمن بشر درآمده است. چرا چنین شده است؟ جوابش این است كه علم چراغ است، روشنایى است. استفاده از آن بستگى دارد كه بشر این چراغ را در چه مواردى وبراى چه هدفى به كار برد. بشر از علم همچون ابزارى براى هدف‏هاى خویش استفاده مى‏كند، امّا هدف بشر چیست وچه باید باشد، علم قادر به بیان آن نیست! این كار دین است. علم، همه چیز را تحت تسلّط خود قرار مى‏دهد مگر انسان وغرایز او را.


ویل دورانت درباره انسان عصر ماشین مى‏گوید: "ما از نظر ماشین توانگر شده‏ایم واز نظر مقاصد فقیر". انسان عصر علم ودانش با انسان ما قبل این عصر در اینكه اسیر وبنده خشم وشهوت خویش است هیچ فرقى نكرده است. علم نتوانسته است آزادى از هواى نفس را به او بدهد. علم نتوانسته است... . ( لذات فلسفه، بخش دعوت)


یا علی

پروردگارا آنگونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم و آنگونه بمیران که به وجد نیاید کسی از نبودنم

شنبه 12/11/1387 - 12:15 - 0 تشکر 86361

به نام خالق مخلوقات

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

محرم آمد و و قت عزا شد

MICRO گرامی
به خاطر زحماتتان برای این تایپیک سپاس گزارم 
واقعا مطالب نابی را می گذارید 
انشاالله ما و دوستان، همگی استفاده کنیم 
فقط 
می توانم برای تشکر بگویم 
اجرتان 
با 
ابا صالح المهدی 
با سپاس 

 
شيخ رجبعلي خياط فرمود: 

اگر ما به قدر ترسيدن از يک عقرب از عِقاب خدا بترسيم،

همه کارهاي عالم اصلاح ميشود
 
 
 
اللهم صل علي محمد و ال محمد و عجل فرجهم 
 
يکشنبه 4/12/1387 - 20:3 - 0 تشکر 92846

نماز

حضرت مهدی (عج)  فرمودند :

ما ارغم انف الشیطان بشی ء مثل الصلاة فصلها و ارغم انف الشیطان

هیچ چیز مثل نماز بینی شیطان را به خاک نمی مالد و او را خوار نمی کند ، پس نماز بخوان و بینی شیطان را به خاک بمال .

( بحار الانوار، ج ,53 ص 182 )

اگر طلب کنی ...

حضرت مهدی (عج)  فرمودند :

ان استرشدت أرشدت ، و ان طلبت وجدت

اگر خواستار رشد و کمال معنوی باشی هدایت می شوی ، و اگر طلب کنی می یابی .

( بحارالأنوار ، ج 51 ، ص 339 )

 

 

خدایا ریشه ی شادی های مرا در غم دیگران قرار مده... 

 

يکشنبه 4/12/1387 - 20:13 - 0 تشکر 92852

حدیث آثار غیبت - شك صقر بن ابى دلف مى گوید از ابو جعفر محمد بن علی الرضا ( ع ) شنیدم كه فرمود : امام و پیشواى پس از من پسرم على است ، فرمان او فرمان من و سخن او سخن من و اطاعت از او اطاعت از من است ، پیشوا و امام پس از او پسرش حسن است ، فرمان او فرمان پدرش و سخن او سخن پدرش و اطاعت از او اطاعت از پدر اوست ، و سپس ساكت شد ؟ عرض كردم : اى فرزند رسول خدا ( ص ) امام و پیشواى بعد از حسن كیست ؟ حضرت به شدت گریست و سپس فرمود : امام و پیشواى بعد از حسن پسرش قائم منتظر است ، بدو عرض كردم : اى فرزند رسول خدا ( ص ) چرا وى قائم نامیده شد ؟ فرمود : چون او پس از آنكه نامش از یاد ها رفت و بیشتر معتقدین به امامتش از عقیده خود برگشتند ، قیام مى كند ، به آن حضرت عرض كردم : چرا وى را منتظر گویند ؟ فرمود : چون او غیبتى طولانى و دراز دارد ، و افراد مخلص در انتظار اویند و تردید كنندگان او را رد مى كنند و انكار كنندگان ، یاد او را به استهزاء مى گیرند و وقت گذاران در غیبت ، دروغ مى گویند ، شتابزدگان در آن به هلاكت مى رسند و مسلمانان در آن نجات و رهایى مى یابند .

 

 

خدایا ریشه ی شادی های مرا در غم دیگران قرار مده... 

 

جمعه 3/7/1388 - 22:58 - 0 تشکر 154160


فَسَلَامٌ لَّكَ مِنْ أَصْحَابِ الْیَمِینِ

در اضطراب چه شب‌ها که صبح شان گم شد
چـه روزهـا کــــه گـرفـتـــــار روز هـفــــتـم شد
چه قدر هفته پر از شنبه شد، به جمعه رسید
و جـمـعــــه روز تـفــــرّج بـــــرای مـــــردم شـد!
چه قــدر شنبـه و یـک شنبـه و دوشنـبه رسید
ولی همـیشه و هـر هـفـتـه جـمـعـه ‌هـا گم شد
چه هفته‌ها که رسید و چه هفته‌ها که گذشت
شمـارشی کــه خلاصـه بـه چـنـد و چـنـدم شد 

 

باید بروم در خلوت سرخ

تا بتوانم  ترانه ی آگاهی بخوانم

و خدا است تنها پناهم

خلوت، تولد حقیقتم خواهد شد

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.