• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
زن ریحانه آفرینش (بازدید: 7436)
شنبه 18/8/1387 - 11:12 -0 تشکر 69489
من میخوام رئیس جمهور بشم

....وخدایی که در این نزدیکی است.

دوستان سلام

همونطور که از اسم تاپیک مشخصه من میخوام رئیس جمهور بشم البته خودم نه کلا خانمها .چرا خانمها نمیتونن در ایران رئیس جمهور بشن؟اصلا آیا میشه رئیس جمهور بشن؟اگه میشه چرا هیچ کس نمیشه و اگه نمیشه چرا نمیشه؟

منتظر دلایل منطقی شما عزیزان هستیم.

تشکر

 

كاش معشوق ز عاشق طلب جان میكرد

تا كه هر بی سر و پایی نشود یار كسی

کد بازاریاب :424322

سه شنبه 21/8/1387 - 8:46 - 0 تشکر 70003

....وخدایی که در این نزدیکی است.

دوستان سلام

ممنونم از پاسخ های دوستان .

از خانم گل عزیز ممنونم .توجیه خوبی آوردید .

و اما دوستان مخالف :درسته که ریاست جمهوری کار سختیه ، درسته که کارکردن زن خارج از منزل در کل زیاد مناسب نیست ولی این دلیل نمیشه که زن رو از حقش محروم کنیم .این میتونه یه حقی برای زنان باشه .شاید یه زنی پیدا بشه که هم بتونه به کاربیرون برسه و هم برای خانواده اش کم نگذاره .ریاست جمهوری که 4 سال بیشتر نیست .4سال دوست داره سختی بکشه اون خانم .فرض رو بر این بگذارید که فرزندی هم نداشته باشه و تربیت فرزند هم در میان نباشه .همسرش هم راضی باشه که این خانم 4 سال بیرون از منزل کار کنه و اونم شغل دشوار ریاست جمهوری .

اینکه میگیم در شان خانم نیست که با اجنبی ها همکلام شود یه جورایی گول زدن خودمون هست .چرا در شانش نیست ؟مگه میخوان چی بگن به هم ؟

این رو مطمئن باشید که اگر خانم ها بتونن رئیس جمهور بشن هیچ کدومشون حاضر به این کار نیستن چون روحیه شون لطیفه و تحمل این همه زحمت رو نداره ولی حرف ما اینه که چرا نمیشه ؟ ما میخوایم زن هم بتونه رئیس جمهور بشه هرچند کسی حاضر به این کار نباشه .

كاش معشوق ز عاشق طلب جان میكرد

تا كه هر بی سر و پایی نشود یار كسی

کد بازاریاب :424322

سه شنبه 21/8/1387 - 14:2 - 0 تشکر 70095

سلام

فقط چند نکته رو عرض کنم خدمت بزرگواران و برای توضیحات بیشتر انشالله خدمت میرسم

دوستان قبلاً هم توضیح دادم فکر نمیکنم اینکه میفرمائید خانمها نباید با مردان اجنبی مذاکره کنند مسئله ی قابل بحثی باشه.رئیس جمهور نماینده ی یه کشوره.شما الان تو جامعه نمیبینین خانمی با آقائی حرف بزنه؟در سطح پائین ترش میشه اینکه همیشه گفتن اگر حرف زدن درباره ی مسائل کاری و با در نظر گرفتن یه سری از مسائل باشه مشکلی نداره خب تو مقام ریاست جمهوری که مطمئاً حرف حرف کاریه و موضوع دیگه ای نیست.

فرموده بودید خانمها اگه رئیس جمهور بشن نمیتونن وقت زیادی رو در خونه صرف کنن و به تربیت بچه ها و ....بپردازند.فکر نمیکنم این مسئله ای باشه که فقط مختص به خانمها باشه.میدونیم که پدر هم وظیفه ی سنگینی در قبال تربیت بچه ها داره.اگه اینطور باشه که شما میفرمائید مردها هم نمیتونن رئیس جمهور باشن چرا که باید بالای سر فرزندانشون باشن.

در ثانی همانطور که قبلا هم اینجا بحث کرده بودیم ،وقتی حرف از جایگاهی که زن در اجتماع داره میاد همه به یاد وظایفی که زن در قبال همسر و فرزندانش داره می افتن و به نظر میرسه که خود زن (قبل از اینکه یک مادر یا یک همسر باشه) جایگاه مستقلی نداره.و اصولا آفریده شده برای مراقبت از همسر و فرزندان یا کارهایی از این قبیل.در صورتیکه ممکنه یک خانم نقش های مختلفی رو در جامعه بتونه به خوبی ایفا کنه.نظیر همین ریاست جمهوری.

(نیت تندروی نبود صرفاً برای ابراز عقیده و اطلاع از نظرات دوستان و گرفتن پاسخ بعضی از سوالاتم اینجا هستم.)

--------------------------------------------------------------------------------------------

به مهربانی خدا ایمان دارم...خدا دروغ نمی گوید

--------------------------------------------------------------------------------------------

سه شنبه 21/8/1387 - 14:9 - 0 تشکر 70098

 سلام

مبحثی که ایجاد کردید شاید در ظاهر فقط به بحث ریاست جمهوری بپردازه ولی باز کننده ی یک مبحث بسیار جدی و اون هم شرکت خانم ها در محافل سیاسی و پست های کلیدی هست که خیلی حائز اهمیته.

 در پاسخ به مواردی که وارد شده چیزهایی که به ذهن بنده میرسه اینه:

علت این که در کشور ما یک خانم نمیتونه رئیس جمهور بشه اینه که خانمی که توانایی این کار رو انجام بده تا الان وجود نداشته. و اما چرا این توانایی به وجود نیومده: چون تا کنون عرصه ای برای آزمودن این کار و آمادگی برای رسیدن به این حد از توانایی وجود نداشته.

در یک جامعه ی اسلامی هر زمانی که فردی توانایی کاری رو داشته باشه که دیگران توانایی اون رو نداشته باشن و اون کار باعث رشد و پیشرفت جامعه ی اسلامی باشه انجامش برذمه ی اون فرد خواهد بود. خواه آقا و خواه خانم.

بر همین مبنا هم هست که حضور خانم ها در جامعه با عبارت عند الزوم همراه میشه. پس اگر زمانی کسی ازخانم ها باشه که از نظر علم سیاسی و اجتماعی و سایر شرایط از همه ی آقایان سرترباشه این زمان هم ، همان زمان لزوم است.

در بین سخنان دوستان چیزی که غالب بود این بود که از نظر اسلام حضور خانم ها در جامعه چندان لازم نیست. چطور میتوان خطبه ی فدک خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها رو دید و ادعا کرد که حضورزن در جامعه درست نیست؟! چطور میتوان صدای حضرت زینب سلام الله علیها را نادیده گرفت؟ مگر زمانی که خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها خطبه ی فدک رو خوندند امیر المومنین علیه السلام حضور نداشتند؟ کسی در توانایی حضرت امیر علیه اسلام شک داره؟ مگر امام سجاد علیه اسلام هم در زمان ایراد خطبه ها توسط حضرت زینب سلام الله علیها نبودند؟

مگر نعوذبالله شانی بالاتر از شان خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها در بین بانوان هست؟ امت عرب آن دوران چگونه امتی بودند؟ خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها در برابر امت عرب که با آل محمد آنچنان بی رحمانه برخورد کردند ایستادند و خطبه هاشون رو گفتن. نعوذبالله میشه گفت که دمخور شدن با چنان امتی در شان خانم نبود؟!

در مورد این که چرا حضرت امیر المومنین فرمانداران خودشون رو از خانم ها انتخاب نکردند: طبیعی است که زنان آن دوران هنوز جایگاهی که زنان امروز پیدا کرده بودند را پیدا نکرده بودند. فراموش نکنیم که هنوز مدت زیادی نمیگذشته که همان امت عرب دختران خود را زنده به گور کرده بودند. هنوز بعد از هزار و چهارصد سال بعضی از جوامع حتی اسلامی از داشتن فرزندان دختر راضی نمیشوند. پس چطور می توان انتظار داشت که زنی که تا چندی پیش در خطر زنده به گور شدن بوده چنان رشد یافته باشد که بتونه در مقام سیاسی حاضر بشه؟

در جامعه ی فعلی خود ما هنوز گاهی به رانندگی خانم ها یا حتی ادامه ی تحصیل ایراد گرفته میشه اون وقت چطور میشه انتظار داشت که جامعه ی آن روز عرب پذیرش یک خانم در مقام سیاسی رو داشت باشه.

در مورد اختلاط زن و مرد و این که دوستان فرمونده بودند که بهتر است که اختلاطی نباشد. در خاطر داشته باشید که عدم اختلاط برای هم زن و هم مرد توصیه شده. پس این توجیه منطقی نیست که بگوییم رئیس جمهور زن نباشد چون اختلاط دراین کار است ولی رئیس جمهور مرد برود و اختلاط مشکلی ندارد!

در هر دو حالت اختلاط یکسان است. به اضافه ی این که یک خانم مسلمان اگر در برابر یک خانم بی حجاب قرار بگیرد مشکلی نیست اما خیلی از همتاهایی سیاستمداران ما خانمهای غربی هستند که حجاب و یا حتی پوشش مناسب ندارند.

خوب مگر طبق اسلام اختلاط مرد با این گونه خانم ها مشکلی ندارد؟

از سوی دیگر فراموش نکنیم که اختلاط این کار شاید خیلی کمتر از اختلاطی است که در مشاغل عادی وجود دارد به اضافه ی این که فضای رسمی دیپلماتیک اصلا قابل قیاس با روابط صمیمی ای که در مشاغل عادی جامعه ی فعلی وجود دارد قابل قیاس نیست.

در فضای سیاسی و دیپلماتیک بحثها خیلی تخصصی تر و دورتر از گناه نسبت به فضای عادی کاری جامعه است.

و در نهایت آنچه که حجت را برای ما تکمیل تر میکند اقدامی است که امام راحل در سال 1367 انجام دادند.

پیام امام‌خمینی در 13 دی 1367 توسط هیأت منتخب ایشان مركب از آیت‌الله جوادی آملی، محمدجواد لاریجانی و خانم مرضیه حدیده‌چی‌ دباغ، در مسكو به گورباچف تحویل گردید.

تصور کنید! در دهه ی اول انقلاب چه نیازی بودکه یک خانم همراه دو مرد برای چنین کار سیاسی به کشوری خارجی اعزام گردند؟ آن هم برای انجام کار به این مهمی که پیام رهبر یک مملکت در ابتدای حکومتش به دولتی به بزرگی شوروی آن روز ابلاغ شود. آیا نسب به دقت و نکته سنجی و پایبندی حضرت امام به قواعد اسلامی شکی وجود دارد؟ آیا نمی شد به جای ایشان مردی انتخاب شود؟

پس می بینیم آنگاه که لازم است و آنگاه که صلاحیت یک خانم برای انجام کاری ولو سنگین و خطیر محرز می شود آن کار بر ایشان فرض می شود.

در نهایت آنچنان که همیشه در قواعد اسلامی گفته شده با در نظر گرفتن اخلاقیات و قواعد اسلامی هیچ منعی برای حضور خانمها در جامعه نیست.

در هر حالی باید منطق و قواعد اسلام را مد نظر قرار داد و هوشیار باشیم که اسلام زنده و پویا را با برداشت اشتباه مورد اتهام قرار ندهیم. قطعا مرور زمان چیزی ست که باید همیشه مد نظر باشد تا پاسخگوی نیازهای روز هر جامعه باشد. همانطور که تا کنون بوده است

پایدار باشید

این نیز بگذرد ...

سه شنبه 21/8/1387 - 15:10 - 0 تشکر 70113

با سلام 

باز گمان می کنم مطلب مخدوش شده شاید درست بیان نکرده باشم .

ببینید اسلام مخالف صد در صد بیرون آمدن زن نیست مخالف بی جهت بیرون رفتن زن و در بین نامحرمان قرار گرفتن زنه .

ما هیچوقت بیرون رفتن الان زنان رو نمی تونیم مثلا با خطبه فدکیه حضرت زهرا یا خطبه حضرت زینب مقایسه کنیم قطعا تو موارد ضروری نه تنها اشکال نداره بلکه واجبه اما آیا الان مورد ضروریه ؟

خطبه حضرت زهرا برای دفاع از ولایت بود و فقط ایشون می تونست چنین خطبه ای بخوانه چون حرف امیرالمومنین رو که گوش نمی دادند حضرت زهرا به عنوان دختر پیامبر و بهترین زن این خطبه رو خواند تا اتمام حجت کرده باشه خطبه حضرت زینب هم همینه حضرت زهرایی که از مرد نابینا دور می شوند تا او را نبینند و می گویند آن مرد نابیناست من که بینا هستم چطور ممکن است بیخود و در حالی که دیگران توانایی چنین کاری را داشته اند ایشان برود و خطبه بخواند شما چند مورد پیدا می کنید که حضرت زهرا یا حضرت زینب برای مردان خطبه خوانده باشند همه در مواردی بوده که اسلام در خطر بوده .

در مورد امیرالمومنین هم معلوم نیست حرف شما درست باشد که چون زنان زنده به گورمی شدند پس انتخاب نمی شوند به نظر می آید چون کار حکومتی کار اجرایی است امیرالمومنین چنین سمتی به زن نمی دهند و شما پیامبر زن هم پیدا نمی کنید با اینکه زنان فاضل درتاریخ کم نبوده اند چرا حضرت مریم پیامبر نشد مگر کم کرامات و فضائل داشت ؟

درست است که اختلاط در این کار ممکن است کمتر باشد اما باز اختلاط است و اگر لازم نباشد و مرد برای این کار باشد به نظر من لزومی ندارد که چنین کاری انجام شود .

در مورد خانم دباغ باید عرض کنم ایشان به همراه هیاتی برای بردن پیام رفتند و کار خاصی هم نداشتند ایشان رفته بودند که بفهمانند ما برای زنان ارزش زیادی قائلیم اما این مساله با ریاست جمهوری که یک دوره چهار ساله طاقت فرسای اجرایی است خیلی فرق دارد .

باز تاکید می کنم حرف شما موقعی درسته که مردها قدرت اجرا نداشته باشند و این ثابت بشه بعد بریم دنبال رئیس جمهور زن بگردیم بله ممکنه این مطلب که یک زن رئیس جمهور بشه عقلا و شرعا محال و حرام نباشه اما خیلی شرائط داره که موجود شدن شرائطش عرفا عملی نیست .

باز هم تاکید می کنم اسلام و رفتار پیامبر و اهلبیتش این رو به ما می فهمونه که برای زن بهترین چیز خانه است حتی خیلی از چیزهای اجتماعی که برای مرد واجب است برای زن واجب نیست مثل نماز جمعه مثل جهاد و.... و جهاد زن خوب شوهر داری کردنه .

یه سوال دیگه هم مطرح شده بود و اون اینکه آیا ارزش زن فقط تو خونه است اگر کسی نخواست ازدواج کنه چی ؟

ارزش هر کس به عملشه اما این عمل تو هر شرائطی فرق می کنه اگر کسی نتونست ازدواج کنه باید خودش رو با این شرائط وفق بده و سعی کنه در جای دیگر که می تونه مفید باشه به وظیفش عمل کنه اما اگر کسی می تونه ازدواج کنه باید این کار رو انجام بده و این سنت پیامبره قبل از اینکه انسان بخواد ازدواج کنه هم خدا وظیفه هر فرد رو با خصوصیات خودش متناسب کرده برای مردان لازمه که کار یاد بگیرن کاری که بتونن باهاش خرج زندگی رو دربیارن اما برای زنان هم لازمه کارهایی که در خانه لازم است انجام دهند رو فرابگیرند .

اسلام دقیقا تو هر کاری بصورت مصداقی نمی گه چه کار کنید اما اصول رو نشون داده و این اصول این رو می فهمونه که زنان بیشتر باید درون خانه باشند و مردان بیشتر بیرون علاوه بر اینکه عکس این رو هم بطور کلی حرام نکرده بلکه در شرائط متعدد وظیفه هم متفاوت می شه

ما نباید فکر کنیم چون زمان تغییر کرده همه احکام خدا رو باید طوری بیان کنیم که به رفتار مردم بخوره خیلی از رفتار ها غلطه باید رفتارمون رو با احکام خدا متناسب کنیم

من فکر می کنم اجتماعی شدن زنان اگر به معنی این باشه که زنان برای هم سخنرانی کنند و با هم در یک دانشگاه درس بخوانند و در یک جا کار کنند طوری که فقط زنان باشند اشکال کمتری می شه بهش گرفت اما الان تو جامعه ما چنین چیزی نمی بینیم و متاسفانه کسانی که ادعای اجتماعی شدن زنان را دارند عملا این را اثبات کرده اند که می پسندند که زنها کنار مردان باشند این را در اکثر دانشگاهها و مراکز اداری می توان دید و جالب است که بدانید جناب آقای معین که وزیر سابق علوم بودند در فیلم تبلیغاتی خود برای انتخابات ریاست جمهوری علنا با جداشدن دختر ها و پسرها در دانشگاهها مخالفت کردند و وقتی آقای حجاریان از ایشان دلیل این حرف را پرسید ایشون گفت مردم غریزه دارند . (نمی خوام بحث سیاسی بشه تا همین جا کفایت می کنه .دوست داشتم فیلم این تبلیغ رو براتون لینک می کردم اما هرچی گشتم پیداش نکردم اگر کسی تونست پیدا کنه حتما لینک کنه ) 

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

سه شنبه 21/8/1387 - 15:36 - 0 تشکر 70117

سلام

بنده هیچ سند تاریخی عنوان نکردم که بنا بر این سند زنان وارد دستگاه حکومتی حضرت امیر نشدند چون زنده به گور می شدند! همونطور که سند دیگری هم در صحبت ها ندیدم. ولی این یک دلیل کاملا عقلی هست که باید جایگاه حکومتی و سیاسی در اجتماع پذیرفته شده باشه و به علاوه توانایی هم از نظر سیاسی و هم اجتماعی در فرد برای گرفتن یک پست وجود داشته باشه

ظاهرا صورت مسئله به مقتضای پاسخها عوض میشه!

ما یا میگیم اختلاط درست نیست که بنا به اجماع نظر دوستان ظاهرا همه موافق هستند که عندالزوم لازم و حتی واجبه.

یا میگیم زن توانایی جسمی نداره و خسته میشه!

چطور فرستادن خانم دباغ رو میشه نادیده گرفت؟ آیا مصالح اسلام به خاطر مقاصد سیاسی نادیده گرفته میشه؟ پس نمیشه گفت خانم دباغ فرستاده شد تا نشون بدیم که زنان در جامعه ما نقش دارن! به همین سادگی یک خانم فرستاده میشه با به قول خانم ها با مردهای اجنبی هم کلام بشه؟ در حالی که به دور از شانشه؟!

حضور خانم دباغ در اون سفر تفاوت چندانی با حضور رئیس جمهور در سفر ها نداره. کار اجرایی هر دو مذاکره است. من یادم نمیاد رئیس جمهور ما برای کار عمرانی هم در کشورهای دیگه حضور پیدا کرده باشن که نیاز به قدرت خاصی داشته باشن!

این که فردی در انجام کارهاش خسته میشه یا نمیشه کاملا یک بحث شخصی هست نه یک حکم کلی و به توانایی روحی و جسمی فرد بستگی داره.

نظرات شخصی هم در زندگی همه نقش فوق العاده ای دارن ولی حکم دهنده به صورت کلی نیستند.

قطعا نباید به راحتی احکام رو به طبع مردم فدا کرد ولی قرار هم نیست که زمان در نظر گرفته نشه. چه اگر این طور بود امام خمینی (ره) خیلی از احکام رو که عوض نمی کردند.

نکته ی آخر هم در مورد اون بحثی هست که در مورد صحبتهای آقای معین ذکر شده. به نقل از مرحوم سید احمد خمینی در همان ابتدای سال های بعد از انقلاب عده ای طرح دیوار کشیدن بین خانم ها و آقایان رو در دانشگاه مطرح کردند که امام شخصا با این قضیه مخالفت کردند.

پس علاوه بر دلیل غریزه داشتن عوامل مهمتری هم هستند که میتواند مانع از جداسازی به این شکل شود که آن زمان مورد نظر رهبر انقلاب بوده است.

این نیز بگذرد ...

سه شنبه 21/8/1387 - 16:49 - 0 تشکر 70134

به نام خدایی که در همین نزدیکی هاست

سلام

بحث خیلی خوبی شده و همینطوری پیش بره به نتایج خوبی خواهیم رسید.

خانما ارزش زیادی دارن، و بیشترین وظیفه آن ها در خانه هست، ولی این دلیل بر این نمیشه که از حضورشون در مشاغل اجتماعی که نیاز به وجودشون هست صرفه نظر بشه.

از وقتی که پلیس زن اومد، خیلی از مشکلاتی که پلیس در قبال مجرمین زن داشت حل شد، یا وجود زن آتنشان، یا مشاغل دیگری که بانوان در اون شاغل هستن، و خیلی باعث بهبود وضعیت جامعه شد.

چند روز پیش دیدم راننده اتوبوس BRT خانم بود، بعد متوجه شدم این اتوبوس هایی که خانما راننده ش هستن، فقط خانما رو سوار میکنن، یا راننده تاکسی سرویس که خانما هستن، که خیلی باعث بهبود مشکلات خانما در اجتماع شد.

نمیشه از حضور تاثیر گزار و مفید خانما در دین و جامعه صرفه نظر کرد، البته باید فرهنگش هم باشه.

افرادی که هنوز عین اعراب دوران جاهلیت زن رو یه موجود بی ارزش میبینن، مسلما نمیشه انتظار داشت که به خانمی که دارای شغل هایی اجتماعی هست، چیزی نگه و تحمل نکنه چنین چیزایی رو.

خوشبختانه این دیدها در جامعه ما کم شده، و زن داره ارزش واقعی خودش رو پیدا میکنه، ولی متاسفانه عده ای قلیل از زن هایی که هیچ ارزشی برای شخصیت خودشون قائل نمیشن، ارزش دیگر بانوان رو در جامعه پائین میارن و چهره ای بد از زن در جامعه درست میکنن، که نشون بدن بی امنی و هنجار هایه اجتماعی جامعه عاملش زن ها هستن، و همه به چوب اینا میسوزن.

به قول مرحوم مجتهدی تهرانی، خشک و تر باهم نمیسوزن، تر هم خشک میشه تو اتیش و بعد میسوزه، چوب تر هرگز نمیسوزه.

اگر بانوان جامعه ما تلاش کنن و شخصیت و ارزش واقعی خودشون رو نشون بدن، و با این اشخاص که از درون دارن، جامعه زنان رو خراب میکنن، مقابله کنن، میتوانند به خیلی به مشکلات جامعه کمک کنن، ولی باید مقابله کنن با این عوامل.

ولی اگر سکوت کنیم اون افراد چهره زن رو خراب تر میکنن و دید عام بدتر و بدتر میشه، و در نتیجه مشخصه که دیگه عام جامعه به یه زن برای ریاست جمهوری یا سمت هایه مهم رای نمیدن، چون دید بدی نسبت به زن ها پیدا کردن.

ولی همونطوری که همگان میدونن، پیامبر جایگاه و ارزش واقعی زن رو به همگان نشون داد.

مشکل امروزه جامعه ما، کمرنگ شدن شخصیت و ارزش والای بانوان هست، به دلایلی که در بالا ذکر کردم، ولی با هوشیاری خانما این، مشکل کم کم داره بهتر میشه و امید هست روزی نابود بشه و زن و مرد دارای ارزش اجتماعی یکسانی بشن.

به نظر من خوبه خانما مشاغلی که قبلا فقط مردها درونش بودن رو با وجود داشتن توانایی قبول کنن، ولی نه در سمت رئیس، در سمت جانشین، همچون خانمی که در کنار همسرش زندگی خودشون رو میچرخونه، مرد ریس خونه هست، ولی حمایت ها، مشاوره ها و کمک هایه همسرش نباشه اصلا نمیتونه به ذره ای از موفقیت برسه.

به نظر من خوبه رئیس مرد باشه که فشار کار روی مرد باشه، چون مرد مقاومت بیشتری داره، و از حضور بانوان به عنوان جانشین و شخص دوم استفاده بشه، که در فشاری کمتر به بهترین شیوه و با نیرویی بیشتر کمک کنه به رئیس.

همونطوری که همه میدونن همسر امام خمینی (ره)، یکی از بهترین مشاورانشون بودن، و در سخترین لحظات کمک هایی به جای و عالی داشتن.

به نظر من فشار اصلی مشاغل اینگونه باید روی دوش مردان باشه، همونطوری که مرد موجودی سخت تر و قوی تر از خانما هست، و همونطوری که خانما موجوداتی لطیف تر و باهوش تر هستن، از زکاوت و هوشیاریشون، در جاهایی مناسب استفاده بشه.

اگر فشار مشاغلی سخت اینگونه مستقیم روی دوش خانما باشه، زودتر از مرد ها میشکنن و نمیتونن دیگه از برتری امتیازاتی که به مردان داره، استفاده کافی رو ببرن.

در آخر نظرم رو جمع بندی میکنم، اگر رئیس مرد باشه و زن در سمت جانشین باشه، خیلی عالی تره، همچون یه خانواده، که مرد مسئول خانواده و همسرش جانشینش، و هردوشون لازم و ملزوم یکدیگر هستن، و هر کدوم بدون اون یکی نمیتونه تنهایی کاری کنه، اگر از قدرت مردان به عنوان رئیس و از هوش و زکاوت بانوان در سمت جانشین بهره گیری بشه، به نظر من بهترین حالت ممکنه هست.

ولی در مشاغل اجتماعی که وجود خانما میتونه مفید واقع بشه، لازمه باشن، عین پلیس زن، آتش نشان زن، راننده تاکسی سرویس زن، راننده اتوبوس زن، و خیلی مشاغل دیگر که وجود بانوان باعث بهتر شدن شرایط جامعه میشه.

ببخشید خیلی طولانی شد، و از دوستانی که خسته شدن بابت خوندن این متن عذر خواهی میکنم.

اینا همه نظرات من بود و مسلما عاری از اشتباه نیست، ممنون میشم دوستان اشتباهاتش رو بهم متذکر بشن.

التماس دعا

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
سه شنبه 21/8/1387 - 17:45 - 0 تشکر 70153

در مورد قانون اساسی که بچه ها گفتند خواستم بگم که در تدوین جدید قانون که من به صورت زنده از رادیو میشنیدم مجلس نگفته بود که زنان نمی تونند شرکت کنند و فکر می کنم دیگه اون مبحثی که با عنوان رجال سیاسی و مذهبی گفته میشد ابهاماتش برطرف شده و مقصود از رجل به معنی افراد والا مقام باشه ، در تدوین گفته شده بود هر فردی که مسئولیتهای اشاره شده رو داشته باشد ( من در حال حاضرم چون متنی ندارم از روش بنویسم برای همین مسئولیت هایی که گفته شده بود رو نمی تونم بگم ) می تونه به عنوان کاندیدا شرکت کنه . خانمها در صورتی که به مقام های مذکور دست یافتند می تونند در انتخابات به عنوان کاندید شرکت کنند .

از جناب هادی تک این خواهش رو دارم که نظرات شخصیشون رو به اسلام نسبت ندند و از شما دوست عزیزم آقای هادی تک این خواهش رو دارم که برای قرار دادن این نظرات لینک صحبتهای مراجع رو هم بذارید تا ببینیم به طور کل مراجع در این باره چه گفته اند ، در هر صورت شما مرجع تقلید نیستید .

در قانون صریح جمهوری اسلامی ایران هم بنده چیزی ندیدم که مخالف حضور زنان باشه .

( اصلا دوست نداشتم تو این بحث شرکت کنم و همینجا می گم که ازتون خواهش می کنم پست من رو نقل قول نکنید ، من اگه بتونم با مطالب علمی از سایتها اینجا چند تا جواب دیگه می نویسم ولی به هیچ وجه دوست ندارم مباحثه ی دو نفره شکل بگیره . )

با تشکر از همه ی دوستان

سه شنبه 21/8/1387 - 18:1 - 0 تشکر 70160

حضورم در انتخابات دور از ذهن نیست 18/08/87

نوه بنیانگذار انقلاب معتقد است بخشی از عملکرد مجلس هشتم تاکنون با معیارهای حضرت امام(ره) سازگار نبوده است.

زهرا اشراقی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص قانون انتخابات ریاست جمهوری و حضور نظامیان در این انتخابات، گفت: این مصوبه مجلس با دیدگاه حضرت امام(ره) درتعارض است هر چند بخشی ازعملکرد این مجلس تاکنون با معیارهای رهبر فقید انقلاب سازگار نبوده است.

وی با بیان اینکه حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری کم خطرتر از حضور نظامیان است،تاکید کرد: با مصوبه جدید مجلس نشان داده شد که قوانین الهی نیستند و می‌‏توان آنها را تغییر داد به همین دلیل قانون رجل سیاسی که مانع از حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری شده است نیز می‌‏تواند تغییر یابد زیرا مطمئنا حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری کم‌‏خطرتر از حضور نظامیان است.

اشراقی همچنین در خصوص احتمال کاندیداتوری‌‏اش در انتخابات آینده نیز گفت: احتمال حضورم در انتخابات آینده دور از ذهن نیست.

لینک منبع : انتخابات دهم

سه شنبه 21/8/1387 - 18:15 - 0 تشکر 70162

با سلام 

من فکر می کنم نظرات خیلی از ماها شبیه همه اختلاف زیادی نداریم من نمی گم این که زن بیاد رئیس جمهور بشه قانون این رو منع می کنه گمان نمی کنم شرعا هم حرام نیست فکر نمی کنم جایی گفته باشم شرعا حرامه من در مورد اینکه این کار لازمه یا نه و اینکه امکان پذیره یا نه و اینکه بهتره انجام بشه یا نه بحث می کنم .

یه مثال می زنم ان شاء الله بحث بهتر روشن بشه 

سیگار رو اکثر مراجع حرام نمی دونن اما آیا شما می تونید بگید بصورت کلی که حرام نیست ؟

اینکه سیگار حرام نیست با شرائطی مثلا اگر موجب آزار و اذیت دیگران نشه -اگر ضرر مالی شدید نباشه -اگر ضرر جانی زیاد نداشته باشه -اگر اسراف نباشه 

خب حالا سیگار کشیدن مردم حرامه یانه ؟ 

اگه درست نگاه کنیم اکثر مردم با سیگار کشیدن مرتکب حرام می شن در حالیکه اگر از مرجع بپرسیم حکم به حرمت نمی کنند اما شرایطش ذکر شده و این شرط مخصوص سیگار نیست چون در همه جا همین هست و سیگار رو اگر کسی در یک جایی تنها رفت کشید و فرض این باشه که براش هیچ ضرری نداشته باشه حلاله اما در اجتماع این نیست .

اینکه زن رئیس جمهور بشه اشکال نداره حتی بعضی دوستان گفتند اختلاط زن و مرد می شه این هم در کارهای دیگه بیشتر اتفاق می افته تا ریاست جمهوری اما شرائطی که اسلام برای این کار و برای حضور زنان تو اجتماع گذاشته آیا چیزی هست که هر کسی بتونه انجام بده ؟

من مخالف بحث کلی این مطلب نیستم من اینجور بحثها رو که درباره حضور حد اکثری زنان تو جامعه هست بحث کلی می دونم که وقتی به مصداق وارد می شه خیلی تفاوت می کنه بله زن می تونه تو اجتماع وارد بشه کار کنه درس بخونه اما با چه شرطی و اینکه چقدر از زنان به این شرائط اهمیت می دن و عمل می کنن مهمه .

اسلام دینیه که برای خیلی چیزها زمینه فراهم کرده و اگر کاری رو نپسنده سعی می کنه زمینه اون رو از بین ببره یکی از این زمینه ها رفتار اهلبیته 

ما اگر ببینیم کاری رو انجام دادن می فهمیم خوبه و اگر بنا شون این بوده انجام ندن معلومه بده , پسندیده نیست و کمال انسان تو این نیست شاید حتی برای یک فرد خاص خوب هم باشه اما ترویجش برای جامعه خوب نیست .

مثال اگر حضرت زهرا حاکم می شدند آیا می شد گفت موفق نمی شدند یا حکومت ایشان اسلامی نبود ؟

اما این کار رو نکردند تا نشون بدن که کمال زن در چیز دیگریست . آیا نمی تونستند به مسجد بیان و مردم رو موعظه کنند و به تقوا دعوت کنند و براشون سخنرانی هفتگی بذارن ؟ 

این کار رو نکردن و اگر جایی هم سخنرانی کردند چون اصل اسلام در خطر بوده .

حرف من اینه قبول که اشکال نداره زن رئیس جمهور بشه اما آیا لازمه ؟ و آیا ترویج این افکار خوبه ؟

مثال دیگه بزنم رهبر انقلاب در مورد موسیقی نظرشون اینه که بعضی از انواعش حلاله اما خود ایشون در جایی صحبت کرده بودند با ترویج موسیقی مخالفت کردند درسته حلاله اما وقتی ترویج شد و زیاد شد حلال و حرام قاطی می شه .

الان کار کردن زن حلاله اما حالا که زیاد شده و معیار از دست رفته هر زنی با هر شرائطی هر کاری می کنه آیا این ترویج هم حلاله ؟

امیدوارم دوستان بیشتر دقت کنند 

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

سه شنبه 21/8/1387 - 18:20 - 0 تشکر 70165

 من تصمیم گرفتم نظر شخصی ندم و نظراتم رو با لینک معتبر میدم ، چون بنده دانش این بحث رو ندارم و مسئولان بهتر از من می دانند .
سحام نیوز:كمیته مدیران و متخصصان استان تهران روز پنج شنبه مورخ 16/8/87 اقدام به برگزاری میزگردی تحت عنوان "چالشهای سیاستگذاری و قانونگذاری در حوزه زنان" كرد.

این میزگرد به ریاست جعفر سطوتی رییس این كمیته و با حضور شهربانو امانی (نماینده مجلس شورای اسلامی در ادوار پنجم و ششم)، بدرالسادات میرموسوی(رییس شاخه بانوان حزب اعتماد ملی)، سودابه رادفرد (نایب رییس شاخه بانوان خزب اعتماد ملی)، هنگامه شهیدی (روزنامه نگار و محقق و عضو شورای مركزی حزب اعتماد ملی استان تهران)، روشنك سیاسی(رییس شاخه زنان حزب كارگزاران)، سمیه طهماسبی (عضو شاخه بانوان حزب اعتماد ملی) و جمعی از فعالان حقوق زنان و متخصصان عضو كمیته مدیران و متخصصان حزب استان برگزار شد،

ابتدا روشنك سیاسی رییس شاخه زنان حزب كارگزاران در محور آسیب شناسی تبعیض جنسی در ایران با تاكید بر اینكه بحث و گفتگو پیرامون زنان و حقوق آنها طی سالهای اخیر بویژه در دوران اصلاحات اوج گرفته است، گفت:آسیبهای وارده به زنان از سه ناحیه سرچشمه میگیرد:

1-دیدگاههای افراطی و تفریطی فمینیستی كه زنان را برتر از مردان میداند و اعتقاد دارد كه باید با زنان برخورد ویژه ای شود كه این دیدگاه باعث میشود واقع بینی فراموش شده و دیوارهای بی اعتمادی نسبت به زنان پابرجا بماند.

2-باورهای عمومی و سنتی كه زنان را صرفا" موظف به تولید مثل میداند.

3-قوانین و مقررات مانند نداشتن حق طلاق ،نیاز به اجازه كار و....

این فعال سیاسی حقوق زنان همچنین افزود اگر بپذیریم كه بسیاری از برداشتهای دینی یا غلط بوده و یا به زمان خاصی مربوط بوده است و قبول كنیم كه باورهای غلط همچنان وجود دارد و مانع جدی رشد زنان است و زنان جامعه ما هنوز در تعیین جایگاه خود سردرگم هستند باید:

1-هرچه بیشتر به سازماندهی تشكیلات زنان اعم از گروه های سیاسی صنفی، و NGO ها همت كنیم.

2-با جریانات حق طلبانه زنان در سطح بین المللی پیوند بخوریم.

3- پایه های اقتصادی زنان را از طریق راه اندازی بنگاههای سرمایه گذاری –هرچند كوچك- تقویت كنیم.

4- امكانات اطلاع رسانی بیشتری را برای این قشر مهیا سازیم.

5- پژوهشی عمیق برای تشخیص واقعیتهای دینی به كمك روشنفكران حوزه ای و دانشگاهی صورت دهیم و

6 نسبت به طراحی یك شعار محوری برای زنان ایران اقدام كنیم.

سپس شهربانو امانی نماینده مردم در ادوار پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤالات كه مهمترین علت عدم توفیق درتصویب قوانین حمایت از زنان چیست؟وآیا در آرایش سیاسی موجود آیا امكان رسیدن به نتایجی مثبت در حوزة تحقق برخی از مطالبات زنان درآینده وجود دارد و آیا دراین سال‌های اخیر در حوزة توجه به نیازهای زنان دچار واپس‌گرایی نشده‌ایم چنین پاسخ داد:

به این مسئله باید دقت كرد كه هروقت زنان ما خود را باوركرده اند توانسته اند تغییراتی را درجامعه ایجاد كنند هرچند در ایران باستان زنان جایگاه ویژه ای داشته اند اما متاسفانه بعد از آن وتا امروز عده‌ای به اسم دین حقوق زنان را ضایع می كنند با تمام این سختیها زنان ما درتلاش جهت احقاق حق خود بوده اند ، به هنگام منع تحصیل دخترانشان، با فروش جهیزیه فرزندان خود مبادرت به تاسیس مدارس نمودند.بسیاری از زنان ما به درجه اجتهاد رسیده‌اند درانقلاب مشروطه و انقلا ب اسلامی نقش مهمی داشتند همانطور كه حضرت امام (ره )فرمودند كه زنان باید در مقدرات كشور دخالت كنند .به دلیل نفوذ مذهب در جامعه ما ،زنان به رهبریت امام به امید اینكه دختران وزنان مذهبی می‌توانند درآینده نقش مهمتری را ایفا نمایند در انقلاب بسیار فداكاری كرده و پس از پیروزی انقلاب وبا شروع جنگ به تداركات جبهه پرداختند وحتی بعضا به درون جبهه ها راه یافتند و در ٨ سال دفاع مقدس نقش غیر قابل انكاری را ایفا كردند.متاسفانه در برابر این ازخود گذشتگی‌ها قوه مقننه ، بسیاری از قوانین ضد زن را تصویب و قوانین طرفدار زنان را لغو كرد حتی جو به گونه‌ای تغییر یافت كه بنا به قوانین نانوشته هم حقوق زنان را ضایع می‌كردند مثلا دراستخدامها بدون وجود هیچ قانونی فقط به صرف نظر شخصی در عدم جذب زنان به كار، اقدام می كردند .هر وقت زنان ما درمجلس حضوری چشمگیر داشتند فقط بخشی از قوانین دچار تغییر ویا تعدیل می‌شد ،خو ب این طبیعی است كه زنان ایران تمامی این مسائل اخیر الذكر را با دقت رصد می‌كردند و از تولید دانش بشری هرگز غافل نبوده‌اند.
ادامه دارد ...

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.