• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن قرآن و عترت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
قرآن و عترت (بازدید: 4233)
سه شنبه 16/7/1387 - 11:1 -0 تشکر 63541
ختم عرفه

یا رب الحسین

بحق الحسین

اشف صدر الحسین بظهورالحجه

 سلام بر آن محاسن به خون خضاب شده 

 سلام بر آن گونه خاک آلوده

 سلام بر آن بدن برهنه

 سلام برآن دندان چوب خورده . 

 زیارت ناحیه 

   دوستان خوبم در انجمن قرآن وعترت سلام  من قصد دارم در این بخش به شناخت عرفه بپردازم درسته هنوز خیلی مانده تا عرفه اما باید کم کم برای چنین روزی  آماده بشیم مخصوصا آنهاییکه امسال به حج مشرف میشند خوش به حاااالتون خیلیها آرزو دارند جای شما باشند آنجا حسابی با خدا حال کنید و همه بچه های تبیانی رو هم از دعای خیرتون فراموش نکنید . 

 بیایید در این تایپیک با مولای خوبمان حسین علیه السلام درد دل کنیم هرچه میخواهیم از مظلوم کربلا بخواهیم بخدا جوابمون میده آنقدر مههربونه......... 

 پس باید به هم قول بدیم هرکی امسال زائر کربلا یا مکه شد تو روز عرفه همه این درد دلها وحاجتها  رو به مولامون برسونه قبولههههه .

هر که موافقه بگه

 یا حسین   یا حسین    یا حسین  

 پس از همه آنهاییکه آرزو دارند یک روزی به این سفر برند میخواهم مرا در این بخش یاری کنند بی صبرانه منتظر شما عزیزان هستم

الهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

 

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

دوشنبه 22/7/1387 - 13:44 - 0 تشکر 64922

صحرای عرفات همایش شناخت و خودسازی امام حسین (ع)

حضرت سیدالشهدا، امام حسین (ع) نیز بعد از ظهر روز عرفه همراه با فرزندان و گروهی از اصحاب از خیمه های خود در صحرای عرفات بیرون آمدند، و روی به دامن «كوه رحمت» نهادند و در سمت چپ كوه روی به كعبه، همایشی تشكیل دادند، كه موضوع آن بمناسبت روز عرفه (روز شناخت)، شناخت و سازندگی بود. این همایش، تنها جنبه علم و معرفت نداشت بلكه شناخت توأم با عمل و سازندگی و تزكیه و خودسازی بود و فهرست مطالب آن عبارت بودند از:

1ـ شناخت خدا و صفات الهی.

2ـ شناخت خود یا خودشناسی.

3ـ شناخت جهان.

4ـ شناخت آخرت.

5ـ شناخت پیامبران.

6ـ خودسازی با صفات الهی.

7ـ پرورش نفس با كمالات الهی.

8ـ توبه و بازگشت به خدای مهربان.

9ـ دور كردن صفات نكوهیده از خود با تسبیح پروردگار.

10ـ فراگیری راه تعلیم و تربیت از خدا.

11ـ شناخت و درخواست بهترین مسئلت ها.

12ـ تبدیل خود پرستی نفس به خدا پرستی.

13ـ تبدیل خود برتر بینی نفس به تواضع و فروتنی.

14ـ تبدیل خودخواهی نفس به ایثار و غیر خواهی.

15ـ تعلیم مفاهیم و ادبیات قرآن.

چهارشنبه 24/7/1387 - 21:5 - 0 تشکر 65367

یا رب الحسین بحق الحسین اشف صدر الحسین بظهور الحجه

دعای عرفه

اَلْحَمْدُ لله الَّذى لَیْسَ لِقَضآئِهِ دافِعٌ وَلا لِعَطائِهِ مانِعٌ وَلا كَصُنْعِهِ
سـتـایـش خـاص خـدایـى اسـت كـه نـیـسـت بـراى قضا و حكمش جلوگیرى و نه براى عطا و بخششش مانعى و نه مانند ساخته اش
صُنْعُ صانِعٍ وَهُوَ الْجَوادُ الْواسِعُ فَطَرَ اَجْناسَ الْبَدائِعِ واَتْقَنَ
ساخته هیچ سازنده اى و او است بخشنده وسعت ده كه آفرید انواع گوناگون پدیده ها را و
بِحِكْمَتِهِ الصَّنائِعَ لا تَخْفى عَلَیْهِ الطَّلایِـعُ وَلا تَضیعُ عِنْدَهُ الْوَدائِعُ
بـه حكمت خویش محكم ساخت مصنوعات را طلایه ها(ى عالم وجود) بر او مخفى نیست و امانتها در نزد او ضایع نشود
جازى كُلِّ صانِعٍ وَرائِشُ كُلِّ قانعٍ وَراحِمُ كُلِّ ضارِعٍ وَمُنْزِلُ
پـاداش دهـنـده عمل هر سازنده و سامان دهنده زندگى هر قناعت پیشه و مهربان نسبت به هر نالان ، فروفرستنده
الْمَنافِعِ وَالْكِتابِ الْجامِعِ بِالنُّورِ السّاطِعِ وَ هُوَ لِلدَّعَواتِ سامِعٌ
هـر سـود و بهره و آن كتاب جامع كه فرستادش بوسیله نور آن نور درخشان و او است كه دعاها را شنواست
وَلِلْكُرُباتِ دافِعٌ وَلِلدَّرَجاتِ رافِعٌ وَلِلْجَبابِرَةِ قامِعٌ فَلا اِلهَ غَیْرُهُ وَلا
و گـرفتاریها را برطرف كند و درجات را بالا برد و گردنكشان را ریشه كن سازد پس معبودى جز او نیست و
شَىْءَ یَعْدِلُهُ وَلَیْسَ كَمِثْلِهِ شَىْءٌ وَهُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُاللَّطیفُ الْخَبیرُ
چیزى با او برابرى نكند و چیزى همانندش نیست و او شنوا است و بینا و دقیق و آگاه
وَهُوَ عَلى كُلِّشَىْءٍ قَدیرٌ اَللّهُمَّ اِنّى اَرْغَبُ إِلَیْكَوَاَشْهَدُ بِالرُّبُوبِیَّةِ لَكَ
و او بر هرچیز توانا است خدایا من بسوى تو اشتیاق دارم و به پروردگارى تو گواهى دهم
مُقِرّاً بِاَنَّكَ رَبّى وَ اِلَیْكَ مَرَدّى اِبْتَدَاْتَنى بِنِعْمَتِكَ قَبْلَ اَنْ اَكُونَ
اقـرار دارم بـه ایـنـكه تو پروردگار منى و بسوى تو است بازگشت من آغاز كردى وجود مرا به رحمت خود پیش از آنكه باشم
شَیْئاً مَذْكُورا وَخَلَقْتَنى مِنَ التُّرابِ ثُمَّ اَسْكَنْتَنِى الاَْصْلابَ آمِناً
چیز قابل ذكرى و مرا از خاك آفریدى آنگاه در میان صلبها جایم دادى و ایمنم ساختى
لِرَیْبِ الْمَنُونِ وَاخْتِلافِ الدُّهُورِ وَالسِّنینَ فَلَمْ اَزَلْ ظاعِناً مِنْ
از حوادث زمانه و تغییرات روزگار و سالها و همچنان همواره از
صُلْبٍ اِلى رَحِمٍ فى تَقادُمٍ مِنَ الاَْیّامِ الْماضِیَةِ وَالْقُرُونِ الْخالِیَةِ لَمْ
صلبى به رحمى كوچ كردم در ایام قدیم و گذشته و قرنهاى پیشین
تُخْرِجْنى لِرَاْفَتِكَ بى وَلُطْفِكَ لى وَاِحْسانِكَ اِلَىَّ فى دَوْلَةِ اَئِمَّةِ
و از روى مـهـر و راءفـتـى كه به من داشتى و احسانت نسبت به من مرا به جهان نیاوردى در دوران حكومت پیشوایان
الْكُفْرِ الَّذینَ نَقَضُوا عَهْدَكَ وَكَذَّبُوا رُسُلَكَلكِنَّكَ اَخْرَجْتَنى لِلَّذى
كـفـر آنـان كـه پـیـمان تو را شكستند و فرستادگانت را تكذیب كردند ولى در زمانى مرا بدنیا آوردى كه
سَبَقَلى مِنَ الْهُدَى الَّذى لَهُ یَسَّرْتَنى وَفیهِ اَنْشَاءْتَنى وَمِنْ قَبْلِ ذلِكَ
پـیـش از آن در علمت گذشته بود از هدایتى كه اسبابش را برایم مهیا فرمودى و در آن مرا نشو و نما دادى و پیش از
رَؤُفْتَ بى بِجَمیلِ صُنْعِكَ وَسَوابِـغِ نِعَمِكَ فابْتَدَعْتَ خَلْقى مِنْ مَنِىٍّ
ایـن نـیـز بـه مـن مـهـر ورزیدى بوسیله رفتار نیكویت و نعمتهاى شایانت كه پدید آوردى خلقتم را از منى
یُمْنى وَاَسْكَنْتَنى فى ظُلُماتٍ ثَلاثٍ بَیْنَ لَحْمٍ وَدَمٍ وَجِلْدٍ لَمْ
ریخته شده و جایم دادى در سه پرده تاریكى (مشیمه و رحم و شكم ) میان گوشت و خون و پوست
تُشْهِدْنى خَلْقى وَلَمْ تَجْعَلْ اِلَىَّ شَیْئاً مِنْ اَمْرى ثُمَّ اَخْرَجْتَنى لِلَّذى
و گـواهـم نـسـاخـتـى در خـلقتم و واگذار نكردى به من چیزى از كار خودم را سپس بیرونم آوردى بدانچه
سَبَقَ لى مِنَ الْهُدى اِلَى الدُّنْیا تآمّاً سَوِیّاً وَحَفِظْتَنى فِى الْمَهْدِ طِفْلاً
در عـلمـت گـذشـتـه بـود از هـدایـتـم بـسـوى دنـیـا خـلقـتـى تـمـام و درسـت و در حال طفولیت و خردسالى
صَبِیّاً وَرَزَقْتَنى مِنَ الْغِذآءِ لَبَناً مَرِیّاً وَعَطَفْتَ عَلَىَّ قُلُوبَ
در گـهـواره مـحـافـظـتـم كـردى و روزیـم دادى از غـذاهـا شـیـرى گـوارا و دل پرستاران را
الْحَواضِنِ وَكَفَّلْتَنى الاُْمَّهاتِ الرَّواحِمَ وَكَلاَْتَنى مِنْ طَوارِقِ الْجآنِّ
بر من مهربان كردى و عهده دار پرستاریم كردى مادران مهربان را و از آسیب جنیان
وَسَلَّمْتَنى مِنَ الزِّیادَةِ وَالنُّقْصانِفَتَعالَیْتَ یا رَحیمُ یا رَحْمنُ حتّى
نـگـهـداریـم كـردى و از زیـادى و نقصان سالمم داشتى پس برترى تو اى مهربان و اى بخشاینده تا
اِذَا اسْتَهْلَلْتُ ناطِقاً بِالْكَلامِاَتْمَمْتَ عَلَىَّ سَوابغَ الاِْ نْعامِ وَرَبَّیْتَنى
آنگاه كه لب به سخن گشودم و تمام كردى بر من نعمتهاى شایانت را و پرورشم دادى
زایِداً فى كُلِّ عامٍ حَتّى إ ذَا اكْتَمَلَتْ فِطْرَتى وَاعْتَدَلَتْ مِرَّتى اَوْجَبْتَ
هـرسـاله زیـادتـر از سـال پـیـش تـا آنـگـاه كـه خـلقـتـم كامل شد و تاب و توانم به حد اعتدال رسید واجب كردى
عَلَىَّ حُجَتَّكَ بِاَنْ اَلْهَمْتَنى مَعْرِفَتَكَ وَرَوَّعْتَنى بِعَجائِبِ حِكْمَتِكَ
بـر مـن حـجـت خود را بدین ترتیب كه معرفت خود را به من الهام فرمودى و بوسیله عجایب حكمتت به هراسم انداختى
وَاَیْقَظْتَنى لِما ذَرَاْتَ فى سَمآئِكَوَاَرْضِكَ مِنْ بَدائِعِ خَلْقِكَ
و بیدارم كردى بدانچه آفریدى در آسمان و زمینت از پدیده هاى آفرینشت
وَنَبَّهْتَنى لِشُكْرِكَ وَذِكْرِكَ وَاَوجَبْتَ عَلَىَّ طاعَتَكَ وَعِبادَتَكَ
و آگاهم كردى به سپاسگزارى و ذكر خودت و اطاعت و عبادتت را بر من واجب كردى
ادامه دارد...........

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

جمعه 26/7/1387 - 20:15 - 0 تشکر 65718

پیشینه تاریخی عرفات

بر اساس گزارش تاریخ ،پیشینه این نام واین سرزمین ، به زمان حضرت آدم ع میرسد ، آنگاه که او وهمسرش حوا از بهشت رانده شده وپس از

از مدتی یکدیگر را در این سرزمین یافتند واز همین رو برخی این دیدار را علت نامگذاری این نقطه از زمین به عرفات دانسته اند .

از آن پس وبدنبال تشریع حج ،وقوف در عرفات بعنوان امری واجب مطرح شد .لیکن شهرت این سرزمین از زمان حضرت ابراهیم به بعد است .

تا قبل از پیدایش زمزم به دلیل وجود چاه های آب در اطراف عرفات برخی قبایل ،چون جرهمیان ، این منطقه را بعنوان محل سکونت خود برگزیده بودند .

لیکن باپر شدن چاه زمزم بوسیله جرهمیان وکمبود آب در مکه ووجود منابع آب در اطراف عرفات وهموار بودن زمین در این منطقه بار دیگر مردم

به این سرزمین آمده ،به ایجاد نخلستان وکشت وزرع پرداختند .

یاقوت حموی مکان این روستا را دو مایلی ، از موقف کنونی میداند .آنچه مسلم است این است که در این منطقه اشخاصی سکونت داشته وبدین

جهت آنان را عرفی می نامیده اند زنفل بن شداد عرفی از جمله این کسان است .اینک از خانه ها ومزارع در عرفات ، هیچگونه اثری نمانده است

لیکن در چند سال اخیر دولت عربستان ، درختان زیادی در عرفات کاشته ،که با رشد آنها همه ساله بر زیبایی این سرزمین افزوده می شود .

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

دوشنبه 29/7/1387 - 15:14 - 0 تشکر 66384

سلام خدمت همه تبیانی های عزیز

من منتظر مطالب قشنگتون هستم بخصوص آنهاییکه خوش قولند،

آنهاییکه قول میدن با دست پر میان اما نمی یان منتظرم بیا ..........

دوستان خوبم من از شما خواستم اگر دل نوشته، یا سلامی، یا پیامی،

یا چیز مهمی از امام حسین علیه السلام میخواهید

در این قسمت بذارید ،بالاخره یکی پیدا میشه همه اینها رو به مولایمون برسونه

، چون روز عرفه آقا خیلی چیزها را امضا میکنند صلوات صلوات صلوات صلوات صلوات صلوات صلوات نثار روح امام حسین علیه السلام ویارانش

امام صادق علیه السلام میفرماید:اگر بدانید چقدر ثواب در زیارت جدم حسین علیه السلام هست از همدیگر سبقت میگیریدتا جایی که احتمال ریختن خون داده میشود . *******************************************************************************************

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

دوشنبه 29/7/1387 - 15:17 - 0 تشکر 66388

خدایا
تویی که بخشودی
تویی که نعمت دادی
تویی که احسان نمودی
تویی که روزی بخشیدی
تویی که توانگرم نمودی
تویی که پناهم دادی
تویی که مرا از لغزش بازداشتی
تویی که مرا عزت و سربلندی دادی
تویی که مرا یاری کردی
تویی که عافیتم بخشیدی
و منم که

بد کردم

خطا کردم

نادانی کردم

اشتباه کردم

خلف وعده کردم

پیمان شکستم

خدایا اعتراف میکنم به سنگینی بار گناهانم

خدایا ایا با اینهمه لطف و کرم و مهربانیت مرا به خود وامی گذاری؟
پناه میبرم به تو

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

دوشنبه 29/7/1387 - 15:25 - 0 تشکر 66391

حضرت آدم كه از بهشت اخراج شد چهل روز در بالای كوه صفا گریه

میكرد! جبرئیل فرود آمد و پرسید چرا گریه میكنی؟ آدم فرمود: چرا گریه

نكنم درحالیكه خدا مرا از جوار رحمتش دور نموده؟ جبرئیل گفت: به درگاه

خدا توبه كن و بسوی او بازگرد. آدم پرسید چگونه توبه كنم؟ جبرئیل آدم

را در روز 8 ذیحجه به منی برد و شب

را در آنجا ماندند و صبح با هم به صحرای عرفات رفتند. جبرئیل لبیك


گفتن را به آدم یاد داد و ظهر عرفه او را در عرفات متوقف كرد و كلماتی

كه از جانب خداوند نازل شده بود به وی آموخت تا توبه كند.


فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِماتٍ فَتابَ عَلَیْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحیم سوره مباركه بقره آی۳۷

میگویند این سرزمین خارج از حرم است .چرا؟چون برای ورود به مشعر

به منا و به خانه خدا اول باید خود را بیابی خود را بجویی:که هستی؟چه


هستی؟چه کرده ای؟به کجا میروی؟برای چه؟چه اورده ای؟و....

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

دوشنبه 29/7/1387 - 15:29 - 0 تشکر 66393

دعای عرفه و شاخه های علوم پزشكی

اینك به واژه ها یا فرازهایی از این دعای با عظمت اشاره می نمایم كه در آنها شاخه ها و تقسیمات علوم پزشكی (در زمان حدود 13 قرن پیش) متجلی است:

ثم ما صرفت و درات عنی اللهم من الضر و الضراء اكثر مما ظهر لی من العافیه والسراء و انا اشهد یا الهی بحقیقه ایمانی و عقد عزمات یقینی و خالص صریح توحیدی و باطن مكنون ضمیری و علایق مجاری نور بصری و اساریر صفحه جبینی و خرق مسارب نفسی و خذاریف مارن عرنینی و مسارب صماخ سمعی و ما ضمت و اطبقت علیه شفتای و حركات لفظ لسانی و معرز حنك فمی و فكی و منابت اضراسی و مساع مطعمی و مشربی و حماله ام راسی و بلوع فارغ حبایل عنقی و ما اشتمل علیه تامور صدری و حمایل حبل و تینی و نیاط حجاب قلبی و افلاذ حواشی كبدی و ما حوته شراسیف اضلاعی و حقاق مفاصلی و قبض عواملی و اطراف اناملی و لحمی و دمی و شعری و بشری و عصبی و قصبی و عظامی و مخی و عروقی و جمیع جوارحی و ما انستج علی ذلك ایام رضاعی و ما اقلت الارض منی و نومی و یقظتی و سكونی و حركات ركوعی و سجودی ان لو حاولت و اجتهدت مدی الاعصار و الاحقاب لو عمرتها ان اودی شكر واحده من انعمك ما استطعت ذلك. (1: 46 – 47)


فرازهای پزشكی دعای عرفه به تفكیك واژه ها و عبارات

ردیف

واژه / فراز / عبارت عربی

ترجمه فارسی

تخصص / شاخه

معادل انگلیسی

1

علایق مجاری نور بصری

رشته های مجاری نور چشمم

چشم پزشكی

  Ophthalmology   

2

اساریر صحفه جبینی

خطوط نقش پیشانی ام

پوست

 Dermatology    

3

خرق مسارب نفسی

شكاف راه های تنفسم

پوست

 Dermatology      

4

خذاریف مارن عرنینی

نرمه تیغه بینی ام

گوش و حلق و بینی

ENT (ear nose and throat)      

5

مسارب مساخ سمعی

راه های امواج صدها به پرده صماخ گوشم

گوش و حلق و بینی

 ENT (ear nose and throat)       

6

ما ضمت و اطبقت علیه شفتای

آنچه كه لبهایم آنها را در بر گرفته و هنگام روی هم نهاده شدن میان خود دارد

دندان پزشكی

 Dentistry          

7

حركات لفظ لسانی

حركات تلفظ و ادای زبانم

گوش و حلق و بینی

زبانشناسی[4]

 ENT                 

8

معزز حنك فمی و فكی

محل پیوستن فك بالا و پائینم

گوش و حلق و بینی

 ENT                

9

منابت اضراسی

رستنگاه دندانهایم

دندان پزشكی

 Dentistry          

10

مساع مطعمی و مشربی  

عامل چشیدن خوراكی ها و آشامیدنیهایم

گوش و حلق و بینی

 ENT                 

11

حماله ام راسی

استخوان حافظ مغز سرم

 مغز و اعصاب

  Neurology                  

12

بلوغ فارغ حبایل عنقی

لوله فرو دادن غذا در گردنم

دستگاه گوارش

 Gastroenterology

13

ما اشتمل علیه تامور صدری

با آنچه كه درون سینه ام در بر گرفته است

قفسه سینه

Internal medicine 

14

حمایل حبل وتینی

بند رگ گردنم نخاع

قلب و عروق

Cardiology         

15

نیاط حجاب قلبی

آویزه پرده قلبم

قلب و عروق

Cardiology        

ردیف

واژه / فراز / عبارت عربی

ترجمه فارسی

تخصص / شاخه

معادل انگلیسی

16

افلاذ حواشی كبدی

قطعه های اطراف كبدم

دستگاه گوارش

Gastroenterology    

17

ماحوته شراسیف اضلاعی

آنچه كه خمیدگی دنده هایم در بر گرفته

 طب داخلی

Internal medicine    

18

حقاق مفاصلی

گودی بندهای مفاصلم

ارتوپدی

 Orthopedics                  

19

قبض عواملی و اطراف اناملی

قبض عوامل فعال درونم

طب داخلی

Internal medicine    

20

و لحمی و دمی

و گوشت و خونم

خون

 Hematology     

21

شعری و بشری

مو و پوستم

پوست

Dermatology

22

عصبی

اعصابم

مغز و اعصاب

Neurology

23

عظامی

استخوانهایم

ارتوپدی

Orthopedics

24

مخی

مغزم

مغز و اعصاب

Neurology

25

عروقی

رگ هایم

قلب و عروق

Cardiology

26

جمیع جوارحی

همه اعضایم

آناتومی / علم تشریح

Anatomy

ترجمه كامل عبارات پزشكی دعای شریف عرفه:

بار الها، وانگهی آن ضررها و زیانها را كه از من برگردانیدی، بیش از آن عافیت و نعمت هایی است كه به من عنایت فرمودی و ای خدای من، با حقیقت ایمانم گواهی می دهم و با عهد استوار و محكم قاطعیت های یقینی كه دارم و با خلوص توحید صریحی كه در دلم موجود است و با اعماق پنهانی درونم و رشته های مجاری نور چشمم و خطوط نقش پیشانیم و با شكاف راه های تنفسم و نرمه تیغة بینی ام و طرق امواج صداها به صماخ و استخوان گوشم و با آنچه كه لب هایم آن را در بر، و در هنگام روی هم نهاده شدن میان خود دارد. و با حركات لفظی زبانم و محل پیوست فك بالا و فك پایینم و رستنگاه دندانهایم و عامل چشیدن
خوراكی ها و آشامیدنی هایم، با عامل حمل
]فعالیت یا استخوان[ حافظ مغز سرم و لولة فرو دادن غذا و آشامیدنی در درون چنبره گردنم و با آنچه كه درون سینه ام در بر گرفته است و حمائل ]بند[ رگ گردنم و آویزة پرده قلبم و با قطعه های اطراف كبدم و آنچه كه خمیدگی دنده هایم در بر گرفته و گودی بندهای مفصل ها و قبض عوامل فعال درونم و بند انگشتانم و گوشت و خون و مو و ظاهر پوست و اعصاب و نی و استخوانها و مغز و رگها و همة اعضایم و با آنچه كه در دوران شیرخوارگی در بدنم بافته شده است و با آنچه كه زمین از من بر خود حمل نموده است و با خواب و بیداری و سكون و حركات و ]ركوع و سجود[، آری، ای خدای مهربانم، اگر با این همه نعمتهای آشكار و پنهان تو بخواهم و بكوشم، و در تمامی قرون و اعصار در آنها زندگی نمایم و بخواهم كه شكر یكی از نعمت هایت را بجای بیاورم ناتوان خواهم بود. (1: 47 – 48).

آری كسی كه از نعمت عظمای هستی و عافیت برخوردار است با این جملات باهر النور امام حسین (ع) آشنایی و معرفت بسیار نزدیكی دارد و همو می تواند بفهمد و بگوید كه:

هنگام تنگدستی در عیش كوش و مستی                          كاین كیمیای هستی قارون كند گدا را


مآخذ:

1. جعفری، محمدتقی. نیایش امام حسین (ع) در صحرای عرفات. تهران: موسسه نشر كرامت، 1378.

2. سلطانی، پوری. راستین، فروردین، دانشنامه كتابداری و اطلاع رسانی. تهران: فرهنگ معاصر، 1379.

3. محمدی ری شهری، محمد. دانش نامه احادیث پزشكی. ترجمه حسین صابر. قم: دارالحدیث، 1385.


 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

يکشنبه 5/8/1387 - 20:29 - 0 تشکر 67570

آمرزش در عرفه

احمد بن فهد در کتاب (عده الداعی)گفته که در خبر آمده :خداوند در روز عرفه به ملائکه

میفرماید:ای ملائکه من!ببینید که این بندگان من وکنیزان من از شهرهای دور گردآلوده وخسته

آمده اند،میدانید آنها چه میگویند ؟واز من چه میخواهند ؟ملائکه میگویند :خداوندا!آنها از تو

آمرزش میخواهند .پس خداوند میفرماید:شما شاهد باشید که من همه آنها را بخشیدم.

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

شنبه 18/8/1387 - 10:23 - 0 تشکر 69484

تاثیر صلوات دربرزخ
ثورى مى گوید: یك سال در مراسم حج ، مردى را دیدم كه هنگام طواف تنها ذكر صلوات در را مى گوید. در وقوف عرفات هم فقط به این ذكر اكتفا مى كند، در مدینه نیز تنها ذكرش صلوات بود.
من به او گفتم : تو هم در مكه و هم در مدینه تنها ذكر صلوات بر محمد و آل طاهرینش بود، در عرفات كه جایگاه و روز ناله و زارى و طلب حاجت است هم ، تو همه چیز را گذاشتى و فقط صلوات فرستادى ، علت چیست ؟
او گفت : سال گذشته من به همراه پدرم به مكه آمدم ، در یكى از منازل ، پدرم بیمار شد و ما نتوانستیم به راه خود ادامه دهیم ، در همان جا خانه اى كرایه كرده و چراغى را روشن نمودم . سر پدرم در دامنم بود كه جان سپرد.
دیدم كه اندك اندك چهره اش سیاه گشت . ترسیدم ، سرش را بر زمین گذاشتم و كنارش نشستم و از رسوایى فردا در مقابل مردم گریه مى كردم . در همین حال خوابم برد.
مردى زیبا، خوش بو و خوش پوش با عمامه سفیدى وارد شد. روپوش ‍پدرم را برداشت ، دستى بر صورتش كشید كه بر اثر آن رنگ چهره پدرم سپید و نورانى گشت . من حیرت زده از او پرسیدم : تو كه هستى كه خدا از بركت وجود تو غم مرا برطرف ساخت ؟
فرمود: من صاحب قرآن ، محمد بن عبدالله پیامبر آخر زمانم . بدان و آگاه باش كه پدرت نافرمانى خدا را مى كرد و پیرو هواى نفس بود؛ اما چون پیوسته بر من صلوات مى فرستاد، در این ساعت كه تیرگى و تاریكى گناه او را در بر گرفت من به دادش رسیدم .
او این را گفت و از نظر من غایب گشت .
من از خواب برخاستم و دیدم كه چهره پدرم مانند ماه شب چهارده مى درخشد. از آن روز به بعد بود كه فایده صلوات را فهمیدم ، تسبیح و دعا را رها كرده و در هر حال و پیوسته صلوات مى فرستم.

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

چهارشنبه 22/8/1387 - 20:51 - 0 تشکر 70385

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم ارزقنی حج بیتک الحرام فی عامی وفی کل عام خدایا مرا روزی کن حج بیت الحرام در این سال ودر همه سال

امروز اولین کاروان زائران بیت الحرام راهی این سفر مقدس شدند خدا نصیب همه عاشقان کند .

این سفر اعمال ومناسکی دارد واعمال ومناسک آن گذران دوره آموزشی سیروسلوک انسان به سوی خداوند است وحاجی در آن دیار انسان فرشته خویی است که همپای فرشتگان در بیت المعمور به طواف خانه حق میپردازد وپروانه است که در عشق معبود،لبیک گو ،پر میسوزاند تا به وصول معشوق نائل آید ، آلودگان وناخالصان با گام نهادن در این راه جز به قصد توبه وخطا ،طرفی نمی بندند وبا دیدن جا پای ابراهیم راه صحیح زندگی کردن را می آموزند ومتوسلان پرده کعبه در زیر ناودان طلا به انتظار نزول رحمت اشک میریزند واسماعیل وهاجر ونزدیک به هفتاد پیامبر را در حجر اسماعیل بر صدق خویش گواه میگیرند .

حاجیان پس از پوشیدن لباس احرام برای انجام حج تمتع راهی سرزمین مقدس عرفات میشوند واز روز نهم ذی حجه تا غروب آفتاب در این سرزمین وقوف میکنند وبه دعا ونیایش میپردازند تا خدای رحمان به آنها رحمت آورده بار دیگر اجازه ورود به حرم را به آنها عطا کند.

تشنگان معرفت وعارفان عاشق برای حضور در عرفات ،شور وشوق فراوان از خود نشان میدهند ،برای همنشینی با صاحب الامر
ارواحنا فداه که همه ساله در این موقف حضور دارند ،سر از پای نمیشناسند .

این سرزمین ،سرزمینی است مقدس ،محل توبه وآمرزش گناهان آری در این سرزمین همه گناهان انسان آمرزیده میشود پیامبر (ص)میفرماید:برخی گناهان است که جز در عرفات بخشیده نشود .

کوه جبل الرحمه در وسط صحرای عرفات واقعا پرهیبت و عجیب است. گویی تعدادی تخته سنگ از آسمان وسط این صحرای شنی فروریخته و روی هم تلمبار شده است. حضرت امام حسین (ع) دعای مشهور عرفه را کنار همین کوه خوانده و از همین جا عازم کربلا شده اند. همه مسلمان ها به دعا و استغفار در کنار این کوه اعتقاد دارند. ستون سفید رنگ بالای کوه ، ساخته بشر است از چند روحانی فلسفه اش را پرسیدم ولی نمی دانستند. برخی زائران روی آن ستون، جملات یادگاری یا خواسته هایشان را از خدا می نوشتند. یک مامور وهابی هم آن بالا بود تا کسی روی ستون چیزی ننویسد. ادامه دارد ...

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.