به نام خدا و سلام
عملیات آموزشی متفاوت می تواند تفاوتهای قابل توجهی در خود پنداری و طرز فکر دانش آموزان تیزهوش به وجود آورد . کیفیت خاص محیط یادگیری تفاوتی را در نگرش ها و خود پنداره تیزهوشان به وجود می آورد یعنی رفتارهای معلم و دانش آموز در محیطهای گوناگون متفاوت است .
برای بر آوردن نیاز های خاص تیز هوشان باید در موارد زیر تغییر ایجاد کرد:
1-محتوا
2-کسب یادگیری
3-محیط یادگیری
و این سه مورد, نیازمند آماده سازی معلم به طور جداگانه می باشد .
ایجاد یک برنامه ویژه برای تیزهوشان نیازمند تغییر و تحول در پرسنل است . . تیزهوشان نیاز به برنامه های ویژه دارند نیاز به برنامه هایی که متناسب با ذوق و استعداد آنها باشد .