• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
سينما و تلویزیون (بازدید: 1357)
جمعه 27/2/1392 - 18:35 -0 تشکر 604293
اخبار انتخاباتی

با سلام

در این تاپیک می توانید خبرهای انتخاباتی تلویزیون و رادیو را مشاهده نمائید .

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

چهارشنبه 22/3/1392 - 19:53 - 0 تشکر 611154




جزئیاتی از مناظره‌ها به روایت دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی




مناظره‌های انتخاباتی ۴۰ میلیون بیننده داشت




خبرگزاری فارس: برنامه‌ریزی برای برگزاری انتخابات آن هم از نوع ریاست جمهوری، قطعا به برنامه‌ریزی گسترده‌ای نیاز دارد. برنامه‌ریزی دقیقی که علاوه بر اجرای عدالت در برگزاری برنامه‌ها باید در حدی غنی و پویا باشد که در نهایت بتواند بر مشارکت حداکثری در انتخابات بیافزاید.


امسال رسانه ملی تا حد بسیار زیادی توانست این امر را محقق کند تا جایی که مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود با جمعی از اقشار مختلف مردم درباره مناظره‌ها فرمودند: کار صداوسیما در انتخابات،تهمت زنندگانی را که می‌گفتند آزادی بیان نیست ، خجالت زده کرد، البته بنده در زمینه آن مسائلی که آقایان مطرح کردند،مطالبی دارم که بعدا خواهم گفت.


برگزاری مناظره 8 نفره، حضور مداوم کاندیداها در رسانه ملی و ... از جمله مواردی است که در گفت‌وگو با «مجید دانشور» دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی مطرح شده و در ادامه می‌خوانید:


**آقای دانشور برگزاری مناظرات هشت نفره چطور طراحی شد؟


-با توجه به اینکه ما تجربه برگزاری مناظره میان چهارنفر را در سال 88 داشتیم که دو به دو برگزار شد، و اینکه امسال به خاطر تعداد بالای کاندیداها نمی‌توانستیم این مدل را برگزار کنیم، در نتیجه یکسری مزایا و معایب مناظره هشت نفره را نوشتیم و آن را برای 200 نفر از فرهیختگان و دانشگاهیان و طلاب فرستادیم. آنها نظر دادند و ما نظرات را از خیلی کم تا زیاد برسی کردیم و در نهایت نحوه برگزاری مناظره را از آنها سوال کردیم.


**در برگزاری مناظرات موارد دیگری جز تعداد کاندیداها را هم مد نظر داشتید؟


-بله. قطعا گزاره‌های دیگر را هم گذاشتیم و با اختلاف دو درصد یعنی 51 درصد برگزاری مناظره 8 نفره به مناظره 2 نفره چربید.



**در ادامه برنامه چطور پیش رفت؟


-بنا بر این ستاد انتخابات صداوسیما برگزاری مناظره 8 نفره را به کمیسیون ماده 65 (بررسی تبلیغات) پیشنهاد دادیم و آنها پذیرفتند و گفتند که آیین نامه آن را تنظیم کنیم و به صورت باکس‌های 30 دقیقه‌ای تنظیم شد. یعنی گفت‌وگوی هر نامزد با 7 نامزد دیگر حدود 26 الی 27 دقیقه طول می‌کشید. البته در مناظره اول در پایان برای اینکه مناظره جذاب‌تر شود، ما سوالات چهار گزینه‌ای و عکس هم استفاده کردیم که نامزدهای محترم چند نفر اعتراض کرده بودند.



**اما این بخش خیلی به مذاق کاندیداها و همچنین بخشی از مخاطبان خوش نیامد؟


-در نظرسنجی روز بعد از مردم، 47 درصد مردم معتقد بودند که این گزینه‌ها خوب بوده است و 53 درصد گفتند که خوب نبود و بنا بر این حذف شد. پس به دلیل اینکه مردم برایشان مطلوبیت داشت که عکس‌ها نباشد، این بخش حذف شد. در مناظره دوم روند منطقی‌تر شد و در مناظره سوم تازه مناظره 8 نفره جا افتاد.



**نظرسنجی‌ها مناظره سوم را چطور ارزیابی کردند؟


-به نظر ما مناظره سوم، چالشی‌تر، جذاب‌تر و شفاف‌کننده تر بود کمااینکه نظرسنجی ما از مردم پس از مناظره سوم نشان داد که مردم با نزدیک به 66 درصد گفته‌اند که مناظره سوم توانست برایشان امکان گزینش بهتر و مقایسه را فراهم کند.



**برگزاری مناظره چهارم چرا منتفی شد؟


-در مورد اینکه برخی کاندیداها درخواست مناظره بعدی کردند، چون پیش از این سه مناظره تصویب شده بود، درخواست کردند که چهارمی هم باشد، با توجه به اینکه روزهای پایانی تبلیغات نامزدها بود، آنها حتی نمی‌رسیدند که برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی خود را پر کنند، به همین دلیل منتفی شد. در واقع الان برخی کاندیداها در حال اتلاف وقت هستند و این وقت‌هایی که صداوسیما برای آنها قرار داده است، میلیون‌ها ریال هزینه دارد که مورد توجه نیست و هدر داده می‌شود. مثلا تعدادی از نامزدها که نمی‌توانم اسم ببرم باید پیام‌های سه دقیقه‌ای به رادیو پیام می‌دادند که این تبلیغات را ارائه نکرده‌اند و البته در رادیو پخش شده که این وقت فلان نامزد بوده که نیامده آن را پر کند.


پس چون نمی‌توانند وقت‌های تعیین شده در جدول قرعه‌کشی شده را پر کنند، عملا گذاشتن یک مناظره دیگر یعنی نفی برنامه‌های دیگر سازمان صداوسیما که برای نامزدها قرار داده است. امکانات و استودیو رسانه ملی برای انها قرار داده است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده عملا برگزاری مناظره چهارم منتفی است.


**آماری از میزان مخاطب سه مناظره برگزار شده در دست دارید؟


-برای هرکدام از مناظره‌ها به تفکیک سه نظر سنجی انجام شد که به طور میانگین ما را به 65 درصد از مخاطبان رسانه ملی رساند که حدود 40 میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد. البته برخی گفته‌اند فقط اولین مناظره یا دومی و یا سومی را دیده‌اند. در نهایت به 56 درصد رسیدیم.


**میزان رضایت مخاطبان از نحوه برگزاری مناظره‌ها چقدر بود؟


-درباره میزان رضایت نیز باید بگویم که با 66 درصد، مناظره سوم بیشترین میزان رضایت را داشته است.



**بعد از برگزاری مناظره اول نقدهای بسیاری در سایت‌ها و برخی خبرگزاری‌ها انجام شد، آیا این نقدها در تغییر شیوه برگزاری مناظره‌های بعدی اثر گذاشت؟


-خیر. برای کمیسیون تبلیغات نظرسنجی مهم است که مبنای علمی دارد و نقدهای سایت‌ها نمی‌تواند روایت کننده نظر مردم باشد. به همین دلیل نظرسنجی مردمی صورت گرفت و شیوه برگزاری مناظره‌های بعدی بر این مبنا عوض شد.


**در این میان برخی هم به حضور مجری دوم یعنی آقای طلوعی نقدهایی داشتند با این محوریت که هیچ باری از مناظره را به دوش نمی‌کشد؟


-قرار بود تا دقیقه 90 اسامی مجریان منتشر نشود و قرار شد تا دو مجری در نهایت برای اجرای برنامه‌ها انتخاب شوند که یکی آقای حیدری و دیگری آقای طلوعی بود که در طول برگزاری مناظره مدام با هم مشورت می‌کردند که البته مخاطبان این مشورت‌ها را روی آنتن نمی‌دیدند و در زمان صحبت کاندیداها بود. در حقیقت مشاوره‌ها زمان صحبت کاندیداها به مجری داده می‌شد.


مجری دوم  به خاطر اینکه باید وقت اصلی به نامزدهای محترم داده شود، دخالت بیش از حد در وقت نمی‌کرد و بیشتر نقش نظارتی ایفا می‌کرد.


**نظر کاندیداها درباره مناظره‌های دوم و سوم چه بود؟


-نامزدها خودشان نسبت به برگزاری مناظره‌ها نظر مساعدی داشتند که در بخش‌های خبری هم پخش شد اما برخی ستادهای انتخاباتی نسبت به کم بودن وقت و ناعادلانه بودن برخی برخوردهای مجری اعتراضاتی داشتند. ما هم گفتیم اگر اعتراضی دارید به کمیسیون منعکس کنید که تا به حال اعتراض رسمی دریافت نکردیم.


**نظریه‌ای وجود دارد با این مبنا که برگزاری مناظره‌های انتخاباتی میان کاندیداها می‌تواند به تغییر ناگهانی آراء بیانجامد. آیا مناظره‌ها واقعا آراء را جابه جا میکند؟


-بنده از سال 60 تا به حال در کمیسیون انتخابات صداوسیما بوده‌ام و تجربه نشان می‌دهد که 3 روز آخر تعیین کننده است. مناظره‌ها تاثیرگذار است اما سه روز آخر تبلیغات بیشتر تاثیرگذار است.


**تخلفی هم از سوی کاندیداها یا مجری به شما اعلام شده است؟


-تخلفات نامزدها به این کمیسیون مربوط نمی‌شود، بلکه برنامه‌های آنها مربوط می‌شود که دورزدن قانونی برخی نامزدها در آن به چشم می‌خورد. برنامه‌شان آمده، تصویب شده و آماده پخش شده است اما در دقیقه 90 شروع به واسطه تراشی می‌کنند تا آن را عوض کنند چون به چیز جدیدی رسیده‌اند که می‌خواهند در برنامه‌شان بگنجانند.

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

چهارشنبه 22/3/1392 - 19:54 - 0 تشکر 611155



ضرغامی میزان مخاطبان مناظره‌ها را اعلام کرد




رییس سازمان صداوسیما اعلام کرد: در نظرسنجی ملی صداوسیما در تاریخ 21 خرداد بیش از 85 درصد معتقد بر بی‌طرفی رسانه ملی در تبلیغات انتخاباتی هستند.


به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، رییس سازمان صدا و سیما در بازدید امروز خود از معاونت صدا از دست‌اندرکاران تولید و پخش برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رادیو قدردانی کرد.


سید عزت الله ضرغامی با تأکید بر اینکه امسال یکی از کم‌ هزینه‌ترین و پرشورترین انتخابات را خواهیم داشت، گفت: در این دوره از انتخابات، صداوسیما با برنامه‌ریزی مطلوب توانست فضای خوب و اثرگذاری برای همه نامزدهای ریاست جمهوری فراهم کند به نحوی که آنها از هزینه‌های اضافی برای تبلیغات به دیگر شیوه‌ها بی‌نیاز شدند.


رییس سازمان صداوسیما افزود: این اقدام صداوسیما مورد توجه مردم نیز قرار گرفت به نحوی که بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، فقط مناظره‌های تلویزیونی رسانه ملی که از رادیو هم پخش می‌شد، 73.5 درصد مخاطب داشت که از این تعداد 74.7 دهم درصد آنها بعد از دیدن مناظره‌ها نامزد مورد نظرشان را انتخاب کرده‌اند.


ضرغامی با اشاره به سیاست بی‌طرفی رسانه ملی و فراهم کردن فرصت عادلانه برای همه نامزدها گفت: در نظرسنجی ملی دیگری که از مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاها صورت گرفت، 1.85 درصد مخاطبان اعلام کردند صدا و سیما در ارائه برنامه انتخاباتی کاملاً بی‌طرف بوده است.


وی تصریح کرد: این اعتماد سرمایه بزرگی برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی است که با تلاش متعهدانه همکاران رسانه ملی در همه بخش‌ها به دست آمده است.


ضرغامی در ادامه با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی مدیران و دست‌اندرکاران رادیو در این دوره از انتخابات، عملکرد آنها را خوب توصیف و تصریح کرد: همکاران در حوزه صدا، هم در بخش محتوایی و برنامه‌ریزی و هم در بخش اجرایی و پشتیبانی کاملاً حرفه‌یی و در تراز رسانه ملی عمل کردند.


رییس سازمان صداوسیما با بیان اینکه نامزدها در برنامه‌های انتخاباتی امسال چهار ساعت و 15 دقیقه ضبط صدا داشتند، اظهار کرد: در این دوره اولین بار برای نمایندگان نامزدها نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده بود که مورد توجه مخاطبان و ستادهای تبلیغاتی نامزدها نیز واقع شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان صداوسیما، ضرغامی گفت: رسانه ملی امروز به مدل جدید و موفقی در برگزاری تبلیغات انتخاباتی به ویژه جلسات مناظره همزمان نامزدهای متعدد، دست یافته است و این تجربه برای دوره‌های بعدی انتخابات نیز الگو خواهد بود.


رییس سازمان صدا و سیما در ادامه از استودیوهای حماسه یک، دو، سه و چهار که برای ضبط برنامه‌های انتخاباتی آماده شده بودند بازدید کرد.


ایسنا

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

چهارشنبه 22/3/1392 - 19:55 - 0 تشکر 611156



برنامه‌ریزی گسترده صداوسیما برای پوشش اخبار انتخابات



به گزارش خبرگزاری فارس، مجید شعبانپور، رئیس مرکز تولید و فنی معاونت سیما ضمن تشریح وظایف و مأموریت مرکز تولید و فنی سیما در پوشش تلویزیونی انتخابات در روز 24 خرداد ماه گفت: این مرکز با تمام ظرفیت و توان خود با بیش از 650 نیروی متخصص برای پوشش تلویزیونی حماسه بزرگ ملت ایران آمادگی کامل داد.


وی افزود: به همین منظور 16 پایگاه تلویزیونی جهت استقرار واحد‌های سیار معاونت سیما، و SNG، لینک مایکرویو فنی برای پوشش زنده و مستقیم انتخابات از طریق شبکه‌های 4،3،2،1 تهران و قرآن تعیین شده و پایگاه هفدهم نیز که در هتل لاله تهران مستقر است مربوط به مرکز بین المللی است که شبکه‌های تلویزیونی خارجی اخبار و تصاویر خبری خود را از این پایگاه به سراسر دنیا مخابره خواهند نمود.


رئیس مرکز تولید و فنی سیما با بیان اینکه دیگر شبکه‌های تلویزیونی رسانه ملی و واحد مرکزی خبر هم از این نقاط 16 گانه قادر خواهند بود لحظه لحظه به ارسال خبر و تصاویر بپردازند گفت: برای شبکه‌هایی که پایگاه ندارند از جمله شبکه‌های تلویزیونی داخلی و  شبکه‌های برون مرزی بیش از 180 ارتباط زنده و مستقیم از حماسه حضور مردم ایران در پای صندوق‌های رأی پیش‌بینی شده است که این شبکه‌ها در روز 24 خرداد روز انتخابات قادر خواهند بود از طریق پایگاه‌های 16 گانه مرکز تولید فنی سیما به ارسال خبر و تصاویر خبری مشغول شوند.


شعبانپور همچنین بابیان این مطلب که برای 650 نفر از عوامل تولید و فنی این مرکز در روز انتخابات دو شیفت کاری در نظر گرفته‌ایم اظهار داشت: شیفت صبح از ساعت 8 الی 14 بعدازظهر و شیفت عصر از ساعت 14 الی 22 شب خواهد بود.


رئیس مرکز تولید و فنی معاونت سیما با بیان اینکه با همکاری مرکز بسیج صداو سیما یک واحد سیار تلویزیونی مجهز نیز به کرج اعزام خواهد شد گفت: دراین دوره از انتخابات برای اولین بار یک واحد سیار تلویزیونی مجهز نیز با تمامی امکانات برای پوشش زنده تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری – میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی در اسلامشهر مستقر می‌شود.


شعبانپور با اشاره به اینکه یک واحد سیار تجهیز شده نیز از نخستین ساعات صبح روز انتخابات در دانشگاه تهران مستقر می‌شود گفت: این واحد سیار مجهز نیز حماسه حضور نمازگزاران را از نخستین ساعات رأی‌گیری بطور زنده به تصویر می‌کشد.


رئیس مرکز تولید و فنی سیما اظهار کرد: حضور مقام معظم رهبری در پای صندوق رأی در اولین ساعات رأی‌گیری بوسیله تجهیزات مستقر در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) بطور زنده پخش می‌شود.


لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

شنبه 25/3/1392 - 1:30 - 0 تشکر 611553



۸۸۴۴ دقیقه برنامه تبلیغاتی صداوسیما برای کاندیداها
 هر نامزد ۱۹ ساعت



به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، با آغاز زمان تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری، رسانه ملی به مدت 19 روز آنتن خود را در اختیار کاندیداها قرار داد تا در این مدت برنامه‌های خود را برای مردم ایران چه در داخل ایران و چه در خارج از ایران بازگو کنند.


البته این برنامه‌ها، سوای از برنامه‌هایی است که با حضور نمایندگان کاندیداها در سایر برنامه‌ها به روی آنتن رفت. همچنین اخبار سخنان کاندیداها در استان‌های مختلف که در بخش‌های مختلف خبری پخش می‌شد نیز سوای این برنامه‌های مستقیم است.


به گزارش فارس، رسانه ملی به مدت 19 روز از 14 تا 22 خردادماه بدون وقفه و طبق برنامه‌ریزی دقیق، آنتن خود را در اختیار 8 کاندیدای ریاست جمهوری قرار داد.


طبق این برنامه‌ریزی، در رادیو هفت برنامه برای نامزدها گذاشته شد و هر کاندیدا به مدت 315 دقیقه معادل 5 ساعت و 25 دقیقه فقط در رادیو فرصت داشت تا برنامه‌های خود را بازگو کند.


همچنین تلویزیون نیز سوای مناظره‌ها، هفت برنامه ویژه کاندیداها به روی آنتن برد. در این برنامه‌ریزی هر نامزد حدود 6 ساعت و 45 دقیقه فرصت داشت تا برنامه‌های خود را در شبکه‌های یک، دو، سه، چهار و جام جم برای مخاطبان بازگو کند.


در جمع تلویزیون به هر کاندیدا 405 دقیقه زمان اختصاص داده و در مجموع کاندیداها 3 هزار و 240 دقیقه در تلویزیون فرصت داشته‌اند.


سه مناظره نیز اگر به احتساب آغاز مناظره در ساعت 16 و پایان آن هم زمان با اذان مغرب محاسبه شود، 3 هزار و 84 دقیقه زمان در اختیار کاندیداهاست که اگر این زمان را تقسیم بر 8 به تعداد کاندیداها کنیم، هر نامزد حدود 385 دقیقه فرصت در سه مناظره داشته است(128 دقیقه در هر مناظره).


در نهایت و با جمع این اعداد به عدد 8 هزار و هشتصد و چهل و چهار دقیقه می‌رسیم.


در حقیقت صداوسیما در مدت برگزاری تبلیغات ریاست جمهوری، آنتن خود را به مدت 147 ساعت و 40 دقیقه فقط در اختیار نامزدها قرار داده است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، این زمان بدون احتساب برنامه‌های جانبی دیگر صداوسیما برای کاندیداها است.


لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

شنبه 25/3/1392 - 1:31 - 0 تشکر 611554

حضور هنرمندان پای صندوق‌های رای
 از رخشان بنی‌اعتماد تا جمال شورجه


به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز 24 خرداد ماه سال 92، با آغاز رای‌گیری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بسیاری از هنرمندان به پای صندوق‌های رای رفتند تا نام رئیس‌جمهور منتخب‌شان را روی برگه رای بنویسند.


از جمله هنرمندانی که تا این لحظه به پای صندوق‌های رای رفته‌اند می‌توان به امین حیایی، نیلوفر خوش‌خلق، صابر ابر، دانیال عبادی، پوران درخشنده، رخشان بنی اعتماد، پگاه آهنگرانی، روناک یونسی، پولاد کیمیایی، بهاره رهنما، احمدرضا درویش، سام درخشانی، فلور نظری، احمد کاوری، محمود پاک‌نیت، پرویز شیخ طادی، حسن جوهرچی، بابک حمیدیان، جمال شورجه، پروانه معصومی، امیر تاجیک، هوشنگ توکلی، مهدی رحمانی، مهدی شیرزاد، مهدی سلوکی و … اشاره کرد.


همچنین حامد عنقا، فریدون جیرانی، محمد حسین لطیفی، محمدرضا شفیعی، محسن علی اکبری، رضا جودی، شیبان خاقانی، حسن نقاشی، مهدی گلستانه، رامین عباسی‌زاده، علی کمالی‌نژاد، بهروز شعیبی، محمود رضوی، مجتبی میرطهماسب، مجید برزگر، محمدرضا جان‌پناه، شیرین برق نورد، سپیده ابطحی، مهناز محمدی، مونا زندی و ... نیز تاکنون پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند.


مهتاب کرامتی، هانیه توسلی، حامد بهداد، امین زندگانی، مهرداد فرید، لیلی گلستان، حمید فرخ‌نژاد، مازیار میری، آناهید آباد، محمد پیرهادی، نازنین مفخم، محمد آلادپوش نیز از دیگر هنرمندان بودند که تا این لحظه رای داده‌اند.


زمان رسمی شرکت در انتخابات 18 اعلام شده است ولی مرسوم است که این مهلت تمدید می‌شود. با نزدیک شدن به ساعات عصرگاهی و کاهش گرمای هوا حضور مردم و به ویژه هنرمندان پررنگ‌تر می‌شود.



مهر

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.