• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
سينما و تلویزیون (بازدید: 4260)
سه شنبه 29/12/1391 - 20:36 -0 تشکر 595023
آرگو Argo فیلمی دیکته شده و دروغین

رگو Argo تسخیر لانه جاسوسی و فرار گروگانها توسط سفارت کانادا و دروغ سازمان سیا
نویسنده : دانشجوی پیرو خط امام تسخیر لانه جاسوسی آمریکا پوریزدانپرست سید محمد هاشم  

argo آرگو فیلمی دیکته شده و دروغی ساخته گردیده از وقایع تاریخی برای جبران تحقیر شکستهای پی در پی آمریکا در جریان تسخیر لانه جاسوسی و حمله مفتضحانه طبس


argo

 


  argo

 

argo

argo

 

argo
argo
argo


argo
 
argo

 

 
untitledzgghgvcxD copy

 

سه شنبه 29/12/1391 - 21:5 - 0 تشکر 595044

«دل و پشت ایرانیان نشکنی؛ درباره فیلم آرگو» به قلم احمد مسجدجامعی

نویسنده : دانشجوی پیرو خط امام تسخیر لانه جاسوسی آمریکا پوریزدانپرست سید محمد هاشم

argo

argo

در یک بررسی تجربی، دانشگاهی از دانش آموزان کشورهای مختلف می خواهند، نقشه جهان را بکشند. هر کدام آنها متناسب با کشور خود نقشه را به شکلی ترسیم می کنند که محور و قلب آن همان وطن شان است. حقیقت این است که آدمی دنیا را از منظر و پنجره میهن خود می بیند. این امر هم درباره عامه مردم و هم درباره خواص اهل قلم و فکر و فرهنگ و هنر و سینما صادق است.

به گزارش شفقنا، احمد مسجدجامعی در یادداشتی که در روزنامه اعتماد منتشر کرده آورده است: نمی توان کسی را یافت که کشور دیگری را بر خاک خود مقدم شمارد و حاضر به بذل و بخشش آن شود، چون هویت افراد با جغرافیا و تاریخ و فرهنگ جامعه شان گره خورده است. فیلم پرهیاهوی آرگو هم از این قاعده مستثنی نیست. محور و مرکز این فیلم وطن دوستی امریکایی و به سبک مرسوم هالیوودی است. طرف مقابل این وطن دوستی ایران، انقلاب و تسخیر سفارت امریکاست. نیاز به توضیح نیست که سیاه و سفید یا خیر و شر یا قهرمان و ضدقهرمان این فیلم کیست. هر چند بنا بر روال معمول، همه این کارها در فضای تعریف و تمجید از سیاست های سیاستمداران امریکا نیست.

حتی در مقدمه فیلم با نگاهی منفی به زندگی شاه و اطرافیانش و ماجرای کودتای امریکایی- انگلیسی ۲۸ مرداد می پردازد. در یک دیالوگ دیگر نیز وضعیت و موقعیت رییس جمهور وقت امریکا در زمان تسخیر سفارت امریکا را مورد هجوم قرار می دهد. به هر حال، اگر انتظار داشته باشیم یک هنرمند امریکایی، فیلمی در چارچوب مدافع ما و از دیدگاه وطنی ما بسازد، البته که بی ربط است. مگر جامعه اهل فکر و هنر ایرانی در چنین عرصه یی چنین کاری می کند و منافع دیگران را بر منافع ملی خود ترجیح می دهد، مراد از این نوشته نقد آن فیلم نیست، هر چند که جای نقد محتوایی و شکلی و هنری هم هست، بلکه منظور این است که چرا پس از سال ها از ماجرای سفارت امریکا و اتفاقاتی از این قبیل، هنوز جامعه هنری امکان ارائه اثری در خور نیافته است.

این مساله شاید ناشی از ضعف نگاه ملی و تنگ نظری برخی مسوولان در کشور باشد، نگاهی که در آن حق اظهارنظر واگذار می شود و اهل فکر و فرهنگ و هنر در آن مشارکت ندارند. البته منظور این نیست که اصحاب فکر و هنر و اندیشه را افرادی دست به سینه در برابر اوامر خود بدانیم، در بین کسانی که در جریان تسخیر سفارت امریکا بودند. هنرمند موفق و شناخته شده یی چون کمال تبریزی هم هست که توانایی های فنی، ظرافت های هنری و اطلاعات دست اول برای چنین کاری دارد، اما چرا تاکنون برای چنین کسانی میدان این کار را فراهم نساخته ایم، زمانی هم که تا حدودی این شرایط فراهم آمد و جلسات گفت وگو و تصمیم گیری به نتیجه رسید، یک باره با فضای کاملامتفاوتی

argo

argo

رو به رو شدیم که مانع از انجام این کار می شد، شاید دلیل همه اینها، برخی کسانی باشند که می خواهند نگاه خود را به امروز و گذشته حاکم سازند و فیلمی نه متناسب با واقعیت ها که هم سو با رویکردهای «خودساخته» فراهم آورند. این موضوع درباره تسخیر سفارت امریکا در ایران نیز وجود دارد. زیرا کسانی در این راه پیش قدم بودند که سال هاست از منظر سیاست های رسمی مورد پذیرش نیستند و دیگرانی از جانب آنها سخن می گویند که چندان ربطی به این موضوع ندارند و گاهی نمونه اظهارنظر آنها با رویکردهای ملی همخوان نیست.

به هر حال فارغ از این اختلافات دامنه دار، اگر ادبیاتی مناسب برای توصیف شرایط آن روزها و رفتار انقلابیون جوان آن سال ها در عرصه جهانی نداشته باشیم، هر روز با هزینه های سیاسی و فرهنگی بیشتر مواجه خواهیم شد که در برابر فهم و نگاه ایرانی قرار دارد، متاسفانه این روزها سمت و سوی حرکت های فکری و هنری نشانی از پیشرفت و بهبود ندارد همین انحصارطلبی ها باعث شد که در سال جاری از فرستادن فیلم یک حبه قند آقای میرکریمی به اسکار خودداری شود، فیلمی کاملاایرانی که نشانی از سیاه نمایی در آن وجود ندارد، حضور این فیلم در اسکار می توانست در برابر سیاه نمایی فیلم آرگو تصویری واقعی، صمیمی و پرمحبت از مردم ایران نشان دهد.

چه بسا ترویج فیلم آرگو زمینه سازی روانی برای برخی اقدامات خشونت آمیز در سایر عرصه ها باشد که غفلت ما از حضور موثر در عرصه های فرهنگی و هنری جهان می تواند فرصت بیشتری برای نیت های خشونت طلبان فراهم کند، گرچه تاریخ نشان داده است که مردم ایران هیچگاه تسلیم خشونت ها نبوده اند و نام ایران و ایرانی را بر بلندای تاریخ و فرهنگ و تمدن بشری ثبت کرده اند. مردم بزرگ و بزرگوار ما حتی در گوشه ذهن شان تصور از دست دادن یک وجب از بوم عزیز خود را نداشته و مشتی از خاک خوزستان و خوزستان ها را نه با یک کشور که به عالمی هم عوض نمی کنند.

argo

argo

که ایران چو باغی ست خرم بهار

شکفته همیشه گل کامکار

اگر بفکنی خیره دیوار باغ

چه باغ و چه دشت و چه دریا، چه راغ

نگر تا تو دیوار او نفکنی

دل و پشت ایرانیان نشکنی

بسازید و از داد باشید شاد

تن آسان از کین نگیرید یار

انتهای پیام

سه شنبه 29/12/1391 - 21:12 - 0 تشکر 595046

حرف «آرگو» چیست؟« آرگو » روایت هالیوود از واقعه تاریخی ۱۳ آبان، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان ایرانی است.

نویسنده : دانشجوی پیرو خط امام تسخیر لانه جاسوسی آمریکا پوریزدانپرست سید محمد هاشم

به گزارش نیمروز به نقل از فارس، «بن افلک» کارگردان و بازیگر فیلم هالیوودی «آرگو» گفت:‌ ما می‌خواستیم در فیلم «آرگو» در این باره بحث کنیم که حمایت ما (دولت آمریکا) از شاه درست بوده است.

argo

argo

خبر نمایش فیلم ضد ایرانی «آرگو» به کارگردانی «بن افلک»، بازیگر و کارگردان هالیوود آن هم به سفارش کمپانی صهیونیستی «برادران وارنر»، این روزها به خبر جنجالی رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شده است.

«آرگو» روایت هالیوود از واقعه تاریخی ۱۳ آبان، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان ایرانی است.

این فیلم داستان ماموریت سازمان سیا برای نجات ۶ گروگان آمریکایی است که در جریان وقوع انقلاب اسلامی ایران در سفارتخانه کانادا در تهران به دام افتاده‌اند.

«بن‌افلک» تاکنون در این باره مصاحبه‌های جسته و گریخته‌ای انجام داده ولی اخیرا به همراه برخی دیگر از عوامل فیلم، در یک جلسه مطبوعاتی در لس‌آنجلس حضور یافته و به سوال خبرنگاران و روزنامه‌نگاران جواب داده است که در زیر به بخشی از آن اشاره می‌کنیم:

ARGO

ARGO

* درباره چگونگی شروع این پروژه سینمایی بگوید.

بن‌افلک: به من پیشهاد ساخت این فیلم داده شد، «کریس تریو» (فیلمنامه‌نویس) مرا دید و به من گفت که این بهترین فیلمنامه من است، پیش از امضاء قرارداد در رابطه با این حادثه چند کتاب خواندم و چند فیلم مستند دیدم، خیلی گیج شده بود، برایم جالب بود ببینم که «تریو» چگونه می‌خواهد چنین واقعه‌ای را در یک فیلم یکی دو ساعته خلاصه کند ولی آن‌ها در این رابطه به من اطمینان خاطر دادند و بار دیگر یادآوری کردند که این بهترین فیلمنامه «تریو» است.

* چه شد که علاوه بر کارگردانی «آرگو»، در آن بازی هم کردید؟

بن‌افلک: آنچه که مرا تشویق به این کار کرد، این بود که دوست داشتم در بخشی از این واقعه که ترکیبی از شوخ‌طبعی، جاسوسی و حقیقت است، باشم، در واقع این یک پروژه غیرمعمول در هالیوود است که با تمام وجود می‌خواستم من هم جزء آن باشم.

*در این فیلم به دنبال چه چیزی بودید؟

بن‌افلک: نه من به عنوان کارگردان‌، نه «جورج کلونی» به عنوان تهیه‌کننده و نه «کریس» و نه هیچ کس دیگری نمی‌خواستیم به مخاطب چیزی را یاد بدهیم، چون مهم این است که آن‌ها در رابطه با این واقعه چه حسی دارند، نه اینکه ما چه فکری می‌کنیم، ما می‌خواستیم حقایق را بگوییم ولی در کنارش در این باره بحث کنیم که حمایت ما (دولت آمریکا) از شاه درست بوده است، ما خواستیم بگوییم که پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران چه بر سر زنان آمده است!

* این فیلم در هالیوود شکل گرفته و مسلما بخشی از آن درام است؟!

بن‌افلک: بله البته، ولی خوب بخش حقیقی آن قوی‌تر از بخش تخیلی آن است.

سه شنبه 29/12/1391 - 21:14 - 0 تشکر 595048

حرف «آرگو» چیست؟« آرگو » روایت هالیوود از واقعه تاریخی ۱۳ آبان، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان ایرانی است.

نویسنده : دانشجوی پیرو خط امام تسخیر لانه جاسوسی آمریکا پوریزدانپرست سید محمد هاشم 

به گزارش نیمروز به نقل از فارس، «بن افلک» کارگردان و بازیگر فیلم هالیوودی «آرگو» گفت:‌ ما می‌خواستیم در فیلم «آرگو» در این باره بحث کنیم که حمایت ما (دولت آمریکا) از شاه درست بوده است.

argo

argo

خبر نمایش فیلم ضد ایرانی «آرگو» به کارگردانی «بن افلک»، بازیگر و کارگردان هالیوود آن هم به سفارش کمپانی صهیونیستی «برادران وارنر»، این روزها به خبر جنجالی رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شده است.

«آرگو» روایت هالیوود از واقعه تاریخی ۱۳ آبان، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان ایرانی است.

این فیلم داستان ماموریت سازمان سیا برای نجات ۶ گروگان آمریکایی است که در جریان وقوع انقلاب اسلامی ایران در سفارتخانه کانادا در تهران به دام افتاده‌اند.

«بن‌افلک» تاکنون در این باره مصاحبه‌های جسته و گریخته‌ای انجام داده ولی اخیرا به همراه برخی دیگر از عوامل فیلم، در یک جلسه مطبوعاتی در لس‌آنجلس حضور یافته و به سوال خبرنگاران و روزنامه‌نگاران جواب داده است که در زیر به بخشی از آن اشاره می‌کنیم:

ARGO

ARGO

* درباره چگونگی شروع این پروژه سینمایی بگوید.

بن‌افلک: به من پیشهاد ساخت این فیلم داده شد، «کریس تریو» (فیلمنامه‌نویس) مرا دید و به من گفت که این بهترین فیلمنامه من است، پیش از امضاء قرارداد در رابطه با این حادثه چند کتاب خواندم و چند فیلم مستند دیدم، خیلی گیج شده بود، برایم جالب بود ببینم که «تریو» چگونه می‌خواهد چنین واقعه‌ای را در یک فیلم یکی دو ساعته خلاصه کند ولی آن‌ها در این رابطه به من اطمینان خاطر دادند و بار دیگر یادآوری کردند که این بهترین فیلمنامه «تریو» است.

* چه شد که علاوه بر کارگردانی «آرگو»، در آن بازی هم کردید؟

بن‌افلک: آنچه که مرا تشویق به این کار کرد، این بود که دوست داشتم در بخشی از این واقعه که ترکیبی از شوخ‌طبعی، جاسوسی و حقیقت است، باشم، در واقع این یک پروژه غیرمعمول در هالیوود است که با تمام وجود می‌خواستم من هم جزء آن باشم.

*در این فیلم به دنبال چه چیزی بودید؟

بن‌افلک: نه من به عنوان کارگردان‌، نه «جورج کلونی» به عنوان تهیه‌کننده و نه «کریس» و نه هیچ کس دیگری نمی‌خواستیم به مخاطب چیزی را یاد بدهیم، چون مهم این است که آن‌ها در رابطه با این واقعه چه حسی دارند، نه اینکه ما چه فکری می‌کنیم، ما می‌خواستیم حقایق را بگوییم ولی در کنارش در این باره بحث کنیم که حمایت ما (دولت آمریکا) از شاه درست بوده است، ما خواستیم بگوییم که پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران چه بر سر زنان آمده است!

* این فیلم در هالیوود شکل گرفته و مسلما بخشی از آن درام است؟!

بن‌افلک: بله البته، ولی خوب بخش حقیقی آن قوی‌تر از بخش تخیلی آن است.

چهارشنبه 30/12/1391 - 6:53 - 0 تشکر 595109

نقد سفیر وقت‌ کانادا در تهران‌ به «آرگو»

نویسنده : دانشجوی پیرو خط امام تسخیر لانه جاسوسی آمریکا پوریزدانپرست سید محمد هاشم -

«کن تیلور»، سفیر کانادا در ایران در زمان تسخیر سفارت آمریکا در تهران،در انتقاد از نادرستی‌های فیلم «آرگو» گفت: آرگو نگاه عادلانه‌ای به مردم ایران ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «کنت دوگلاس تیلور»،‏ سیاستمدار کانادایی که در حال حاضر مدیر یک مؤسسه تجاری در کانادا است، در سال ۱۹۷۹ میلادی سفیر دولت کانادا در تهران بود.

وی شش نفر از گریختگان از اشغال سفارت آمریکا در تهران را در خانه های امن سفارت مخفی کرده و پس از ۷۹ روز آنها را به‌ کمک ماموران آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از ایران خارج نمود.

«تیلور» فیلم ضد ایرانی آرگو را دیده و موضوع جالب این است، علی‌رغم آنکه تصویری که از او در فیلم آرگو به چشم می‌خورد چهره مثبتی است ولی او یکی از منتقدان این فیلم است.

«تیلور» کلیت فیلم «آرگو» را تحریف‌کننده حقایق تاریخ انقلاب اسلامی ایران و مردم این کشور می‌داند.

او در این باره می‌گوید: فیلمنامه‌نویس نامزد اسکار فیلم آرگو، درباره آنچه که در فیلم «آرگو» می‌گوید، هیچ ایده و آگاهی خاصی ندارد.

«کن تیلور» در سخنرانی که پنج‌شنبه گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه ریرسون تورنتو ضمن اشاره به این مطلب که کتابخانه‌های زیادی در آمریکا وجود دارد که چهره‌ای ساختگی و کاملا سیاه و سفید از مردم ایران ارائه می‌دهند، گفت: پس از اینکه فیلم «آرگو» را دیدم، به نظرم رسید که در این فیلم تنها مهارتی و هنری که به عنوان سفیر کانادا داشته‌ام، باز و بسته کردن در بوده است، البته به زودی مستندی وارد بازار می‌شود که در رابطه با نقش من در ماجرای فرار شش آمریکایی از ایران و همچنین موقعیت من در ایران، نگاه موجه‌تری به مخاطب ارائه خواهد داد.

وی افزود: چیز عجیب و گیج‌کننده‌ای که در فیلم «آرگو» وجود دارد ، این است که فیلمنامه‌نویس هالیوودی این فیلم نسبت به این موضوع تاریخی هیچ علم و آگاهی نداشته، آنچنان‌که در صحنه پایانی ادعا می‌شود که من ظرف نیم‌ساعت با قطار از تهران فرار کرده‌ام در حالی‌که برای سه سال هیچ قطاری از تهران به هیچ کجای تهران سفر نداشته است.

argo

argo

«تیلور» گفت: ادعا می‌شود این فیلم با هدف سرگرمی ساخته شده ولی باید بگویم که آنچه که در این فیلم موج می‌زند، ارزش سرگرمی در سینما را نیز به انحراف کشیده است.

وی اذعان داشت: فیلم «آرگو» حق مطلب را در رابطه با مسیر طولانی انقلاب اسلامی ایران ادا نکرد و مردم ایران را به گونه‌ای که حقیقت ندارد به تصویر کشیده است.

سفیر سابق کانادا در ایران در پایان متذکر شد: فیلم «آرگو» فرصت دیدن روی دیگری از جامعه ایرانی را از مخاطب می‌گیرد که این واقعا تاسف‌برانگیز است، در این فیلم می‌شد بیشتر به چهره سنتی و مهمان‌‌نواز مردم ایران پرداخته می‌شد، باید در این فیلم کمی جانب عدالت و امید نسبت به این مردم رعایت می‌شد، انقلاب آنها و حمله آنها به سفارت تنها یک تظاهرات خشونت‌آمیز برای هیچ و پوچ نبود.

فیلم سینمایی «آرگو»، روایتی هالیوودی از واقعه تاریخی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان ایرانی و همچنین فرار شش تن از کارکنان این سفارتخانه از ایران به دست یکی از ماموران سازمان سیا است.

این فیلم محصول کمپانی صهیونیستی «برادران وارنر» است که پیش از این فیلم ضد ایرانی «۳۰۰» را در کارنامه کاری خود داشته و اکنون نیز در حال ساختن قسمت دوم این مجموعه است.

کد خبر:۱۵۰۶۹۴ -

چهارشنبه 30/12/1391 - 6:55 - 0 تشکر 595110

تعجب “بن افلک” از حرکت “میشل اوباما” / هزینه ساخت “آرگو” مطابق با ساخت ۳ فیلم فاخر فارابی است

نویسنده : دانشجوی پیرو خط امام تسخیر لانه جاسوسی آمریکا پوریزدانپرست سید محمد هاشم

یک منتقد سینما بیان کرد: هزینه ای که برای ساخت فیلم سینمایی “آرگو” صرف شده هزینه ای مطابق با ساخت ۳ فیلم فاخر فارابی است.

ARGO

ARGO

مجتبی اردشیری منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: ما با فیلمنامه ای مواجه هستیم که نمی تواند یک گرته برداری از واقعیت باشد.

اردشیری افزود: نویسنده برای بیشتر داستانی کردن موقعیت هایش سعی کرده با هجو، سیاه نمایی و دورغ پردازی حادثه ای که در سال ۱۳۵۸ در ایران به وقوع پیوسته بود را به تصویر بکشد.

این منتقد ادامه داد: در این که “آرگو” سیاه نمایی های بسیاری دارد شکی نیست اما نکته ای قابل توجه که بسیاری از منتقدان سینمای غرب و حتی برخی از عوامل فیلم هم به طور غیر مستقیم به آن اذعان داشته اند این است که وقتی بزرگترین جایزه سینمای جهان مهمترین جایزه اش را که به عنوان بهترین فیلم است به “آرگو” اطلاق می کند باز هم شایبه سیاسی بودن آن پیش می آید.

اردشیری افزود: اینکه در کنار حضور فیلم های قدرتمند از کارگردانان بزرگتر از بن افلک این فیلم موفق می شود اسکار را از آن خودش کند و در طی اقدام بی سابقه برای این اسکار همسر باراک اوباما آن را اعلام می کند نکته ای است که حتی خود کارگردان فیلم را متعجب کرد.

اردشیری به قوام های ساختاری این فیلمن اشاره کرد و گفت: “آرگو” در ادامه سیاست های ضد ایرانی ساخته شده است، اما تمام مشکل آن در فیلمنامه اش است که این قدر غیرمعمول خواسته جامعه ایران را سیاه نشان دهد.

این منتقد در پاسخ به اینکه چرا تاکنون برای مقابله با دشمن به ساخت چنین فیلم هایی نپرداخته ایم، اظهار داشت: اولا ما زیرساخته ای فرهنگی لازم را برای تولید و اکران بین المللی این آثار نداریم هزینه ای که برای آرگو صرف شده هزینه ای مطابق با ساخت سه  فیلم فاخر فارابی است در حالی که ما برای ساخت پروژه لاله که ۵ میلیارد

چهارشنبه 30/12/1391 - 6:56 - 0 تشکر 595111

واکنش “بن افلک” کارگردان آرگو به خبر ساخت “آرگو” ایرانی

نویسنده : دانشجوی پیرو خط امام تسخیر لانه جاسوسی آمریکا پوریزدانپرست سید محمد هاشم

بن افلک کارگردان فیلم ضد ایرانی “آرگو” نسبت به ساخت “آرگو” ایرانی واکنش نشان داد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، “بن افلک” کارگردان فیلم ضد ایرانی “آرگو” که برای این فیلم جایزه ی بهترین کارگردانی گلدن گلوب ۲۰۱۳ را از آن خود کرده است، نسبت به اینکه ایران بودجه ای را برای ساخت “آرگو” ایرانی در نظر گرفته است ابراز خورسندی کرد.

این فیلم که “ستاد مشترک ” نام دارد به کارگردانی آن “عطا الله سلمانیان” است و داستان گروگان گیری ۶ دیپلمات آمریکایی را به زبان سینمای ایران به تصویر می کشد.

argo

argo

آرگو در گلدن گلوب ۲۰۱۳ به عنوان بهترین فیلم شناخته شد و “بن افلک” برای کارگردانی این فیلم جایزه ی بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

بن افلک در این باره می گوید : ” چند روز پیش از خواب بیدار شدم و دیدم فیلمی که تهیه و کارگردانی و بازی کردم نامزد جایزه بهترین فیلم اسکار شده است و اگر چنین چیزی باعث خوشحالی شما نشود باید گفت که دید شما نسبت به خوشبختی خیلی بالا است.

“آرگو” برای اسکار ۸۵  در۷ بخش نامزد دریافت جایزه شده است.

argo

argo

بن افلک دراین باره نیز گفت: بسیار نا امید می شدم اگر “آرگو” نامزد نمی شد. اما نامزد شد و من از این بابت بسار خوشحالم./ی۲

چهارشنبه 30/12/1391 - 6:57 - 0 تشکر 595112

بازیگرفیلم ضدایرانی” آرگو “: سینمای امریکا مضحک است!

نویسنده : دانشجوی پیرو خط امام تسخیر لانه جاسوسی آمریکا پوریزدانپرست سید محمد هاشم

“آلن آرکین”بازیگر فیلم آرگو با اعلام انزجار از فضای هالیوود برای کشتن انسانیت در سینماگران، سینمای آمریکا را مضحک خواند.


به گزارش فرهنگ به نقل از مهر، این بازیگر در گفت گویی اعلام کرد که همیشه تلاش می کند تا روحش را به هالیوود و سینما نفروشد ولی بارها این اتفاق افتاده برای همین از هالیوود متنفر است.

همچنین آرکین هالیوود را عامل مکیده شدن روح و انسانیت بازیگرانش عنوان کرده و گفت: انسان‌های زیادی را در اطراف خود می‌بینی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند ولی هیچ‌کس این را نمی‌داند.

آرکین از جمله بازیگران فیلم دروغین “آرگو” است که با دروغ پردازی علیه ملت ایران مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان سینما قرار گرفته است.

این در حالی است که موقعیت عوامل ساخت فیلم آرگو بیش از گذشته در هالیوود در معرض خطر قرار گرفته است.

در هفته گذشته بن افلک کارگردان و بازیگر این فیلم اعلام کرد که با وجود بودن متنی در ابتدای فیلم مبنی بر واقعی بودن داستان آن، این موضوع کلی نیست و داستان اصلی از ماموریت خیالی یک مامور سیا اقتباس شده است.

argo

argo

برخی از رسانه هاس غربی نظیر لس آنجلس تایمز نیز این موضوع را مورد انتقاد شدید قرار دادند.

چهارشنبه 30/12/1391 - 6:58 - 0 تشکر 595113

سفیر اسبق کانادا در ایران: با دیدن فیلم ضد ایرانی ‘آرگو’ احساس خفت کردم

سفیر اسبق کانادا در ایران: با دیدن فیلم ضد ایرانی ‘آرگو’ احساس خفت کردم

تهران – سفیر اسبق کانادا در ایران در سال ۱۹۷۹ میلادی، از فیلم ضد ایرانی ‘آرگو’ به شدت انتقاد کرد و گفت با دیدن آن احساس خفت کردم.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، ‘کن تیلور’ از اینکه ‘بن افلک’ کارگردان ‘آرگو’ نقش مامور سازمان جاسوسی آمریکا در داستان فراری دادن شش دیپلمات آمریکایی را اغراق آمیز و بزرگنمایی کرده و کمک دولت اوتاوا در آن نادیده گرفته شده، به شدت انتقاد کرد.

argo

argo

به عقیده تیلور، چنانچه این فیلم فردا(یکشنبه) برنده جایزه اسکار شود و کارگردان آن، اشاره ای به نقش کانادا در قصه روایت شده ‘آرگو’ نکند، این فیلم چندان ارزشی نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، سفیر اسبق کانادا در ایران یادآورشد که از دیدن این فیلم احساس خفت کرده است.

به گفته تیلور، دولت کانادا در فیلم ‘آرگو’ همچون یک شاهد بزدل حرف شنو در برابر قهرمانان سازمان جاسوسی آمریکا برای فراری دادن این شش شهروند آمریکایی به تصویر کشیده شده است.

بن افلک کارگردان فیلم ‘آرگو’ نیز از ادامه انتقادات تیلور سفیر سابق کانادا در ایران از فیلم خود ابراز نگرانی کرده است.

argo

argo

این کارگردان آمریکایی جمعه گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی تصور می کرد این مساله با سفیر سابق کانادا در ایران، حل شده است.

فیلم جعلی ‘آرگو’ قصه فرار شش دیپلمات آمریکایی توسط یک مامور سیا پس از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در اوایل انقلاب اسلامی ایران می پردازد.

آکادمی اسکار این فیلم ضد ایرانی را در فهرست نامزدهای دریافت اسکار که فردا برندگان آن مشخص می شود، قرار داده است.

مترجمام ** ۱۳۰۲ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۵۵۶۰۹۵

            Cultural@irna.ir

چهارشنبه 30/12/1391 - 6:59 - 0 تشکر 595114

باز هم آرگو – معصومه ابتکار

نویسنده : دانشجوی پیرو خط امام تسخیر لانه جاسوسی آمریکا پوریزدانپرست سید محمد هاشم

برخی وقایع تاریخی تاثیر و اهمیت خود را سال ها حفظ می کنند و به رغم گذشت دهها سال همچنان در مرکز توجه افکار عمومی می مانند. واقعه ۱۳ آبان ۱۳۵۸ و تاثیرات آن بر روابط ایران و آمریکا از جمله این وقایع است که کماکان تاثیرگذار تشخیص داده می شود. یعنی با گذشت بیش از سه دهه هنوز شاهد انتشار آثار مختلفی درباره آن هستیم؛ و اکنون نیز شاهدیم که فیلم آرگو پرده های نقره ای را تسخیر کرده است.

argo

argo

آرگو شاید برای جبران روحیه آسیب دیده دولتمردان آمریکایی تلاش کرده از دل یک شکست به واقعه ای پیروزمندانه آمیخته با هیجان و ماجراجویی دست یابد. اما با خوشبینانه ترین نگاه نقادانه نیز باید گفت رویکرد جانبدارانه و تبلیغاتی آن، غیرقابل انکار است. این یکی از دلایلی است که بسیاری معتقدند تعلق جایزه اسکار به آرگو به عنوان بهترین فیلم، باعث افت استاندارد این جایزه شده است. البته این رخداد نشان می دهد که افت کیفیت آثار برتر سینمایی فقط مختص به کشور خودمان نبوده و مسئله ای فراگیر به حساب می آید.

چند روز پیش در پاسخ به سوال خبرنگار آسوشیتدپرس که می پرسید آیا در این فیلم جنبه مثبتی هم قابل مشاهده است، به آغاز انیمیشنی فیلم اشاره کردم که سعی دارد به علل تاریخی درگیری های میان ایران و آمریکا بپردازد. اذعان به مهندسی کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ توسط سازمان جاسوسی آمریکا و برکناری نخست وزیر قانونی و مردمی ایران در این بخش، نقطه قوت فیلم به شمار می رود.  اما همین آغاز انیمیشنی نیز چندان قوی نبوده و دچار اشتباهات تاریخی متعدد است.

«بن افلک» کارگردان آرگو، برای فرار از انتقاداتی که در مورد غیرواقعی بودن بسیاری از صحنه های فیلم مطرح شده، گفته که این فیلمی مستند نیست، بلکه براساس یک داستان واقعی ساخته شده است.  با این حال تصاویر مختلفی که از مردم ایران در این فیلم به نمایش درآمده کاملا غیرواقعی و گاه توهین آمیز بوده و مردم ایران را هرج و مرج طلب جلوه داده است. آرگو در حالی که هیچ نامی از دانشجو بودن تسخیرکنندگان سفارت نمی آورد، صحنه هایی را به نمایش می گذارد که با فیلم های مستند موجود کاملا مغایرت دارد. در واقع برای افزایش هیجان تماشاگر به طور غیرمسئولانه ای اقدام به نمایش صحنه هایی ساختگی می کند که چهره ای خشونت گرا از مردم ایران را به تصویر می کشد.

argo

argo

به نظر می رسد آرگو که خود داستان تهیه یک فیلم ساختگی از طرف سازمان سیا است، فیلمی سفارش شده برای تهییج افکار عمومی جهان علیه مردم ایران در شرایط حاضر باشد؛ در شرایطی که این مردم نجیب به دلیل تحریم های غیرهوشمند و آسیب زننده و نیز به خاطر مشکلات ناشی از ناکارآمدی های داخلی در وضعیت دشواری به سر می برند.

شائبه سفارشی و سیاسی بودن آرگو زمانی تقویت می شود که می بینیم در حرکتی غیرمتداول، خانم میشل اوباما از طریق ارتباط ویدئویی، آرگو را به عنوان بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۳ معرفی می کند.

این در حالی است که اگر هالیوود می خواست می توانست تصویری متعادل و واقع بینانه از این واقعه ارایه دهد و به مواردی مانند آزاد سازی ۱۴ نفر از زنان و سیاهپوستان حاضر در سفارت که با نظر امام خمینی در همان روزهای اول آزاد شدند اشاره کند. هالیوود می توانست به جای تشدید تنش ها میان ملل گامی در جهت مفاهمه بردارد و مثلا به موضوع و حواشی حضور ۵۰ مهمان از میان مردم آمریکا که در همان دوران توسط دانشجویان دعوت شدند و به مدت دو هفته در ایران بودند، بپردازد.

آرگو می توانست به طور مبسوط تری به علل وقوع این حادثه که ناشی از دخالت های مکرر و پی در پی آمریکا در امور ایران و نیز آسیب هایی بود که از بابت این سلطه به کشور ایران وارد شده، بگوید و به عنوان فیلمی مستقل در هشداری به سیاستمداران خود، نگرانی دانشجویان ایرانی را از تکرار کودتای ۲۸ مرداد به تصویر بکشد.

البته در کنار نقد آرگو، نمی توان از نقد عملکرد داخلی غافل بود. چند سال قبل پیشنهاد تهیه اثر سینمایی مستقلی با رویکردی بین المللی در این زمینه در داخل کشور مطرح، ولی با بی میلی دست اندرکاران و مسئولین مربوطه مواجه شد. این بی میلی شاید از این رو بود که می توانست چرایی هجمه و تهمت های ناروای این روزها را به دانشجویان انقلابی آن روزها دامن زند؛ کسانی که سابقه ای روشن از ایستادگی در مقابل بیگانگان را در کارنامه خود دارند. شاید صاحب منصبان فعلی سینمای کشور برای اینکه در چنین تناقضی گرفتار نشوند تاکنون حمایت از تولید فیلمی مستقل و غیرجانبدارانه را در برنامه خود قرار نداده اند.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.