• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مهدویت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مهدویت (بازدید: 3373)
جمعه 15/10/1391 - 16:6 -0 تشکر 582774
قرار عاشقی 130 - اربعین ، میعادگاه سپاه امام عصر(عج) در هنگام ظهور

به نام خدا



http://photo-hosting.winsoftmagic.com/1/ad5wlphv23.jpg

 

امدادهای الهی در هنگام ظهور ، نقش ویژه ای در پیروزی جبهه حق خواهد داشت ، برخی از این امدادها بصورت آنی در كوران تحولات ظهور نازل می گردد اما برخی از آنها قرنهاست كه در طول زمان جریان داشته و در آستانه ظهور تشدید خواهد شد ، حضور میلیونی عزاداران حسینی در اربعین سالار شهیدان را می توان از نصرتهای الهی برشمرد كه فراگیر شدن خیره كننده آن در طی سالهای جاری بشارت بزرگ نزدیكی ظهور را در خود دارد.كربلا در میانه راه كعبه و بیت المقدس است و این یعنی از عاشورای ظهور تا اربعین حسینی و از اربعین تا نماز عشق در قدس شریف فاصله ای نیست.

 

امام خامنه ای(مدظله) :

"آمدن اهل‌بیت حسین‌بن علی(ع) به سرزمین کربلا، فقط برای این نبود که دلی خالی کنند یا تجدید عهدی بکنند؛ آنچنان که گاهی بر زبان‌ها جاری می‌شود. مسأله از این بسیار بالاتر بود. نمی‌شود کارهای شخصیتی مثل امام سجاد(ع) یا مثل زینب کبری(س) را بر همین مسائل عادی رایج ظاهری حمل کرد، باید در کارها و تصمیمات شخصیت‌هایی به این عظمت در جست‌وجوی رازهای بزرگتر بود....

به شیعیان یاد دادند اینجا محل اجتماع شماست؛ اینجا میعاد بزرگی است که با جمع شدن در این میعاد، هدف جامعۀ شیعی و هدف بزرگ اسلامی جامعۀ مسلمین را باید به یاد هم بیاورید. تشکیل نظام اسلامی و تلاش در راه آن حتی در حد شهادت، آن هم با آن وضع! این چیزی است که باید از یاد مسلمانان نمی‌رفت و خاطرۀ آن برای همیشه زنده می‌ماند. آمدن خاندان پیغمبر، امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) به کربلا در اربعین به این مقصود بود."

نمازجمعه تهران 1366/7/24

 

امام عصر(عج) بنا بر اعتقاد اكثر محققین و نص صریح روایات در عاشورای سال ظهور ، قیام جهانی خود را در كنار خانه كعبه با ندایی فراگیر آغاز خواهد كرد :

1. اَلا یا اَهلَ العالَم اَنَا الاِمام القائِم.

2. اَلا یا اَهلَ العالَم اَنَا الصَّمصامُ المُنتَقِم.

3. اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً.

4. الا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین طَرَحُوهُ عُریاناً.

5. اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین سَحَقُوهُ عُدواناً. (الزام الناصب ، ج 2 ، ص 282)

آگاه باشید ای جهانیان که منم امام قائم، آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده، بیدار باشید ای اهل جهان که جدّ من حسین را تشنه کام کشتند، ای اهل عالم ، جد من حسین را روی خاک افکندند، آگاه باشید ای جهانیان که حق جد من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند.


پس از علنی شدن قیام و آشكار شدن 313 یار وفادار آن حضرت در مكه در روز عاشورا و روزهای پس از آن و احتمالاً درگیریهایی كه آن حضرت با حكومت پریشان و متزلزل عربستان برای گشودن راه قیام و تسلط بر حجاز خواهند داشت و توقفی كه آن حضرت برای پیوستن یاران خود از سرزمین های اطراف چون بحرین و یمن و ... به قیام از سوی دیگر خواهد داشت و همچنین حركت سریع سپاه حضرت بنا بر روایات كه در طی چند ماه بر سراسر كشورهای اسلامی تسلط پیدا خواهد كرد ، چنین به نظر می رسد كه به احتمال قوی در ماه دوم پس از قیام و در ماه صفر و حوالی اربعین می توان انتظار داشت كه رهبری قیام و بدنه اصلی آن خود را به تجمع بسیار عظیم عاشقان و عزاداران حسینی در كربلای معلی برساند ، چنانكه استفاده از پتانسیل عظیم تجمع دهها میلیونی در مراسم اربعین در جهت معرفی قیام از یكسو و تشكیل سپاهی بزرگ برای حركت به سمت شام و بیت المقدس ، در كوران فتنه های بزرگ دشمنان ، ضروری به نظر می رسد.

پس با توجه به قرائن روایی می توان انتظار داشت كه در اربعین سال ظهور وجود مقدس امام عصر(عج) به همراه سپاه خود در مراسم نورانی اربعین حضور داشته و مقدمات حركت تاریخی به سمت بیت المقدس و نبرد نهایی را فراهم خواهد كرد به بیان دیگر در اربعین سید و سالار شهیدان كه شور و شعور حسینی در اوج بوده و زمینه های جهاد فراهم است ، با پیوستن میلیونها نفر ، سپاه بزرگ امام مهدی(عج) صورت نهایی خود را گرفته و برای نبرد سرنوشت ساز بیت المقدس حركت خواهد كرد.

 

 

در واقع می توان گفت  تقارن مراسم اربعین حسینی با هفته های آغازین قیام جهانی حضرت و فراهم شدن فرصت حضور در جمع دهها میلیونی مسلمانان آن هم در روزهای پرفتنه و غبارآلود اوائل قیام حضرت ، امدادی الهی و تدبیری غیبی برای یاری و نصرت و زمینه ساز فتح و پیروزی می باشد كه مقدمه آن از قرنها قبل و با بیانات مبارك ائمه اطهار(ع) فراهم گردیده است

سپاه عشق ، عاشورا در كعبه ، اربعین در كربلا

و از هم اینك می توان انتظار داشت كه دشمنان با پیش بینی این حقیقت ، در اربعین بعد از ظهور در آستانه حركت اقیانوس جمعیت به میعادگاه عزاداران حسینی ، شدیدتر از سالهای جاری و همچون محاصره سال 61 هجری ، اقدام به ممانعت و حملات به عزاداران اربعین خواهند كرد تا به خیال خود زمینه های فرصت عظیم اربعین برای قیام مهدوی را از بین ببرند ، و از رسیدن سپاه امام(ع) به كربلا جلوگیری كنند ، اما زهی خیال باطل ، زمزمه های حضور امام زمان(عج) در مراسم اربعین كافیست تا قیامتی در دشت نینوا برپا شود و با اولین تجمع عظیم سپاهیان امام مهدی(عج) ، رعب و وحشت ، وجود دشمنان را فراگیرد ، رعبی كه از وعده های الهی برای یاری آخرین حجت خویش است.

حال با این مقدمه مهم می توان برخی از اسرار ظاهری توصیه و تاكید بسیار بر بزرگداشت اربعین حسینی در بیانات ائمه اطهار(ع) را درك كرد تا جایی كه معصوم(ع) زیارت اربعین را از نشانه های مومن برمی شمرد و اولیاء الله به بزرگداشت اربعین و حضور در آن سرزمین مقدس مخصوصا با پای پیاده از دیرباز اهتمام وی‍ژه ای داشته اند ( البته این مسئله مطمئناً اسرار باطنی مهمی نیز دارد كه تنها ، اهلش قادر به درك آن می باشند)


از سوی دیگر رونق گرفتن شگفت انگیز مراسم اربعین در طی سالهای جاری و حضور دهها میلیونی عاشقان حسینی از سراسر جهان كه موجب حیرت جهانیان شده است ، بشارتهای بزرگی در خود دارد ، بشارت فراهم شدن سپاه بزرگ اسلام برای یاری آخرین حجت حق ، بشارت باز شدن راه قدس كه از كربلا می گذرد ، بشارت فراگیر شدن نام و یاد حسین(ع) كه امام عصر(عج) در هنگام ظهور خود را با این نام معرفی می كند و ...

آیا رهسپار شدن عاشقانه بزرگ و كوچك ، زن و مرد ، پیر و جوان به سوی قبله دلها و عظمت بی نظیر عزاداری سالار شهیدان نویدبخش در راه بودن منتقم خون حسین(ع) نیست؟


http://photo-hosting.winsoftmagic.com/1/3jkv765pd9.jpg


آیا این پیاده روی های میلیونی اربعین تمرین حضور در ظهور و بشارت بخش بسیار نزدیك بودن آن نیست؟

آیا این حضور بی نظیر اربعین در كربلا بشارت بخش بسیار نزدیك بودن آغاز حركت سپاهیان عشق از عاشورای كعبه نیست؟

یقیناً جهان بزودی زود با چشمانی حیرت زده جمال نورانی طالب خون كربلا را در میان اقیانوس عزادارن حسینی مشاهده خواهد كرد ، سیمایی ملكوتی كه بعد از نوحه خوانی در رثای جد مظلوم خویش برای ریشه كن كردن ظلم و فتنه در جهان و حركت به سمت بیت المقدس از مسلمانان یاری خواهد خواست.

 

و چه زیبا فرمود امام عاشقان خمینی كبیر :

راه قدس از كربلا می گذرد!

آری اقیانوس عزاداران حسینی اربعین راه قدس را گشوده است و بزودی دروازه خیبر با دستان مبارك علی گشوده خواهد شد.

دوشنبه 18/10/1391 - 21:29 - 0 تشکر 583190


مقدس اردبیلی می فرماید: آمدم كربلا زیارت اربعین بود از بسكه دیدم زائر آمده و شلوغ است ، گفتم : داخل حرم نروم با این طلبه ها مزاحم زوار از راه دور آمده نشویم .
گفتم : همین گوشه صحن می ایستم زیارت می خوانم ، طلبه ها را دور خودم جمع كردم یك وقت گفتم : طلبه ها این آقا طلبه ای كه در راه برای ما روضه می خواند كجا است ، گفتند: آقا در بین این جمعیت نمی دانیم كجا رفته است 

در این اثناء دیدم یك عربی مردم را می شكافت و بطرف من آمد و صدا زد ملا احمد مقدس اردبیلی می خواهی چه كنی ؟ گفتم می خواهم زیارت اربعین بخوانم ، فرمود: بلندتر بخوان من هم گوش كنم .
زیارت را بلندتر خواندم یكی دو جا توجه ام را به نكاتی ادبی داد وقتی كه زیارت تمام شد به طلبه ها، گفتم : این آقا طلبه پیدایش نشد؟ گفتند: آقا نمی دانیم كجا رفته است یك وقت این عرب بمن فرمود مقدس اردبیلی چه می خواهی ، گفتم : یكی از این طلبه ها در راه برای ما گاهی روضه می خواند، نمی دانم كجا رفته ، می خواستم اینجا بیاید و برای ما روضه بخواند.
آقای عرب بمن فرمود مقدس اردبیلی می خواهی من برایت روضه بخوانم ؟ گفتم : آری آیا به روضه خواندن واردی ؟ فرمود: آری كه در این اثناء دیدم عرب رویش را به طرف ضریح اباعبداللّه الحسین (ع ) كرد و از همان طرز نگاه كردن ما را منقلب كرد یكوقت صدا زد یا اباعبداللّه نه من و نه این مقدس اردبیلی و نه این طلبه ها هیچ كدام یادمان نمی رود از آن ساعتی كه می خواستی از خواهرت زینب (علیهاالسلام ) جدا شوی در این هنگام دیدم كسی نیست فهمیدم این عرب مهدی زهرا(علیهاالسلام ) بوده واقعا ساعت عجیبی بود.



ترجمه كامل الزیارات ص 416

سه شنبه 19/10/1391 - 0:27 - 0 تشکر 583213


بعضی از اسم ها خوبن


خیلی خوبن


مثل اسم تو


اسمت خیلی خوبه


هروقت دلی بگیره، هر وقت دلی با نور نامحرم بشه، هروقت دلی بشكنه


كافیه یه بار اسمت رو بگه، كافیه لبهاش به اسمت دم بگیره


اره، « حسین علیه السلام» اسمت خیلی قشنگه.


وقتی دلی تاریكه، همه درا رو بسته، كافیه یه بار یه جا بشنوه «یا حسین علیه السلام»


این درا باز میشن، نور به دل می تابه و دوباره دل لیاقت خونه ی «الله» شدن رو رو پیدا می كنه


ای بابا، كافیه یكی بگه «حسین غریب مادر» ای جان، بچه شیعه یاد دورانی میافته كه ته صف زنجیرزنا، با قد كوتاه و زنجیر كوچولو داد میزد، بلندتر از همه، «حسین غریب مادر»


از وقتی مادرم یادم داد كه بگم «یا حسین علیه السلام» فهمیدم این اسم همون «آب حیات» ی هست كه بشر توی افسانه دنبالش میگرده، و ما بچه شیعه ها توی كربلا پیداش كردیم.


ارباب كیمیاگری میكنی با این اسم قشنگت، دل بی ارزش ماها رو آبروی میدی ارزش میدی، ما لایق ِ فدا شدن برای صاحب مون می كنی.


از 88 به این ور یاد گرفتم كه زمرعبور از فتنه ها فقط یه اسمه «یا حسین علیه السلام» ...


برای سال نود و دو، از الان ما می گیم «یا حسین»


حیاتم که خلوته


سه شنبه 19/10/1391 - 16:56 - 0 تشکر 583327

فراز سوم:


اهداف قیام امام حسین علیه السلام

- و بَذلَ مُهجَتـَهُ فیکَ لیَستـَنقـِذَ عِبادکَ مِنَ الجَهالةِ وَ حَیرَةِ الضـَلالة َ؛
-  خدایا- جانش را در راه تو بخشید تا بندگانت را از نادانی،  سرگردانی و گمراهی نجات دهد.

امام حسین علیه السلام قبل از خروج از مکه خطاب به برادرش محمد حنفیه وصیت نامه ای نوشتند که ضمن آن اهداف خود را از قیام اعلام می دارند. در آنجا می فرماید:
من برای اصلاح دین جدّم رسول الله و امر به معروف و نهی از منکر قیام می نمایم.

با مطالعه تاریخ زمان امام حسین علیه السلام در می یابیم که در دین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تغییرات بسیاری ایجاد شده و بدعت های فراوانی نهاده شده بود. امام برای این که حقیقت دین رسول اکرم حفظ شود و دینی سالم به نسل های بعدی رسانده شود هیچ راهی نداشت جز این که قیام نماید و بدین وسیله اعلام کند که حقیقت دین اسلام به یغما برده شده و دین کنونی، دینی است تحریف شده که خلفا به واسطه آن راهی برای حکومت نامشروع خود یافته اند. پس امام قیام می کند تا پیام دین واقعی را به گوش افرادی که خواهان شنیدن حقیقت هستند برساند.


 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

چهارشنبه 20/10/1391 - 2:51 - 0 تشکر 583373

به شیعیان یاد دادند اینجا محل اجتماع شماست؛ اینجا میعاد بزرگی است که با جمع شدن در این میعاد، هدف جامعۀ شیعی و هدف بزرگ اسلامی جامعۀ مسلمین را باید به یاد هم بیاورید. تشکیل نظام اسلامی و تلاش در راه آن حتی در حد شهادت، آن هم با آن وضع! این چیزی است که باید از یاد مسلمانان نمی‌رفت و خاطرۀ آن برای همیشه زنده می‌ماند. آمدن خاندان پیغمبر، امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) به کربلا در اربعین به این مقصود بود."

ان شاءالله این اجتماع با حضور طلایه دار عشق به زودی محقق شود

پنج شنبه 21/10/1391 - 3:28 - 0 تشکر 583453

فراز چهارم:


قاتلان امام حسین علیه السلام

- وَ قـَد تـَوازَرَ عـَلـَیه مَن غـَرَّته الدُنیا؛
کسانی  بر علیه او( امام) همدست شدند که دنیا آنها را فریب داد.

- و باعَ حـَظـَّهُ بالاَرذَلِ الاَدنی وشَری اخِرَتـَهُ بالثـَّمَنِ الاَوکـَس ِ
و بهره هستی خود را به بهای ناچیز و پستی فروختند و آخرت خود را به بهای کمی دادند.

- و تـَغـَطرَسَ وتـَرَدّی فی هواه؛
گردن فرازی کرده و خود را در پرتگاه هوس انداختند.

- و اَسخَطَکَ و اَسخَطَ نـَبیکَ ؛
و تو و پیغمبر تو را به خشم آوردند .

- و اَطاعَ مِن عِبادِکَ اهلَ الشـِّقاق ِ وَ النفاق؛
و آن( دنیا پرستان) پیروان بنده هایت شدند که خلاف انگیز و نفاق انگیز بودند.

- و حـَمـَلـَة َ الاوزارِ المـُستوجبینَ النار؛
و بار گناه به دوش کشیده و به آتش سزاوار شدند.

- فـَجاهدهُم فیکَ صابراً مُحتـَسـباً؛
پس ( امام) جهاد کرد با آنها درحالی که شکیبا بود.

- حتی سُفـِکَ فی طاعـَتِکَ دمه؛
تا این که در ( راه) طاعت تو خونش ریخته شد.

- وَ استـُبیحَ حَریمَهُ ؛
هتک حرمت به حرم امام مباح شد.


 امام صادق علیه السلام در این فراز از زیارت به توصیف قاتلان می پردازد که ما در این اینجا به عرض از آنان را معرفی می نماییم.


عمر بن سعد بن ابی وقاص یکی از افرادی از که در جریان حادثه کربلا نقش بسزایی را ایفا می نماید. سعد پدر عمر از مسلمانانی است که در سالهای نخست بعثت رسول اکرم صلوات الله علیه مسلمان شد و در راه دین، شکنجه و محرومیت دیده بود که فتح ایران و بنای کوفه به دست او انجام شد؛
ولی مانند بسیاری از یاران رسول خدا(ص) علاقه به دنیا بر او غالب گشته و در ماجرای خلافت حضرت علی علیه السلام با آن حضرت بیعت نکرد و در سال 55 یا 58 از دنیا برفت .
عمربن سعد؛ اگرچه به خاطر شخصیت معروف پدرش نام درخشانی داشت؛ اما مرد دنیاپرست و بُزدلی بود که بر طبق روایات رسیده، رسول اکرم(ص) و امیرالمؤمنین علیه السلام او را مذمت کردند، به همین جهت پدرش هم از او راضی نبود، به طوری که او را از ارث محروم نمود
.


نقش عمربن سعد در کربلا، بسیار اساسی بود؛ زیرا او فرمانده کل و جنگ در کربلا، از طرف ابن زیاد بود که پیش از ورود امام حسین علیه السلام به سرزمین کربلا، مأموریت یافته بود که با چهار هزار نفر از مردم کوفه برای بازپس گرفتن یکی از شهرهای استان همدان برود و فرمان حکومت "ری" را نیز به نام او صادر کرده بود.

"شمربن ذی الجوشن" یکی دیگر از سران و فرماندهان در حادثه کربلا بود. وی در زمان حضرت علی علیه السلام جزو شیعیان و طرفداران حضرت به شمار می آمد، او در جنگ صفین از افراد تحت فرمان امیرمؤمنان بود و در جنگ با معاویه شرکت داشت و شجاعت زیادی از خود نشان داد.

وی علی رغم این که در زمره یاران حضرت علی علیه السلام بود؛ ولی همانند بسیاری از دوستان حضرت، عاقبت به خیر نشد؛ چرا که بر اثر گرفتاری نفسانی، در ردیف دشمنان حضرت و وطرفداران بنی امیه قرار گرفت.


اینها نمونه هایی از قاتلان امام حسین علیه السلام بودند که به وسیله حبّ دنیا و مقام وسوسه شده و با فرزند پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله جنگیدند و امام را به شهادت رساندند.

دلائلی نقلی و تاریخی متذکر این نکته است که عامل دنیاپرستی و منفعت طلبی در حادثه کربلا نقش اساسی داشته است. فرزدق شاعر می گوید: من در سال شصت هجری که با مادرم از کوفه عازم مکه و انجام مراسم حج بودم با امام حسین علیه السلام ملاقات نمودم، حضرت از من سؤال کرد: از کوفه چه خبر داری؟ گفتم: قلوب النّاس معک و سیوفهم مع بنی امیّه و ...؛ مردم دلهاشان با توست، ولی شمشیرهاشان با بنی امیه است و ... سپس حضرت امام حسین علیه السلام در طی بیان مطالبی فرمودند: "انّ النّاس عبید الدّنیا و الدّین لعقٌ علی السنتهم یحوطونه مادرّت معائشهم فاذا محصوا باالبلاء قلّ الدّیّانون؛ به راستی که مردم، بندگان دنیا هستند و دین و دینداری بر سر زبان و لقلقه آنهاست و دین را فقط زمانی می خواهند که وسیله ای برای تأمین دنیای آنان شود؛ اما وقتی که به گرفتاری و بلا مورد آزمایش قرار می گیرند، دینداران حقیقی، بسیار اندک هستند.


همیشه در طول تاریخ انسان، دنیا پرستی و قدرت خواهی، عامل انحراف بشر بوده و هست. بعضی از قاتلین حسین علیه السلام نیز گرفتار دنیا و خواسته های آن شدند. آنچه را به طور قطع می توان گفت این است که عامل دنیاخواهی در رؤسا و فرماندهان لشکرها همانند عمر سعد و شمر و عاملان اصلی جنگ (یزید و ابن زیاد) نقش اساسی داشته است؛ زیرا آنها به طور یقین به مقام حسین علیه السلام و حقانیت او آگاهی داشتند؛ ولیکن به خاطر منافع دنیوی و رسیدن به قدرت، راضی به قتل آن حضرت شدند، چنانکه عامربن مجمع بعیدی به امام گفت: "امّا رؤساؤهم فقد اعظمت رشوتهم و ملئت غرائزهم؛ اما رؤسای آنها که رشوه فراوان به آنان داده شده و خورجین هاشان پر شده است، لذا همه یکدست علیه تواند.


علاوه بر رؤسا تعدادی دیگر در لشکر دشمن بودند، علی رغم آگاهی به حقانیت و مظلومیت حسین علیه السلام، به خاطر از دست ندادن دنیا و زن و بچه در قتل حسین شرکت نمودند؛ البته آنها کسانی بودند  که واقعاً نماز می خواندند و شهادتین می گفتند؛ ولیکن به خاطر شکم و ریاست یا ترس از دادن جان و دنیای خود، برخلاف اعتقاد خود با حسین علیه السلام جنگیدند، به همین جهت جنگ اصحاب ابن زیاد در راه عقیده و ایمان نبوده؛ بلکه جنگ با عقیده و خود بوده است؛
یعنی آنها کسانی بودند که به خاطر شکم با اعتقادات خود جنگیدند، به همین دلیل یعنی آنها کسانی بودن که به خاطر شکم با اعتقادات خود جنگیدند، به همین دلیل آنها از کفّاری که در راه عقیده خود می جنگیدند، پست ترند، عقاد در همین باره می گوید: "در پستی یاوران یزید همین بس که در کربلا به جهت اعتقادی به کرامت و حق آن حضرت داشتند از مقابله  رو در رو با وی می هراسیدند؛ ولی پس از شهادت، لباس او و اهل بیتش را در میان اموال غارت شده بیرون می آوردند و اینان اگر به دین او و رسالت جدّش هم کافر بودند این عمل آنها در مذهب مردانگی پست ترین کار بود.


البته خیانت و فاجعه به این بزرگی را نمی توان با عامل دنیا طلبی فرموله کرد؛ زیرا غریزه منفعت خواهی، کم و بیش عامل انحراف بیشتر انسان ها می شود؛ ولیکن در بعضی از اعمال همانند قتل و کشتار باید خبث باطن و اسارت کامل دنیوی، غرق شدن در شهوات و از خود بیگانگی کامل را عامل داشت، چنانکه عقاد می گوید: "آنان مسخ شدگان زشت رویی بودند که سینه هایشان از کینه فرزندان آدم آکنده بود، به ویژه از کسانی که اخلاق استوار و آثار نیکو داشته اند و به همین دلیل تمامی کینه های خود را از روی دشمنی با وی بر سر آنان ریختند، هر چند که از این کار پاداش و غنیمتی نصیبشان نشد."

پس در کربلا، دنیا چشم و دل یزید، ابن زیاد، شمر، عمر سعد و امثال آنها را کور کرده بود، به طوری که با فجیع ترین وضع ممکن، فرزند پیغمبر صلی الله علیه وآله و نور چشم فاطمه (س) را به شهادت رساندند که لعنت خداوند بر تمام آنها باد.

ادامه دارد.... اگر عمری باشد..

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

پنج شنبه 21/10/1391 - 20:55 - 0 تشکر 583535

هوالعزیز
سلام علیکم

باتشکر مجدد از سکوتــ گرامی بخاطر برقراری قرار و پیگیری آن
و تمام دوستانی که قدم رنجه فرمودند در این محفل

نفر بعدی قرار عاشقی131
SOHA_1990گرامی

باتشکر فراوان

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
جمعه 22/10/1391 - 21:26 - 0 تشکر 583713

فراز پنجم:


عبرت آموزی از سالار شهیدان



 آن حضرت به دلیل موقعیت خاصّی که برایش پیش آمده، درس های زیادی به طور عملی به تمام انسان های تاریخ و جوامع بشری داده است که به اختصار بیان می کنیم:


الف - فضایل شخصی و فردی:



1- توحید و عرفان.

2- عبادت و بندگی.

3- ترک از خودبیگانگی در برابر دنیا و خواسته های آن.

4- تسلیم در برابر رضای خداوند.

5- آگاهی و شناخت به تمام ارزش های الهی و انسانی.

6- شجاعت و مروّت.

7- استقامت و پایداری در برابر ناملایمات و سختی ها.

8- عزّت نفس و مناعت طبع.

9- عفو و بخشش.

10- نترسیدن از مرگ و شهادت و استقبال نمودن از آن.



و دیگر ویژگی های فردی که در کتب دیگر مطرح است




ب - اجتماعی و سیاسی:



1- ایثار و از خودگذشتگی.

2- وفاداری.

3- برابری و نفی تبعیضات ناروا.

4- عزّت سیاسی.

5- امر به معروف و نهی از منکر.

6- نبودن پیروزی حقیقی در اکثریت.

7- قربانی کردن مصلحت در پای حقیقت؛ یعنی ترک سیاست های محافظه کارانه، برای اثبات حقیقت.

8- مبارزه با زور و استبداد، و بیعت نکردن با مستبدان و مستکبران.

9- جدا نبودن سیاست حقیقی از دیانت و یکی بودن حماسه و عرفان.


این درس ها و پیام ها، قطره ای است از دریای بی کران از عالی ترین نمونه انسانیّت. حال چگونه می شود، کسی خود را هماهنگ آن امام کرده باشد، وجیه و آبرومند نزد خداوند نبوده و عاقبت به خیر نشده باشد. و چگونه ممکن است، انسانی در دنیا با آن حضرت، همگون و هم عقیده و هم جهت (فردی، اجتماعی، سیاسی) باشد و در آخرت از مقام قرب، رحمت و مغفرت به دور باشد، اصولاً تضمین آخرت و سعادت در آنجا بستگی، به سعادت در دنیا دارد، پس حال که دانستیم در همراهی با حسین علیه السلام چه ارزشی نهفته است، جای آن دارد که با تمام خضوع و خشوع از خدای متعال خواستار وجاهت و مقبولیت نزد خودش به واسطه همراهی با حسین علیه السلام باشیم.




- اشهَدُ انـَّکَ اَمینُ الله وابنُ امینهِ؛
گواهی می دهم که تو امانت دار خدا و پسر امانت دار او هستی.

- عِشتَ سَعیداً وَ مَضَیتَ حَمیداً وَ متَّ فـَقیداً مـَظلوُماً شهیداً؛
گواهی می دهم که سعادتمند زندگی کردی و ستوده در گذشتی، و هنگامی که رحلت کردی از وطن خود دور بودی و در حالی که ستم دیده بودی، به شهادت رسیدی.

- و اشهـَدُ انَّ الله مـُنجـِزٌ ما وَعـَدَکَ ؛
و گواهم که خدا وفا کند بدان چه تو را وعده داد.

- و مُهلِکٌ مَن خـَذلـَکَ و مُعـَذبٌ مَن قتلکَ؛
و ( خدا) هلاک کند هر آن کس که تو را رها کرده و ترک گفته وعذاب کند کسی که تو را کشت.

- و اشهـَدُ انـَّکَ وَفیتَ بِعَهدِ الله؛
و گواهی می دهم که به عهد خدا وفا کردی .

- و جاهـَدتَ فی سـَبیلِهِ حتی اتیکَ الیـَقینُ ؛
و در راه (خدا) ، تا رسیدن لحظه مرگ جهاد کردی .

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

جمعه 29/10/1391 - 19:29 - 0 تشکر 584674

ســــکوتــــ گفته است :
[quote=ســــکوتــــ;380031;583190]
مقدس اردبیلی می فرماید: آمدم كربلا زیارت اربعین بود از بسكه دیدم زائر آمده و شلوغ است ، گفتم : داخل حرم نروم با این طلبه ها مزاحم زوار از راه دور آمده نشویم .
گفتم : همین گوشه صحن می ایستم زیارت می خوانم ، طلبه ها را دور خودم جمع كردم یك وقت گفتم : طلبه ها این آقا طلبه ای كه در راه برای ما روضه می خواند كجا است ، گفتند: آقا در بین این جمعیت نمی دانیم كجا رفته است 

در این اثناء دیدم یك عربی مردم را می شكافت و بطرف من آمد و صدا زد ملا احمد مقدس اردبیلی می خواهی چه كنی ؟ گفتم می خواهم زیارت اربعین بخوانم ، فرمود: بلندتر بخوان من هم گوش كنم .
زیارت را بلندتر خواندم یكی دو جا توجه ام را به نكاتی ادبی داد وقتی كه زیارت تمام شد به طلبه ها، گفتم : این آقا طلبه پیدایش نشد؟ گفتند: آقا نمی دانیم كجا رفته است یك وقت این عرب بمن فرمود مقدس اردبیلی چه می خواهی ، گفتم : یكی از این طلبه ها در راه برای ما گاهی روضه می خواند، نمی دانم كجا رفته ، می خواستم اینجا بیاید و برای ما روضه بخواند.
آقای عرب بمن فرمود مقدس اردبیلی می خواهی من برایت روضه بخوانم ؟ گفتم : آری آیا به روضه خواندن واردی ؟ فرمود: آری كه در این اثناء دیدم عرب رویش را به طرف ضریح اباعبداللّه الحسین (ع ) كرد و از همان طرز نگاه كردن ما را منقلب كرد یكوقت صدا زد یا اباعبداللّه نه من و نه این مقدس اردبیلی و نه این طلبه ها هیچ كدام یادمان نمی رود از آن ساعتی كه می خواستی از خواهرت زینب (علیهاالسلام ) جدا شوی در این هنگام دیدم كسی نیست فهمیدم این عرب مهدی زهرا(علیهاالسلام ) بوده واقعا ساعت عجیبی بود.



ترجمه كامل الزیارات ص 416



:((

خوشا به سعادتشان .
سکوت عزیز دست شما درد نکنه بابت تاپیک زیبات.

رفقای دیگر هم ممنونم از تک تکتون . خاک پای همه ی شما محبین اباعبدالله (ع) سرمه چشمان بنده ی حقیر


آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.